A delphi befecs az evjaratfuggo vagy szerencse az enyem 2011.10 havi 83 ezer van benne! 4 eve gyartjak nem tudom hogy valtottak a beszallitot vagy befecskendezo markat!
Az 1.6 es a 2 .Literes es a 2.2 -es HDI motorban Delphi-k vannak vagy kulombozo?
Szerintem erősen szoftver függő. Nekem állandóan (20-30 percenként) kiírta, hogy nem tudja monitorozni a nyomást. Van akinél egyszer kiírta, aztán beletörődik. Nyáron mikor feltettem az út téli felniket és a jeladók még nem voltak rátanítva, nekem is kiírta egyszer, hogy a bal hátsóban kevés a nyomás :)
Én ugyanígy jártam mondjuk azt nem írja, mennyi a keréknyomás, de vettem 4 gyári lemezfelnit egy fórumtárstól, szinte újak. Fel lettek gumizva, és a 4 alu ment téli álmot aludni, a kocsim meg azóta is azt írja, Pression Ok. :) Érdekes, az biztos, de a rendszer amúgy nekem tuti jó, mert még az aluknál szólt, hogy az egyik hátsó lapos, és tényleg...Amúgy azt hol írja, mennyi a nyomás a gumiban? :)
Köszi HZ a felniket, a csavarok is megjöttek. Fel is tettem szépen. Ellenben a nyomás érzékelő a diag szerint, azt mondja hogy az érzékelő nélküli lemezfelnikben 2,2 bar nyomás van! LÁTNOK :D
Egy szót nem szól hogy gáz van. Vagy még érzékeli a 2km-re lévő garázsban a jeladókat! :D
Tavasszal pedig még besípolt cserénél.
Mindegy letiltottam, majd tavasszal ránézek mi lehet a baja.
Pontosan. Én is úgy, hogy épp kicsit megszoruljon. De csinálhatnának fake lopós csavart is. Szuper zárszerkezetnek látszó tárgy, műanyagból:) A lopók gondolom "ránézésre" dolgoznak:)
Én a lopós csavart a gumisom tanácsára csak annyira hajtom be hogy megszoruljon + kb egy negyed fordulat. Merthogy mi a francnak megtépni, ott a négy másik ami remekül megfogja a kereket. Lásd 307.
Régebben volt olyan lopós csavar változat amit az egyik eredeti csavarra kellett rátenni, hat lapra fogott és egy kis kulcsal lehetett bezárni. Ha az gajra megy max le kell verni, vésni róla, és ott a szép eredeti csavar. Kevesebb szívás. A rabolónak meg nem biztos, hogy van a helyszínen 10-15 perce szobrászkodni.
Na, véget ért a kerékcsavar-SAGA. Ma délelőtt vettem egy vadiúj keresztkulcsot, amivel (+2 hosszabbítás rá) kitekertem a maradék egy csavart. Levettem a kereket és a futófelületben megtaláltam a bűnöst, kettő darab negyedbe tört csapágy-külső volt a gumiba szúródva. Pótkerék be, majd a gumishoz el. Ukrán akcentussal beszélte az angolt a csóka, majd megkért, hogy ne menjek be a műhelybe. Bevitte a kereket, majd esküszöm, 3 perc múlva kihozta megjavítva. Ezalatt levette, megragasztotta, visszarakta és felfújta. Én azt hittem, hogy ilyen mértékű lyuk már javíthatatlan.
Ezután kimentem a helyi autóbontóba, hogy vegyek négy normál csavart a lopósok helyet, mert nem akartam még egyszer ezt végig szopni. A bontós csóka odavitt egy 200 literes hordóhoz, ami tele volt kerékcsavarokkal, hogy keressek magamnak. Fél óra alatt találtam is, ami kell, fizettem (L2) és haza. Otthon nekifogtam kicserélni a lopós csavarokat. A két hátsó simán ment, a bal elsőben ismét lenyaltam a lopós csavar ricnijét félig. Visszamentem a gumishoz, aki nekifeküdve egy légkulccsal kivette a félig elnyalódott csavart. Betettem a normál csavart, majd a kukába vágtam az összes hulladékot, a kopott keresztkulcsot, az elrepedt eredeti felnikulcsot, az összes lopós csavart meg a hozzávaló kitekerőt, meg a meghegesztett dolgokat.
Úgy lesz. Minden csavart kiveszek és visszateszem normálisan meghúzva. Az volt a baj így visszagondolva, hogy a legutóbbi szerelésnél nem a mester, hanem egy tanonc szerelt. Vigyorogva recsegtette a légkulcsot, élvezte a munkát. Aztán amikor kész volt, előhozott egy másfél méter hosszú nyomaték kulcsot és azzal húzta meg a csavarokat végleg, reccsenésig. Gondolom, nem volt beállítva a meghúzási nyomaték, hanem addig húzta, amíg az 50 kilójával bírta.
A felni csak fekete kormos lett, még nem látom, mennyire fröcskölődött össze. De nem volt száz %-os így sem, van rajtuk pár járdaszegélyfogás nyom. A holnap délelőtt újra izgalmas lesz. Ha nem bírok a maradék csavarral, megint hegesztenem kell rá valamit. Lassan elfogynak a krovafejeim :).)
Egy előnye azért van a dolognak, a te kerekeid tuti nem viszi el senki. A helyedben hőálló zsírt is vennék és az összes csavart kivenném és zsírral visszatenném.