Az EGR lefalazás kontra megemelkedett egt vagy égési hőmérséklet laboros körülményeire értettem a dízelezést, mivel
csinálunk ilyeneket is :https://www.youtube.com/watch?v=oDaPvEEJLag&feature=youtu.be
ez egy 1.4 hdi gyári blokk itt 68le ből 110le, egt emap imap töltőlevegő logolás hőfok/nyomás stb. így azért láthatók a hatások, jó jó tudom ez nem a Győri tanszék nukleáris motorvizsgáló laborja,
de EGR-nél szerintem abban maradhatunk hogy rákkeltő dolog a NOx, de az égési hőmérséklet alakulása éppen mindegy mert annyira nem számottevő viszonyítva egy leragadt geometryához egy telítődött faphoz képest stb.
ja bevitt hibáról jut eszembe ez a minap történt ezt elmesélem:régi ügyfél hív nem tudják beindítani az autót hogy kicserélték a vízhűtőt a 307esén.
mert ő kitalálta hogy a 177lovasé jobb lenne, de azon van egy gombának hely, hát tettek is bele, ha már tettek gondolták miért is ne kötnék be a venti vezérlőbe, mert nehogymár majd az ecu kapcsolgassa mikor neki tetszik :D
nézem, hát a testet amivel a venti vezérlő relére mentek volna rá hát az előtét ellenállásról vették mert gyujtás nélkül azon test volt, (gyujtáson meg 12volt) így megkapta az ECU a venti negatív kivezérlésére a 14voltot ésnem szerette el is füstölt, még szerencséjük volt hogy pont volt nálam egy olyan és át tudtam klónozni
Sziasztok. Tiszta ideg vagyok. Ma volt kocsim vezerles cseren. Nemreg probaltam ki. Megvartam szepen bemelegedjen meg minden, nyomtam neki egy koveret es a hideg kirazott. Nem kapcsol a turbo... 2Hdi. Lealltam ujrainditottam, semmi....Nem megy a turbom...Szerelot felhivtam azt mondja valami slagot vagy kabelt nem rakott vissza csak. Volt mar valakinek hasonlo problemaja?
Szerintem senki nem lesz rákos azért mert az egr ki van iktatva , sőt a szar egr sokkal több kárt csinál , a motorban a természetben a zsebekben , de ezen lehet vitázni valóban nem véletlenül találták ki , de jelen Mo helyzetben szerintem ez a legkisebb probléma.
Te is láttál már sok 1.6 hdi-t mit művel vele az egr !!
Nem offolsz a peugeotos topicok elbírják az ilyesfajta baráti beszélgetést :D
az EGT viszonyok tökéletesen nyomon követhetők pl. ezen motornál, mivel alapból rendelkezik a méréséhez szükséges szondával, az EGT ből pedig következtethetünk az égési hőmérsékletre mivel szoros párhuzam van köztük, viszont ha már egt vagy csak égési hőmérséklet, egy dpf ha fullig van és az emap az egekben, akkor hogy alakul az EGT ? kb. hányszorosa egy normál de falazott EGR-es autónak???, de az rendben van azt ki kell bírni a motornak, de ez EGR offtól lefekszik igaz??? pedig csak tizedannyival emelkedett az égési hőmérséklet egy faptól meg fojtott motorhoz képest.
Ez álszentség te is tudod . Az hogy a gyártók belesulykolják az emberekbe hogy csak egyféleképpen lehet még nem pont úgy van.
A szoftveres kiiktatás hogy függ össze a hibakereséssel ??? ha már oda kerül a sor hogy ki kell iktatni, akkor azt megelőzte jó esetben egy hibakeresés, mivel nem csak úgy összevissza vannak részegységek kiiktatva a szoftverből (ahhoz az túl drága lenne) .
Hdi motorok esetén az egr teljesen tipikus gond, ha a 9hx es motorokat nézzük ha sorba állítanál elém 10db-ot, kb és mindből kivennénk az EGR motort, 9nél már szorulna, na akkor keressük a hibát, első fő probléma a WG-turbó, mivel ez csak belső statisztika, hogy egy 9hz vtg-turbós modell 2-3szor annyit elmegy egészséges egr-el, na egy hiba oka megvan a feltöltési struktúra elvault, ezen pl lehetne segíteni mert plug end play a két csiga de ki fizetné ezt meg, ezen lépjünk is át, és szedjünk szét egy ilyen EGR-t, és kezdjük vizsgálgatni mi miért történik benne, vagyis hogy használódik el, sokat nem kell törpölni mire rájövünk hogy az autó normál utcai felhasználás alatt szinte mindég nyitva is van az egr, teljesen általános hogy a Hdi tulajok azt hiszik vigyáznak azzal az autóikra mikor tötymörögnek, és 1.6D kettesgolfosan használják őket és soha nem forgatják 3000fölé, holott pont ilyenkor ölik meg a motort, mivel az EGR szépen lassan eszi meg a motort,
nade ott tartottunk hogy EGR, szóval a normál felhasználású egr, meleg oldalából, nagyon finom korom szép lassan feljut a működtető tengelynél a működtető egységbe onnan pedig a motor tengelyperselyezésébe, ennek következménye hogy a motor elkezd szorulni.
Kérdés ha rendben a feltöltő rendszer is és a porlasztás is, miért természetes egy 100ezek km-es első gazdás 1.6Hdi motor EGR-ének teljes beragadása?
Hol kell itt még hibát keresni ???
És ha mindezt még fokozzuk egy fap rendszerű pl. 9HZ motornál, akkor az egr minden körülmények közötti nyitva maradása tudjuk milyen következményekkel jár a fapra nézve, bár azt nemtudom pl. pont ennél a motornál és vezérlőnél teljesen tisztában vagy e a részletekkel, és hogy miért marad regenerálási ciklusban és teszi ezt beindítástól leállításig, és hogy erre nincs gyári szintű megoldás mert ez a gyár általi betervezett avulási folyamat.
Én nagyrészt egyet értek a nézeteiddel, csak a dízelmotoroknál tágabb a látásmódom, és tudom mit bír ki egy dízelmotor a gyári, és nem gyári verziókban, meg azt is tudom, hogy mennyivel erősebb főtengelyen egy 1.6hdi pl egy 207ben, meg egy 3008ban, sőt azt is látom hogy hogyan alakul ugyanaz a motor egr térképe egy kisebb vagy nagyobb légellenállású súlyú motorban.
Hogy mi zöld és mi nem az meg egy érdekes dolog mert a tudósok attól függően bizonyítják be az ellenkezőket hogy ki tömi a zsebüket
Bevitt hiba teljesen természetes hiba mikor az 1.3 cdti tulajnak feltűnik hogy üres a hűtő, és feltölti vízzel aztán nem indul, és a szerelő meg csodálkozva nézi miért van a cooler nyakig vízzel :D
de ha futószalagon menne nálad a Hdi, az egr és fap hiba mindennapos lenne, nem csak ritka.
Amúgy a nem típus specifikált szerelők is kb ugyanannyi hibát tesznek a kocsikba minta a tulajok, de ezt is ismered te is gondolom, na utána szép rendbe hozni valamit.
szerintem sem EGR lesz ennél a típusnál többször előfordul a turbó helyzetmásoló hiba, aki ismeri a típust tudja miről beszélek, van utángyártott meg gyéri de az labdástól, az utángyártott meg 10ből 1-el volt baj eddig az zárlatos lett pár nap alatt, de mindenek előtt paraméterezni kell
tehát tegyük megbízhatóvá hosszú élettartamúvá, kevesebb költségből fent tarthatóvá ha jól értem, hát tegyük az nem lehet egy rossz dolog, mert nincs semmilyen motorra káros mellékhatás
Én értem hogy miért kampányolsz ellene, mert tartósan ezeket a rendszereket jó pénz életben tartani, de miután használsz egy kedvelt 1.6hdi-t tartósan dpf egr nélkül, kiszedett turbo-olajköri szűrővel chippelten, és sehogyan sem akar elromlani, utána is beszélgessünk picit mi lett a véleményed
Lehet ez is meg az is , diag nélkül semmi értelme cserélgetni az alaktrészeket.
Ha még sid 803 comp van benne akkor nyugodtan le lehet falazni az egr-t nem szól érte , ha 803A akkor már lehet hogy vísít érte de nem biztos szoftver verz-től függ, szoftveresen is ki lehet írni belőle.
Turbó helyzetmásoló igen szar helyen van , nem könnyű cserélni , 15e pénz + munkadíj -ért van.