Az enyém 2007-es gyártmányú 103 KW-os , 2.0-es benzines motorral. Ugyanez van nálam is, és ahogy már mondtam még az is necces ha hirtelen akarnék gyorsítani de visszaváltás után nem reagál egyből a gázra.
Ami lemaradt az előzőről: Természetesen a gumik leromlott állapota felerősítheti a jelenséget, főleg ha nem csak kopott, hanem már öreg is és vesztett a tapadásából.
Azért van, mert széles, de nem feltétlen gondolom túlzásnak a méretet. Nekem a gyári 215-ösökkel is kissé "sétált" néha az autó, ha olyan volt az út minősége. Az efféle "hordó" gumiknak ez a hátránya, hogy amíg viszonylag normális úton mész, frankón beterpeszt és ragad az útra, nem mellesleg jól is néz ki, de rosszabb minőségű utakon megbosszulja magát az irányíthatóság rovására. Én most 225/50-eseket fogok feltenni, vagyis egy mérettel szélesebbeket, mint az eddigiek, gondolom nálam is majd jobban fog jelentkezni az általad is említett jelenség.
Én alapvetően azért nem szeretem a benzines kocsikat, mert néhány alattomos apró hiba miatt észrevétlen nő a fogyasztás és erőtlenedik a gép. Elég egy nedves időben áthúzó gyertyapipa vagy gyertyakábel, észre sem veszed, 4 deci plusz. Megszokod. Megég egy picit valamelyik gyújtótrafó, nem is hiba szinte, oda 10 LE. Hülyéskedik a lambdaszonda, néha vészüzemre kapcsol, a fogyasztás az egekben.
A dízel viszont digitális, vagy megy, vagy nem.
Amúgy mindig meglepődök, amikor a dízel hallatán félmilliós összegekkel dobálóznak a profik. Egyrészt a dízel motor sokkal többet elmegy (karbantartva nem ritka a 400-500 ezres futás sem.) Másrészt nem a márkaszervizi árakat kell alapul venni. Pl. az EBAY-en 290 font egy zsír új gyári turbó, az alig 100.000, egy Valeo kuplungszerkezet, tárcsa, nem dupla lendkerék kb. ugyanennyi. Nekem ez van bent, észre sem veszem, hogy nem a kettős tömegű van bent és ez soha nem fog elromolni. Alapvetően vigyázni kell a dízelre egy kicsit, nem repceolajjal etetni, melegíteni egy kicsit, hidegen nem kitaposni a szemét, nagy hajtás után visszahűteni, rendes olaj bele és a világból kimegy.
És nagyon nem mindegy, hogy egy ekkora kaszni benzines motorral megeszik 12 litert benzinből vagy 6-7 litert gázolajból úgy, hogy sokkal nyomatékosabb a gép.
Én ledugóztam. Elmúlt a rángatás, jött kb. 30 lóerő és sok nyomaték. Egy megfelelő méretű pénzdarabot tettem a lyukra és ráhúztam a csavarokat, ennyi. De az EBAY-en van gyári dugó is, nem drága. Műszakira most megy szerdán a paripa, de nem szólok a vizsgáztatónak, majd meglátjuk, mi derül ki.
Nekem 2006-os 2.0 16V benzines van (140 ló), és ugyan ezek a tapasztalatok, leginkább hideg motornál.
Azért nagyon zavaró nálam, mert a munkahelyemen a mélygarázsból a sorompó nyitója egy emelkedő közepén van, és hideg motorral emelkedőn indulni körülményes úgy, ha későn reagál a gázra...
Valakinek valami tipp? Ez normális, vagy valami hiba lehet?