Kicsit szerintem félreértetted a dolgot, itt senki nem mondta hogy villogna az autópályán, és lenézne valakit, mert más kategóriás autóval közlekedik.
A 407-es megjelenéséről és kategória besorolásáról esett szó....
Tudtommal itt nincs moderátor, de nem hiszem hogy itt bárki is kíváncsi erre a meglehetősen "egyedi" stílusban megfogalmazott hozzászólásodra.
Én személy szerint szeretnélek megkérni arra, hogy fogd vissza az ilyen "alpári" megnyilvánulásaidat... ne húzd le a fórumot. Meg lehet normálisan is fogalmazni a mondandódat... ami természetesen érdekel, és eddig is sok hasznos dologgal járultál már hozzá a fórumozók ügyes- bajos dolgaihoz.
Habár a forumot olvasva eléggé parázs vita folyik,hogy melyik kocsira is lehetne mondani,hogy prémium auto. Szerintem ennek semmi értelme sincs, egy Audi vagy egy BMW sem jobb mint pl.egy peugeot. Az,hogy egyes emberekben olyan nézetek alakultak ki,hogy a francia kocsik megbízhatatlanabbak és gyöngébb minőségűek mint egy német ez sajnálatos és nem igaz. A német kocsiknak is megvan a maguk problémái.Illetve,hogy valaki csak azért vegyen egy BMW-t,hogy az emberek elismerését kiváltsa ezen csak mosolyogni tudok.
Ezer szónak is száz a vége,igazábol azért szerettem volna most írni,hogy sikerült megevennem a 407-est. Mindenkinek szeretnék köszönetet mondani aki segített tanácsokkal és hasznos imformációkkal a típust illetően.
Ti vagytok azok az utakon akik lenézik a csórót a suzukival, ti gondolom nem minimál bérből éltek?
Nem tudom minek ez a felvágás, utálom az olyan tuskókat akik levillognak az autopályán 130-nál mert nekik bmw-jük vagy audi-juk van azzok az igazi seggfejek.
És lássuk be nem a trabival közlekednek a nagyképű seggfejek.
Nekem ez a véleményem.
Ja azokat is útálom akik csak azért modják egy kocsira hogy szar mert az francia vagy olasz!Nem értenek a kocsikhoz. Én mindíg is pug párti voltam, de legközelebb meggondolom hogy megint pugot vegyek-e.
Ahogy már mondtam én kellőképp körüljártam ezt a témát, és el kellett fogadnom hogy nem lesz gyári navigáció a paripámban. Amit így utólag nem is nagyon bánok, mert ki tudja mit zavart volna össze az elektronikában. Nyáron vigyázz az új kijelzővel, ne hagyd sokáig a napon, vagy használj napellenzőt a szélvédőn. Én kitaláltam egy kartonlapot a LCD fölé így nem tűz rá a nap, (nem esztétikus, de hasznos, és csak akkor teszem fel ha áll hosszabb ideig a napon).
Én is leírom pár sorban gondolataimat a 407- ről, a nagy közvélemény-kutatásra való tekintettel... :D
Vegyes érzéseim vannak, egyetértek Mr.Dimitrij véleményével is, de gasparv írása is közel áll hozzám.
A szemléletesebb példák érdekében, hadd hasonlítgassak egy másik autóhoz, egy barátom Audi A4- éhez. ( kívül-belül )
Amit gasparv írt, hogy sokszor körbecsodálták az autóját, én is nagyon-nagyon sokszor átéltem, illetve a mai napig is átélem. Volt, hogy benzinkúton bementem fizetni, mire kijöttem ott állt egy férfi a kocsi mellett és képes volt megvárni, hogy visszaérjen az autó tulaja, hogy elmondja mennyire szép ez az autó, és megkérdezze mikori évjárat, mekkora motorral stb...
Ilyet egy Audi A4 kombi-val, nem hiszem hogy át lehet élni...
Na kis összehasonlítás, az autóm külsejét imádom, szerelmes vagyok belé!:)
Én a nagy autókat szeretem, a 407-esem akkora mint a barátom A4 kombi(!)-ja, és az Audiban jóval szűkösebb a hely mint a 407 utasterében.
Az A4 belsejét viszont irigylem a barátomtól... :( Beleülök a vezetőülésbe és körülöttem minden világit. (nekem ez nagyon tetszik) Jobb a műszerfala és a belső tere mint a 407- nek. Eleve több gomb van és mindenütt, (kormány, ajtó, plafon, kéziféknél) meg valahogy jobban és szebben világítanak.
Emiatt abban ülve megvan az embernek az a felsőbbrendű érzése amiről Mr.Dimitrij beszél...
Összegezve tehát, az autómat el nem adom, hisz az ember nem hagyja el a szerelmét :), de a belsejét szívesen kicserélném...
El is felejtettem, hogy egy 60e km-t lenyomtam Partner-rel is. Na az piszkosul kényelmetlen volt nekem, cserébe irdatlanul ment (2.0 HDI, 90LE). Sajnos az az igénytelenség átöröklődött az új Partner-re is, de még a Tepee változatot is megfertőzte. Na azok aztán a legjobban semmibe vett dobozok az utakon.
Sokáig kinevettem azokat, akik állították, hogy nagy harc folyik a közutakon. Mígnem bleültem egy Swift 1-be. Komolyan nem hittem el, hogy mindenki letaszigál, beszól(!), 60-as táblánál akkor is megelőz, ha 80-nal megyek, stb. És ugyanúgy nem hittem el az ellenkezőjét sem: amikor megvettem a BMW-t, hirtelen megtisztultak az utak. Mindenki beengedett index nélkül! Senki nem mer átnézni hozzám... És nem azért, mert félnek, hanem mert mittudomén. Ilyen országban élünk. :-( Pont ma mondtam egy haveromnak, hogy Pap Rita a csovi-csovi Jasperrel átköltözött Ausztriába már vagy 10 éve és ott hatalmas sztár lett, mert az ottani embereknek igényük van az ilyen jellegű szórakozásra is. Itthon meg csak cikizték őt. Tényleg kemény dolog Magyarországon marketingesnek lenni... Na bocs az OFF-ért, a lényeg, hogy szeretem a 407-est, jó autó, csak szerintem jóval nagyobb a használati értéke, mint amennyibe nézik itthon.
Amikor 407-est hajtottam, én is nagyon szerettem. Jó futómű, erős motor (2.0 HDI), minden kérhető extrával. Megnézték a csajok, ma is tetszik mindenkinek, de mindig az volt az érzésem, hogy csak egy "olcsó" középkategóriás autó. Még a mondeós meg a vektrás is lenézi. Nem volt meg az a fennséges érzés benne. Tudjátok, az a mindenki le van szarva érzés. :-) Ez nekem azért is furcsa, mert a 207-es, a 308-as és a 4007-es is mind adott valami különlegeset: a 207-es 2 ajtós volt, nagy kerekekkel, mindenki megbámulta (főleg a 206-osok népes tábora). A 308-asnak hátborzongatóan jó a belsőtere, szinte minden alsó közepest hajtó család imádná, irigyli. A 4007-est meg talán nem kell magyarázni, azt minden pözsós tágra nyílt szemmel bámulja, plusz a csajok 25 méteres körzetben... Egyedül 607-esem nem volt még, de biztosan veszek egyet a közeljövőben, mert az messziről garantálja a fent említett levanmindenkitojva érzést. De presztízse csak egynek volt, az tartja legjobban az árát. (4007)
Köszönöm a választ! Sajna kezdem belátni, hogy nincs értelme próbálkozni. Ma beszéltem egy szerelővel a Peugeot Fábián-nál és azt mondat, hogy nem lehet a színes kijelzőt belerakni, mert nem kompatibilis az elektronikával és a vezérlővel. :-) Viszont volt egy jó híre 56 eFt+ szerelési díj ellenében máris raknak egy új LCD panelt a paripába... Üdv Fantom
Munkámból adódóan elég sok helyen megfordultam már a paripámmal. Sehol nem kellett szégyenkezzek miatta, hisz ahogy Bandi is írta felső középkategóriás autó. Igaz egyre több 407-es szaladgál az utakon, mégis van még aki szemügyre veszi és körbecsodálja. Ami nem mondható el például egy Mazda 6; Audi A4-ról.
A formatervezést nagyon eltalálták. Meg a HDI motorokat is. Pl.: ebből a típusból vették át a kiesebb kategóriás 308-ba az első ködlámpákat.
Ennél a típusnál találkozhattunk először a nagy "hűtőráccsal"... ami megadja az autó karakterét, és nem beszélve tekintélyt parancsol az utakon. Nem nagyképűség beszél belőlem, de nem sűrűn kell villognom az autópályán.. :)
Szia Mr.Dimitrij! Ez egy nagyon szubjektív dolog. Vannak emberek -nem kevesen-, akiknek a Franciák nem tudnak olyan autót csinálni, amit le ne fikáznának. Szerencsére, úgy tapaszatlom, azért egyre csökken a számuk. Azoknak a körében, akik zsigerből nem utasítják el a Francia autókat, szerintem nagyon is jó helyen szerepel a 407-es. Azt meg csak csendesen jegyzem meg, hogy én még olyan komolynak tekinthető szakvéleményt sem hallottam, amely ne tekintette volna a HDI motorokat a jelenlegi Dizel élvonalának. Üdvözlet: birobandi
Szia Mr.Dimitrij! "Hivatalosan" felső középkatagoriás. Egyetértek Viktorral, hogy ez egy prémium kategóriás autó, különösen a magas felszereltségüek. Magyországon a felszereltségi szintek eknevezése elég kusza, de Nyugaton az Executive, Prémium ezeket jelenti. Üdvözlettel. birobandi
Ezt a szervizben mondták (elfelejtettem idézőjelbe tenni).
De a kérdésedre válaszolva középkategóriába tartozik hivatalosan. Ha minden rendbe van vele valóban prémium kategóriás autó varázsát adja számomra. Néhol hallani hogy élményautóként is emlegetik.
Volt lehetőségem jó néhány autómárkát és típust kipróbálni, komfortban szolgáltatásokban fogyasztásban méretben stb... mindezeket összegezve nem tudnék ebben a kategóriában más autót választani mint a 407-est. :))
Szerinted (szerintetek) a 407-es egy prémium kategóriiás autó? Nem a Peugeot marketing szerint, hanem Magyarországon, relatíve? Komolyan érdekel, mit gondoltok róla, nem kötözködök! :-)
Teljesen igazad van, a fék nem játék. De valljuk be 1,5 mm kopás még nem teszi szükségessé, hogy ki kelljen dobni egy tárcsát. Viszont az új fékbetéteim a futását jelentősen megrövidítette volna a tárcsa állapota.
Ne felejtsük el hogy "régen" nem is hallottunk tárcsacseréről, ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem fogom soha cserélni, de amíg van elég "hús" rajta inkább költöm mára a pénzem. (60e Ft az csak 60e Ft.)..
Természetes hogy a márkaszerviz mereven elzárkózik minden olyan dolog elől ami befolyással lehet az eladási statisztikájára és hivatalosan nem is csinálhatnak ilyet.
Úgy van, ahogyan írod. Felvetettem a szervizben én is a felszabályzás lehetőségét, -annál is inkább, mert jó állapotban voltak még a tárcsáim. Sajnos mereven elzárkoznak előle. Ennek az oka, hogy a gyár nem enged -úgy ahogy Jancsi66 irta, csak 2mm kopást tárcsánként. Nyilván e mögött vastagon profit megfontolások vannak, de ha nem tudok még biztonságosnak mondható értéket, akkor nem szivesen kockáztatok. Ne felejtsétek el, hogy esetleg 180-ról is szükség lehet, hogy meg tudjunk állni. Üdvözlettel: birobandi
Én ezt már sokszor mondtam érdemes először körbeérdeklődni és ha lehet, akinek van egy kis műszaki érzéke kb 10-10 perc kicserélni saját magad a pl: fékbetétet.
Sok megsporolható!
Ja a tárcsaszabályzásának az a titka hogy egyszerre!!! kell mindkét oldalát szabályozni, mert különben nem ér semmit, és a rossz szabályzés miatt utánna meg ütni fog a tárcsa!!!
Üdv Erik.
ui: Szerencsére nekem mostanában a gumicserén kívül nem volt semmi a járgánnyal, kivéve a pug szivatását a garanciával.
Voltam a szerelőmnél. A fékkel kapcsolatban az alábbi megoldás született: Az első féktárcsáknak 1,5 mm vállai voltak. A fékbetéteim kb 20%-osak. Nem szívesen rakott volna új betéteket erre a tárcsára. Felajánlotta hogy (vétek lenne még kiadni 60 000 Ft-ot a gyári tárcsákra) felszabályozza azokat.
Gyorsan megcsinálta - megvárhattam a helyszínen és az új fékbetétem már a felszabályzott tárcsát koptatja.
Ez a történet 22 000 Ft fékbetét 6 000 Ft a szabályozás 6 000 munkadíjban állt meg.
Javaslom mindenkinek mielőtt tárcsát cserél mérlegelje ennek lehetőségét is. Természetesen a következő tárcsacserés periódust én sem úszom meg csere nélkül, de ha így meg lehet oldani akkor nem értem miért nem mondják ezt máshol is.
Gondolom a szakszerviznek az az érdeke hogy eladjon és így az alkatrészek árából tartsa fent magát. Talán ha mindegyik kicsit ügyfél centrikusabban (pénztárcabarát módon) állna az ügyfeleihez akkor több bizalmunk lenne feléjük.
Szia Viktor! Az 1mm még éppen belefér, de a 2mm az már sok. Mert két oldalról ugye ez már a duplája. De ezt igazából csak levett keréknél lehet pontosan megmérni. Az első tárcsák vastagsága újonnan 26mm, a min. vastagsága 24mm. A hátsó tárcsák vastagsága újonnan 12mm, min. vastagság 10mm. Üdv Jancsi
Szia gasparv! Igazad van. A belső betéteket, csak akkor látják rendesen, ha lekapják a gurigákat. Ráadásul a belsők kopnak jobban. Amennyiben nem jelez be, tuti hogy nincsenek elkopva, mert az esetleges vezeték szakadásnál is hibát jelez a rendszer. A csikorgó hangot akár egy gyöngykavics beszorulása is okozhatja. (Én már jártam így) Üdvözlettel. birobandi
Köszönöm válaszotok. Az enyémen 60.000 km -nél cserélték kompletten elsőt hátsót mindenestől. Most 105.000 km van benne. Nem jelzett vissza semmi hibaüzenetet. És nem is mindig hallom a hangot, csak néha néha.... Legutóbbi szervizelésnél rákérdeztem milyen állapotban vannak a fékbetéteim, zseblámpával bevilágítottak és megállapították, még simán elmennek 30 000 km-t. Nem tudom mit néztek, de szerintem le kell hozzá venni a kereket, hogy normálisan szemügyre lehessen venni.
Én amit kívülről látok illetve érzek a tárcsákon egységesen mind a 4-en kb 1-2 mm váll van. Ez belefér?
Szerdán megyek olajcserére, majd akkor alaposan megvizsgáltatom.
Csak kiegészítem Jancsi66-ot. Minden fékbetéted kopásérzékelős. A féktárcsát illik -sajnos- ezeknél együtt a betéttel cserélni. Nekem az első garniturát, most 80 000 nél cserélték. A hátsó kb. 140-160 000 ki fog bírni. Sok féle gyártmányt lehet kapni. Szerintem csak a gyár által bevizsgáltat érdemes betenni. Nekem most Bosch garniturát raktak be. Olyan 70 ropi volt tokkal-vonóval együtt. egyébként a tárcsánál megengedett kopás sajna csak 3mm. Üdvözlettel: birobandi
Szerintem nem a betét lesz az, inkább a tárcsa. Az elsőt nekem 4000km-nél, de az ment gariba. (15e-ig mehet ingyen, ha jól tudom). Mivel nem az első Pugom, már tudtam, hogy ezeket 10ekm-ig nem szabad taposni, mert deformálódik a tárcsa. Így aztán a másodikat már kíméltem. :-)))) Az 60e-et kibírt. A hátsó maradhat, az 100e-et biztosan elmegy. 50 körül volt az első garnítúra.
Szia Viktor! Nem feltétlenül kell egyszerre cserélni a hátsó és az első fékbetéteket, ez kopás függvénye. Igazság szerint, ha túlságosan kopott a betét, azt elektronikusan kellene, hogy jelezze a computer, de legalább is az elsőket azt biztosan. Nem árt lekapni a kereket és megnézni, hogy mennyire van megkopva a betét is meg a tárcsa is. Ha jól tudom a minimális fékbetét vastagság úgy 2-3 mm, a minimális féktárcsavastagság pedig 10 mm. Az árak meg elég változóak, típustól függnek. A net-en szét tudsz nézni. Én tavaly májusban cseréltem az első féktárcsát betéttel együtt (Bendix) a tárcsa 27.500 a betét 18.800 Ft. volt. Viszont ha tárcsát cserélsz, ahhoz mindenféleképpen új betét kell! Üdv! Jancsi
Minap arra lettem figyelmes, hogy néha fura cicergő hangot hallok. Ha a fékre teszem a lábam elhalhat... gyanítom fékbetétem megérett a cserére. Nektek hány km után kellett? Tárcsát milyen időközönként kell cserélni? A hátsó fékbetétet az elsővel együtt szokták cserélni?
Pedig nincs kizárva hogy a kulcsban lévő elekrtonika a rossz. Az újratanítás nem segít rajta de a kulcsba érdemes belepillantani. Lehet ugyan hogy a vezérlő elektronika a hibás, de ha a két kulccsal különbőző módon indul vagy nem indul akkor inkább arra gyanakodnék a helyedben. Ha nem bírsz vele, talán tudok segíteni.