Munkámból adódóan elég sok helyen megfordultam már a paripámmal. Sehol nem kellett szégyenkezzek miatta, hisz ahogy Bandi is írta felső középkategóriás autó. Igaz egyre több 407-es szaladgál az utakon, mégis van még aki szemügyre veszi és körbecsodálja. Ami nem mondható el például egy Mazda 6; Audi A4-ról.
A formatervezést nagyon eltalálták. Meg a HDI motorokat is. Pl.: ebből a típusból vették át a kiesebb kategóriás 308-ba az első ködlámpákat.
Ennél a típusnál találkozhattunk először a nagy "hűtőráccsal"... ami megadja az autó karakterét, és nem beszélve tekintélyt parancsol az utakon. Nem nagyképűség beszél belőlem, de nem sűrűn kell villognom az autópályán.. :)
Szia Mr.Dimitrij! Ez egy nagyon szubjektív dolog. Vannak emberek -nem kevesen-, akiknek a Franciák nem tudnak olyan autót csinálni, amit le ne fikáznának. Szerencsére, úgy tapaszatlom, azért egyre csökken a számuk. Azoknak a körében, akik zsigerből nem utasítják el a Francia autókat, szerintem nagyon is jó helyen szerepel a 407-es. Azt meg csak csendesen jegyzem meg, hogy én még olyan komolynak tekinthető szakvéleményt sem hallottam, amely ne tekintette volna a HDI motorokat a jelenlegi Dizel élvonalának. Üdvözlet: birobandi
Szia Mr.Dimitrij! "Hivatalosan" felső középkatagoriás. Egyetértek Viktorral, hogy ez egy prémium kategóriás autó, különösen a magas felszereltségüek. Magyországon a felszereltségi szintek eknevezése elég kusza, de Nyugaton az Executive, Prémium ezeket jelenti. Üdvözlettel. birobandi
Ezt a szervizben mondták (elfelejtettem idézőjelbe tenni).
De a kérdésedre válaszolva középkategóriába tartozik hivatalosan. Ha minden rendbe van vele valóban prémium kategóriás autó varázsát adja számomra. Néhol hallani hogy élményautóként is emlegetik.
Volt lehetőségem jó néhány autómárkát és típust kipróbálni, komfortban szolgáltatásokban fogyasztásban méretben stb... mindezeket összegezve nem tudnék ebben a kategóriában más autót választani mint a 407-est. :))
Szerinted (szerintetek) a 407-es egy prémium kategóriiás autó? Nem a Peugeot marketing szerint, hanem Magyarországon, relatíve? Komolyan érdekel, mit gondoltok róla, nem kötözködök! :-)
Teljesen igazad van, a fék nem játék. De valljuk be 1,5 mm kopás még nem teszi szükségessé, hogy ki kelljen dobni egy tárcsát. Viszont az új fékbetéteim a futását jelentősen megrövidítette volna a tárcsa állapota.
Ne felejtsük el hogy "régen" nem is hallottunk tárcsacseréről, ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem fogom soha cserélni, de amíg van elég "hús" rajta inkább költöm mára a pénzem. (60e Ft az csak 60e Ft.)..
Természetes hogy a márkaszerviz mereven elzárkózik minden olyan dolog elől ami befolyással lehet az eladási statisztikájára és hivatalosan nem is csinálhatnak ilyet.
Úgy van, ahogyan írod. Felvetettem a szervizben én is a felszabályzás lehetőségét, -annál is inkább, mert jó állapotban voltak még a tárcsáim. Sajnos mereven elzárkoznak előle. Ennek az oka, hogy a gyár nem enged -úgy ahogy Jancsi66 irta, csak 2mm kopást tárcsánként. Nyilván e mögött vastagon profit megfontolások vannak, de ha nem tudok még biztonságosnak mondható értéket, akkor nem szivesen kockáztatok. Ne felejtsétek el, hogy esetleg 180-ról is szükség lehet, hogy meg tudjunk állni. Üdvözlettel: birobandi
Én ezt már sokszor mondtam érdemes először körbeérdeklődni és ha lehet, akinek van egy kis műszaki érzéke kb 10-10 perc kicserélni saját magad a pl: fékbetétet.
Sok megsporolható!
Ja a tárcsaszabályzásának az a titka hogy egyszerre!!! kell mindkét oldalát szabályozni, mert különben nem ér semmit, és a rossz szabályzés miatt utánna meg ütni fog a tárcsa!!!
Üdv Erik.
ui: Szerencsére nekem mostanában a gumicserén kívül nem volt semmi a járgánnyal, kivéve a pug szivatását a garanciával.
Voltam a szerelőmnél. A fékkel kapcsolatban az alábbi megoldás született: Az első féktárcsáknak 1,5 mm vállai voltak. A fékbetéteim kb 20%-osak. Nem szívesen rakott volna új betéteket erre a tárcsára. Felajánlotta hogy (vétek lenne még kiadni 60 000 Ft-ot a gyári tárcsákra) felszabályozza azokat.
Gyorsan megcsinálta - megvárhattam a helyszínen és az új fékbetétem már a felszabályzott tárcsát koptatja.
Ez a történet 22 000 Ft fékbetét 6 000 Ft a szabályozás 6 000 munkadíjban állt meg.
Javaslom mindenkinek mielőtt tárcsát cserél mérlegelje ennek lehetőségét is. Természetesen a következő tárcsacserés periódust én sem úszom meg csere nélkül, de ha így meg lehet oldani akkor nem értem miért nem mondják ezt máshol is.
Gondolom a szakszerviznek az az érdeke hogy eladjon és így az alkatrészek árából tartsa fent magát. Talán ha mindegyik kicsit ügyfél centrikusabban (pénztárcabarát módon) állna az ügyfeleihez akkor több bizalmunk lenne feléjük.
Szia Viktor! Az 1mm még éppen belefér, de a 2mm az már sok. Mert két oldalról ugye ez már a duplája. De ezt igazából csak levett keréknél lehet pontosan megmérni. Az első tárcsák vastagsága újonnan 26mm, a min. vastagsága 24mm. A hátsó tárcsák vastagsága újonnan 12mm, min. vastagság 10mm. Üdv Jancsi
Szia gasparv! Igazad van. A belső betéteket, csak akkor látják rendesen, ha lekapják a gurigákat. Ráadásul a belsők kopnak jobban. Amennyiben nem jelez be, tuti hogy nincsenek elkopva, mert az esetleges vezeték szakadásnál is hibát jelez a rendszer. A csikorgó hangot akár egy gyöngykavics beszorulása is okozhatja. (Én már jártam így) Üdvözlettel. birobandi
Köszönöm válaszotok. Az enyémen 60.000 km -nél cserélték kompletten elsőt hátsót mindenestől. Most 105.000 km van benne. Nem jelzett vissza semmi hibaüzenetet. És nem is mindig hallom a hangot, csak néha néha.... Legutóbbi szervizelésnél rákérdeztem milyen állapotban vannak a fékbetéteim, zseblámpával bevilágítottak és megállapították, még simán elmennek 30 000 km-t. Nem tudom mit néztek, de szerintem le kell hozzá venni a kereket, hogy normálisan szemügyre lehessen venni.
Én amit kívülről látok illetve érzek a tárcsákon egységesen mind a 4-en kb 1-2 mm váll van. Ez belefér?
Szerdán megyek olajcserére, majd akkor alaposan megvizsgáltatom.
Csak kiegészítem Jancsi66-ot. Minden fékbetéted kopásérzékelős. A féktárcsát illik -sajnos- ezeknél együtt a betéttel cserélni. Nekem az első garniturát, most 80 000 nél cserélték. A hátsó kb. 140-160 000 ki fog bírni. Sok féle gyártmányt lehet kapni. Szerintem csak a gyár által bevizsgáltat érdemes betenni. Nekem most Bosch garniturát raktak be. Olyan 70 ropi volt tokkal-vonóval együtt. egyébként a tárcsánál megengedett kopás sajna csak 3mm. Üdvözlettel: birobandi
Szerintem nem a betét lesz az, inkább a tárcsa. Az elsőt nekem 4000km-nél, de az ment gariba. (15e-ig mehet ingyen, ha jól tudom). Mivel nem az első Pugom, már tudtam, hogy ezeket 10ekm-ig nem szabad taposni, mert deformálódik a tárcsa. Így aztán a másodikat már kíméltem. :-)))) Az 60e-et kibírt. A hátsó maradhat, az 100e-et biztosan elmegy. 50 körül volt az első garnítúra.
Szia Viktor! Nem feltétlenül kell egyszerre cserélni a hátsó és az első fékbetéteket, ez kopás függvénye. Igazság szerint, ha túlságosan kopott a betét, azt elektronikusan kellene, hogy jelezze a computer, de legalább is az elsőket azt biztosan. Nem árt lekapni a kereket és megnézni, hogy mennyire van megkopva a betét is meg a tárcsa is. Ha jól tudom a minimális fékbetét vastagság úgy 2-3 mm, a minimális féktárcsavastagság pedig 10 mm. Az árak meg elég változóak, típustól függnek. A net-en szét tudsz nézni. Én tavaly májusban cseréltem az első féktárcsát betéttel együtt (Bendix) a tárcsa 27.500 a betét 18.800 Ft. volt. Viszont ha tárcsát cserélsz, ahhoz mindenféleképpen új betét kell! Üdv! Jancsi
Minap arra lettem figyelmes, hogy néha fura cicergő hangot hallok. Ha a fékre teszem a lábam elhalhat... gyanítom fékbetétem megérett a cserére. Nektek hány km után kellett? Tárcsát milyen időközönként kell cserélni? A hátsó fékbetétet az elsővel együtt szokták cserélni?
Pedig nincs kizárva hogy a kulcsban lévő elekrtonika a rossz. Az újratanítás nem segít rajta de a kulcsba érdemes belepillantani. Lehet ugyan hogy a vezérlő elektronika a hibás, de ha a két kulccsal különbőző módon indul vagy nem indul akkor inkább arra gyanakodnék a helyedben. Ha nem bírsz vele, talán tudok segíteni.
Az elmúlt évek legnagyobb Peugeot találkozói a Sümegi Vár tövében kerültek megrendezésre. Ez idén sem lesz másként. 2010. június 26-án ismét találkozunk Sümegen, immár harmadik alkalommal!
Ha már jártál a korábbi találkozókon, akkor tudhatod, hogy nem érdemes kihagynod az idei összejövetelt sem. Viszont, ha még nem vettél részt hasonló találkozón, akkor itt a helyes, hogy része lehess e nagy családnak! Új ismerősök, barátok, nagyszerű hangulat, ami rád vár!
Programok:
8:00 Gyülekező Budaörsön az Auchan parkolóban (innét konvoj indul Sümegre) 10:00 Találkozó Sümegen a várparkolóban 11:00 Vár és múzeumlátogatás 12:00 Korhű középkori lakoma
A lakomát a középkor hagyományai szerint kézzel kell fogyasztani, s jelmezbe
öltözött lovagok és várkisasszonyok szolgálják ki a kedves vendégeket.
A délután folyamán ügyességi vetélkedők és versengés! Majd felvonulás a városban! 18:00 A rendezvény zárásaként díjkiosztó értékes nyereményekkel, majd Lovagi torna!
A programcsomag ára idén sem változott: 4500Ft/fő
Ha nem tartasz igényt a programcsomagra, ami magába foglalja a várbelépőt, múzeumbelépőt, középkori lakomát, lovagi tornát, akkor 500Ft/autó a beugró a rendezvényre!
FONTOS!!!! RÉSZVÉTELI SZÁNDÉKODAT KÉRJÜK JELEZD EZEN AZ E-MAIL CÍMEN PEUGEOTTALALKOZO2010@GMAIL.COM
Bármi egyéb kérdésed van nyugodtan írd meg nekünk!
Szia birobandi! Brobáltam szétszedni a gyujtáskapcsoló körül levő tekercs "állórész" csatlakozóját hátha csak kontakt hibás és ezért nem tudnak komunikálni egymással, de végül is nem mertem lehúzni a csatlakozót mert féltem hogy elveszit valami kódot és akkor végképp be sem tudom inditani, igy meg azért csak el-el megyek vele. Nincs valakinek ismerőse Nográd megye vagy Budapest környékén aki illyennel is foglalkozik?
Tapasztalatom nincs, de műszaki ismereteim alapján, kicsi esélyt adok rá, hogy mind a két kulcs meghibásodott volna. Sajnos, szinte tuti, hogy az "állórész" adta meg magát. Magyarúl az autóban lévő egység nem kommunikál úgy ahogy kellene. Én a helyedben nem kulcsot keresnék, hanem egy jó szakembert, aki a kocsiban lévő egységet rendbe teszi. Üdvözlettel: birobandi
Az immo gyengélkedés azt jelenti hogy inditáskor a CHECK OK felirat után megjelenik egy áthúzott kulcs szimbólum, a 2-3 próbálkozás után fogadja csak el a kulcsot és tudok inditózni. Az eggyik kulcsalal 10 inditásbol kb 8 szor nem indul, a másikkal 10-ből kb2-3 szor. A peu szervizbe ujra tanitották a kulcsokat de igy sem javult meg. A szervizben azt tanácsolták hogy próbáljam meg kicserélni a kulcsot, de ők sem mondták 100 százalékra hogy kulcs probléma. A másik megoldás hogy a computerből ki kapcsoltatom az immobilizert. Van már ezzel valakinek tapasztalata?
Szia Balika 123! Egyszer már beraktam ezt a linket,http://kulcsmasolas.com/ bár lehet hogy messze vannak /különösen nekem/, azért egy telefont lehet hogy megér. hogy ők mennyiért csinálják. Amúgy elég profiknak tűnnek. Üdv Jancsi66
Hali ! Én a nyers szárat , amit kaptam arra másoltattam rá , és teljesen jó . Igaz a panelhez egy kicsit igazítani kellet a házat , de az eladó teljesen korrektül ezt előre jelezte . Azt mondta a 2 gombos passzol , a 3 gomboshoz kell egy kicsit reszeln kell.