Keresés

Részletes keresés

METYA Creative Commons License 2005.04.13 0 0 820

Húú, én már alig merek megszólalni.

 

Az igazat megvallva, sok igazat olvasok mindkét oldalon.

A BA Rt gazdálkodásáról azért jegyezzük meg, hogy a büszkén hirdetett nyereségessége csak egy - a fapadosok belépése miatt üzemszerűen jelentkező hozomány. A reptér nem vonzza igazán az új légitársaságokat. Főleg nem a szélestörzsű gépekkel üzemelőket.

Ha Prágával hasonlítjuk össze (ami kicsit csal, mert Prágában a város vezetése is tesz valamit az odalátogatókért, míg nálunk csak lábat lóbál az adriai nyaralóban), kiderül, hogy sokkal több bevétele van a reptérnek. Tudták csökkenteni a leszállási díjakat is, ezzel is ösztönzik a légitársaságokat az odaüzemelésre.

 

V. E. Nyüglönc,

 

a jegyárban kifizetett adó nem mind a BA Rt. bevétele, ez kellően jól van keverve az utóbbi időben. Régebben ez hivatalosan publikált volt (gondolom ma is), és induló utasonként olyan 13 dollár nagyságrendű volt. Ez sem kevés pénz egy 1-2 órás ácsorgásért.

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.04.13 0 0 819
Kedves Viricsi úr(hölgy?).

Nem tudom olvasta-e-é' Woody Allen-től a Lelki jelenségek vizsgálata novellagyűjtemény sakkozókról szóló szakaszát. Úgy gondolom olyan dolgokat ír a rovásomra, amelyet eredetileg Ön hozott fel példaként és ha reagálok ezen felvetésekre, utána ráolvas a fejemre és mattot próbál adni. Utoljára reagálok rá, persze kivéve, ha Ön is úgy gondolja, hogy nem élhet vitapartnerek nélkül. Viszont holnap Fhegyen keresztül megyek vissza USAkiába vitorlázni, így lehetséges, hogy némi időbe telik míg válaszolni tudok.

"Ez a lap a Budapest Airport Rt.-ről szól és nem Budapestről."
Akkor nem kéne a MÁV rötyit belekeverni.

"állami adóforintokból finanszíroznak,de a repülőteret nem!"
De biza, a repteret állami pénzekből finanszírozzák, osztán ez lehet városi, állami, vagy a lustábbak a stiklik kedvéért akár koncesszióba is adhatják és akkor magántőkének láccik', illő multilaterális sáp fejében. Osztán' hogy ez később nyereséges vagy veszteséges az már más kérdés. Az államnak a reptereket mint közfunciót gyakorló létesítményt nem okvetlen kellene profitra kihegyezni, de ez üzletpolitika kérdése. Van mint pl. Mo ahol a profitra törekednek, mert akkor ennek jelentős, de az államnak nélkülözhető részét (jól) célzottan, a nagy költő Arany János versében említett szociális csoport keretében szabadon el lehet költeni. Van persze, ahol nullszaldóval is megelégednek mivel az olcsó repülés gazdaságélénkítő hatással is van, van ahol veszteséges, de még így is megéri a jövő érdekében, vagy a gazdaságra gyakorolt vonatkozó pozitív hatásai miatt, vagy szimpla gyarló presztízsokokból.


"A "metróbiznisz",valamint vasút és a közút sem a BA Rt. dolga"
De biza'. Ugyanis a managernek arra is kéne gondolni, hogy a delikvenseknek a reptér küszöbig el kéne valahogy jutni, mert anélkül nem tud becsekkolni' oszt' beszállni a gépbe. Nincs jó közlekedés => nincs delikvens => nincs pénz => és sajnos nincs manager sem, úgyhogy nem ártana ha gondolkodna szegény a reptéren kívűli helyzeten mégha agyfunkcióit tekintve kihívásokkal küszködik is. Persze ha okos akkor nem saját zsebből finanszíroztatja, hanem bevon más balekokat, vagy közvetlenül érintetteket is,akikkel elhitetheti hogy miért jó ha Ők költenek ezekre. (Most általában beszéltem, nem BART vonatkozásban.)

"Oda nem csak"szelepelni"kell járni,hanem takarítani is kell.Nehogy azt hidd,hogy Ferihegyen az ötszázezres utas toleranciájától tiszta a mellékhelység."

Nem, hanem a jegyárban foglalt airport tax nevű sáp fedezi a takarítást (és a személyzet szexi kezeslábasát is, mely nem tévesztendő össze a rusnya nylon nyanya otthonkával). Ezt a takarítást a felső/ közép/gazdag osztály megfizeti a "full" szolgáltásban. Ezen helység tisztasága továbbá kénytelen makulátlan lenni, különben a dolgozók édes anyukái sűrűn csuklanának, nem is szólva egyes kényes miniszterek, üzletemberek, politikusok és egyéb potentátok, negatív hangú telefonjainak utózöngéiről. Vagy a jegyárban beszámítva van ez a sáp egyéb dolgok mellett, vagy pl. TPE-n odafáradsz a megfelelő ablakhoz- mely leginkább laborvizeletleadó ablakra hasonlított- leróni, legutóbb volt vagy 100 Taiwani Dollár cuzammen' ha jól emlékszem.

Máv-nál nincs ilyen leginkább PUtax-nak nevezhető intézményesített dolog, úgyhogy a jegy fedezi, de mivel MÁV-ék sem a jó gazdálkodásról híresek gondolom elsikkad a kérdés. Ott is a megfelelő manageri pozíció kaszt és konc kérdése és nem a rátermettségé. Ha az ÁNTSZ hirtelen felindulából naponta bezárná a klotyót és vele a pályaudvart, mint klotyóhiányos üzemi egységet, netán kóbór miniszterek és egyéb kétes elemek lennének a Nyugati PUn és megfelelő társain, ott is ragyogna miden, még a légy töke is záros határidőn belűl, vagy pl a második manager kirúgása és megfelelő dörgedelmes indok(ok) írásbeli kihirdetése után is akár.

Westendéknél ez nem gond, mert a zsebek már eleve bánják a legkisebb hibát is és a fejek "by default" hullanak, már csak a példastatuálás és a katonás rend kedvéért is.

"Ebből az illetékből szerintem nem sok szállodában kapnál szobát az általad leírt szolgáltatásokkal."

Ha jól emlékszem én legutóbb vagy huszonX ezret fizettem taxként BUD-JFK-BUD vonalon. Ez 110+ USD. Az egyik nagynevű szálloda láncban, melynek örököse orális szex témában jeleskedett egy home videon, Bp-en is van vagy kettő belőle, meg vagy 80 dollárért aludtam különféle legális törzsvásárló kedvezményekkel. Jó elismeresm a reggeli és sajnos az örökösnő ebben a 80$ban nem volt benne, de a többi igen (shuttle, medence, gym stb.). Szal' a kettő igenis összemérhető.

"Re Ferihegy." Én is szeretem, csak ne látnám a dilettantizmust.

Ön lép.

Ebőváry

Előzmény: viricsi (818)
viricsi Creative Commons License 2005.04.12 0 0 818
Üdv vitéz Úr!

Kezd az a rettenetes gyanúm lenni,hogy jó magyar politikus módjára elbeszélünk egymás mellett.Ez a lap a Budapest Airport Rt.-ről szól és nem Budapestről.
Összemosod a reptéri dolgokat a reptér környezetében zajló dolgokkal.Lehet,hogy egy légitársaságot kockázati tőkéből,vagy állami adóforintokból finanszíroznak,de a repülőteret nem! Az nyereséget termel a tulajdonosának,tehát az államnak.
A "metróbiznisz",valamint vasút és a közút sem a BA Rt. dolga.Azoknak is van gazdája,ott kell kopogtatni.
A mosdókról végképp nem értünk egyet.Oda nem csak"szelepelni"kell járni,hanem takarítani is kell.Nehogy azt hidd,hogy Ferihegyen az ötszázezres utas toleranciájától tiszta a mellékhelység.A takinénik erről bővebben tudnak.Állj meg a nyugati mosdója előtt és számold meg,hogy hányszor takarítják,mondjuk egy délelőtt.És tedd ugyanezt Ferihegyen. A nyugatinál menj be a Westend bármelyik mosdójába és ott is tisztaság fog fogadni,pedig csak 200méterre van a nyugati mosdójától és megkockáztatom,hogy elég sokan igénybe veszik.Ennyit a klotyókról.
Valószínüleg tudod azt is,hogy a reptéren azért fizetsz illetéket,mert fenntartják neked,kezelik a jegyedet,a csomagodat,felügyelik a biztonságodat,elszállítanak a géphez-géptől,fűtik,hűtik,világítják az épületet...stb.Ebből az illetékből szerintem nem sok szállodában kapnál szobát az általad leírt szolgáltatásokkal.De ha tudsz címeket szivesen venném,jól jönne a nyaraláshoz.(ez csak vicc volt)
Abban egyetértünk,hogy Ferihegy nem rossz önmagában,én speciel szeretem.

Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (815)
Gobe Creative Commons License 2005.04.12 0 0 817

No, este van már... :o)

Nem magamat követem meg (mert én és a hangok a fejemben általában egyetértünk :o)...), hanem téged Utas2!

 

:o)

 

Gobe

Előzmény: Gobe (816)
Gobe Creative Commons License 2005.04.12 0 0 816

A IATA stat is fogyasztói elégedettséget mér.

 

De megkövetem magam, mert valóban nem néztem át eléggé a Skytrax vizsgálat módját. Ez utóbbinál elég sokféle forrásból gyűjtötték össze az információkat (e-mailes, telefonos, személyes interjú, online szavazás, céges felmérés, stb.)

 

No de mindez mindegy, mivel közben rájöttem, hogy nem is ezért lettek megdícsérve a vezérek... :o)

 

Ugyanakkor visszatérve az elégedettségre, kár, hogy nincs még részletes elemzés a traxos statról. Érdekes lenne összehasonlítani a IATA eredményekkel.

 

Gobe

Előzmény: Utas2 (813)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.04.12 0 0 815
Üdvözlet.

"Míg a tömegközlekedés egyéb ágai lepukkanóban vannak,addig a légiközlekedés fejlődik.(még ha nem is az óhajtott mértékben)"

Ez így igaz, ugyanakkor ezt a fejlődést jelenleg nem az utasok finanszírozzák, hanem a kockázati tőkések és mivel a kihelyezhető tőke nagyobb, mint az értelmesen elkölthető, egyesek beleugranak kalandokba. Legalábbis low cost-éknál, de az okokat most ne feszegessük. Normál állami cégeknél, meg bújtatva, vagy nem az adózó állampolgárok finanszírozzák az expanziót.


"Ezt a jelenséget nagyon jól példázza Ferihegy megközelíthetősége,a járművek minősége.Azt hiszem nagyságrendi a különbség a reptéri és a nyugati pályaudvari mosdók szinvonala között is."

Ferihegy megközelíthetősége a béka popija alatt van, legyen egy baleset a gyorsforgalmin és garantált a gép lekésése. A metró símán kimehetne, mondjuk minden harmadik negyedik szerelvény, de valaki nem ebben a bizniszben érdekelt, kell neki a taxi, minibusz, parkoló extra bevétele.

Re mosdó. Más jellegű a dolog. Ha a reptér a belvárosban lenne a tömegesen előforduló csórók, ugyanúgy belerondítanának, mint a MÁV-nál. Ha a csórókat elhajtják a pályaudvarról, akkor meg a kapualjakban végeznék a dolgukat és lenne felzúdulás. A MÁV mosdó, hogy is mondjam, biztonsági szelep funkciót tölt be, nem is szólva, hogy más a toleranciája egy 5000 ft-os jeggyel rendelkezőnek és egy 500.000 ft-os jeggyel rendelkezőnek.

"A tényeket al kell fogadni,de a fikázás nekem szúrja a szemem"
Nekem az a pár tíz/(száz?) ezer szúrja a szemem ami Ferihegyen tűnt el a bőröndjeimből. No meg a taxishiénák, ahogy egy kollega mondja. Nagy ember nagy pénze lehet benne. Meg az, hogy az Airport Minibusz hülyén működik. pl. próbáltál egyszer Dunaharasztira menni vele?


Még egyszer a reptéri mosdókra. Amennyit tőlem Önök a reptéri díjra elkérnek pár perc reptéren tartózkodásért, annyiból a világ több részén sok csillagos szállóban lehet megszállni, ahol nem csak hogy személyre szabott sterilizált rötyi van minden szállóvendégnek, de jó állapotú ágy, friss ágynemű, szobaszolgálat, uszoda, konditerem, parkoló stb 24 órára. Ehhez képest a reptéri ottartózkodás meglehetősen rövid ideje alatt a közvécére és arra az egy két órára a reptéri illeték meglehetősen drága. Úgyhogy elég nagy biznic lehet, nem véletlen voltak a kanadaiak felzúdulva amikor kiebrudalták őket.

Egyébként Ferihegy nem rossz Önmagában, csak némely dolog benne a pimaszság csimborasszója és továbbra is fenntartom, hogy trén managelt, ld plakátok. Ja és ha lehetne tudni hogy a fejlesztésen hány döntéshozó gazdagodik meg az érdekes lenne. Ugyanis a korrupció bizonyos korai szakaszban lévő társadalmaknál sok esetben a fejlődés motorja. (Hankiss Elemér után szabadon.)


Ebőváry








Előzmény: viricsi (812)
kerusz Creative Commons License 2005.04.12 0 0 814

Én egy tender kapcsán június 22-ét hallottam BA Rt.-s emberektől az átadás dátumaként.

 

k

Előzmény: viricsi (804)
Utas2 Creative Commons License 2005.04.12 0 0 813

Nem ugyanarról van szó a két statisztikai felmérés között, erről beszélek.

 

Az IATA felmérése pusztán a forgalmi adatokat említi.

 

A Skytrax az utasok megelégedettségi szintjét, illetve ezek tényezőit méri.

 

Szerintem összetéveszted a repterekről beírt kifejtős véleményeket magával a szavazással. Ez két külön dolog a Skytraxon belül is. Tehát nem arról van szó, hogy Ferihegyre pusztán 18-an szavaztak volna az 5 millióból, ez egyébként is valószínűtlen. (Hiszen akkor Prágára ezres nagyságrendekkel többen kellett volna, és homályos emlékeim szerint a statisztika c. egyetemi tantárgyból vakami másra emlékeztetnek.

 

Nézd meg, a szavazni teljesen más részen és külön szempontok szerint lehet - tehát ez nem ugyanaz a "fogom magam és beírkálok" résszel a Skytraxon belül.

 

Valszeg ebből akad a félreértésed.

 

Üdv.

Előzmény: Gobe (808)
viricsi Creative Commons License 2005.04.12 0 0 812
Üdv Metya!

Ismét csak egyetérteni tudok a mondataiddal egy apró észrevétellel.
Én nem összehasonlítani akartam a tömegközlekedés más ágaival a repteret,hanem a tendenciákat szerettem volna jelezni.Míg a tömegközlekedés egyéb ágai lepukkanóban vannak,addig a légiközlekedés fejlődik.(még ha nem is az óhajtott mértékben)
Ezt a jelenséget nagyon jól példázza Ferihegy megközelíthetősége,a járművek minősége.Azt hiszem nagyságrendi a különbség a reptéri és a nyugati pályaudvari mosdók szinvonala között is.
A tényeket al kell fogadni,de a fikázás nekem szúrja a szemem.Sokan dolgozunk tisztességgel a reptéren és egy egy "beszólás"sokszor alaptalanul sért meg embereket.
Amit leírtál az nem panaszáradat,hanem tények.A baj az,hogy akik jobbíthatnának a dolgon,mintha nem látnák,vagy nem akarnák látni ezeket a problémákat.
Azt hiszem,az illetékeseknek néha bele kellene olvasni ezekbe a topicokba,esetleg még szóba is állhatnának a földi halandókkal.

Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: METYA (811)
METYA Creative Commons License 2005.04.12 0 0 811

Üdv viricsi!

 

Tetszik a hozzáállásod a topichoz. Alapvetően én sem fikázni szeretek, hanem inkább a jobbító szándék vezérel.

 

Abban nem tudok egyetérteni, hogy a többi hazai közlekedési ághoz hasonlítod a repteret, és annak működését. Vannak olyan részei a Volánnak, (nemzetközi buszjáratok), amelyek nagyon hamar felvették a versenyt a nyugati versenytársakkal. Említhetném a kamionokat is. A magyar rendszámmal rendelkező kamionok, amelyek nemzetközi fuvarozásban vesznek részt, felveszik a versenyt a "fejlett" nyugattal, sőt néhol le is pipálják őket.

 

Én inkább a repteret egy másik reptérrel történő összehasonlítást vélem célravezetőnek. Sajnos Ferihegy szolgáltatásai és fejlődése messze elmarad a versenytársaktól, és a szakadék napról napra nő.Évek óta terv a gyorsvasút ott, ahol a legközelebbi vasút (szabad kapacitással) max. 2 km-re van.

Horribilis parkolási díjakat kell fizetni egy ezer éve felépített, és azóta nem fejlesztett parkolóért. A tömegközlekedés egy iszony, a füstfelhőket okádó Minibuszokról már minden ismerősöm leszokott - órákig tart a körfuvar a városban.

Érdekes, hogy a nem piacvezető kis repterek meg tudják oldani a gyors és olcsó tömegközlekedést.

 

Az információk NEM áramlása katasztrofális.

Honlap harmatgyenge.

A hmm. szóval nem túlképzett rendészet néha erős túlkapásokra ragadtatja magát a spotterekkel szemben. Pedig egy spotter a legjobb reklám a reptérnek.

A bizonyos "erősen védett" légitársaság bizotnsági embereinek túlkapásairól ne is beszéljünk. Csak Ferihegyen nem szabad fényképezni a gépeiket? Frankfurtban lehet? Bárhol máshol lehet? Gondolom csak itt merik ezt megcsinálni, mert máshol egy erős seggberúgással hazaküldenék őket.

Van még millió apró pici dolog. Nem is igazából Téged illetnek ezek, de hátha elolvassa egy illetékes.

 

Ha estleg a T. illetékes olvassa a topicot. Kérem, rúgják már ki a taxis hiénákat. Az összes rendszeresen idelátogató külföldi kollégám ezen röhög...

Legutóbb 170 EUR árat ajánlottak a Kempy-ig egy japónak a "becsületes" és "fixáras" hiénák...

 

viricsi,

mégegyszer bocs, hogy rádzúdítottam a panaszáradatot...

 

Abban egyetértünk, hogy valami mozog már végre a reptéren, de a gazdaszemlélet még hiányzik sajna...

 

 

 

Előzmény: viricsi (810)
viricsi Creative Commons License 2005.04.12 0 0 810
Üdv Metya!

Bár természetesen valóban lojális vagyok a reptérhez,írásaim kizárólag vitéz Ebőváry Nyüglönc topictársunk beírásaira volt reakció.Ő egy kissé elfogultan,többek közt ezt írta: "Ezen a reptéren több komoly gond van ezen kívűl és szemmel láthatólag nem változott semmi az évek alatt."
Mindössze erre kívántam reagálni a dióhéjnyi felsorolással.
Sajnálatos,de egyetértek veled,valóban van mit javítani,de mint már írtam korábban,a repteret sem lehet kiragadni a mai magyar valóságból.Nem a lojalitás mondatja velem azt,hogy ez a vezetés az első,E.T.menesztése óta aki legalább tesz is valamit a reptéren,nem csak a kasszát kezeli.Látható,hogy jelentős beruházások folynak a repülőtéren.Elkerülte valószínüleg a figyelmedet,hogy összehasonlításként előhozakodtam a hazai tömegközlekedés többi ágával is,ezek helyzetéhez képest a légiközlekedés valóban fejlődik.
Bármennyire is hihetetlen,nem én fogom megvédeni a mundér becsületét,csak néha beleszólok,ha úgy gondolom,hogy nekem is van egy másik a véleményem az adott témáról.


Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: METYA (807)
Gobe Creative Commons License 2005.04.12 0 0 809

Ja... a "dícséretet" a forgalmi adatok alapján kapták nem?

Az meg teljességgel független az Utas2 által említett Skytrax statisztikától, és az általam említett IATA felméréstől is...

 

Gobe

Gobe Creative Commons License 2005.04.12 0 0 808

Részben félre értettük egymás, részben pedig nem értünk egyet. Azt hiszem egyiket sem kell minősíteni, csak végiggondolni...

 

A mintavételezés szerintem nagyon fontos része a statisztikának, és mivel az első lépések egyike, az itt elkövetett hibák a későbbiekben csak exponenciálisan növekedhetnek...

A két statisztika közt a különbség az, hogy a IATA ugyan kevesebb adatból dolgozott, de azokat meghatározott szabályok alapján gyüjtötték, míg a Skytrax jóval nagyobb számú adatot használ, de szabályok nélkül. Mindkét verziónak vannak előnyei és hátrányai, és talán akkor járunk el a leghelyesebben, ha a két eredményt a megfelelő háttérinformációk birtokában együttesen értékeljük, és ez alapján hozunk döntést. (ha kell egyáltalán dönteni)

 

A negatívumok említése nem kiemelés volt, hanem egy példa. Természetesen érvényes visszafelé is, ebben teljesen igazad van.

Bár ha végig olvasod amit írtam, feltűnhet, hogy a pozitívumokat is megtaláltam. :o)

És pont ez az ami fel kellene hogy gyújtsa a kis lámpát.

Ferihegyről van kb 20 hozzászólás. 18 pozitív, 2 negatív.

Ez elég szép arány.

Ha egy másik reptérről van 1800 pozitív és 2001 negatív, akkor már mi vagyunk a jobbak.

Ez minden, csak nem reprezentatív... Ezért érzem még mindíg jobbnak a IATA vizsgálatát, ahol ügyeltek erre... 

 

"A logikád szerint a Schiphol reptér 50ezer dolgozója összefogására volt szükség (no meg azon is túl), hogy "meghamisítsák a statisztikákat" és beírkáljanak. Naaaaaaa...."

Ez nem az én logikám. Ez a te rossz értelmezésed...

 

"Átlagosan pocsék"? Az miben különbözik az átlagosan jótól?

 

"Ennyit a hurrájelentések mögötti tartalomról"

A hurrájelentés a IATA jelentésre épül. A jelentés hivatalos, nemzetközileg elfogadott. A hurrázás megalapozott...

 

"A világ legjobb repterei 2005-ben a légiutasok szavazatai (5,584,365 fő szavazata) alapján, a Skytrax fórumáról"

2005-ből még hátra van 8 hónap. :o)

Ha 2004-re vonatkozik, akkor is gond van. Én pl. légiutas voltam tavaly, mégsem szavaztam, úgyhogy a nevemben ne nyilatkozzon egy weboldal. :o)

 

Nem kekeckedni akarok, de a tények azok tények, ha elfogadjuk őket, ha nem.

 

És végül azért hozzá kell tennem azt is, hogy bár a IATA vizsgálat valóban szép eredményeket hozott, de azért én nem vertem volna a mellem miatta. Amennyi jó dolog van a reptéren, annyi hiány, rossz, elavult megoldás/eljárás - és ami sokkal roszabb ennél, ez utóbbiak nagy részét jelentősebb befektetés nélkül is ki lehetne javítani! Ezek pedig valóban a vállveregetett management fényét homályosítját (nem is kicsit)...

 

Gobe

 

 

Előzmény: Utas2 (806)
METYA Creative Commons License 2005.04.12 0 0 807

Tisztelt viricsi,

 

az általad sugárzott lojalitás minden tiszteletemet kivívja.

DE!

Azért számos olyan pont van, amelyen még javítani kéne.

Beszélhetünk a taxis anomáliákról, beszélhetünk a fekete füstködbe búrkolózó Minibiszokról, beszélhetünk a spotterekkel trágárul beszélő gumihuszárokról, a drága büféről, az irreálisan drága parkolóról. Ennyi parkolói bevételből már égigérő parkolóházat lehetne építeni.

 

Lenne még mit javítani.

Sajnos a reptér mint szolgáltató fényévekkel elmarad az élmezőnytől, de megnyugtat az a tudat, hogy az ÁPV Rt. kitüntette a BA Rt. vezetőjét amiért mindent ilyen baromi jól csinál.

Ebből kiderül az ÁPV Rt. dilettantizmusa...

:-(

 

Előzmény: viricsi (793)
Utas2 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 806
Tudod, a felvetésedben csak két dolog hibádzik (elfogadva, hogy az IATA a hivatalos, viszont korántsem annyira reprezentáns, mint a Skytrax):
1. több, mint ötmilliónyi vélemény azért csak jelez valamit....
2. csak a negatív aspektust említed, miközben ha kicsit még többet olvasgatnál a Skytraxon, akkor látnád, hogy nem csupán "összegyűlnek azok, akik úgy érzik, hogy velük méltánytalanul bántak, és ezért az adott reptér a világ legutolsó szemétdombja", hanem a pozitív élmények is jelen vannak.

A logikád szerint a Schiphol reptér 50ezer dolgozója összefogására volt szükség (no meg azon is túl), hogy "meghamisítsák a statisztikákat" és beírkáljanak. Naaaaaaa....

Tudod, a fenti logikádat minősíteni nem tisztem, de talán az talán lehet, hogy eszedbe sem jutott, hogy a szürke, átlagosan pocsék repterekről írnak a legkevesebbet az utasok...se jót, se rosszat.

Mind1. Ettől még lehet, hogy a Skytrax 5milliója sz@rt se reprezentál.....

Előzmény: Gobe (805)
Gobe Creative Commons License 2005.04.11 0 0 805

Közben megnéztem az említet oldalt is.

Van néhány meglátásom a statisztikákkal kapcsolatban. Nem "állást akarok foglalni", csak úgy irom ami eszembe jut.

 

A BUD.hu-n lévő stat a IATA által végzett felmérés eredménye. Lehet hogy van némi fogalmuk a dolgokról. :o)

A Skytraxon lévő statisztika ezzel szemben nem felmérés eredménye, hanem "akinek vélemlénye van az megírja" jellegű önszerveződés. Ha már választani kell, akkor inkább az előzőt érzem magaménak, ahol megállítják az utast, és megkérdezik - nem pedig az utóbbit, ahol összegyűlnek azok, akik úgy érzik, hogy velük méltánytalanul bántak, és ezért az adott reptér a világ legutolsó szemétdombja (vagy azok, akik az adott reptéren dolgoznak, és szerintük az a mintareptér :o)...)

 

Amúgy meg elolvastam a a Ferihegyre és a Malévre vonatkozó hozzászólásokat is.

A Malévval kapcsolatban két suxolós hozzászólás van (mind a kettőt magyar omber írta... :o)...), a többi határozottan jó véleménnyel van. Nem különben Ferihegyről, ahol egy rossz tapasztalatokat említő hozzászólás van, a többi viszont meg van elégedve.

 

 

Üdv,

Gobe

Előzmény: Utas2 (798)
viricsi Creative Commons License 2005.04.11 0 0 804
Hogy megpörgessem én is a rulett kerekét,a te időpontodra voksolok.(na persze csak amolyan próbaüzem,ez sincs kész,meg az sem megy,de azért üzemel és átadtuk)
Előzmény: Gregor83 (801)
Utas2 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 803
Ezt nem hagyhatom ki:

Talált, süllyedt....

;-)
Előzmény: Törölt nick (800)
Gobe Creative Commons License 2005.04.11 0 0 802

Talán Churchill mondta:

"Csak olyan statisztikának hiszek, amit sajátkezűleg manipuláltam."

 

:o)

 

Gobe

Előzmény: Utas2 (798)
Gregor83 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 801
Csatlakozom... Szerintem nekem se... De ha Flap-nek sem akkor besz@rt a halott, lehet egymás tetejére pakolni a gépeket.. :-))))))
Előzmény: Törölt nick (800)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.11 0 0 800
Bevallom nekem már valszeg nem lesz igazam, a mai állapotokat megtekintve.
Előzmény: viricsi (799)
viricsi Creative Commons License 2005.04.11 0 0 799
A 485-ös hozzászólás szerinti tippek az átadás időpontjára:

1. Flap: júl. 20.
2. Gregor83: jún. 1.
3. Webberke: máj. 18.
4. k08: júl. 1.
5. skyarts: jún. 13.
6. Mash32: jún. 21.
Előzmény: Utas2 (794)
Utas2 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 798
Az alábbi hírt az ÁPV Rt. szerint az év legjobb menedzsere által vezetett cég valamennyi munkatársa figyelmébe ajánlom (beleértve a "legjobb menedzsereket" is...):

"A világ legjobb repterei 2005-ben a légiutasok szavazatai (5,584,365 fő szavazata) alapján, a Skytrax fórumáról (www.airlinequality.com):



1 Hong Kong International Airport - immáron 5. egymást követő alkalommal!!!
2 Singapore Changi Airport
3 Seoul Incheon Airport
4 Munich Airport
5 Kansai International Airport
6 Dubai International Airport
7 KLIA Kuala Lumpur
8 Amsterdam Schiphol Airport
9 Copenhagen Airport
10 Sydney Airport


A legjobb három kelet-európai reptér:

1. Lipcse Halle

2. Prága Ruzyne (...............)

3. Moszkva Domodedovo"


Ennyit a hurrájelentések mögötti tartalomról.
IL-96 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 797

A www.planes.cz Hungarian Sky oldala ( http://planes.cz/hungary/default.asp?jazyk=hu ) is támogatja az a airportal.hu kezdeményezését, és minden olyan építő jellegű ötletet, amely a Ferihegyi spotterek vagy repülőgépfotósok számára kedvező.

Remélhetőleg a BA Rt-nél is tudják hogy nemcsak bevételt jelentünk a cégnek. (bár lehet hogy nem is sejtik, hogy mennyien pont az oldalon található infók alapján döntenek úgy hogy egy fapados járattal Ferihegyre látogatnak, majd 1-2 napot eltöltenek Ferihegyen, meglátogtava a reptéri skanzent is, igénybe véve a reptér egyéb szolgáltatásait.)  Tehát mindezeken felül a repülésbarátok jelentős részéből a jövö repülőbarát munkaereje lesz.

Üdv

Sz.Sz.

Gregor83 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 796
A "Hova tünt Damon Hill?!!!"  kérdésre lehet hogy könnyebb a válasz...
Előzmény: Utas2 (794)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.04.11 0 0 795
A 2A szinte folyamatosan kong, míg a 2B túlzsúfolt.

A csomagszállító rendszer annyira nem korszerű, hogy ne loptak volna ki a bőröndömből pár dolgot 2-3x az elmúlt egy évben. (Tuti, hogy a X-ray-nél valakik leadják a drótot, mert csak értékes dolgok tűnnek el olyan helyről, ami nem kitapintható.)

Az étterem baromi drága a reptérnek illene nyomokban visszatükrözni az ország árszínvonalát, ami önmagában is drága.
Parkolás drága.
Az egyes terminált majd meglátjuk tény, hogy az indulási aluketrecek nem voltak fényűzőek, de pl. így is jobb, mint egy csomó fapados reptér, pl. BVA.

Viszont miért nem lehet megoldani a beszállítást.
1. Gyerekesek
2. Első osztály
3. Törzsutasok
4. Plebsz hátul
5. Plebsz elől.

Ez csak odafigylés pl. a JFk-re állandóan egy csürhe tolakszik.
Az EU járatok nincsnek elkülönítve érkeztetve, át kell menni a határőrökön, minek.
A bőröndkezelés vicc befele is, sokáig kell várni rá.
A személyzet egymással jópofizik a közönséggel a kommunikációjuk nem Ok.

Ebőváry







Előzmény: viricsi (793)
Utas2 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 794
Jut eszembe:

Mikor adjak at az 1-es terminalt??
Előzmény: viricsi (793)
viricsi Creative Commons License 2005.04.11 0 0 793

Példul':

A 2A terminál teljes induló szintje átépült,mellyel növekedett a pultok száma,egy európai szinten is korszerű csomagszállító-osztályozó-ellenőrző rendszer épült be,bizonyos épületgépészeti korszerűsítések folytak.Nyílt egy új étterem(árakról ne beszéljünk).Bezárták az egyes terminált és épp a felújítás folyik benne.

Csak így hirtelen,ami eszembe jutott.

Amit te káosznak látsz,az szerintem csak egyszerű torlódás.Nézz körül csúcsidőben hányan "hemzsegnek" a reptéren.

Nem hiszem ,hogy bárki tökéletesnek találná a reptér működését,de nem tűnik ez olyan rossznak mint ahogy első indulatból gondolod.Messze van még a reptérhez a BKV,a MÁV,a Volán színvonala.Ne felejtsd el Ferihegy is Magyarországon van és a körülményekhez képest igenis színvonalas szolgáltatást nyújt az utazóknak.(hú de reklámízű mondat) Szerintem.

 

 

Üdvözlettel: viricsi

 

Ui: nem én vagyok a reptér PR managere,sőt még a fogadatlan prókátora sem.

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (790)
kiloviktor Creative Commons License 2005.04.11 0 0 792
pedig mint tudvalevő megyünk ám ejrópába.
csak hát megint rossz irányba idnultak az elvtársak (megszokásból) kelet felé indult a menet. asztán körbe kerüjjük a fődet. oszt eccercsak elérjük ejrópát.
( ha megvárnak minket)....
adamsavp Creative Commons License 2005.04.11 0 0 791

Sziasztok!

 

2005. március elején felhívást tettünk közzé az AIRportal.hu-n a ferihegyi spotterek számára. Az alábbi kérdésre vártunk javaslatokat, ötleteket: „Hogyan válhat Ferihegy spotterbarát repülőtérré?”

Felhívásunkra rengeteg értékes, érdekes javaslat, ötlet és kérés érkezett. Ezen javaslatokat a mai napon összesítettük, közzétettük a www.airportal.hu oldalon, valamint elküldtük a Budapest Airport Rt. vezetése számára.

 

Köszönet mindenkinek, aki megosztotta ötleteit, javaslatait! Bízom benne, hogy hamarosan választ kapunk felvetéseinkre és a javaslatokat tettek is követik a közeljövőben.

 

Amennyiben további javaslataitok vannak, kérem azt is osszátok meg velünk, akár a tegnapi napon megnyitott saját fórumunkban.

 

Üdv:

 

AdamS


Előzmény: adamsavp (627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!