A topiktárs csak tartsa magát a saját maga által felállított szigorú hivatkozási rendhez! Vagyis hivatkozni az elsődleges forrásra hivatkozunk, ha már állítunk valamit! Hiszen a topiktárs nem Schmitt Pál... :-)
Viccet félretéve, szerintem arról lehet szó abban a szerződésben, hogy ha a magyar állam hibájából ellehetetlenül a reptér, akkor jár a kártérítés a befektetőknek. Innentől pedig az nézőpont kérdése, hogy a reptér ellehetetlenül-e mondjuk 8 helyett 6 millió utas forgalom mellett?
Ha jól látom, ez még nem volt. A Hochtief folytatja a reptérüzletág-eladást. Nem egyenként, hanem az egész csomagtól kíván megszabadulni. A francia Vinci újra érdeklődik.
Sajnos, ez az általad hozott külföldi (még ha nagybetűsen külföldi) forrás sem támasztja alá a Népszabó értesüléseit...
"An option in the future may be to deploy A330s from current or future AirAsia short-haul bases, like Japan or Bali. Mr Osman-Rani said the possibility remained but he would first want to the see the short-haul carrier establish itself."
Az egész cikk arról szól, hogy nagyon óvatosan lépkednek mostantól, főleg hosszú távú járatok esetében.És inkább az ausztrál-ázsiai régióban maradnak az A330-asaikkal.
Ettől még természetesen benne lehet a pakliban, hogy lesz BKK-BUD-járatuk, de a Népszabó 'értesülései' a fentiek alapján erősen kétségesek...
(Arról nem beszélve, hogy a Népszabó a Vueling-et is már előszobáztatta a Malévnél, aztán még aznap, pénteken megcáfolták a Vuelingtől származó források a spanyol médiában, hogy meg akarnák venni a magyar céget...)
Privatizációs szerződést nem, de Fehér könyvet tudok linkelni (már múltkor is megtettem), amelyben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezt írja a 4. számú oldalon:
"A Malév a Budapest Airport Zrt. egyik legjelentősebb partnere, forgalmának mintegy 40%-át biztosítja. Évente mintegy 15 milliárd forintot fizet ki légiközlekedési bevételek, ingatlanbérlet, kiskereskedelmi bérlet jogcímen. A Malév hiányában ennek jelentős része kieshet a reptér üzemeltetőjének költségvetéséből, a Budapest Airport privatizációs szerződése szerint akár annak ellehetetlenülését is eredményezhetné. Az állam számára így hozzávetőlegesen 1,5 milliárd euró, azaz kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna. Egy ilyen nagyságrendű egyösszegű kifizetés finanszírozási szempontból is komoly terhet jelentene."
Na most ha az NFM ezt így explicite leírja, akkor talán nem légből kapott információ volt az évek óta, hogy bizony a Budapest Airport privatizációs szerződésében van ilyen kitétel.
Természetesen bekapcsolható a "hazdunak mind ezek"-szólam is, de nem tartom valószínűnek, hogy a fentieket így leírta volna a tárca, ha nem volna igaz.
Mindenesetre fura, hogy nem volt nyereséges, hiszen a jegyek többnyire (akciókat kivéve néhány jegy erejéig) ugyan annyiba vagy többe kerültek mint egy full fare.
Azért ha 1x mégis visszatérnének európába és lenne BUD járat jól nézne ki T1-en :))))
igen, tudom ezért is lepődtem meg én is a cikken. Érdekes lenne tudni a cikkíró mire alapozta a megállapítást. Bár elvileg átmeneti "szüneteltetésről" beszélnek.
Ill. érdekes lenne a külföldi forrás is amit Utas2 említett.
Van pár A330 rendelésük, gondolom nem csak ázsiában fogják járatni őket.
adj egy privát emailt és megírom hogy honnan szerzem az infóimat.
plusz kérek ide külföldi forrást az airasia Bangkok-Budapest járatnyitási tervéről és arról hogy visszatér a Delta (ugyanis ez is benne volt a cikkben)
Az előttem két hozzászólóhoz: felőlem továbbra is a papagájtévéből, vagy egyéb retusálóktól is beszerezhetitek az általatok hitelesnek tartott információkat - ezzel szemben ÉN ELOLVASTAM a nol cikkét, majd rákerestem a neten az Air Asiaval kapcsolatos KÜLFÖLDI forrásokra (nem blogokra), amelyek megerősítik a cikkben foglaltakat.
Ennyit erről. Ettől még nem rakom a nol-t a kedvencek közé - de nem is hagyom az agyamat mosni....
idézet a NOL egy tegnapi cikéből: ..." Szintén iparági értesülés, hogy a színfalak mögött intenzíven zajlanak a tárgyalások az Air Asia X járatáról is, amelyről a maláj cég ausztrál vezérigazgatója tavaly ilyenkor beszélt először. Akkor a Kuala Lumpur-i bázisukról prágai és budapesti járatot terveztek, ma azonban úgy tudjuk, sokkal valószínűbb, hogy Bangkokkal lépnek be a közép-európai piacra. Ez a cég London Gatwick és Párizs Orly reptere, valamint Kuala Lumpur között évek óta közlekedtet járatokat..."
Lehet, de nem biztos. Túl sok a feltételes mód. Pró és kontra is, természetesen. De a bilibe lógó kéz sem jó, más, Budapestnél sokkal fontosabb reptereken is jelentős beszakadás volt a helyi erősségek - pl. Swissair, Sabena - "pillanatnyi" zavara után. Itt, EU-külsőn nem tudni, mi történne, ha kivonjuk az egyenletből a Malévot, és nem rakunk a helyére semmit.