Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2012.02.02 0 0 12663
Én csak piában fogadok.....;-)
Előzmény: BJ (12662)
BJ Creative Commons License 2012.02.01 0 0 12662
Viszonylag nagy tétben merek veled fogadni hogy az airasia x két éven belül nem nyit közép-európai járatot.
Előzmény: Utas2 (12661)
Utas2 Creative Commons License 2012.02.01 0 0 12661
Igaz, de talán valakinek el kellene olvasnia a népszabó cikkét végre. Közép-európai járatnyitás lehetöségéröl volt benne szó.....
Előzmény: Zolker (12658)
uhb129b Creative Commons License 2012.02.01 0 0 12660

A topiktárs csak tartsa magát a saját maga által felállított szigorú hivatkozási rendhez! Vagyis hivatkozni az elsődleges forrásra hivatkozunk, ha már állítunk valamit! Hiszen a topiktárs nem Schmitt Pál... :-)

 

Viccet félretéve, szerintem arról lehet szó abban a szerződésben, hogy ha a magyar állam hibájából ellehetetlenül a reptér, akkor jár a kártérítés a befektetőknek. Innentől pedig az nézőpont kérdése, hogy a reptér ellehetetlenül-e mondjuk 8 helyett 6 millió utas forgalom mellett?

 

Előzmény: Zolker (12657)
Zolker Creative Commons License 2012.01.31 0 0 12659

Ha jól látom, ez még nem volt. A Hochtief folytatja a reptérüzletág-eladást. Nem egyenként, hanem az egész csomagtól kíván megszabadulni. A francia Vinci újra érdeklődik.

 

http://www.aero.de/news-14358/Hochtief-sucht-weiter-nach-Kaeufer-fuer-Flughaefen.html

Zolker Creative Commons License 2012.01.31 0 0 12658

Sajnos, ez az általad hozott külföldi (még ha nagybetűsen külföldi) forrás sem támasztja alá a Népszabó értesüléseit...

 

"An option in the future may be to deploy A330s from current or future AirAsia short-haul bases, like Japan or Bali. Mr Osman-Rani said the possibility remained but he would first want to the see the short-haul carrier establish itself."

 

Az egész cikk arról szól, hogy nagyon óvatosan lépkednek mostantól, főleg hosszú távú járatok esetében.És inkább az ausztrál-ázsiai régióban maradnak az A330-asaikkal.

 

Ettől még természetesen benne lehet a pakliban, hogy lesz BKK-BUD-járatuk, de a Népszabó 'értesülései' a fentiek alapján erősen kétségesek...

 

(Arról nem beszélve, hogy a Népszabó a Vueling-et is már előszobáztatta a Malévnél, aztán még aznap, pénteken megcáfolták a Vuelingtől származó források a spanyol médiában, hogy meg akarnák venni a magyar céget...)

Előzmény: Utas2 (12654)
Zolker Creative Commons License 2012.01.31 0 0 12657

Trükkös kérdés, de megválaszolható. :)

 

Privatizációs szerződést nem, de Fehér könyvet tudok linkelni (már múltkor is megtettem), amelyben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezt írja a 4. számú oldalon:

 

"A Malév a Budapest Airport Zrt. egyik legjelentősebb partnere, forgalmának mintegy
40%-át biztosítja. Évente mintegy 15 milliárd forintot fizet ki légiközlekedési
bevételek, ingatlanbérlet, kiskereskedelmi bérlet jogcímen. A Malév hiányában
ennek jelentős része kieshet a reptér üzemeltetőjének költségvetéséből, a Budapest
Airport privatizációs szerződése szerint akár annak ellehetetlenülését is eredményezhetné.
Az állam számára így hozzávetőlegesen 1,5 milliárd euró, azaz kb.
450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami
a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna.
Egy ilyen nagyságrendű egyösszegű kifizetés finanszírozási szempontból is komoly
terhet jelentene."

 

Na most ha az NFM ezt így explicite leírja, akkor talán nem légből kapott információ volt az évek óta, hogy bizony a Budapest Airport privatizációs szerződésében van ilyen kitétel.

 

Természetesen bekapcsolható a "hazdunak mind ezek"-szólam is, de nem tartom valószínűnek, hogy a fentieket így leírta volna a tárca, ha nem volna igaz.

 

Kielégült az olvtárs? :)

 

Előzmény: uhb129b (12637)
BJ Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12656

egyébként nem politikai vagy világnézeti indíttatásból írtam amit írtam a nol-cikkről

 

VGG nyüzsög, sok helyen ott van, de időnként mellé lő.

Előzmény: Utas2 (12648)
Blende Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12655

Hát ebben is az van, hogy nem zárják ki a visszatérést de csak az A330 marad és ami annak a hatótávjába belefér.

 

Szerintem a BUD-KUL több lenne mint 9 óra kb. 9200km tehát a 330-300 nak nem adja ki.

 

Viszont BUD-BKK "csak" 8100km ami beleférhet. A Finnair is A330 al repüli a HEL-BKK-t ami cca. 8000km (az is 330-300)

Előzmény: Utas2 (12654)
Utas2 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12654
Jó helyen kapizsgálsz, valóban nem mondják vissza a rendeléseket. Azt is lehet számolni, hogy vajon Kuala Lumpur 9 órán belül esik-e Budapesttől....

http://www.centreforaviation.com/blogs/aviation-blog/video-azran-osman-rani-ceo-of-airasia-x-discusses-growth-plans-66334
Előzmény: Blende (12651)
Blende Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12653

igen, ez jó kérdés..

 

Mindenesetre fura, hogy nem volt nyereséges, hiszen a jegyek többnyire (akciókat kivéve néhány jegy erejéig) ugyan annyiba vagy többe kerültek mint egy full fare.

 

Azért ha 1x mégis visszatérnének európába és lenne BUD járat jól nézne ki T1-en  :))))

 

Előzmény: BJ (12652)
BJ Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12652

a.neten van fórum a járatbezárásaikról - a fórumozók is azon gondolkodnak hogy mit fognak kezdeni majd az A330-asokkal.

Előzmény: Blende (12651)
Blende Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12651

igen, tudom ezért is lepődtem meg én is a cikken. Érdekes lenne tudni a cikkíró mire alapozta a megállapítást. Bár elvileg átmeneti "szüneteltetésről" beszélnek.

 

Ill. érdekes lenne a külföldi forrás is amit Utas2 említett.

 

Van pár A330 rendelésük, gondolom nem csak ázsiában fogják járatni őket.

Előzmény: Törölt nick (12650)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12650

Áprilistól az Air Asia X megszünteti mindkét európai járatát (LGW, ORY). Meglepne ha pont hozzánk nyitnának ezután..

http://airlineroute.net/2012/01/12/d7-feb12cxld/

Előzmény: Blende (12645)
BJ Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12649

adj egy privát emailt és megírom hogy honnan szerzem az infóimat.

 

plusz kérek ide külföldi forrást az airasia Bangkok-Budapest járatnyitási tervéről és arról hogy visszatér a Delta (ugyanis ez is benne volt a cikkben)

Előzmény: Utas2 (12648)
Utas2 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 12648
Az előttem két hozzászólóhoz: felőlem továbbra is a papagájtévéből, vagy egyéb retusálóktól is beszerezhetitek az általatok hitelesnek tartott információkat - ezzel szemben ÉN ELOLVASTAM a nol cikkét, majd rákerestem a neten az Air Asiaval kapcsolatos KÜLFÖLDI forrásokra (nem blogokra), amelyek megerősítik a cikkben foglaltakat.

Ennyit erről. Ettől még nem rakom a nol-t a kedvencek közé - de nem is hagyom az agyamat mosni....
BJ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 12647

az a cikk a fele sem igaz kategóriába sorolandó

Előzmény: Blende (12645)
BJani Creative Commons License 2012.01.20 0 0 12646

Én semmiben sem bíznék...

A nol-ban sem. :-)

Előzmény: Blende (12645)
Blende Creative Commons License 2012.01.20 0 0 12645

sziasztok,

 

itt is feldobnám a témát hátha...

 

idézet a NOL egy tegnapi cikéből:
..." Szintén iparági értesülés, hogy a színfalak mögött intenzíven zajlanak a tárgyalások az Air Asia X járatáról is, amelyről a maláj cég ausztrál vezérigazgatója tavaly ilyenkor beszélt először. Akkor a Kuala Lumpur-i bázisukról prágai és budapesti járatot terveztek, ma azonban úgy tudjuk, sokkal valószínűbb, hogy Bangkokkal lépnek be a közép-európai piacra. Ez a cég London Gatwick és Párizs Orly reptere, valamint Kuala Lumpur között évek óta közlekedtet járatokat..."

Nem arról volt szó, hogy európából semmi???

 

A cikk lenne régi vagy a szerző tud valamit?

 

BUD-BKK szép is lenne... :)))

Foltos Creative Commons License 2012.01.20 0 0 12644

nemnem

Előzmény: Törölt nick (12643)
Foltos Creative Commons License 2012.01.20 0 0 12642
uhb129b Creative Commons License 2012.01.19 0 0 12640

A képek üzenete az, hogy a Malévnak behavazott? :-)

Előzmény: viricsi (12639)
viricsi Creative Commons License 2012.01.18 0 0 12639

Bekukkantott a tél:

 

viricsi Creative Commons License 2012.01.17 0 0 12638
uhb129b Creative Commons License 2012.01.16 0 0 12637

Ott a privatizációs szerződésben a lábjegyzet, hogy állambá kompenzál, ha a Malév nem operál.

 

A topiktárs volna olyan kedves és idézné nekünk az ominózus szerződés-részleteket a megfelelő hivatkozással? :-)

Előzmény: Zolker (12633)
Zolker Creative Commons License 2012.01.16 0 0 12636

Csak nyolcvanezer kellett volna, hogy meglegyen a bűvös 9 milliós határ. :) Klassz így is!

Előzmény: BJ (12618)
Zolker Creative Commons License 2012.01.16 0 0 12635

Lehet, de nem biztos. Túl sok a feltételes mód. Pró és kontra is, természetesen. De a bilibe lógó kéz sem jó, más, Budapestnél sokkal fontosabb reptereken is jelentős beszakadás volt a helyi erősségek - pl. Swissair, Sabena - "pillanatnyi" zavara után. Itt, EU-külsőn nem tudni, mi történne, ha kivonjuk az egyenletből a Malévot, és nem rakunk a helyére semmit.

 

Előzmény: Törölt nick (12621)
Zolker Creative Commons License 2012.01.15 0 0 12634

 

Utólagi Búék és Karácsony, saját felvétellel a szép új feliratokról!

 

 

Zolker Creative Commons License 2012.01.15 0 0 12633

Minek? Ott a privatizációs szerződésben a lábjegyzet, hogy állambá kompenzál, ha a Malév nem operál. :)

Előzmény: uhb129b (12620)
uhb129b Creative Commons License 2012.01.15 0 0 12632

most látom hogy a HC-t te is írtad

 

Meg az üzemanyagot is, de oda se neki... A lényeg, hogy egyetértünk! :-)

Előzmény: BJ (12631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!