A brittek szintén ilyenek. 55-60 évesen bevonulnak a nyugdíjjas otthonba és se fürödni, se olvasni nem képesek egyedül, elvárják hogy kiszolgálják őket.
Vicceset láttam a minap a ferihegyi Liszt Ferenc reptéren.
A nénit odatolták kerekesszékben a beszálló kapuhoz, de még volt fél óra a beszállításig, így a sárga ruhás ember otthagyta egy időre. A néni nem várt sokáig, hanem kiszállt a kerekesszékből, elment vécére, majd vett magának egy kávét, majd visszajött és beült a kerekesszékbe. A repülőn is nem messze tőlem ült. A mozgásából ítélve meg nem mondtam volna, hogy kerekesszéken tolták be a repülőre. :-)
Való igaz, ez kimaradt. A kiszállás tényét a Fraport szóvivője, Thomas Uber erősítette meg. A Hainant azóta többen is megírták, én azért nem, mert nem találtam embert, aki nyilatkozott volna róla.
Szép tervek, de mekkora lehet az esély arra, hogy megismétlődik az elmúlt évek történelme és az új tulaj a régi terveket kihajítja és saját elképzelései szerint kezd új fejlesztésekbe?
Pl gémeskutat telepít az irányítótorony felső szintjére, meg ilyenek...
"A következő 10-15 évben 300 millió eurónyi (82,5 milliárd forint) fejlesztés valósulhat meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, tízezer új munkahelyet teremtve."
A többi a cikkben.
Ami az online verzióból kimaradt, és a mai nyomtatottban olvasható az 5. oldalon:
- a Cargo City második üteme 2013-ban indulhat,
- az új hajtóműpróbázó hely és a Malévnak otthont adó három irodaház felújítása már a küszöbön áll,
- a kettes terminál melletti irodapark, amely 6-8 épületből állna, a hosszabb távú tervekben szerepel, egy másik, a Market Centrallal szemben lévő terüeltre elképzelt irodaparkkal együtt.
Ez a cikkből nem derül ki... :) Csak annyi, hogy a Fraport Madridért és Barcelonáért indul.
A mai Világgazdaság 5. oldalán az áll, hogy a Hochtief Airport eladási pályázatának (a teljes holdingé ugye) utolsó előtti körébe bekerült a Hainan Group, a Vinci és a Fraport (a Deutsche Bank ingatlanfejlesztési alapjával közösen)...
"Az exkluzív váróba díjmentes belépést biztosít bármely magyar bank által kibocsátott prémium MasterCard bankkártya, így a MasterCard Gold, a MasterCard Platinum és a MasterCard World kártyák."
Mondjuk ez azért vicces, most akkor az amerikai bizniszment majd jól elzavarják a MasterCard hiperszuper-gold-platina kártyájával? :)
valaki tudna mesélni bővebben erről az új MasterCard váróról, amely ma nyílt meg? A belépés feltételeként magyar bank által kibocsátott kártyát említ a sajtó, de van lehetőség külföldi bankkártyával is belépni?
A McLaren technológiáját alkalmazzák a Heathrow reptéren A boxkiállásoknál és az ellenfelekhez viszonyított távolság kiszámításához is használt számítógépes technológia segíthet időt spórolni a repülőtereken és még környezetbarát is.
Germany has decided not to employ body scanners for passenger security checks after a 10-month trial at Hamburg Airport.
The interior ministry in Berlin stated that "the technology is not mature enough for the available equipment to be used in practice" and that it will therefore not be installed at the county's airports "for the time being".
While the authority is, in principle, in favour of using body scanners to "improve efficiency and effectiveness of air transport security checks", it said that the testing resulted in "too many" false alarms.
According to a spokesman for Germany's federal police, which is responsible for passenger security checks at the country's airports, the false alarm quota was "significantly higher than 50%".
These alerts were usually triggered by travellers' clothing, for example creases in the fabric, but also sweating in areas such as armpits.
The challenge is to develop software that will strike the necessary balance between sufficient sensitivity to detect suspect substances and not being too personally intrusive. The federal police said the equipment uses software that does not reveal bodily features of the monitored person.
Another objective is to use technology which poses no health threat to travellers. Germany decided against using X-ray backscatter screening machines. Instead, the tested systems are based on millimetre wave technology.
Two body scanners were tested at Hamburg Airport from late September 2010 until July 2011. Around 809,000 passengers passed through them on a voluntary basis.
The trial was originally scheduled to end after six months, in March. The ministry then revealed, however, that new software was to be installed to improve passenger throughput and reduce the number of false alarms. The test was extended by another four months. A total of 480,000 passengers had used the scanners during the first six months.
The interior ministry said that it surveyed consumer acceptance for the body scanners and that 90% of questioned travellers were in favour of the measure to improve security.
However, given that Hamburg Airport registered nearly 13 million passengers last year, this suggests that only around 7.5% of all passengers were willing to use it.
Ezt teszem 12 éve azzal kiegészítve, hogy a 12 órából 10,5-et állni kell. Az ingerszegény környezet nem igaz, ingerelnek épp elegen. Szívesen cserélnék veled, megnézném melyikünk unná meg hamarabb. :)
Kell oda ablak egyáltalán? Ahol több időt töltenek el kollégák (utasbiztonság, 2B érkező oldalán a határőrök, vagy akár a 2B induló szinten az új irodák), ott sincs természetes fény.