Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.18 0 0 12231

Van méretet ellenőrző keret a becsekkolás előtt.

 

Az alábbi tételeket viheti fel a repülőgépre:

  • Egy kézipoggyász. A teljes méret (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 114 cm-t. A hosszúság nem haladhatja meg az 56 cm-t, a szélesség a 35 cm-t, míg a magasság a 23 cm-t. A poggyásznak bele kell férnie a repülőtér utasfelvételi területén található poggyászméret-ellenőrző keretbe. Az a ruhatartó zsák, amely belefér a poggyászméret-ellenőrző keretbe, kézipoggyásznak tekintendő
  • Egy darab személyes csomag, például válltáska, kézitáska, laptop táska, vagy valami ehhez hasonló, mint például irattartó, vagy bevásárló táska. A teljes méret (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 91 cm-t

Egyes tételek felvihetők a fedélzetre az alkalmazott kézipoggyász-kereten felül pótdíj fizetése nélkül.

(forrás: aa.com)

 

AA: 56x35x23cm

Delta: 56x36x23cm

 

(ez mind az internetről van, kis kereséssel Te is megtaláltad volna, mondjuk megérdezni egyszerűbb...)

Előzmény: Törölt nick (12228)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.18 0 0 12230

Nem biztos, hogy ez olyan rossz lenne Mo.-nak, mármint a Malév és a BUD eladása/átadása a sárgáknak. Azért az elég egyértelmű, hogy az állam azért adta el a maradék 25%-át, hogy egyben a német jobban értékesíteni tudja. Ha jól tudom a Hochtief tulajdonosai/befektetői is távolkeletiek, szóval csak a nevük németes, a lényeg marad ugyanaz.

 

Előzmény: powerage (12229)
powerage Creative Commons License 2011.07.18 0 0 12229

http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110718-felvasarolna-a-malevot-a-hnacsoport-kinai-lapok-szerint.html

 

"A Malév mellett a Liszt Ferenc repülőtér iránt is érdeklődik a kínai HNA egy pekingi lap szerint"

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.17 0 0 12228

Akik jól ismerik a repteret, azoktól kérdezem, hogy van-e carry-on poggyász méretet ellenőrző keret a becsekkolás előtt? Különösen American Airlines vagy Delta érdekelne. Előre is köszi a segítséget!

Utas2 Creative Commons License 2011.07.14 0 0 12227

Nos, ha itt kezdődött ez az útijelkó, itt is fejezem be. Kalandosabbra sikerült ez az út egy picinykét, lásd a lentebbi METAR adatok, amely mutatja, hogy Amszterdamban (és lényegében Hollandia nagy részén) szép kis ítéletidő tombol. Emiatt Schipholon borult a menetrend, mivel összesen csak egy pálya (a 27-es) üzemel, ráadásul ugyanezen történik a fel- és leszállás is. Nos, aki járt már Schipholon, az tudja, hogy ez igen radikális forgalomcsökkenést jelent.

 

Egészen véletlenül bukkantam rá a neten, hogy törölték az esti KLM járatot pestről, így a call center javaslatára fél-kettőre kimentem Lisztferihegyre, ahol a SkyTeam pultnál a hölgy csak annyit kérdezett: van feladandó poggyásza? Ha nincs, akkor fusson, még pont eléri a (szintén bekésett) napközbeni gépet. És lőn, a gépen még pont volt egyetlen szabad hely. Így valóban villámgyorsasággal jutottam át az utasbiztin, a kapunál épp írták át a foglalásomat és háromnegyed-kettőkor már indult is a beszállítás a B738-asra (egy régebbi, de utólag wingletessé varázsolt madár, no IFE.) A gép az idő miatt slotot kapott, végül fél háromkor szálltunk fel a 13bal pályáról, hogy aztán a BADOV indulási útvonal mentén emelkedve lépjünk be Szlovákia légterébe. Ott aztán volt egy kis forgolódás, sztem időjárás miatt, ha erre jár egy magaslégtéri irányító, esetleg kommentálja.

 

Eseménytelen utazást követően léptünk be Hollandia cumulusokkal tarkított égivilágába, ott aztán várt ránk Lelystad felett vagy 5 környi holding (25 perc), utána pedig szép lassan repülgetve hullámvasutaztunk el Schipholig. Azt hiszem, hogy én ezzel letudtam az idei vidámpark-programomat, végül is a 3 sorban nem volt olyan vészes a dolog, mint a gép farka környékén ülőknek. Valahol tényleg gyönyörűség volt hallgatni, ahogy az automatika folyamatosan fűrészeli a hajtóművek tolóerejét.

 

A pilóták megdolgoztak a pénzükért, és végül a körülményekhez képest a futóművek tényleg megcsókolták a vízzel áztatott 27-es pályát. Egyébként le a kalappal a kapitány előtt, aki folyamatosan adott tájékoztatást, a 4 sztyuvi is gyorsan, hatékonyan és az utasokkal bátran kommunikálva tette a dolgát. Megérkezés a C9-es kapuhoz, hogy viszont a híd nem működött, pár perc tanácstalanság után hoztak egy lépcsőt.

 

Schipholon egyébként jó nagy káosz van, ilyen hosszú sort a transzferpulttól én még nem láttam (a C kapuk közepéig tartott a sor....) a sok átszállóutas és a gépkésések/törlések miatt.

Előzmény: Utas2 (12226)
Utas2 Creative Commons License 2011.07.14 0 0 12226

"Érdekes" lesz a visszaút....

 

EHAM 140725Z 28020KT 250V310 6000 -DZ FEW005 BKN007 BKN009 15/15 Q1004 TEMPO 3500

TAF EHAM 140501Z 1406/1512 29020G30KT 6000 -RA SCT006 BKN012
TEMPO 1406/1414 3000 RADZ SCT004 BKN006
BECMG 1407/1410 26025G38KT PROB30
TEMPO 1409/1411 25028G42KT PROB40
TEMPO 1411/1414 27012KT 2000 -DZRA SCT002 BKN004
BECMG 1412/1415 31019G29KT 9000
TEMPO 1413/1503 4000 SHRA RA SCT015CB
BECMG 1419/1422 28018G28KT SCT015 BKN025

 

Előzmény: Utas2 (12208)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12225

máris újabb kargójárat Lisztferihegyen.

 

Szegény zuglóiak... :-)

Előzmény: Törölt nick (12224)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12224

Na tessék, csak szó van róla, és máris újabb kargójárat Lisztferihegyen. :))

 

Turkish Cargo, A310F, hetente egyszer szombatonként.

 

(Via Nighthawk9, a Mikor, milyen vas érkezik? topikból.)

Előzmény: Törölt nick (12219)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12223

:)))

Oké, nem festem falra az ördögöt. :)

Előzmény: Törölt nick (12220)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12222

Sztem nem lehet ezzel mit kezdeni.... Már nem tudom hányadik intézkedést hozzák, de értelemszerűen valakinek mindig rossz lesz.

 

Na de ácsi! A zuglói polgármester azt mondta, hogy a reptér nem tett meg mindent, amire kötelezettsége van! Csak tudja, hogy miről beszél... :-)

Előzmény: Törölt nick (12216)
Utas2 Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12221
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12219

Nem rossz:))))))) MEgnéznék egy cargoluxot X csomós hátszélben felszállni:))))

Előzmény: Törölt nick (12217)
VerszivO Creative Commons License 2011.07.13 0 0 12218

Megoldas lehet az is, ha az autopalyak nyomvonalkijelolesi (lasd: MO) gyakorlatat kovetik.:))

Előzmény: Törölt nick (12217)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12217

Akkor a megoldás a 13-as irány használatának kötelezővé tétele felszállások esetére, akkor is, ha onnan fúj a szél. :)))

Előzmény: Törölt nick (12216)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12216

Sztem nem lehet ezzel mit kezdeni....Már nem tudom hányadik intézkedést hozzák, de értelemszerűen valakinek mindig rossz lesz. Amire Te gondolsz volt egy kilépőpont, amihez gyakorlatilag a 2. ker felett vezetett a SID. Na az megszűnt mert ment a pampogás rózsadombon.

Előzmény: Törölt nick (12214)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12215

Holnap úgyis terveztem hogy kinézek pár képet csinálni, megvizsgálom....

Előzmény: VerszivO (12209)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12214

Hát kicsi vagyok én ahhoz, hogy ezt meghatározzam. :)

 

Nemtom. Az mondjuk kétségtelenül fura, hogy pl. tegnap este, a Vajdahunyadvárban ülve láttam, ahogy ott húznak el a felszálló gépek. Mintha lenne valami elkerülési kötelezettség, vagy ilyesmi. Vagy bekeverek valamit?

 

Szvsz a felszállás utáni rögtön forduló nem volna hülyeség. Igaz, 31-es irányból felszállva tökmindegy a forduló, mindenhogy lakosság felett repül a repülő. :) Viszont ez a zuglóiakon segítene. Mások helyzetén meg rontana. :))

 

 

Előzmény: uhb129b (12213)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12213

És akkor milyen megnyugtató megoldást tudunk ajánlani a zuglóiaknak? :-)

 

Előzmény: Törölt nick (12212)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12212

Részben kimutatható. :))) Ahol forgalom van, ott zaj keletkezik. :)

Előzmény: uhb129b (12211)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12211

Tehát azt mondod, van összefüggés a gazdasági aktivitás és a zaj között? :-)

 

Előzmény: Törölt nick (12210)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12210

Éppen mindegy is lehet, de ha számít az idő, nem biztos, hogy jól jön a plusz néhány óra kamionoztatás...

Meg az sem biztos, hogy gazdaságilag jó-e, hogy Pozsony vagy Bécs viszi el a Lisztferihegyhez közelebb (vagy ugyanolyan távolságban) lévő, itteni cég kargóját (Nokia, a hírek szerint, BUD számukra nem kényelmes megközelíthetősége miatt)... Mármint a "nemzetgazdaság" mostanában előszeretettel emlegetett szempontja szerint. :)

Itteni leszállási díj, itteni munkahelyek stb. esnek ki ezzel.

Igaz, ez nem az éjszakai repülés-nem repülés problémaköre, hanem a reptér megközelíthetőségének infrastruktúrájáé, csak eszembe jutott. :))

Előzmény: uhb129b (12206)
VerszivO Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12209

Ugy lattam igen!
Kocsi megall, utast kidob, csok-puszi-pa, majd elhajt. 

Előzmény: Törölt nick (12200)
Utas2 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12208

Tegnap este ismét megérkeztem Ferihegyre, ezúttal a KL1979-cel, amelyet egy B737-es, zsírúj és wingletes, madárka teljesített. A gépen közel telt ház volt. A fedélzeti kiszolgálás a 3 sztyuvi által nagyon profi volt, az IFE nem működött. Felszállás a 36centerpályáról, utána meg mintha zsinóron húzták volna a gépet a 31R-re történő leszállásig, egy apró zökkenő sem volt, megérdemelten mondta a fiatal kapitány, hogy welcome to Budapest airport.

 

Lisztferihegyen kapura álltunk, a Főtaxi felé menet csak egyszer szólítottak le. Szerintem a főtaxi szolgáltatása korrekt, a sor gyorsan fogyott, a hostess nyitotta az ajtót, a taxis nagyon udvarias volt (pláne, miután azt is megkérdezte, hogy nem zavar-e, ha Jazzy rádiót hallgat :-))) naná, hogy nem, Interneten is ezt szoktam hallgatni.

 

uhb129b Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12207

Ja, és a cargo - mint ahogy az köztudott - nem érzékeny az útvonalra. Aki adott már föl DHL-lel, vagy hasonlóval küldeményt, az láthatta, hogy milyen kacifántos útvonalon jut el néha a csomag a címzetthez. Szóval tényleg nem kötelező annak a cargo gépnek Pesten leszállnia.

Előzmény: uhb129b (12206)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12206

Tulajdonképpen igaza van.... Annak a cargo gépnek tök mindegy, hogy Pesten száll le, vagy Pozsonyban, esetleg Bécsben, esetleg Ljubljanában, vagy elrepül Frankfurt Hahn-ig... Nem kötelező itt neki a dolgos magyarok pihenését zavarnia. :-)

 

Előzmény: Ízirájder (12205)
Ízirájder Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12205
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 12204

Ó köszönöm. Bár a hírkereső, meg a G+ Sparks kiválóan összesíti ezeket, de köszönöm a törődést. Ami AP1-et illeti, pont ez volt a kérdés. Ugyanis NEM lehetett megállni a reptér előtt, be kellett hajtanod a parkolóba, hogy ki tudd tenni az utasodat. Valamelyik reggel elég komoly balhé volt, mert csomóan beragadtak és ki kellett pengetniük a 710? Ft-ot. Erről érdeklődtem, hogy történt-e érdemi változás.

Előzmény: Törölt nick (12202)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.11 0 0 12203

Én ezt a műfajt művelem, és tapasztalatból írok ilyeneket. Európában rengeteg repülőteret vizsgált a cégem

 

Te zaj-monitoringgal foglalkozol?

 

Előzmény: iff (12161)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.11 0 0 12202

"Na mesélj! 2 hétig nem voltam itthon, mi történt?"

Bár nem vagyok a hírszerkesztőd, gondolom interneted neked is van csak nem értesz hozzá, ezért visszakeresem az elmúlt hét legfrissebb híreit.

- Rekordot ért el az utasforgalom a ferihegyi repülőtéren

- Polgármesterek tanácskoztak Ferihegyről

- Papcsák Ferenc felülvizsgálná a reptéreladást

- Megjöttek az új tűzoltó Pantherek

- Összefogása a repülőtéri zaj elleni védelem érdekében - I.

- Összefogása a repülőtéri zaj elleni védelem érdekében - II.

- Felértékelődhetnek a Ferihegy környéki ingatlanok

- A reptérig vinné a metrót az LMP

 

"Hogyan oldották meg AP1 en az utasok kiszállítása kérdést?"

A kettesen meg lehet állni, az egyesen nem tudom, arra nem járok. Gondolom ott is van olyan rész ahol 2 percre megállhat aki kihozta az utast. Szólj ha arra mész, majd intézkedem hogy betereljenek a nagy parkolóba. :)

Előzmény: Törölt nick (12198)
giornalista Creative Commons License 2011.07.11 0 0 12201

messze lesz az még. 10 millió utas fölött kerülhet egyáltalán szóba, hogy megtérül. legalábbis amennyire én tudom.

Előzmény: Törölt nick (12199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!