Egy kézipoggyász. A teljes méret (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 114 cm-t. A hosszúság nem haladhatja meg az 56 cm-t, a szélesség a 35 cm-t, míg a magasság a 23 cm-t. A poggyásznak bele kell férnie a repülőtér utasfelvételi területén található poggyászméret-ellenőrző keretbe. Az a ruhatartó zsák, amely belefér a poggyászméret-ellenőrző keretbe, kézipoggyásznak tekintendő
Egy darab személyes csomag, például válltáska, kézitáska, laptop táska, vagy valami ehhez hasonló, mint például irattartó, vagy bevásárló táska. A teljes méret (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 91 cm-t
Egyes tételek felvihetők a fedélzetre az alkalmazott kézipoggyász-kereten felül pótdíj fizetése nélkül.
Nem biztos, hogy ez olyan rossz lenne Mo.-nak, mármint a Malév és a BUD eladása/átadása a sárgáknak. Azért az elég egyértelmű, hogy az állam azért adta el a maradék 25%-át, hogy egyben a német jobban értékesíteni tudja. Ha jól tudom a Hochtief tulajdonosai/befektetői is távolkeletiek, szóval csak a nevük németes, a lényeg marad ugyanaz.
Akik jól ismerik a repteret, azoktól kérdezem, hogy van-e carry-on poggyász méretet ellenőrző keret a becsekkolás előtt? Különösen American Airlines vagy Delta érdekelne. Előre is köszi a segítséget!
Nos, ha itt kezdődött ez az útijelkó, itt is fejezem be. Kalandosabbra sikerült ez az út egy picinykét, lásd a lentebbi METAR adatok, amely mutatja, hogy Amszterdamban (és lényegében Hollandia nagy részén) szép kis ítéletidő tombol. Emiatt Schipholon borult a menetrend, mivel összesen csak egy pálya (a 27-es) üzemel, ráadásul ugyanezen történik a fel- és leszállás is. Nos, aki járt már Schipholon, az tudja, hogy ez igen radikális forgalomcsökkenést jelent.
Egészen véletlenül bukkantam rá a neten, hogy törölték az esti KLM járatot pestről, így a call center javaslatára fél-kettőre kimentem Lisztferihegyre, ahol a SkyTeam pultnál a hölgy csak annyit kérdezett: van feladandó poggyásza? Ha nincs, akkor fusson, még pont eléri a (szintén bekésett) napközbeni gépet. És lőn, a gépen még pont volt egyetlen szabad hely. Így valóban villámgyorsasággal jutottam át az utasbiztin, a kapunál épp írták át a foglalásomat és háromnegyed-kettőkor már indult is a beszállítás a B738-asra (egy régebbi, de utólag wingletessé varázsolt madár, no IFE.) A gép az idő miatt slotot kapott, végül fél háromkor szálltunk fel a 13bal pályáról, hogy aztán a BADOV indulási útvonal mentén emelkedve lépjünk be Szlovákia légterébe. Ott aztán volt egy kis forgolódás, sztem időjárás miatt, ha erre jár egy magaslégtéri irányító, esetleg kommentálja.
Eseménytelen utazást követően léptünk be Hollandia cumulusokkal tarkított égivilágába, ott aztán várt ránk Lelystad felett vagy 5 környi holding (25 perc), utána pedig szép lassan repülgetve hullámvasutaztunk el Schipholig. Azt hiszem, hogy én ezzel letudtam az idei vidámpark-programomat, végül is a 3 sorban nem volt olyan vészes a dolog, mint a gép farka környékén ülőknek. Valahol tényleg gyönyörűség volt hallgatni, ahogy az automatika folyamatosan fűrészeli a hajtóművek tolóerejét.
A pilóták megdolgoztak a pénzükért, és végül a körülményekhez képest a futóművek tényleg megcsókolták a vízzel áztatott 27-es pályát. Egyébként le a kalappal a kapitány előtt, aki folyamatosan adott tájékoztatást, a 4 sztyuvi is gyorsan, hatékonyan és az utasokkal bátran kommunikálva tette a dolgát. Megérkezés a C9-es kapuhoz, hogy viszont a híd nem működött, pár perc tanácstalanság után hoztak egy lépcsőt.
Schipholon egyébként jó nagy káosz van, ilyen hosszú sort a transzferpulttól én még nem láttam (a C kapuk közepéig tartott a sor....) a sok átszállóutas és a gépkésések/törlések miatt.
Sztem nem lehet ezzel mit kezdeni....Már nem tudom hányadik intézkedést hozzák, de értelemszerűen valakinek mindig rossz lesz. Amire Te gondolsz volt egy kilépőpont, amihez gyakorlatilag a 2. ker felett vezetett a SID. Na az megszűnt mert ment a pampogás rózsadombon.
Hát kicsi vagyok én ahhoz, hogy ezt meghatározzam. :)
Nemtom. Az mondjuk kétségtelenül fura, hogy pl. tegnap este, a Vajdahunyadvárban ülve láttam, ahogy ott húznak el a felszálló gépek. Mintha lenne valami elkerülési kötelezettség, vagy ilyesmi. Vagy bekeverek valamit?
Szvsz a felszállás utáni rögtön forduló nem volna hülyeség. Igaz, 31-es irányból felszállva tökmindegy a forduló, mindenhogy lakosság felett repül a repülő. :) Viszont ez a zuglóiakon segítene. Mások helyzetén meg rontana. :))
Éppen mindegy is lehet, de ha számít az idő, nem biztos, hogy jól jön a plusz néhány óra kamionoztatás...
Meg az sem biztos, hogy gazdaságilag jó-e, hogy Pozsony vagy Bécs viszi el a Lisztferihegyhez közelebb (vagy ugyanolyan távolságban) lévő, itteni cég kargóját (Nokia, a hírek szerint, BUD számukra nem kényelmes megközelíthetősége miatt)... Mármint a "nemzetgazdaság" mostanában előszeretettel emlegetett szempontja szerint. :)
Itteni leszállási díj, itteni munkahelyek stb. esnek ki ezzel.
Igaz, ez nem az éjszakai repülés-nem repülés problémaköre, hanem a reptér megközelíthetőségének infrastruktúrájáé, csak eszembe jutott. :))
Tegnap este ismét megérkeztem Ferihegyre, ezúttal a KL1979-cel, amelyet egy B737-es, zsírúj és wingletes, madárka teljesített. A gépen közel telt ház volt. A fedélzeti kiszolgálás a 3 sztyuvi által nagyon profi volt, az IFE nem működött. Felszállás a 36centerpályáról, utána meg mintha zsinóron húzták volna a gépet a 31R-re történő leszállásig, egy apró zökkenő sem volt, megérdemelten mondta a fiatal kapitány, hogy welcome to Budapest airport.
Lisztferihegyen kapura álltunk, a Főtaxi felé menet csak egyszer szólítottak le. Szerintem a főtaxi szolgáltatása korrekt, a sor gyorsan fogyott, a hostess nyitotta az ajtót, a taxis nagyon udvarias volt (pláne, miután azt is megkérdezte, hogy nem zavar-e, ha Jazzy rádiót hallgat :-))) naná, hogy nem, Interneten is ezt szoktam hallgatni.
Ja, és a cargo - mint ahogy az köztudott - nem érzékeny az útvonalra. Aki adott már föl DHL-lel, vagy hasonlóval küldeményt, az láthatta, hogy milyen kacifántos útvonalon jut el néha a csomag a címzetthez. Szóval tényleg nem kötelező annak a cargo gépnek Pesten leszállnia.
Tulajdonképpen igaza van.... Annak a cargo gépnek tök mindegy, hogy Pesten száll le, vagy Pozsonyban, esetleg Bécsben, esetleg Ljubljanában, vagy elrepül Frankfurt Hahn-ig... Nem kötelező itt neki a dolgos magyarok pihenését zavarnia. :-)
Ó köszönöm. Bár a hírkereső, meg a G+ Sparks kiválóan összesíti ezeket, de köszönöm a törődést. Ami AP1-et illeti, pont ez volt a kérdés. Ugyanis NEM lehetett megállni a reptér előtt, be kellett hajtanod a parkolóba, hogy ki tudd tenni az utasodat. Valamelyik reggel elég komoly balhé volt, mert csomóan beragadtak és ki kellett pengetniük a 710? Ft-ot. Erről érdeklődtem, hogy történt-e érdemi változás.
"Hogyan oldották meg AP1 en az utasok kiszállítása kérdést?"
A kettesen meg lehet állni, az egyesen nem tudom, arra nem járok. Gondolom ott is van olyan rész ahol 2 percre megállhat aki kihozta az utast. Szólj ha arra mész, majd intézkedem hogy betereljenek a nagy parkolóba. :)