Keresés

Részletes keresés

uhb129b Creative Commons License 2011.05.25 0 0 11905

Tehát akkor arra a problémára, hogy csúcsidőben túl sokan hoznak és tesznek ki utasokat, és emiatt dugó alakul ki a T1 előtt, a reptér azzal a megoldással rukkolt elő, hogy inkább megpróbálja beterelni ezt a forgalmat két parkolóba, amelyeknek összesen van 3 sorompbós sáv áteresztő képessége. Mindezt úgy, hogy ezekbe a parkolókba az autósok szándékosan nem akarnak behajtani, hiszen pont azért hozták az utasukat, hogy azokat csak kitegyék az épület előtt.

 

Én semmi mást nem látok ebben, mint kapzsiságot a reptér részéről, hogy még egy kevéske parkoló díjat sajtoljon ki a vendégekből.

Előzmény: Gulliver utazik (11904)
Gulliver utazik Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11904

Nem baj, csak épp sok értelmét nem látom. Két okból:

 

1, Mivel már nem dolgozom a reptéren, így nem kell mindenáron védenem a céget. A magánvéleményemet írom, mindenféle kényszer és elvárás nélkül.

2, Mivel ezelőtt viszont a reptéren dolgoztam, így naponta sokszor szembesültem azzal, hogy mekkora dugó van csúcsidőben. Többször tapasztaltam, mint bármelyik taxis.

Előzmény: Törölt nick (11903)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11903

Ugye nem baj, ha egy volt? reptéri dolgozótól ezt a véleményt ignorálom....Jópárszor megfordultam AP1 en. Nekem sose volt gond a megállással és azzal h kirakjam az utasomat.

Előzmény: Gulliver utazik (11901)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11902

Jah és kimaradt a következő: Tájékoztatunk, hogy szemben az Europai repterek többségével, itt nem tudsz megállni a terminál előtt. BE KELL hajtanod a parkolóba, ha ki akarod rakni az utasod.

Előzmény: Törölt nick (11900)
Gulliver utazik Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11901

Az eddigi eljárás inkább ilyesmi volt csúcsidőben:

 

1) megérkezünk Ferihegy 1-re a kis kocsinkkal

1a) mivel nem találunk sehol helyet, 20 percen át körözünk, és átkozzuk azokat, akik a sávban álltak meg, és miattuk már a lámpától áll a sor.

2) megállunk a terminál előtt, ott ahol eddig mindig is megálltunk és tökéletesen működött a világ

3) csókot lehellek az asszony ajkaira

4) kiszállok és kiveszem a táskámat a kocsi hátuljából

5) az asszony továbbhajt

------------------------------

Összesen 20,5 perc

 

Előzmény: uhb129b (11897)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11900

Érdekes. Erről az egészről nem láttam tájékoztatót, csak a weblapon. talán kéne vmi útbaigazító tábla, hogy "Hé paraszt! Üdvözlünk a Lisztferihegy Szkájkúrt Élményterminál Nemzetközi Repülőtéren. 5 percig ingyenes a parkoló, hajccsá' be nyugodtan, a jegyedet nem kell kezelni külön!"  Továbbra is azt gondolom, hogy nonszensz ez az eljárás, és totális agyhalott aki ezt kitalálta. És nem, nem érdekel mivel indokolja.

Előzmény: jr79 (11898)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11899

Légy üdvözölve Europában. A magyar oldalon. A kultúrált Europában ilyen nincs. De sajnos az a másik oldal.....

Előzmény: uhb129b (11897)
jr79 Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11898
Az új rendszerből az 5-6-7 lépés nem szükséges, anélkül is kienged. Esetleg a korábbi hármast beiktathatod, és így meglesz a három perc ;)
Előzmény: uhb129b (11897)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11897

Tehát akkor legközelebb ezt a folyamatot kell végig csinálnunk az asszonnyal:

 

1) megérkezünk Ferihegy 1-re a kis kocsinkkal

2) odahajtunk a P4 parkolóhoz

3) jegyet veszünk a sorompó autómatájából

4) én kiszállok, kiveszem a csomagomat a kocsi hátuljából és csókot lehelek az asszony ajkaira

5) az asszony kiszáll és elmegy a parkoló fizető automatájához

6) a fizető automatánál bedugja a jegyet, mire a gép kiírja, hogy nincs mit fizetni

7) az asszony visszamegy a kocsihoz és beül

8) az asszony kihajt a parkolóból

----------------------------------

Összesen 3 perc

 

 

Szemben azzal a folyamattal, amit eddig egyszerű paraszti észjárásunkkal követtünk:

 

1) megérkezünk Ferihegy 1-re a kis kocsinkkal

2) megállunk a terminál előtt, ott ahol eddig mindig is megálltunk és tökéletesen működött a világ

3) csókot lehellek az asszony ajkaira

4) kiszállok és kiveszem a táskámat a kocsi hátuljából

5) az asszony továbbhajt

------------------------------

Összesen fél perc

 

Jól látom?

Előzmény: BJ (11895)
AIRportal-hu Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11896
BJ Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11895

van sorompó, és kell jegyet váltani, de 5 percen belül fizetés nélkül ki lehet jönni a jeggyel

Előzmény: uhb129b (11894)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11894

Köszönöm!

 

A P4-hez át kell menni sorompón, továbbá kell-e jegyet váltani?

 

Előzmény: BJ (11893)
BJ Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11893

http://www.bud.hu/utasok/kozlekedes_es_parkolas/parkolas/?article_hid=2768

 

középen a nagy a gyorsparkoló, a jobb felső sarokban pedig az expressz

Előzmény: uhb129b (11892)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11892

a gyorsparkolóban és az expressz parkolóban is 5 perc díjmentes

 

Azok hun vannak?

Előzmény: BJ (11891)
BJ Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11891

a gyorsparkolóban és az expressz parkolóban is 5 perc díjmentes - bemész, megállsz, 2 perc alatt kirakod a családot, majd kihajtasz. Teljesen legális és ingyenes az egész. A távolság pedig talán 10 méterrel hosszabb mintha a terminál előtti úton álltál volna meg

Előzmény: Törölt nick (11889)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11890

Ha árakat emel a többi, az miért veszteség a reptérnek?

 

Mert növekvő árak mellett csökken a forgalom.

Előzmény: Törölt nick (11886)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11889

És mit szóltok hozzá, hogy az 1-nél nem lehet megállni kirakni a családot az autóból, csak valamelyik parkolóban? Az épület teljes hosszában felfestés, táblázás stb. Legálisan nem tudsz megállni arra a 2 percre amíg kirakod akit kivittél.

tgabor433 Creative Commons License 2011.05.24 0 0 11888

Mai képek. Egész nyugis volt az Udvar délelőtt.

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11887

Ez most komoly? :))

Ha árakat emel a többi, akkor kevesebb utas fog velük menni. :)) És mennek Bécsbe, pl. :)

 

Egyébként meg 11885. :)

Előzmény: Törölt nick (11886)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11886

"Ez utóbbi három lehetséges alternatíva mindegyike pénzben kifejezhető veszteséget jelent a reptérnek a malévos helyzethez képest."

 

Ha árakat emel a többi, az miért veszteség a reptérnek? A fapadosok megerősödnek, a külföldi nem fapadosok pedig nagyobb részesedést kapnak.

Előzmény: uhb129b (11881)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11885

Ez valószínű, ám ekkor sem mindegy, hogy pontosan mi történik.

 

Érdekes, hogy a Budapestnél nyilván sokkal-sokkal fontosabb Brüsszelben mi történt: máig nem sikerült elérni a Sabena csődje idején produkált utasszámot. Pedig ott az EU központja, gazdaságilag sem gyenge város, stb...

 

Plusz: a szomszédos (kicsivel közelebb van hozzá, mint Bp-hez Bécs) Amszterdamban ugyanezen idő (2001-2008, válság) alatt jelentősen nőtt a forgalom... Különös a két utasgrafikont egymás mellé tenni...

 

 

Előzmény: uhb129b (11881)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11884

Mindjárt épül az új cargo komplexum!

 

http://ingatlan.net/magazin/2011/05/kozep-europa-egyik-legnagyobb-cargo-varosa-epulhet-meg-a-liszt-ferenc-repuloter-mellett/

 

Sőt, SVO-n is kelet-európa legnagyobb cargo komplexumát építik! :-)

 

http://www.aex.ru/news/2011/5/23/85248/

giornalista Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11883

ez azért ennyire nem egyszerű.

 

ha holnap megszűnne a Fradi, nem lenne hirtelen 6000-el több nézője a Kispestnek, Újpestnek, Vasasnak.

Előzmény: Törölt nick (11878)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11882

A Malév forgalmának hány százaléka a Ferihegyen átszálló utas?

 

kb. 30%

Előzmény: vgera (11880)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11881

Nem lenne kevesebb utas a BudAirportnak ha bedőlne a Malév, elvinnék más légitársaságok azokat az utasokat.

 

Ha bedől a Malév, akkor a keletkezett piaci rést a többi légitársaság a következőképpen tudja kitölteni:

- frekvenciát emelnek

- nagyobb gépeket raknak a Pesti járataikra

- árat emelnek

- bizonyos járatokat nem pótolnak (pl. Tirana valószínűleg ilyen)

 

Ez utóbbi három lehetséges alternatíva mindegyike pénzben kifejezhető veszteséget jelent a reptérnek a malévos helyzethez képest.

Előzmény: Törölt nick (11878)
vgera Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11880

A Malév forgalmának hány százaléka a Ferihegyen átszálló utas?

 

Tavaly októberben én is Lufival mentem Lisszabonba, igaz egy átszállással, akkor is volt közvetlen TAP, de ca. 30ezerrel drágábban. Az már egy másik kérdés, hogy a frankfurti ködnek hála a 6 órás útból 15 órás lett kifele.

 

 

Előzmény: Törölt nick (11878)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11879

Ez egy szép teória, de mivel eddig még senki sem bizonyította be, ne vegyél rá mérget, hogy így lenne.

 

Ryanair, Easyjet volt már a kétezres évek elején is, sőt, 9/11 utáni időszak is volt szép akciókkal, mégis beszakadást okozott mind a Swissair, mind a Sabena csődje az egykori bázisukon, hiába hozták létre a helyükön az új cégeket.

(Aki nem hiszi, nézzen utána.)

 

Az, hogy vannak Budapestről nem Malévval közlekedők, még nem ok arra, hogy ilyen következtetéseket levonjunk. :)

 

Előzmény: Törölt nick (11878)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11878

Nem lenne kevesebb utas a BudAirportnak ha bedőlne a Malév, elvinnék más légitársaságok azokat az utasokat. Tegyük fel Londonba szeretnél utazni és Malév jegyed van. Ezek után ha nincs a Malév akkor vonattal mész mikor a BA, Wizz, vagy EJ is elvisz közel ugyanannyiért?

 

Tegnap volt egy utas, aki Lisszabonba ment Lufival két átszálással. Nem jöttem rá a logikájára, megy minek, ha van közvetlen Tap is? Lehet olcsóbb volt, vagy szeret átszállni, mert időben hosszabb volt az biztos.

Tehát ha valakinek távolabbi országba kell utazni, ha eddig repülővel utazott, akkor ezután is azzal fog Malévtól függetlenül.

Előzmény: Törölt nick (11877)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11877

Számomra nem olyan egyértelmű, hogy titkosnak kell lennie a szerződés azon részének, amely alapján az állam sok-sok milliárdot kénytelen a Malévba pumpálni (még ki tudja meddig) az adófizetők pénzéből.

 

Megfordítva sem sokkal szebb: avagy a Malév bedőlése után az adófizetők pénzéből a BudAirport-ot kielégíteni, a feltételezett garanciavállalás következtében. Ugye. :)

 

Előzmény: uhb129b (11876)
uhb129b Creative Commons License 2011.05.23 0 0 11876

Emlékezetem szerint teljesen publikus volt az az infó

 

Где?

 

 

mivel a Malév adja a forgalom jelentékeny részét, ezért a garanciákat adtak a vásárlóknak a forgalom tekintetében.

 

Nem volt kötelező ezt a garanciát nyújtani. Csak éppen garancia nélkül kevesebbet fizettek volna akkor a reptérért.

 

 

Nyilvánvaló, hogy egy üzleti szerződésnek nem minden részlete publikus.

 

Számomra nem olyan egyértelmű, hogy titkosnak kell lennie a szerződés azon részének, amely alapján az állam sok-sok milliárdot kénytelen a Malévba pumpálni (még ki tudja meddig) az adófizetők pénzéből.

Előzmény: viricsi (11864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!