A Malév forgalmának hány százaléka a Ferihegyen átszálló utas?
Tavaly októberben én is Lufival mentem Lisszabonba, igaz egy átszállással, akkor is volt közvetlen TAP, de ca. 30ezerrel drágábban. Az már egy másik kérdés, hogy a frankfurti ködnek hála a 6 órás útból 15 órás lett kifele.
Ez egy szép teória, de mivel eddig még senki sem bizonyította be, ne vegyél rá mérget, hogy így lenne.
Ryanair, Easyjet volt már a kétezres évek elején is, sőt, 9/11 utáni időszak is volt szép akciókkal, mégis beszakadást okozott mind a Swissair, mind a Sabena csődje az egykori bázisukon, hiába hozták létre a helyükön az új cégeket.
(Aki nem hiszi, nézzen utána.)
Az, hogy vannak Budapestről nem Malévval közlekedők, még nem ok arra, hogy ilyen következtetéseket levonjunk. :)
Nem lenne kevesebb utas a BudAirportnak ha bedőlne a Malév, elvinnék más légitársaságok azokat az utasokat. Tegyük fel Londonba szeretnél utazni és Malév jegyed van. Ezek után ha nincs a Malév akkor vonattal mész mikor a BA, Wizz, vagy EJ is elvisz közel ugyanannyiért?
Tegnap volt egy utas, aki Lisszabonba ment Lufival két átszálással. Nem jöttem rá a logikájára, megy minek, ha van közvetlen Tap is? Lehet olcsóbb volt, vagy szeret átszállni, mert időben hosszabb volt az biztos.
Tehát ha valakinek távolabbi országba kell utazni, ha eddig repülővel utazott, akkor ezután is azzal fog Malévtól függetlenül.
Számomra nem olyan egyértelmű, hogy titkosnak kell lennie a szerződés azon részének, amely alapján az állam sok-sok milliárdot kénytelen a Malévba pumpálni (még ki tudja meddig) az adófizetők pénzéből.
Megfordítva sem sokkal szebb: avagy a Malév bedőlése után az adófizetők pénzéből a BudAirport-ot kielégíteni, a feltételezett garanciavállalás következtében. Ugye. :)
Emlékezetem szerint teljesen publikus volt az az infó
Где?
mivel a Malév adja a forgalom jelentékeny részét, ezért a garanciákat adtak a vásárlóknak a forgalom tekintetében.
Nem volt kötelező ezt a garanciát nyújtani. Csak éppen garancia nélkül kevesebbet fizettek volna akkor a reptérért.
Nyilvánvaló, hogy egy üzleti szerződésnek nem minden részlete publikus.
Számomra nem olyan egyértelmű, hogy titkosnak kell lennie a szerződés azon részének, amely alapján az állam sok-sok milliárdot kénytelen a Malévba pumpálni (még ki tudja meddig) az adófizetők pénzéből.
Építkezés közben hallottam azért olyanokat, hogy a hűtőkapacitást kicsit alulméretezték a Sky Courton, illetve semmilyen tartalék hűtés nincs, ha valamelyik gép lerohad vagy karbantartás alatt van. Ezt menet közben javították? Most, hogy jönnek a tartós nyári melegek, nem jönnek elő ezek a problémák?
Az átépítések miatt a 2A terminál SkyCourt felé eső oldalának egy részén a hűtés nem üzemel. Ez sajnos szükségszerű velejárója a munkálatoknak, hiszen egy üzemelő terminálon kell dolgozni és bizonyos munkákat nem lehet másként elvégezni.
Dehogy gázolok, nincs is gáz a terminálokon. :)))))
Egyenlőre a 2A felöli oldalon kánikula van (tavalyi feeling), a jó idő a másik oldalon található. Világítás viszont már van rendesen, a múlt héten az se volt.
Emlékezetem szerint teljesen publikus volt az az infó, hogy mivel a Malév adja a forgalom jelentékeny részét, ezért a garanciákat adtak a vásárlóknak a forgalom tekintetében.
Nyilvánvaló, hogy egy üzleti szerződésnek nem minden részlete publikus.
Ezek a "turkálások" pedig azt hiszem, hogy a torta újraosztásában, esetleg a politikai játszótéren relevánsak.
"A SkyCourt után hatalmas kontraszt a sötét (minden harmadik lámpatest ég, mi ez, valami enerigiatakarékoskodás?), és fullasztóan meleg (légkondi nuku ugyanemiatt?) 2A indulási rész volt."
Szóval csak azt nem értem, hogy mi szükség van arra, hogy a csekin pult előtt ácsorogjanak az utasok, miközben ha korábban nyitnának, mint 2 óra, akkor valszeg nagyobb is lehetne a haszon. Amikor megnyitott a 3 pult, akkor aránylag gyorsan fogyni kezdett a sor.
A SkyCourt után hatalmas kontraszt a sötét (minden harmadik lámpatest ég, mi ez, valami enerigiatakarékoskodás?), és fullasztóan meleg (légkondi nuku ugyanemiatt?) volt. A beszállítás pont a jelzett időben megkezdődött, a gépen ismét telt ház volt, az utasokat ismét 4 sztyuvi látta el, akiknek a munkájára ezúttal sem lehetett panasz, sőt, az odaút után ezen a járaton is teljesen pozitív élményeim voltak. (Az első szakaszt a légitársaságok, stb topikban írtam meg.)
Ácsorogtunk még vagy félórát a kapunál, a leszállásig ebből 10 percet sikerült behozni. Egyéb említésre méltó nem történt.