Reptéri metró most 25 lira, hajó Ázsiába 29 líra, minden egyéb közlekedés 17 és 18 líra között. Nyilvános WC ahova szintén Istanbulcardrol fizetünk 1-3 lira között. Maga a kártya 70 líra most, több ember is használhatja, de egy naptári hónapban csak 500 lira tölthető rá.
Egy líra ugyebár most 11 Ft. Az Istanbulcard készpénzes, ez fontos.
Óh, de aranyos vagy, hogy ilyen szájbarágósan, részletesen leírtad. Köszönöm szépen, így már érthető, s nem csinálok butaságot. Viszonylag sokat repültünk/repülünk, de még átfoglalással nem volt dolgom. Sok-sok repülős élményt
amikor prió kell a gurulós miatt, akkor 99%-ban Ryanair a megoldás... plusz ingyen bónusz, hogy sokkal stabilabb a menetrendje és sokkal pontosabb, mint az oontopic cég...
Mindhárom opció esetén igaz, hogy nem megy azonnal végbe az a választás, amire rákattintottál. A visszatérítésnél és a felajánlott új járat elfogadásánál is van egy külön ablak, ahol pipálni kell és még egy megerősítő gombot is kell nyomni.
Az átfoglalás meg pláne nem megy azonnal, mert választási lehetőségek vannak. Nyugodtan rákattinthatsz.
Az átfoglalásnál előjön egy hasonló járatkereső, mint a főoldalon, de a reptereknél egy szűrt lista lesz. PMI esetében átteheted a foglalást ugyanúgy PMI-re, de ott kell(ene) lennie Barcelonának, Alicanténak, Valenciának és Madridnak is. Ha ezen kívül van még célpont, azt a repterek listájában látni fogod.
A naptárban a foglalásod előtti 14 és azt követő 30 napot fogod aktívnak látni, de ez nem jelenti azt, hogy mindennap van járat arra a viszonylatra. A dátumok választása után a Keresés gombra jönnek elő a járatok (ha aznap vannak). Az EU-rendelet miatt ingyen van az átfoglalás az emailben is jelzett mínusz 14 nap, plusz 30 napon belül, ennek megfelelően 0 összeget fogsz látni az áraknál. Nem számít, hogy mennyit fizettél (mekkora a keretösszeg) és mennyi az aktuális ára, akkor is ingyen van, mert a cég egyoldalúan módosított a szerződésen. Az egyéb szolgáltatások is mennek ingyen a foglalással együtt, de elvileg az ülőhely működik keretösszegként, azaz drágább ülőhelyre váltáskor lehet díjkülönbözet. A folyamatot nem kötelező befejezni, ki lehet lépni, a bal felső sarokban pl. a wizz logóra kattintással, vagy böngésző bezárással. Az átfoglalási folyamat akkor megy végbe, ha a legvégén az "Elolvastam és elfogadom" kezdetű mondatot bejelölöd és a "Módosítások megerősítése" gombot megnyomod.
Ha, meg akarom nézni mit is ajánlana fel, az még nem azt jelenti, h ezt választom ugye, akkor még választhatom, ha nem felel meg a 120 %-ot. Eddig nem igazán mertem az átfoglalásra katt.
Sziasztok, Október végi PMI utunkat hazafelé 3 nappal meg röviditette a társaság. Átfoglalhatnám, vagy vissza a 120% Régen már választottam a 120 %-ot, de az átfoglalással nem vagyok tisztában. Ugyanarra az útra foglalhatom át csak másik időpontra a már kifizetett összegen, vagy másik desztináció is lehet ami belefér az összegbe?
Gayreteppe most a reptéri metró végállomása ( már épül tovább) ez 32 perc, pedig 35 km es az út, ott át lehet szállni a kettesre, azzal 3 rövid megálló a Taksim tér, és ugye a kettes megy át az Ahmet szultán keruletbe is a bazár mellett is megáll. Egy hátránya van a reptéri metrónak, hogy csak 20 percenként jár, de ez kibitható, főleg, hogy egyáltalán nem biztos, hogy 20 st kapunk telibe. Infláció azért látszik, már 25 Líra a 35 Km ( 600 Ft) januárban még csak 19 Líra volt.
Vicc, a Ryanair 2800 ért adja az ülőhelyek egy jelentős részét, Brit járatokra drágább oda 3500 ért, látom is az ülőhely térképen, hogy kb 2x, 3x annyit adnak el belőle mint a Wizzair, olcsóbb áron is lenne ennyi a Wizz bevétele, cserében több elégedett utas lenne.
Ha minden Wizz járatra vennék ülőhelyet évi 400 000 felet lenne , úgyhogy mivel szeretek ablak mellett ülni vettem Privilige passt 100 ért, egy évig oda ülök ahova csak akarok.
Köszi a képeket! Őszre nekünk is rajta van a listán Üsküdar :)
Más: vettem Brüsszelbe jegyeket májusra, kettőnknek 30e Ft-ért. Gondoltam most ránézek, veszek ülést-priot.. hát dobtam egy hátast az áraktól. Prio fejenként, utanként 24e Ft, ülés 7800 Ft/fő/út-tól indul.
Komolyan megveszi valaki ennyiért? Én max 15e/fő/út amit a prioért kifizetnék, de többet nem, ülésnél ugyanez max 5e/fő/út. Szóval simán fizetnék még 80e Ft-ot, de ez nekik ezek szerunt kevés.. akkor megyünk hátival és ültetnek, ahova akarnak. Ugyanez volt Lisszabon is, vicc.
A keddi idei 4. Isztambuli egynapos alkalmával az Ázsiai oldalal ismerkedtem Üsküdar gigantikus 62 000 es új mecsete, a hatalmas új TV torony, modern új létesítmények, amik az Európai oldalról is láthatóak, de ezek is szépek, nemcsak a régi Isztambul, este még maradt idő az Európai oldalon is sétálni egyet Balat negyedben, igazán tartalmas pár óra volt újra ebben a csodálatos városban, Üsküdarrol alig olvasni idehaza, úgyhogy pótolva a turisztikai oldalak hiányosságát csináltam pár képet.
A közlekedése is lenyűgöző, a gyors metró 32 perc alatt bevisz mejdnem a belvárosig ( 2 rövid megállóra kell csak átszállni) mindezt kb 600 Ft nak megfelelő összegért. Hihetetlenül olcsó, gyors az egész.
Folyamatosan épülnek a metrók, a reptéri metrót 2x hosszabbítottak meg január óta, kedden alig találtam meg az egyik kikötőt, pedig egy hónapja jártam ott, felhúztak egy ujjat azóta.
Hihetetlenül sok pénz ömlik be az egész városba, és fejlesztenek, építenek, olyan roham tempóban, amilyet még nyugat Európában sem látni. És egy szegény unión kívüli ország 68% infláció mellett, te jó isten mi lenne velük ha még unióban is lennének..... lehet 20 év múlva már a német keresne náluk munkát, ha felvették volna őket.
Gigantikus méretű repülőtér, de olyan jól van megtervezve, hogy mégis gyorsan lehet haladni benne, Európaban a legnagyobb most,ennek ellenére , fele annyit kell csak gyalogolni mint pl Koppenhágaba.
Ami nagyon furcsa, hogy amint beáll a gép a kapuhoz, és azonnal jön minden gép mellé a tűzoltóautó, ami egész addig ott áll, amíg a hajtómű le nem áll. Van ott pénz rendesen, hogy még erre is telik.
Illetve ami még fura, hogy éjszaka is 5-10 percenként van indulás, 24 órás repülőtér, sohasem állnak le.
Visszafelé sem gyenge az ellenőrzés, ilyet máshol nem látni. Kapun be rögtön security, utána kötelező check in, nincs online beszálló kártya, a check in sem a megszokott, először a kordon közepén útlevél control, plusz le fénymásolják, utána egy kicsi matrica az útlevél kemény külső felére, tollal rajta 2 betű és 4 szám. Magyarokkal hamar végeznek, a külföldieket kicsit jobban megnézik. Utána mész a beszálló kártyaért, és MINDIG kérik, hogy mutasd meg, hogy az utasfelvételt megcsináltad, kérik az érvénytelen kártyát. Utána útlevél control, majd egy második security. Beszálló kapu is két menetbol áll, előbb leolvasak a matrica 4 számát és betűket, plusz megnézik az útlevél beszálló kártyát, és utána újabb útlevél ellenőrzés és beszálló kártya csipogtatás.
De a kapun való belépés és a második security között nem telik el több mint 10-30 perc, rendkívül gyorsan és hatékonyan dolgozik ott mindenki.
Wizzair is szigorú megkötésekkel mehet csak oda, pl kézi final loadsheet + aktuális utaslista amiket át kell ott adni, addig senki nem szállhat ki a gépből. Rengeteg mindennel meg kell felelni oda, ami máshova már nem kell. Ammanba is kellett amíg járt, és SSH, HRG, és SPX (Gizába) is viszik néha.
Azt nem tudom,hogy a törökök vajon fognak reagálni az árazásukkal? Azért még van Turkish,Anadolu,Pegasus is jóval magasabb áron. Annak idején 30 volt egy kör a Malévval,akkor a Turkish is rákényszerült arra az árra.
Igazán szerencsések vagyunk, hogy nincs már Malév, és 30 000 - 35 000 ből kihozható oda vissza egy isztambuli karika, ahogyan néztem még valamilyen román faluból illetve Debrecen és Lutonbol engedik be a Wizzairt Isztambulba, a Ryanairnek pedig esélye sincs ott leszállni.
Kedden spanyol fiatalokkal volt tele a gép este hazafelé, inkább jöttek Budapesti átszállással, mert mint mondták igy 80 % al volt olcsóbb a jegy mint Madridbol közvetlenül.