Cipruson van határellenőrzés a hazafelé induló utasok esetén is, Törökországban is. Ahol nincs ellenőrzés hazafelé, csak befelé az Nagy Britannia és Írország.
Tegnap megint rotációs volt Isztambul is két órás késés, ami dühítő volt, hogy bealltunk a B re épület elé, régen ilyenkor gyaloglás volt, most buszozás, 2.19 kor ment a 200E, utána 60 percig semmi, 100E nem jó nekem, 2.17 kor végeztem az útlevél ellenőrzéssel, szó szerint kifutottak az épületből, elértem, volt szúró próbáld szerű VÁM ellenőrzés, lassító kordon mellet, kb hatan sétálnak előttem, mindegyik mellet elfutottam, plusz a nézelődő vámos mire felnézett, addigra már kifutottam az épületből. Gondolom szól ha akar valamit, de arra esélyt sem hagytam neki, olyan sprintet vágtam le.
A légitársaság nem, a hatóság talán, viszont kitiltásra kerül mind W6 járatról. Érdekes hogy W4-el utazhat... (Pl. Romániából, Albániából, Olaszországból tud Wizzel utazni)
Én nem megyek már sehova, amióta kiderült, hogy itt Svájcban van egy helyi online behajtó portál, akik jutalék nélkül szerzik vissza a pénzemet, ha van meglévő jogsegély-biztosításom. Írok a légitársaságnak, kivárom a két hetet, utána írok ezeknek a verőembereknek, és 1-2 hónapon belül visszakapom a pénzemet. Belefáradtam már abba, hogy hatóságokkal levelezzek :-)
Én meg a KLM-el / Air France-al. Egészen az Európai Békéltetőig mentünk tavaly, vissza is fizették amit kértem. Most csak azt próbálom elintézni, hogy a gyerek 2 Flying blue accountját összevonják és kapjon egy érvényes belépőkódot, na ez december óta nem sikerül... nevetséges.
Ja, de nem ám, én a Swiss-szel szívok rendszeresen, amióta az LH alá tartoznak, már jópár éve bojkottálom őket, amikor csak lehet, de néha sajnos beléjük botlom. A wizznél legalább kevés pénzt bukik az ember egy úttal, és türelemmel ugyanúgy visszaszerezhető a jogosan járó pénz :-)
A bíróság nyilván be fogja hajtani a pénzt, persze, hiszen az visszajár, ez teljesen egyértelmű.
Bocs a sok offért, nem gondoltam, hogy ebből ennyi hozzászólás lesz, csak egy rövid megjegyzésnek szántam, hogy lám, a nagy nemzeti légitársasággal se könnyebb, mint az ún. fapadosokkal, pl. Wizzairrel.
A Lufthansa csoport egy tetű, de amit írtál, erős csúsztatás vagy a kollégád oldaláról, vagy a tiedről. A Lufthansa - ahogy a többi légitársaság is - 14 napon belüli törlés esetén felajánl egy alternatív járatot. Nyilván nem reklámozzák, de az utas nem köteles elfogadni a felajánlott járatot, ilyenkor az eredeti jegy vételára teljes egészében visszajár. A Lufthansa-csoportba tartozó légitársaságok legújabb stratégiája, hogy egyáltalán nem válaszolnak reklamációkra, hanem kivárják, hogy az utas a hatóságokhoz, a bankjához, vagy jogvédő oldalakhoz forduljon, ezek aztán automatikusan visszaszerzik a pénzt. Így a légitársaságnak nem kell fáradnia levelekre válaszolgatással és utalgatással. Mondom, tetvek. De az nem igaz, hogy a pénzt nem adják vissza, csak utána kell járni.
OFF Kollégámnak a Lufthansa törölte a járatát néhány nappal indulás előtt. Frankfurtból az USÁ-ba, szóval nem is valami negyven eurós jegyról beszélünk. Nemhogy kártérítés, de még a jegy árát se fizeti vissza a Lufthansa, pedig az minden körülmények közt visszajár. Szóval máshol se egyszerűbb...
Az Üzletszabályzat elején van egy lista a fogalmakról.
VITELDÍJ: az Indulási Helytől a Rendeltetési Helyig tartó légi személyszállítás és fuvarozás ellenértéke. A Viteldíj tartalmazza az adókat, illetékeket (beleértve az előrelátható repülőtéri díjakat és egyéb kormányzati adókat is), egy darab Kézipoggyászt és a foglaláshoz elengedhetetlen Egyéb Szolgáltatások Díjának elérhető legkisebb összegét. Ezt meghaladóan az Egyéb Szolgáltatások Díját és minden egyéb szolgáltatás díját, melyet az Utas a Honlapon vásárol, az alábbi definiált TELJES VITELDÍJ tartalmazza.
A viteldíj az első és második tétel összessége. Hogy miért van kettészedve azt nem tudom, de szerintem sincs jelentősége. Átfoglaláskor, ha nincs Flex akkor járatmódosítási díjat is fizetni kell, Flexszel ugye ingyen van. Az ülőhely a szabályzat alapján ilyenkor nem visszatérítendő. A priót meg átteszi a rendszer ingyen.
Amit meg látunk árakat a honlapon, abba beletartozik az adminisztrációs díj is. Tehát a viteldíj = a honlapon látott ár mínusz az adminisztrációs díj. Ez tavaly 8 EUR volt, január óta 9 EUR (forintban is változott).
A viteldíjba nem tartozik bele a prió, az ülés, meg a feladott poggyász, és a hasonlók, mert erre is van külön fogalom, az Egyéb Szolgáltatások.
A járatmódosításra ennyit írnak:
6.4.3. Az Utas járatát egy másik elérhető Wizz Air járatra módosíthatja, ha megfizeti a kapcsolódó szolgáltatási díjat és az új járat esetleges viteldíj-különbözetét. Ezt Társaságunk a módosítás kezdeményezésekor kiszámolja. Amennyiben az új viteldíj az eredetinél alacsonyabb, a különbözet visszatérítésére az Utas nem jogosult. További információt a Honlapon találhat.
A kapcsolódó szolgáltatások alatt a járatmódosítási díjat értik, ha van Flex akkor ez nulla.
A kép szerint a jegyár 69,99 /utas volt (61,99+8). Ha az új viteldíj mondjuk 74,99/utas (66,99+8), akkor a régi admindíjnál 2x5 EUR-t kellett volna ráfizetni. Ha ezt most módosítanánk a 9 EUR admindíj alatt, akkor viszont a 74,99-re 65,99+9 elosztás lenne, tehát most 2x4 EUR lenne a viteldíj különbözet.
A mindösszesen sorban látható összeg a fenti fogalom szerint a "Teljes viteldíj". Ez például akkor érdekes, ha a Wizz változtat a menetrenden, akkor az egészet vissza kell fizetnie, ha az utas ezt az opciót választja.
Igen, más viszonylatokon drágább a prió, az ülés, de még a Flex is.
Az kezd evidenssé válni, hogy ülőhelyet nem érdemes előre megvenni egy ingyenesen módosítható jegyre, mert a Wizz weblapján található leírásnál az erre vonatkozó infók megemlítését elegánsan elhallgatják. Ezután ha bukom a 15-20-40 eurómat és reklamálok, akkor egyszerűen rámutatnak egy húsz oldallal arrébb levő 9.8 pontra, hogy "bekaphatod".
Ez itt egy egyirányú, kétszemélyes, kétpriós, kétüléses, flex nélküli jegy tavalyról.
Külön tételként rakta be a két utas viteldíját - roppantul nem értem miért, de nem is érdekes.
Az összes többi összevonva került az összesítőbe.
A leírás alapján ami így szól:
"Ha az új járat díja magasabb az eredetinél, akkor az új és az eredeti járat viteldíja közötti különbözetet meg kell fizetni"
Tehát, ha az új viteldíj 70 EUR lenne akkor adok 16,02 EUR-t és minden marad a régiben, csak másik géppel repülök.
Ez viszont annyiban sántít, hogy vélhetően egy egyórás út és egy öt órás út esetén a prió és az ülés is drágább, ergo arra is kellene többletet fizessek.
Gondolom a weblapon és az üzletszabályzatban hivatkozott viteldíj különbözet a fenti képen látható "Mindösszesen"-t jelenti és nem az első (és második) tételt.
Az ülőhelyben nem vagyok biztos, sose próbáltam. Azt inkább mindig akkor vedd meg, ha már fix a járat és azzal is utazol. Az ÁSZF-ben van egy ilyen pont:
"9.8. Amennyiben Foglalását módosítani kívánja vagy törli, az Ön által vásárolt ülőhelyért fizetett díj visszatérítésére nem jogosult."
Ebből az következik, ha akár a Flexszel vagy "fizetősen" módosítod/lemondod a járatot, akkor az ülőhely árát elbukod.
A priót már a topictársak közül is többen írták, hogy járatmódosításkor erre nem kellett fizetni. Ugyanez van egyébként magával a Flex szolgáltatással is, például nem érthető, hogy miért különböznek az Flex árai, ha amúgy mind ugyanazt a szolgáltatást adja. Emiatt az olcsóbb flexes jegyet érdemes megvenni, mert úgyis ingyen módosítható bárhova, bármikorra.
Ülést nem veszek, de olyan még nem volt, hogy a prio, flex ne ment volna át. A flex nyilván át kell menjen, mert eleve a prio alapján kalkulált a rendszer a fizetendő számolásánál.