Keresés

Részletes keresés

rolegy Creative Commons License 2024.03.28 0 3 85133

A fapados légitársaságok jegyeinél legjobb tudomásom szerint pont az a lényeg, hogy A-ból repülök B-be és semmi más nem számít. Tehát ha A-ból C-be csak B-n történő átszállással tudok repülni, akkor az 2 külön útnak számít, egymástól függetlenül. Külön foglalás, külön jegy, külön út. És ha A-ból B-be pl. törlik a járatomat - vagy késik, stb. - és ezért nem tudok elrepülni B-ból C-be, az az én egyéni problémám a B-ből C-be történő jeggyel, mert azt saját költségemre elbukom. Ebben a vonatkozásban senkit sem érdekel, hogy miért nem voltam ott induláskor B-ben.
Ebből kiindulva egy déli 1 órás reptérzárnak mégis mi köze lenne az én éjfélkor oda érkező gépemnek?
Az abban az időben törölt gépek valóban vis major, na de a 10 órával későbbi mégis miért?  Itt nem számít, az A-ból B-be történő egyszerűségi elv?  Én vettem egy jegyet A-ból B-be, A repterén egész nap minden rendben volt, B reptéren pedig már 10 órája szintén. Akkor hol is érdekel engem, hogy mi is történt 10 órával korábban?
Ezzel az elvvel - kis túlzással - napokig lehetne törölni gépeket illetve megtagadni a késésből eredő fizetési kötelezettségeket, mert 5 nappal ezelőtt vis major következtében felborult a menetrendem és hát sajnos azóta még mindig nem sikerült egyenesbe kerülnöm?

Előzmény: tucsok13 (85119)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.28 -1 4 85132

Az Oia-Fira közötti négy órás gyalogtúra miatt, az egy olyan fantasztikus útvonal, hogy vissza kell mennem újra megtenni, szebb mint Capri.

Előzmény: tucsok13 (85128)
OrSoLy Creative Commons License 2024.03.28 -2 0 85131

Én ellenoldal vagyok, mondjuk 1x érdemes megnézni, de engem nem különösebben hatott meg, persze nagyon szép a caldera, de pl a sziget többi része nem kiemelkedő sem látványban, sem semmi másban. Nekünk 3 nap, úgy éreztük, elég volt belőle.

Előzmény: tucsok13 (85128)
Flower2000 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85130

4500 éves város tulajdonképpen a feltárás. Santorini pompeje. Akrotini Archeological Site.

Előzmény: tucsok13 (85128)
Flower2000 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85129

Archeologiai feltárás. Nagyon érdekes. De Santorini mint sziget nagyon különleges, gyönyörű kilátásokkal a tengerre. Görögországban szebbet még nem láttam.

Előzmény: tucsok13 (85128)
tucsok13 Creative Commons License 2024.03.28 -2 0 85128

Nekem eddig sikerült :-P De meggyőzhető vagyok.. van valami olyasmi, ami miatt érdemes odamenni, a hófehér házakat és a kék tengert leszámítva?  

Előzmény: MXP--1991 (85127)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.28 -2 4 85127

Bezsákolva az idei Santorini is, odafelé Bécsi indulás mellet, ennek a fantasztikus szigetnek nem lehet ellenállni.

tucsok13 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85125

Mindkettő jogos akkor, ha a késés oka nem időjárás vagy vis maior. Az ok nagyon fontos, ezen múlik jórészt a jogosság.

Előzmény: PHX Valley (85123)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 85124

Van egy F betűvel kezdődő cég, na az csak azt tudja behajtani amit mi is, sőt..... még azt sem.  A többit nem ismerem.

Előzmény: tucsok13 (85122)
PHX Valley Creative Commons License 2024.03.27 0 1 85123

Én egyik esetben sem tudtam, hogy vajon egyértelmű-e:

 - Eurowings, VIE-CGN-PMI, kölni átszállás két óra layover, két óra késés. Elvileg el kellett volna érnünk a járatunkat, a továbbinduló járat is késéssel indult (lehet, épp miattunk). Átettek a következő járatra, a foglaláshoz képest 5 óra késés.

 - Wizz, VIE-LGW, FR24 alapján 3 óra 2 perc késés, de az nem hiteles infó. Ahol ültem, nem láttam az ajtónyitást.

Előzmény: tucsok13 (85122)
tucsok13 Creative Commons License 2024.03.27 -2 0 85122

Nekem még eddig egyetlen két esélyes ügyet se vállaltak el a közvetítők. Ha meg egyértelmű, megcsinálom én.

Előzmény: PHX Valley (85121)
PHX Valley Creative Commons License 2024.03.27 0 0 85121

Szerintem is megér egy próbát. Minden részlet megadása után ők úgyis mérlegelik, érdemes-e beleállni. Ha bukó van, az az ő bukójuk. Ha nyernek, lenyúlnak 30-35%-ot, a többi a delikvensé.

Nekem Airhelpnél két ügyem van, mindkettő 3+ órás késés, ha megkapom, talált pénz, ha nem akkor meg így jártam, de legalább pénzt nem buktam.

Előzmény: MXP--1991 (85120)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.27 -2 0 85120

Vagy rábízza egy behajtó cégre, és akkor fogja látni, hogy senki sem fogja elvállalni, mert akkor a behajtó cég bukja a perköltséget, ők meg nem hajlandók pénzt veszíteni. A magyar joggyakorlat figyelembe veszi azt a tényt, hogy egy délutáni reptérzár miatt borul az esti menetrend, márpedig a Wizzair magyar cég, igy Magyar bíróság az illetékes benne. 

Előzmény: tucsok13 (85119)
tucsok13 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 85119

"teljesen egyértelmű, hogy a déli divertálások/késések miatt nem jutott el két gépük már Londonba. Az esti A pontból B pontba történő utazáshoz viszont ez már nem lehet hivatkozási alap. " De, igen, lehet alap. Szerintem ezt engedd el.

Előzmény: rolegy (85116)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.27 -1 1 85118

Ez elég két esélyes történet, a Wizzair arra fog hivatkozni, hogy az időjárás miatt borultak a fordulói , és ő nem tehet arról, hogy az esti járatra nem jutott gép. Ő mindent megtett, de lezárták BUD ot napközben.

 

Én hagynám a picsába, mert ha vesztek, nem 0 Ft al jövök ki, hanem behajtja rajtam a bíróság a perkoltseget is, ezt nehéz megnyerni a magyar joggyakorlat mellet, de hajrá.

Előzmény: rolegy (85116)
rolegy Creative Commons License 2024.03.26 0 0 85117

Köszönöm, ez jó hír, akkor még belül vagyok.
Eddig csak halogattam a jogi lépéseket, de akkor most megkeresem az akkor összegyűjtött  dokumentációmat.
Közjegyzői fizetési meghagyás a jobb, vagy esetleg a békéltető testület?

Előzmény: jr79 (85115)
rolegy Creative Commons License 2024.03.26 0 1 85116

Ennél egyszerűbb volt a helyzet. Aznap délben valóban nagy zivatar volt Budapesten  és a repülőteret is lezárták kb. 1 órára. Utána megnyitották és minden rendben müködött. Az én gépem késő este indult (volna)  Londonból BUD-ra, amikor itthon már sok-sok órája rendben ment minden. Az ÖSSZES gép időben megjött. Kivéve a Wizz ominózus gépét amit töröltek. Nyilván nem az én gépemet illető vihar miatt, hanem azért mert a korábbi vihar miatt borult az aznapi menetrendjük és így nem volt elég gépük, valamit törölni kellett. Erre esett a választásuk, illetve még egy Londonból Lengyelországba kb. ugyanakkor induló gépre, amit szintén töröltek, holott ott semmi vihar nem volt. Teljesen egyértelmű, hogy a déli divertálások/késések miatt nem jutott el két gépük már Londonba. Az esti A pontból B pontba történő utazáshoz viszont ez már nem lehet hivatkozási alap. 

Előzmény: MXP--1991 (85114)
jr79 Creative Commons License 2024.03.26 0 2 85115

A helyzet ennél kissé komplikáltabb, de alapvetően, Magyarországon két év a határidő.

 

Wizz Air üzletszabályzat: "AZ EGYEZMÉNY SZERINTI KÁRTÉRÍTÉSI VAGY EGYÉB IGÉNYEK A CÉLÁLLOMÁSRA VALÓ ÉRKEZÉSTŐL SZÁMÍTOTT 2 ÉVEN BELÜL, ILLETVE ATTÓL A NAPTÓL SZÁMÍTOTT 2 ÉVEN BELÜL ÉRVÉNYESÍTHETŐK BÍRÓSÁG ELŐTT, AMIKOR A JÁRATNAK MEG KELLETT VOLNA ÉRKEZNIE, VAGY AMELYEN A FUVAROZÁS MEGSZAKADT. A KÖVETELÉS JELLEGÉTŐL, A JOGHATÓSÁGTÓL ÉS AZ ALKALMAZANDÓ JOGTÓL FÜGGŐEN MÁS, NEM EGYEZMÉNYES ELÉVÜLÉSI HATÁRIDŐK IS ALKALMAZANDÓK."

 

Kúria: "nem indokolatlan, ezért nem tisztességtelen az ÁSZF 18.3.1. pontjának azon kitétele, amely kiterjeszti az EK rendelet alapján igényelt kártalanításra is az egyéb igények vonatkozásában előírt, a bíróság előtti megtámadásra nyitva álló kétéves határidőt előíró rendelkezést."

 

 

Előzmény: rolegy (85113)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 85114

És azt is tudod, hogy az adót kapitány végzettsége szerint milyen időben szállhat le ? Csak nehogy bukd a perköltséget, mert a többi gép leszállt, a tied meg nem. A légitársaságnak nem kötelessége olyan kapitányt kijelölni, aki pl leszallhat ködben is, erős szélben is. Pl Budapesten esős, szeles időben simán leszállnak a Wizz, Ryanair gépek, addig a LOT, Eurowings kettős sokszor el sem indul ide ugyanabban az órában.

Előzmény: rolegy (85113)
rolegy Creative Commons License 2024.03.26 0 0 85113

Jól tudom, hogy a törölt járatok esetében amennyiben a légitársaság (jelen esetben a Wizz) időjárási okokra hivatkozva - ami temészetesen nem felel meg a valóságnak - a saját felületén megtagadja a kártérítés kifizetését, az esemény bekövetkezésénak dátumától 3 év áll rendelkezésemre a közjegyzői/jutalékos behajtócéges/békéltető testületes eljárás megindításához?

jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 85112

jól van Béla...

Előzmény: b mint béla (85108)
attus germanicus Creative Commons License 2024.03.26 0 0 85111

(Egyetlen nyugat-európai országban sem hiánycikk az üzemanyag.)

Előzmény: b mint béla (85108)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.26 -2 0 85110

Nyugati országokban hiánycikk az üzemanyag 😅😅😅😅🤦🤦🤦🤦, egyre jobbakat irsz. Egyetlen Európai országban volt hiánycikk az üzemanyag, nálunk az arstop vége felé. Javaslom, hogy utazz minél többet, az utazás során látod a valóságot.

Előzmény: b mint béla (85108)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2024.03.26 0 1 85109

Eindhovenre ki van adva egy NoTAM, hogy civil gépek nem kapnak üzemanyagot! Ott más sem kap!

Előzmény: b mint béla (85108)
b mint béla Creative Commons License 2024.03.26 -3 1 85108

Napok óta tele tankkal mennek pl Eindhovenbe, nehogy ott tankolni kelljen. Vagy hiánycikk ott is mint több nyugati országban a tüzelőanyag, vagy csak ők nem kapnak.

Előzmény: MXP--1991 (85107)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.25 -4 0 85107

Sok helyen nem kap üzemanyagot 😅😅😅, miért egy csőd szélén lévő légitársaság akitől csak casht fogadnak el ? Na mesélj még ilyeneket. Igen volt nehéz időszakuk legutóbb olyan 2012 környékén, ember azóta eltelt 12 év, kb 6x ra nőttek.

Előzmény: b mint béla (85091)
VAG Creative Commons License 2024.03.25 0 0 85106

5 vagy 6 320-as méretű gép ott is elfér talán, zsúfolva. Gurulóúton nem lehet állni, mert nincs. Az Icelendair 47 gép, a Play 10 és ehhez jönnének még a vendégművészek. Az a tíz állóhely gyorsan elfogyna.

Előzmény: bm613 (85104)
jr79 Creative Commons License 2024.03.25 0 1 85105

"Mivel már sok helyen nem kap üzemanyagot a Wizzair"

 

Tényleg? Miért?

Előzmény: b mint béla (85091)
bm613 Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 85104

Akureyribe mehetnek, az rendes repülőtér.

Előzmény: VAG (85103)
VAG Creative Commons License 2024.03.25 0 2 85103

*Egilsstadir. Amit minden nap 60-80+ járat használ fuel alternate-nek, hogy jogilag faxa legyen a flight plan, de igazából van talán három állóhely meg 2x50m gurulóút, amin erőltetve meg tud állni még 1-1 gép. Ha Keflavikban valami közbejön, a többiek mehetnek a jól kiszámolt kerozinjukkal a vadregényes Vagarba a bika 1800 méteres pályával vagy a közeli Glasgow-ba.

Előzmény: VAG (85102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!