A fapados légitársaságok jegyeinél legjobb tudomásom szerint pont az a lényeg, hogy A-ból repülök B-be és semmi más nem számít. Tehát ha A-ból C-be csak B-n történő átszállással tudok repülni, akkor az 2 külön útnak számít, egymástól függetlenül. Külön foglalás, külön jegy, külön út. És ha A-ból B-be pl. törlik a járatomat - vagy késik, stb. - és ezért nem tudok elrepülni B-ból C-be, az az én egyéni problémám a B-ből C-be történő jeggyel, mert azt saját költségemre elbukom. Ebben a vonatkozásban senkit sem érdekel, hogy miért nem voltam ott induláskor B-ben. Ebből kiindulva egy déli 1 órás reptérzárnak mégis mi köze lenne az én éjfélkor oda érkező gépemnek? Az abban az időben törölt gépek valóban vis major, na de a 10 órával későbbi mégis miért? Itt nem számít, az A-ból B-be történő egyszerűségi elv? Én vettem egy jegyet A-ból B-be, A repterén egész nap minden rendben volt, B reptéren pedig már 10 órája szintén. Akkor hol is érdekel engem, hogy mi is történt 10 órával korábban? Ezzel az elvvel - kis túlzással - napokig lehetne törölni gépeket illetve megtagadni a késésből eredő fizetési kötelezettségeket, mert 5 nappal ezelőtt vis major következtében felborult a menetrendem és hát sajnos azóta még mindig nem sikerült egyenesbe kerülnöm?
Én ellenoldal vagyok, mondjuk 1x érdemes megnézni, de engem nem különösebben hatott meg, persze nagyon szép a caldera, de pl a sziget többi része nem kiemelkedő sem látványban, sem semmi másban. Nekünk 3 nap, úgy éreztük, elég volt belőle.
Archeologiai feltárás. Nagyon érdekes. De Santorini mint sziget nagyon különleges, gyönyörű kilátásokkal a tengerre. Görögországban szebbet még nem láttam.
Én egyik esetben sem tudtam, hogy vajon egyértelmű-e:
- Eurowings, VIE-CGN-PMI, kölni átszállás két óra layover, két óra késés. Elvileg el kellett volna érnünk a járatunkat, a továbbinduló járat is késéssel indult (lehet, épp miattunk). Átettek a következő járatra, a foglaláshoz képest 5 óra késés.
- Wizz, VIE-LGW, FR24 alapján 3 óra 2 perc késés, de az nem hiteles infó. Ahol ültem, nem láttam az ajtónyitást.
Szerintem is megér egy próbát. Minden részlet megadása után ők úgyis mérlegelik, érdemes-e beleállni. Ha bukó van, az az ő bukójuk. Ha nyernek, lenyúlnak 30-35%-ot, a többi a delikvensé.
Nekem Airhelpnél két ügyem van, mindkettő 3+ órás késés, ha megkapom, talált pénz, ha nem akkor meg így jártam, de legalább pénzt nem buktam.
Vagy rábízza egy behajtó cégre, és akkor fogja látni, hogy senki sem fogja elvállalni, mert akkor a behajtó cég bukja a perköltséget, ők meg nem hajlandók pénzt veszíteni. A magyar joggyakorlat figyelembe veszi azt a tényt, hogy egy délutáni reptérzár miatt borul az esti menetrend, márpedig a Wizzair magyar cég, igy Magyar bíróság az illetékes benne.
"teljesen egyértelmű, hogy a déli divertálások/késések miatt nem jutott el két gépük már Londonba. Az esti A pontból B pontba történő utazáshoz viszont ez már nem lehet hivatkozási alap. " De, igen, lehet alap. Szerintem ezt engedd el.
Ez elég két esélyes történet, a Wizzair arra fog hivatkozni, hogy az időjárás miatt borultak a fordulói , és ő nem tehet arról, hogy az esti járatra nem jutott gép. Ő mindent megtett, de lezárták BUD ot napközben.
Én hagynám a picsába, mert ha vesztek, nem 0 Ft al jövök ki, hanem behajtja rajtam a bíróság a perkoltseget is, ezt nehéz megnyerni a magyar joggyakorlat mellet, de hajrá.
Köszönöm, ez jó hír, akkor még belül vagyok. Eddig csak halogattam a jogi lépéseket, de akkor most megkeresem az akkor összegyűjtött dokumentációmat. Közjegyzői fizetési meghagyás a jobb, vagy esetleg a békéltető testület?
Ennél egyszerűbb volt a helyzet. Aznap délben valóban nagy zivatar volt Budapesten és a repülőteret is lezárták kb. 1 órára. Utána megnyitották és minden rendben müködött. Az én gépem késő este indult (volna) Londonból BUD-ra, amikor itthon már sok-sok órája rendben ment minden. Az ÖSSZES gép időben megjött. Kivéve a Wizz ominózus gépét amit töröltek. Nyilván nem az én gépemet illető vihar miatt, hanem azért mert a korábbi vihar miatt borult az aznapi menetrendjük és így nem volt elég gépük, valamit törölni kellett. Erre esett a választásuk, illetve még egy Londonból Lengyelországba kb. ugyanakkor induló gépre, amit szintén töröltek, holott ott semmi vihar nem volt. Teljesen egyértelmű, hogy a déli divertálások/késések miatt nem jutott el két gépük már Londonba. Az esti A pontból B pontba történő utazáshoz viszont ez már nem lehet hivatkozási alap.
A helyzet ennél kissé komplikáltabb, de alapvetően, Magyarországon két év a határidő.
Wizz Air üzletszabályzat: "AZ EGYEZMÉNY SZERINTI KÁRTÉRÍTÉSI VAGY EGYÉB IGÉNYEK A CÉLÁLLOMÁSRA VALÓ ÉRKEZÉSTŐL SZÁMÍTOTT 2 ÉVEN BELÜL, ILLETVE ATTÓL A NAPTÓL SZÁMÍTOTT 2 ÉVEN BELÜL ÉRVÉNYESÍTHETŐK BÍRÓSÁG ELŐTT, AMIKOR A JÁRATNAK MEG KELLETT VOLNA ÉRKEZNIE, VAGY AMELYEN A FUVAROZÁS MEGSZAKADT. A KÖVETELÉS JELLEGÉTŐL, A JOGHATÓSÁGTÓL ÉS AZ ALKALMAZANDÓ JOGTÓL FÜGGŐEN MÁS, NEM EGYEZMÉNYES ELÉVÜLÉSI HATÁRIDŐK IS ALKALMAZANDÓK."
Kúria: "nem indokolatlan, ezért nem tisztességtelen az ÁSZF 18.3.1. pontjának azon kitétele, amely kiterjeszti az EK rendelet alapján igényelt kártalanításra is az egyéb igények vonatkozásában előírt, a bíróság előtti megtámadásra nyitva álló kétéves határidőt előíró rendelkezést."
És azt is tudod, hogy az adót kapitány végzettsége szerint milyen időben szállhat le ? Csak nehogy bukd a perköltséget, mert a többi gép leszállt, a tied meg nem. A légitársaságnak nem kötelessége olyan kapitányt kijelölni, aki pl leszallhat ködben is, erős szélben is. Pl Budapesten esős, szeles időben simán leszállnak a Wizz, Ryanair gépek, addig a LOT, Eurowings kettős sokszor el sem indul ide ugyanabban az órában.
Jól tudom, hogy a törölt járatok esetében amennyiben a légitársaság (jelen esetben a Wizz) időjárási okokra hivatkozva - ami temészetesen nem felel meg a valóságnak - a saját felületén megtagadja a kártérítés kifizetését, az esemény bekövetkezésénak dátumától 3 év áll rendelkezésemre a közjegyzői/jutalékos behajtócéges/békéltető testületes eljárás megindításához?
Nyugati országokban hiánycikk az üzemanyag 😅😅😅😅🤦🤦🤦🤦, egyre jobbakat irsz. Egyetlen Európai országban volt hiánycikk az üzemanyag, nálunk az arstop vége felé. Javaslom, hogy utazz minél többet, az utazás során látod a valóságot.
Napok óta tele tankkal mennek pl Eindhovenbe, nehogy ott tankolni kelljen. Vagy hiánycikk ott is mint több nyugati országban a tüzelőanyag, vagy csak ők nem kapnak.
Sok helyen nem kap üzemanyagot 😅😅😅, miért egy csőd szélén lévő légitársaság akitől csak casht fogadnak el ? Na mesélj még ilyeneket. Igen volt nehéz időszakuk legutóbb olyan 2012 környékén, ember azóta eltelt 12 év, kb 6x ra nőttek.
5 vagy 6 320-as méretű gép ott is elfér talán, zsúfolva. Gurulóúton nem lehet állni, mert nincs. Az Icelendair 47 gép, a Play 10 és ehhez jönnének még a vendégművészek. Az a tíz állóhely gyorsan elfogyna.
*Egilsstadir. Amit minden nap 60-80+ járat használ fuel alternate-nek, hogy jogilag faxa legyen a flight plan, de igazából van talán három állóhely meg 2x50m gurulóút, amin erőltetve meg tud állni még 1-1 gép. Ha Keflavikban valami közbejön, a többiek mehetnek a jól kiszámolt kerozinjukkal a vadregényes Vagarba a bika 1800 méteres pályával vagy a közeli Glasgow-ba.