Nagyon nagy kérdésem van valakihez, hátha kapok segítséget!
Kb 2 hónapja kigyulladt a "SÁRGA LÁMPÁM" Szerelő, vizsgálat, Javítás:Lamda szondák csere, (Nem volt olcsó). Kb 60 km Úgy négy menetben összesen, ÉS? ÚJRA kigyulladt :(
50 éve van autóm, sok mindent megéltem, de, ezzel most nem tudom, hova menjek :(
Igaz, 18 éves, de még motorikusan semmi problémám nem volt vele.
Valószínűleg igen az Ignisnél is így kezdte, furcsa hangok aztán jött a nyűssz-nyűssz... teljesen véletlenül jöttem rá, én azt a eleinte lévő hangot a diffi csapágynak tudtam volna be, mert kopog a féltengely belső csuklója mint állat.... a kereket megmozgatva meg kicsit lötyögött a 2 éves lengőkar... valószínűleg itt is a ez lesz az esetedben.
Az ajtók nekem is nyikorogtak, de mivel elkoptak az ajtóhatárolók, így kicseréltem őket megszűnt a nyikk-nyikk, elég nagy szívás mert ütni nem akartam a csapszeget ,így egy behúzó szerszámmal tettem be a csapszeget. - s ez pedig idő volt a hely szűke miatt...
Segítséget szeretnék kérni. Azt szeretném megkérdezni, hogy a toronycsapágyat mekkora nyomatékkal kell meghúzni? Illetve valaki tudna küldeni egy suzuki alto gépkönyvet vagy szervíz könyvet?
Sziasztok Alto társak! (Ha van még valakinek egyáltalán...)
Beköszöntött a nyár! Ha nagyon meleg van, akkor az első futómű felől nyekergő hangot hallok, főleg, mikor tekerem a kormányt, de akkor is hallani, amikor rugózik a futómű!
Gyanítom, hogy az alsó lengőkar talpas gömbfeje csinálja. ("Kutyacsont" csere szükséges?)
Vélemény, tapasztalat ezzel kapcsolatban?
Mondjuk 30°C felett az összes ajtó nyekereg nyitáskor, de amint egy kicsit visszahűl az idő, már nem csinálja.
Valaki próbálta már? WD-40 rendbe teszi? (Csak azért, mert akkor veszek...)
Én a csomagtartóban felejtettem a kulcsot. Szerencsére ahol voltam, találtam egy műanyag szalagot amivel a dobozokat szokták lekötni. Azzal kinyitottam ! :) 1 perc volt kb ! :)
Én anno pótkulccsal, amit haver utánam hozott. Szerencsére városon belül. Kiszálltam, központi lezár. Csomit kinyitottam a kulccsal, mondom csak átveszem a kutyafotózáshoz a kabátot ha rámugrálnak. Kabát levesz, másik felkap, ajtó lecsuk. Hopp a kulcs meg a kabizsebben. Splashnél már nehezebb. Ott mind az 5 ajtó zár egyszerre.
Érdekes eset történt velem az ünnepek előtt, amit meg szeretnék osztani veletek. Éppen temetésre mentem és a cél előtt néhány kilométerrel megálltam pisilni. Az autót leállítottam, de a kulcsot benne hagytam. Ahogy ültem volna vissza a kocsiba, nyitáskor a kezemben maradt az egész kilincs. A többi ajtó zárva (nincs központi zár, a csomagtartó ajtó is zárva), kulcs, telefon, kabát benn az autóban. Csodálatos, segítőkész emberek segítségével kb. fél óra múlva beülhettem az autóba. Most már biztos, hogy ilyen esetben, ha kiszállok egy rövid időre és benne hagyom a kulcsot, legalább még egy ajtót nem zárok be. Kíváncsi vagyok, Ti hogy tudtatok volna bejutni az autóba?
Hagyományos menetes a csavar, 17-es kulcs viszi, tedd 5. be a váltót és az megfogja. A kupplung tárcsa rúgója tenni fogja a dolgát de te csak tekerd el fogja engedni, DE az újjadra vigyázz mert mikor enged akkoát visszüt és közben a kasznival elnyesed az ujjad... Amúgy sehogy sem jött le nem küzdöttem vele, meguntam így összeraktam. 85.000km sincsen benne majd a nyáron elviszem szervízbe kínlódjanak ők... ez a terv, persze gondolkodom hogy mennyit engedne a motortartó hogy csapágy lehúzóval hozzá tudjak férni a főtengely szíjtárcsához, már meg is vettem hozzá a "kis" fickót... már csak erő és idő meg energia kérdése... vagy marad a szervíz... de ott meg félek hogy túl feszítik, ami nem tesz neki túl jót...
Üdv, hasonló munkálatban vagyok, hengerfej tömítés csere, de szét kell szedni hozzá sok mindent. Főtengely szíjtárcsa csavar nem akar megindulni, szervizkönyv szerint lenderék megakaszt, de nem lazul a csavar. Ugye nem fordított menetes? Tárcsát végül hogy sikerült leszedned?
Sziasztok! A fűtéssel lenne gondom. Annyira gyenge,hogy fázom az autóban. A termosztát cserélve lett. A vìzhőfok mutatója állandóan ingadozik. Most tettem a hűtő elé kartont. Jelenleg nincs radiátor az országban amit bele tehetnék. A fogyasztásom is megnőtt országúti 5,2 literre. A hűtőfolyadékot 8 szor cseréltem az előző tulaj nem nagyon cserélgette. Egyenlőre nem tudom mi legyen vele. A hűtővízben vmi nagy darab vmik voltak a szerelőm szerint tömítőpaszta. Szerintem nem az. Van valami ötletetek? Előre is köszönöm!
Ez tuti jó bele ,de régiről vedd le a zöld színű kotont (esküszöm ez a neve) majd tedd át az újra , mert különben nem lesz zöld, és olyan gumit nem nagyon fogsz kapni... Azt hiszem a nagyoknál is van Bárdi, Unix, stb.
A csere macerás és hosszadalmas, igaz egy fázisceruza pont jó a csavarokhoz ha nincsenek megtépve, de azért a sima csillag az igazi. Első körben ki kell venned 4 db csavart 2 db-ot a sebességmérő fölötti fekete műanyagból, ennek ilyen sima feje van , s csak ide lesz jó, mert a másikak máshogy néznek ki, és különböző a hosszuk. Van amelyik hegyes van amelyik tompább, a 2. 2db csavart a rádió fölött kb függőlegesen a 2db fekete takaró elem között találod mondván hogy azokat tartja össze. A hamutálca 2db külső csavarját (vedd ki a hamutálcát és a lemezben lesz a 2db csavar és 1db hátul) elég meglazítani ,nem tudom hogy hívatalosan hogy van benne azaz ,mert nekem van benne villany s kihúzásra felkapcsol, így nálam fontos a sorrend ,csetreszeknek tökéletes. Ha minden kint van akkor előbb az alsó műanyagot ami a hamutálca meg a szivargyújtó körül van, elég csak elmozdítani, mert a szivargyújtórol akkor lemásznak a vezetékek. Majd a műszeregység körül kell levenned a műanyagot meghúzod simán és kijön csak elötte a bajuszkapcsolókat tedd legalsó állásba mert le tudod törni. Ha a műanyagok kint vannak akkor már csak a fűtéspanel maradt a kapcsolók előtt, 4db csavar fogja , és igen ezek a hosszabb csavarok, fontos mert nem fogja rendesen megfogni, ezt úgy tudod kivenni hogy elöbb lehúzod a csuszkákról a műanyag pöcköket majd a kis keretet, 2 oldalt 1-1 db fül fogja, de ne nagyon hajlítsad mert könnyen törik föleg hidegben. Ha eltörik az kellemetlen, ha minden meg van akkor csak a csavarok vannak hátra , vedd ki majd told hátra az egészet amennyire tudod, a drót bowdeneket ne hajlítsad nagyon. A legvégső lépés mielőtt kijön a kapcsoló a helyéről, van a háta mögött egy csatlakozó azon egy kis pöcög amit be kell nyomni s húzt le a csatlakozót a kapcsolóról. A kapcsolót úgy jön ki hogy a téglalat hoszabbik oldalán jelen esetünkben jobb és bal oldalon vannak ilyen kis reteszek amiket össze kell nyomni s egyszerüen nyomd ki magad felé a kapcsolót és kijön. Ha elölről csavarhúzóval piszkálód akkor tönkre tud menni a ház nameg eléggé nyomorodott lesz, mert csak egy gagyi műanyag tartja szóval nem ajánlom hogy elölről feszegessed.... összeszereléskor csak nyomd be a helyére a kapcsolót ,de jó irányba áljon mert kellemetlen ha megint ki kell operálni! majd ugyan ugy ahogy szétszedted csak pont fordítva szereld össze, a csavarokat a helyére tedd vissza mert a túl hosszú nem fér be máshova, a rövid meg nem fog rendesen tartani....
Ki ne felejtsed a fűtéspanel előlapját!!! (idegesítő tud lenni nagyon!)
Meg tudnátok mondani, hogy a levegő-fűtés szabályozónál és a felettük lévő kapcsolóknál (elakadásjelző, ködlámpa, hátsó ablak fűtés) milyen izzók vannak? Állítólag nem hagyományos izzók (kétféle van). Kellene cikkszám vagy valamilyen azonosító, hogy utánanézhessek, mert néhány nem világít. Nem értek a műszerfal megbontásához, hogy megnézzem.
Letölthető kezelési útmutatóm sajnos nincs. Az eredeti füzetem megvan. Az ami az autóhoz járt, de semmi normális vezetéstechnikai infó nincs benne. (csak az alapok és egyéb evidenciák)
Sziasztok! 1 kis segítséget szeretnék kérni. Nincs test a vízhőfok mérő gombának, így a műszerfal vízhőfok mutatója nem mozdul el "hideg állásból". Valaki lefotózná a motorteret, és ott bejelölné hol fut a test (nullás) vezeték? Lehet hogy szakadt de lehet hogy csak el van oxidálódva. Nagyon köszönöm előre is!
Szia! Köszönöm neked is! A szervízkönyv már meg van, a használati útmutató érdekelne. Kérlek nézd meg a válaszom Ikreknek, talán te is tudsz valamit a témáról.
Nagyon köszönöm! Sajnos amit keresek, az a használati útmutató. Ezt a szervízkönyvet már megtaláltam én is, máshol.
Konkrétan az optimális motorüzemelésről szeretnék olvasni, milyen fordulatszámokat javasol a könyv. Esetleg tudsz erről valamit? A szervízkönyvben nem találtam ilyet.
Kicsit elakadtam a szerelésben amire ma rávettem magam, a gond az hogy vezérműszíjat akartam cserélni, de a főtengely szíjtárcsa az istenért sem jön le, pedig már bevetettem egy régi féltengelyt és egy 200g-os kalapácsot, nagyobbat nem mertem féltem h széttörik a tárcsa. Valakinek van valami ötlete hogy mégis mivel lehetne leszedni azt a tárcsát? Hely az nincs, valszeg az F8D-re tervezték ami csak 3 hengeres, annak van hely bőven ,de itt az ujjam sem fér be oda a tárcsa és a kaszni közé...
Elvesztettem a kézikönyvemet, az én modellem azt hiszem RF410 - a sima 1.1-es Alto. El tudnád küldeni ennek a kézikönyvét, ha rendelkezel vele? Amennyiben nem, az is megfelel, ami van :)