Keresés

Részletes keresés

BFKVV Creative Commons License 2017.06.04 0 0 2601

Az első elektromos mozdony a londoni földalatti vasúthoz viszont angol gyártmány volt 1890-ben, a salford-i Mather & Platt gyártól rendelte a C&SLR

http://www.swehs.co.uk/tactive/_S43-1.html

Előzmény: FAV 20 (2598)
Zolcsi67 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 2600
Előzmény: FAV 20 (2598)
FAV 20 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2599

FAV 20 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2598

Magyar kocsik közlekedtek Londonban.

Előzmény: BFKVV (2597)
BFKVV Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2597

Villamos meghajtás tekintetében sem ez volt az első a világon, ugyanis az első villamos hajtású földalatti szintén Londonban nyílt meg 1890-ben. Amiben a mienk a világon az első volt, az a motorkocsi üzem.

Előzmény: pistik100d (2595)
FAV 20 Creative Commons License 2017.05.02 0 1 2596

121.

pistik100d Creative Commons License 2017.05.02 0 2 2595

A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a világ első villamos hajtású, egyben a kontinens első földalatti vasútjaként 1896május 2-án került a nagyközönség használatába 121 évvel ezelött pontosan ezen a napon. :)

zeli89 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 2594

Hogy vandálbiztos dekorit borítást kapott e azt nem tudom de, az szinte biztos, hogy nem azért lett ilyen mert tervezték, hogy kicserélik az ablakokat meg egyebeket, hanem azért mert muszáj volt és a GANZ-ban így hozták helyre.

A mostani új ablakok először a 32-es aztán a 38-as pályaszámú kocsikon voltak aztán jött szép sorjában a többi. Elvileg "vandálbiztosak" de jellemzően egy hónap után a kedves utasok már össze is karcolták őket.

Előzmény: ChGeri (2593)
ChGeri Creative Commons License 2017.04.27 0 0 2593

Nem értem az egész témát.

Nem éppen a 34-es az a kocsi, amelyik anno (egyedüliként) vandálbiztos dekorit-borítást és ablakkereteket kapott? Tehát - ha jól emlékszem - éppen hogy ez volt az első olyan kocsi, ami eltért a gyári állapottól.

 

De lehet, hogy én emlékszem rosszul.

Előzmény: zeli89 (2592)
zeli89 Creative Commons License 2017.04.27 0 0 2592

Semmi ilyen szándék nincs sajnos. Csupán azért nem kap új ablakot, mert anno ez a kocsi ment baknak és ebben a formában hozták helyre a GANZ-ban. És ha jól tudom nem lenne szerencsés a mostani ablakokat kiszedni és az újakat betenni a helyére. (de lehet rossz infókkal rendelkezem)

Egyébként nem lenne butaság egy-két garnitúrát megtartani az eredeti ablakokból, hogy ha majd 30-40 év múlva lecserélik ezeket a szerelvényeket és esetleg nosztalgiaként járatják majd őket, akkor legyen legalább egy-két kocsira való eredeti ablak.

Előzmény: FAV 20 (2590)
Jim87 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 2591

áh értem, így már világos

köszi

jó régen nem utaztam vele, így csak most láttam

 

FAV 20 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 2590

Szerintem múzeumi céllal van megőrízve. Nem akarják modernizálni.

Előzmény: Jim87 (2589)
Jim87 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 2589

a 34-es kocsi mikor volt felújítva?

nagyon lepukkant, még fehér kapaszkodósan jár...

GARFIELD Creative Commons License 2017.02.17 0 0 2588

Én IS :D

Előzmény: FAV 20 (2587)
FAV 20 Creative Commons License 2017.01.28 0 1 2587

Én fiatal koromban láttam itt magasított áramszedővel is.

 

Előzmény: LoviGabi (2586)
LoviGabi Creative Commons License 2017.01.28 0 2 2586

FAV 20 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 2585

Soha, ez kitaláció.

Előzmény: Harley Quinn (2584)
Harley Quinn Creative Commons License 2016.12.20 -2 0 2584

Ez mikor lesz?

pistik100d Creative Commons License 2016.12.20 0 0 2583

Tudja valaki, hogy miért május 27.-én ünnepelték az 50 éves kisföldalattit?
(május 2.-át vagy május 8.-át érteném, de a 27.-ét nem értem)

http://p2.vatera.hu/photos/70/5e/61f8_1_big.jpg?v2

pg54 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 2582

Könyv megérkezett, nagyon köszönöm!

Előzmény: Mágus23 (2581)
Mágus23 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 2581

Tisztelt Urak !

 

Akit esetleg érdekel ,a földalatti történeti könyvünkből még néhány darab elérhető. Nagyon csekély mennyiségben .

Jelentkezni a 06 30 516 1942 telefonszámon lehet

 

FAV 20 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2580

Nem maradt, akkor drága volt a fotózás. Sok buszt és trolit is készíítettem.  Ezekből 2 meg is van még. 16 éves voltam akkor.

Előzmény: pistik100d (2579)
pistik100d Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2579

Fénykép maradt róluk?

Előzmény: FAV 20 (2578)
FAV 20 Creative Commons License 2016.11.06 0 1 2578

1975-ben a modelleimet az akkor nyitó földalatti múzeumnak akartam adni ingyen. Nem kellett nekik. Kicsit szomorúan fogadtam, de túltettem magam rajta. 3 nap múlva felgyújtottam őket.

Előzmény: uava (2577)
uava Creative Commons License 2016.11.05 0 0 2577

Szia !

 

Nagyon köszönöm válaszodat, megtiszteltél vele.  Nos, bár régóta modellezem, de sem eszközben, sem időben nem voltam eddig elkapatva.  Volt régebben egy pótkocsis, fémburkolatú 1 : 25 arányú modellem, amit a BKV elkért egy kiállításra, s annak sajnos nyoma veszett, nem lett gazdája, ki vitte el. Eddig mindig csak papírból készítettem modelleket, de ez a faburkolatú kocsi, ez picit több.

 

Alapjában balzafa a váza, és a forgóvázban is elég sok van ebből. Kivéve a tengelyeket, mert azok bukkfából vannak. A faborítás bútorszegély - szalag,amit apróra vágtam. Világítás, motor nincs benne.

 

A pontatlanságok a meglévő rajzdokumentációnak és kevés időmnek köszönhető. Tanár vagyok, így nincs annyi időm, mint szeretném. Műhelyt biztosan nem alakítok ki, talán ha majd nyugdíjas leszek. Egyébként most a 2800- as villamos motorkocsi, kb 1943 köruli állapotú modelljét készítem, szintén 1 : 25 -ben. 

 

A selejtezett kocsikat még ifjúként láttam, sőt fotóztam is, kerítésen kívulről. Bata István, hogy finom legyek, a metró egyik legkorlátoltabb vezetője volt, nem csodálkozom a hozzáállásán a bontáshoz. Látod, fémburkolatú kocsiból egy sem maradt, mintha szisztematikusan arra törekedtek volna, hogy eltuntessék a nyomokat.Pl a ligeti vonal minden nyomát.  A BKV mindig is híres volt korlátolt szemléletéről, ez nem változott :)

A modelled, aminek köszönöm a képeit, csodálatos, megszólal,olyan szép. Hiába, három év az több, mint két hónap, én ennyi idő alatt csinálta meg.

A lemezburkolatú modelled is méltó társa  a királyi kocsinak, csak egyre vigyázz, ha a BKV kiállítaná, akkor betonozd le, mert ott minden eltűnik.

Még egyszer köszönöm válaszodat és további sok sikeres modellépítést kívánok Neked !

Előzmény: BFKVV (2576)
BFKVV Creative Commons License 2016.11.04 0 0 2576

Amúgy azt tudod-e, hogy az a 15-ös kocsi, amelyről a makettedet mintáztad, azon utolsó eredeti FAV kocsik egyike volt, melyet 1983-ban elbontottak?
A 13-massal együtt bontották el, miután a FAV telepről és az ott pusztuló kocsikról forgatott Ráday Mihály, az anyag pedig a Városvédő c. műsorában 1983. december 14-én adásba került. A BKV gyorsvasúti igazgatója, Bata István látta az adást, és elrendelte a telepen még álló, akkumulátoros vontatókocsivá át nem alakított 13-mas, 14-es és 15-ös motorkocsik elbontását. 1983-ban csak a 13-mas és a 15-ös motorkocsit vágták szét, a 14-es valahogy megúszta - egy időre. A 14-es sorsa valamikor 1988 környékén dőlt el, amikor határozat született egy FAV kocsi restaurálásáról (a használaton kívüli, akkumulátoros járművé alakított 11-es és a sérült alvázas 14-es közül lehetett választani), és a 11-es kocsira esett a választás. A 14-est sajnos valamikor a 80-as évek végén, vagy a 90-es évek elején elbontották.

Előzmény: BFKVV (2575)
BFKVV Creative Commons License 2016.11.04 0 0 2575

Szia!

Végignézve a modelledet, és felfedezve pontatlanságait, hibáit, mindemellett a szépségét is, azt mondom, hogy kezdetnek ez így szép munka! Ügyes vagy, így tovább!
Én, mint már egy picit gyakorlottabb, de még amatőr modellező, hadd kérdezzem meg, milyen eszközöket és milyen anyagokat használsz a modellek létrehozásához?

Ha körfűrészt, oszlopos fúrót, esztergát és esetleg (majdnem) fogászati maró(fejeke)t még nem használtál, vagy egyáltalán be sem szerezted, akkor javaslom, szerezd be őket minél előbb, és kísérletezz velük, főleg ha fából, rézből illetve szerkezeti acélból (alias ócskavasból) kívánod megformálni az egyes alkatrészeket! Saját bőrömön tanultam meg, hogy precíz szerszámok nélkül nem lehet precíz modelleket alkotni.
A kézügyességed megvan a dolgokhoz, azt látom! Úgy tudsz látványosan és hatékonyan továbbfejlődni, ha felszerszámozod magadat, illetve műhelyedet! Ha ezt megtetted, akkor az alábbi modellhez hasonló minőséget (vagy jobbat) fogsz tudni produkálni. Egyébként ez az én FAV 20-as modellem, mely idén július elején készült el, több, mint 3 év munkájának gyümölcseként.

Előzmény: uava (2566)
FRobi1975 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 2574

Köszönöm!  :)

 

Előzmény: Janky (2570)
FRobi1975 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 2573

Köszönöm! Az első épület makett amit csinálok...   :)

Előzmény: uava (2572)
uava Creative Commons License 2016.10.26 0 1 2572

Köszönöm szépen a beírást, a Te állomásod igazán remek munka, mérnöki kivitelezésű, őszintén szólva, még FAV állomási modellt nem láttam ilyen részletgazdag és igazi profizmussal elkészített állapotban. Már csak egy járműnek kell a peron mellé beállni és lehet szedni a menetdíjakat:)

Előzmény: FRobi1975 (2569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!