Nah az intercity pótjegy is érdekes dolog. Budapest-Szolnok között is ugyanannyi, mint Budapest-Záhony között. És ha már a 100-as vonal, akkor milyen érdekes hogy Debrecen a vasúti síneken Pesttől 221 km, emiatt pont nem fér bele a 220-as keretbe, tehát 240 km-re számláznak. Ez utasonként és irányonként 19 meg nem tett kilométer, pedig itt is lenne lehetőség akár a centiméterre pontos táv megfizetésére...
Amúgy meg az előfizetéses díjcsomagoknál (nem relax és nem kaméleon) az első 3 mp. egy forint, utána a 30. másodpercig fizetsz, majd másodpercalapú a számlázás.
De a lényeg, hogy MINDIG van választási lehetőség!
és itt szívemből beszéltél!
Én még emlékszem a háromperces nappali, és 6 perces éjszakai IMPULZUS alapú relszámolásra. (vezetékesen)
Amikor egy impulzus 1 forint volt, annyi mint amennyit a metró kapujánál kellett bedobni!
aztán jóval később lett a másodpec alapú mérés, és ezzel egyidejűleg bevezetésre került a kapcsolási díj, ami - akkor kiszámoltam! - pont egy fél impulzus ára volt vala. (statisztikailag levezethető, hogy átlag egy fél impulzus volt az, amit az ügyfél "vesztett" egy-egy beszélgetésen impulziusalapon, és ezt vették vissza a kapcs. díjjal, miközben odaadták a másodperces mérést.)
Namost azóta finomodtak, bonyolódtak a trarifarendszerek, de azért azt le kell szögezni mindenképen, hogy semmi nem kötelező, szerződést az ügyfél köt, a saját akaratából, miközben megvan a lehetősége a tájékozódásra.
Szóval ha valami nem tetszik, akkor nem ugrok bele.
Ennyire egyszerű.
De mivel senki nem ellensége a saját zsebének, netán átszámolhatja mondjuk az elmúlt háromhaviját egy adott díjcsomag feltételei szerint, aztán ha jobban jár, vált, ha nem, akkor nem...
Mondom: ennyire egyszerű az egész. szabadon választhatok!
Szerintem rainman teljesen jó példákat hozott. És még ha szétnézel a világban, rengeteg ilyennel találkozhatsz, csak éppen burkoltan vannak jelen, és sok esetben föl sem tűnnek. Miért lenne lehetetlen másként megoldani a BKV esetében? Kicsit bonyolódnának a dolgok, de miért nem vehetek 1, 2, 3 stb. megállóra szóló jegyet?
A perc alapú számlázás annak lett a következménye, hogy a percdíjak jelentősen csökkentek az elmúlt években. Mert azért ez így van, még ha bizonyos szempontból ez egyes ügyfelek számára csak látszólagos csökkenést is jelent. De annak aki hosszabb hívásokat indít, szerintem örül annak, hogy nem 80, hanem mondjuk 10 Ft-ért beszél percenként, és tesz rá, hogy az utolsó percét nem másodperc alapon számlázták.... És ugyan ez a dolog nem jó azoknak, akik mindig vagy nagyrészt rövid hívásokat indítanak, de beláthatod, hogy minden szolgáltató azoknak kedvez, akik többet hoznak számára, jelen esetben akik hosszan beszélnek.
De a lényeg, hogy MINDIG van választási lehetőség!
Hello! Bocs, ha rosszkor és jó helyre, de szeretnék venni egy másnak már feleslgessé vált T-mobile SIM kártyát. Tudna vki segíteni ez ügyben? Előre is köszi!
Vasútnál ésszerű és elfogadható egységekkel számolnak, különben olyan árak jönnének ki, amilyet a példámban írtam, mert az a percalapúság analógiája. BKV esetében gyakorlatilag is lehetetlen lenne másként megoldani. Telefontársaságnál, mint azt már bizonyították, műszakilag tökéletesen megoldható lenne a korrekt, másodperc alapú elszámolás. Csakhogy így elesne a cég egy igen jelentős pluszbevételtől. Értem én az érvelésed, hogy ugyebár ha a hülye, számolni nem tudó ügyfél ezt elfogadja, akkor miért ne nyúljuk le. Csak azt nem értem, hogy ha már az ügyfeleket önkéntes arbiter elegantiorumként leszólod, akkor egy nyílvánvalóan erkölcstelen húzását egy szolgáltatónak miért nem illeted hasonló kritikával?
Az intercityről hirtelen eszembe jutott egy analógia: Milyen jó is lenne, ha a MÁV is hasonlóan járna el. A Budapest- Szeged vonalon kétféle jegyet árulnának csak: Kecskemétig 1212 forint, Szegedig 2030 forint. Osztán ha te csak Vecsésig mennél, kit érdekel, fizessed az 1212 forintosat. Városföldig meg a 2030 forintot. Jó, tudom, ha ti a mávnál dolgoznátok, nektek ez is korrekt, elfogadható lenne, akinek meg nem tetszik, az bunkó, köcsög, menjen szekérrel.
Nem, én tényleg bizton soha nem utaztam intercitin, ide, a tehén fara mögé ilyen fehér varázslat nem jut ám el. Ellenben találkoztam már olyan emberekkel, akik a földre csapják a taknyukat, finganak az asztalnál, meg hasonlók. Csak azért mondom, hogy legyen bőven érvetek, ha továbbra is védeni szeretnétek ilyenformán a mundér becsületét.
Ilyesmi eszembe se jutott, nem értem, hogy miért lovagolsz ezen. Csak néhány példa, hogy hátha mégis megértenéd te is: -ha a gyereket el kell hoznom valahonnan, már csak ne álljon az útszélen, a téli zegernyében, rácsörgök, hogy két perc múlva legyen az xy utca sarkánál -hóttfáradtan érekezek haza este, becsörgök, hogy nyissátok már ki a kaput -sokszor hívok nagyon elfoglalt kollégát, aki megkér, hogy hívjam vissza, ha nem gond, tíz perc múlva -olyan a munkám, hogy nincs ideje senkinek smúzolni, hívásaim jelentős része egy rövid kérdés, erre egy rövid felelet
És még sorolhatnám. Természetesen ezeket nem neked mondom, belőled most éppen a sértett ostobaság beszél, amire én, ha válaszolnék, Cyranoval tenném, de minek. Azoknak írom, akik, hozzám hasonlóan nem szeretik, ha lenyúlják őket. Műszakilag adottak a lehetőségek egy korrekt elszámolásra, ezt már bebizonyították. Csak ugye ez a percalapú rendszer a számolni nem tudó emberek megtéveszthetőségét roppant jól kiaknázza. És ugye amíg többségben lesznek az olyan nagyvonalú emberek, akik lelkesen tapsikolnak ha fizethetnek olyasmiért is, amit nem is fogyasztottak el, nos, addig nem igazán várható, hogy a szolgáltatók változtatnának ezen a hozzáálláson.
"Egyébként az 5 másodperces hívást csak az egyszerűsítés kedvéért neveztem téves hívásnak, nem gondoltam volna, hogy nem tudtok elhivatkoztatni. Akkor korlátozott felfogásúak kedvéért kifejteném, hogy nekem igen a sok a rendkívűl rövid, pár másodperces hívásom."
Nam,ost akkor téves-é a hívás.... vagy mégsem? mire elég öt másodperc? egy "híjjálvisszára"
szóval a korlátozott felfogásúak netán azt ajánlják neked, hogy vegyél fel tán valami etikai, netán protokoll kurzust, (gyengébbek kedvéért: napi viselkedési kultúra) amiben benne vannak a telefonálás alapvetásei.
Szóval az az ötmásodperces "híjjálvissza" téged minősít, nem a szolgáltatót....
szóval szerinted a szolgáltató a köcsög.
szerintem meg te vagy az ötmásodperceseddel bunkó....
Szóval vagy balfasz vagyí félretárcsázásilag, vagy bunkó etikailag.
De, jutott eszembe jobb. Egyébként az 5 másodperces hívást csak az egyszerűsítés kedvéért neveztem téves hívásnak, nem gondoltam volna, hogy nem tudtok elhivatkoztatni. Akkor korlátozott felfogásúak kedvéért kifejteném, hogy nekem igen a sok a rendkívűl rövid, pár másodperces hívásom. Tudom, ez magánügyem, dögöljek meg, a lényeg, hogy a deutsche telekom részvényből jól éljen az amerikai nyugdíjas. De hadd hozzak egy másik példát is: 30 darab, egyenként 1'02"- es hívás a díjcsomag szerint 2400 forint. Ez, ha utána számolsz, 77,42 forintos percdíj. Ha majd lesz egy kis szabadidőd, keresd már elő azokat a régi promóciós anyagokat, amelyekben a westel alig győzte a saját faszát szopni, hogy milyen remek kis telefontársaság is ő, mert végre teljesen korrekt módon, másodperc alapon számláz.
Tudod arra akarnak rájátszani, hogy az összes téves hívásuk után 20 forintot fizessen nekik a T-mobil. osztán direkte összevissza hívkálnak majd, oszt mennek a bíróságra.
Na az nem fog összejönni.
mertha balfasz vagyok, és félretárcsázok bárholis, hát fizetem az ismert költséget.
Ha égvefelejtem a pincevilágítást, hát fizetem a költséget.
Ha nyitva hagyom a mosogatócsapot, hát fizetem a költséget.
Ha belfasz vagyok, akkor balfasz vagyok, és fizetem az előzőleg megismert költséget.
Mobilnál mért is kell mondjuk hatszor téves számot hívni? ha kétszer más jelentkezik, hát megnézem, hogy mit is hív, és ha azt, akit eredendően tárcsáztam, akkor utánanézek, hogy jót is tárcsáztam-é. (De a kurvaannát a szolgáltatónak, hogy nem azt kapcsolja, akit eredendően akartam hívni, és azért, amit mégiscsak tárcsáztam, díjat számít fel, amenyiben jelentkezik, és a kurvaanyját, hogy nem tanálja ki, hogy kit is kéne kapcsolni egy félretárcsázás esetén....)
impulzus és másodperc alapú számlázás pediglen tizensok évre nyúlik vissza.
Ha valami percalapúnak van meghírdetve, akkor percalapú.
Volt máshol olyan, hogy az első impulzus tízperces (!!!) volt vala.
Persze, megfogalmazható a lényeg, csak lehet, hogy arról van szó, hogy direkt átverés az egész. Annó a westel volt, ami halálra csesztette a pannont, hogy 45 perc ajándékbeszélgetés van a díjcsomagjában. Akkor a westel arra hivatkozott, hogy nem forintosítható a kedvezmény mivel ha hétvégével kezdődött a számlázási időszak és este telefonált az illető, akkor a 45 perc párszáz Ft, ha hétköznapra, akkor többezer is lehetett. Így ugyanúgy nem állja meg a helyét, hogy ugyanazért az opcióért 20, 10, vagy 5 Ft kedvezményt kapok. Nem hiszem, hogy ne lehetne úgy leírni úgy, hogy forintosítva ott az összes variáció. Nem fér bele az üzletszabályzatba? Vagy ciki, hogy feltűnő lenne, mennyire körmönfontak?
Ja, még talán annyit a kaméleonhoz: A leggusztustalanabb pofátlanság, amit szolgáltatótól el tudok képzelni, hogy a beszélgetést perc alapon számlázza. Ilyen még az étteremben sincs, ha kikértem és nem bírom megenni, a maradékot szó nélkül becsomagolják és hazavihetem. Erről persze mélyen kussol a drágalátos reklámjaiban. Pedig milyen szépen mutatna. 12 darab, "bocsánat, téves" hívás ára a legkedvezményesebb esetben is 60 ft. Alapdíjon meg 480 forint! A 480 forintos percdíj nem tré, kedves mobilszolgáltató?
Most nagyon haragszom rád. Gondolj bele, hogy ezzel a mondatoddal egy olyan, feltehetőleg jogász gyakornok munkáját végezted el, akit ezért fizetnek és feltehetőleg busásan. ;-)
Ezesetben is furcsa, hogy 500 Ft díjért adott esetben 10 Ft több opciót összevonva pedig 5 Ft kedvezményt kap az előfizető. Ez se tudom mennyire kerek. Lényeg, hogy nem ez van leírva, hanem 500 Ft-onként 20 Ft kedvezmény a 40 Ft percdíjból.
Akárhogyis, de én nem látok sehol emlegetni 20,10,5 forintokat, mindenütt csak az ötven százalékot.
Tehát ott bukik a gondolatmenet, hogy te rögtön forintosítasz.
Mellesleg tényleg pontosítani lehetne a leírást!
azt mondja minden opciónál: "...A beszélgetési alap percdíjból 50%-os kedvezmény..."
Ha ez valahogy úgy hangzana, hogy "A beszélgetési alap percdíjból, illetve egy másik opció által érvényesülő kedvezmény után fennmaradó díjból 50%-os kedvezmény..."
Egy másik topicból ollóztam, saját tapasztalatom ugyanez, vélemény?
"Egyetértek SzaboZE-vel, a XI. kerületben (melynek erőltetett új neve nekem sem tetszik) nagyon elhibázottnak tűnnek az építkezések parkosítás és parkolóhely szempontjából.
Kiemelkedő és jellemző a Westel arroganciája, amely a Városházán támogatásra lel. A Westel a mobil felhasználók cégének indult, és központjában az ügyfeleinek EGYETLEN parkolóhelyet sem biztosított. A legdurvább az volt, mikor hozzájutottak a korábbi Kraz- és sólerakathoz és tengernyi parkolóhelyük lett, az ügyfeleket oda sem engedték be."
Azt hiszem, a kedvezmény nem díjvisszatérítésről szól, hanem arról, hogy a kedvezmény összegét nem kell befizetni.
Tehát ha nincs opció, akkor fizeted a teljeset.
Ha van opció, akkor a felét nem kell befizetni.
Ha egy másik opció van, akkor szintén a felét nem kell befizetni.
Aztán ha akár mind a négy opció teljesül, akkor is a felét nem kell befizetni.
Tehát csak a felét nem kell befizetni.
Mert amit egyszer nem fizettem be, azt mégegyszer, meg mégegyszer, meg mégegyszer nem fizetem be. Vagyis mind a négy kedvezményt igénybe vehetem, mert négyszer nem fizetem be....
Ha a hülyét akarom játszani, így is csűrhetem....
Már 20.000 Ft-tal jönnek. Ha nem fizetik ki, usgyi a bíróságra.
Szóval hol olvastál díjvisszatérítésről? A bíróságon fogod tudni idézni?
A kaméleon változtatja a színét, itt meg a percdíjak változtathatóak az ügyfél által, attól függően, hogy milyen opciót vagy opciókat kér a telefonálási szokásainak megfelelően.... Ezt nem mondta senki, magamtól találtam ki. :-)) De logikus.....
A többi leírt dologba már nem akarok belefolyni, mert más téma. Nyilván nem csak az ügyfelek, hanem a dolgozók is érzik a változásokat.
Olyan szolgáltató meg nincs, akivel minden ügyfél elégedett.
Kedves Gyedmaroz, én 90-től a W Rádiótelefonnál, majd 2002-ig a 900-nál dolgoztam, így én is belelátok az életükbe. Számtalan ismerősöm van még ott, bár szinte naponta van egy-egy menekülő. A Pannonnal szemben már csak az maradt a piaci előny, hogy egyszerűbben hozzádvágják a részletfizetéses telefont. Amíg trés voltam, volt otthon vagy 4-5 kártyám a fiókban, amiket visszsamondtam, amint lejártak a készülékrészletek, hűségek. Sokan vannak így. A Pannon fukarabb ilyen téren. Viszont a tré drága és szar. Sőt immár indokolatlanul az, mert semmi olyat nem nyújt, amivel ez eladható lenne. Ami a kaméleont illeti, gondolom a ruralt próbálják újra eladhatóvá tenni, mert az az egy olyan díjcsomagjuk van, ami egyedi szolgáltatást ad. Viszont értelmetlenül elbonyolították. És vajon mi a túróért kaméleon???
Nem tudom, hogy emlékszel- e még arra az esetre, amikor a magyar jogalkotó úgy módosította valamelyik gyermeknevelési támogatást odaítélő rendszerét, hogy az előző jogszabályt "elfelejtette" hatályon kívűl helyezni. Nosza, egy élelmes jogász meg szépen beperelte a Magyar Államot a régi jogszabály alapján járó juttatásért, amit ugye értelemszerűen nem folyósított a pénztár. A pert megnyerte, az állam fizetett. És az összes többi hasonló helyzetben lévő anyukának is. Az irreleváns, hogy én, te, vagy bárki komolyan gondolja- e, avagy sem. A bíróság azt fogja nézni, abból fog dolgozni, ami le van írva.
A válasz meg sajnos az, amit alant slagger olvtárs leírt. Te még javában koptattad az iskolapadot, amikor én már ügyfele voltam a cégednek, van rálátásom valamennyire a folyamatokra. Eléggé hűséges fajta vagyok, de sajnos annyira lement kutyába a cég, hogy ősszel szívfájdalom nélkül otthagyom őket. Aztán majd mikor véget ér a boom, amikor a konkurrensek is megerősödnek kicsit, amikor lejátszódik majd ugyanaz, ami Németországban a Deutsche Telekommal, no, akkor majd csodálkozhat a sok nagyarcú, amikor utcára kerülnek.
Nem mondom, hogy álmatlan éjszakáim vannak miatta, de ez annyira primitív baki, hogy szúrja a csőröm. Meg a cég iránt is van némi negatív elfogultsáom. Azért mint W900 egy komoly cég volt, sok újítással és sok mindenben volt jó példa a magyar üzleti életre és a telekom piacra is. Mára mi maradt az egészből? Próbálják még az utolsó filléreket is kivadászni az ügyfeleik zsebéből, semmi látványos újítás, kullognak a piac után. Már rég nincs a drágák vagyunk, mert olyan minőségű szolgáltatást nyújtunk üzenet. Buta rózsaszín kockák, a reklámok a com-os, online-os reklámok közé szürkült. Unalmas arculat, gyenge szolgáltatás, semmi innovatív újítás. Mikor egyenlítődik ki vajon a piac?