Keresés

Részletes keresés

Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2011.04.03 0 0 712
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2011.04.02 0 0 711

vasárnap 10-11 között riport lesz a reptérről a rádió6-on ( FM 101.3 http://www.radio6.hu )

kentaura Creative Commons License 2010.05.25 0 0 710

Azért ekkora géphez egy kicsit még növelni kellene a beton hosszán :-)

 

A végcél egy max 150 tonnás sugárhajtású tehergépek fogadására alkalmas reptér, nagy valószínűség szerint kínai cég, cégek számára.

Ha ez bejön, akkor figyelembe véve a kínaiak munkavédelmét és az emberi érték megbecsülését, no meg a modern, környezetkímélő kínai tehergépeket.............

Előzmény: rockica (708)
kentaura Creative Commons License 2010.05.25 0 0 709

Aki még állítása szerint idén nem is járt Tökölön:

http://www.redbull.hu/cs/Satellite/hu_HU/Video/Besenyei-m%C3%A1r-az-%C3%BAj-g%C3%A9p%C3%A9t-teszteli-021242827057720

 

Vagy nem lenne hiteles a RedBull oldal?

 

Lehet hazudozni, de az minősíti az illetőt......

Előzmény: Walter Sobchak (704)
rockica Creative Commons License 2010.05.16 0 0 708

Gondolom ez a végcél.

Akkor megnyugszanak a "vállalkozók".

 

Előzmény: jubelux (696)
kentaura Creative Commons License 2010.05.13 0 0 707
Előzmény: hellokocsivigyáztam (706)
hellokocsivigyáztam Creative Commons License 2010.05.03 0 0 706

abban lehet valami, hogy csak a frissen beköltözöttek problémáznak.

én az örsöd dűlő mellett nőttem fel, és a budaörsi reptéren állandóan volt műrepülőgyakorlat, hétvégén is. most, nagyon messze lakva, valahogy hiányzik ez a zaj. a gyerekkor része volt, beleépült a génekbe.

németországban egy katonai repülőtértől 2 km-re laktam, ahol tornadok állomásoztak. azt nem tudtam viszont megszokni. a helybeliek, akik ott születtek, vígan grilleztek, kávéztak a kertben, miközben 5o-1oo méter magasan párosával szálltak fel a gépek, iszonyú zajt csapva.

Előzmény: Walter Sobchak (704)
Walter Sobchak Creative Commons License 2010.05.03 0 0 704

http://sportgeza.hu/sport/2010/05/03/ertsek_mar_meg_hogy_nem_repulok_tokolon/ 

 

Gratulálok, uraim. "Besenyei itt repked a fejünk fölött, nem tudunk tőle pihenni", közben még Európában sincs.

 

Hehehe.

Élhető Környezetünkért Creative Commons License 2010.04.14 0 0 703

Hír:

Mivel Tököl hivatalos oldalán kint van a hír az ÉKE kamarai vizsgálatának elutasításáról, a hiteles tájékoztatás érdekében idéznék eredeti beadványunkból pár sort:
http://www.elhetokornyezetunkert.hu/index.php?option=com_conten t&view=article&id=79:etikai-vizsgalat&catid=3:ejnye &Itemid=7
Az, hogy egy véleményezési eljárás során a tervező által elektronikus formában CD-n küldött válaszlevél és nyomtatott formában, postán megküldött írásos válasz nem egyezik, továbbá az írásos formában megküldött anyagban jogszabálynak minősítenek egy kormányhatározatot, ami a hatályos jogszabályok értelmében nem minősül annak (a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény szerint az állami irányítás egyéb jogi eszközei közé tartozik) azt valószínűsíti, hogy valaki megpróbálta a nyilvánosságot félretájékoztatni. A nyilatkozatok azt sugalmazzák, mintha a kormányhatározat az önkormányzat rendeletalkotása felett lenne a joghierarchiában, amit még azzal is tetéz a postán kapott tervezői válasz, hogy egyenesen kormányrendeletnek minősíti a kormányhatározatot.

Az Építész Kamara Etikai szabályzatának egyik alaptétele (I. 1.) az építész hivatásba vetett közbizalom fenntartása. A repülőtér hatásterületén élő 120 000 emberben fog megrendülni ez a közbizalom, amennyiben kiderülne, hogy a tervező közreműködésével tapasztalt félretájékoztatás szakmai etikai vizsgálat és következmények nélkül kinyilvánítható.

jubelux Creative Commons License 2010.03.06 0 0 702
Igen!
1000 milliárdot érő ingatlan vagyont mentesz meg. Egyéb károkat ne vegyük figyelembe.....
Előzmény: lolcat77 (701)
lolcat77 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 701
Inkább jobb az, ha parlagon hever az a terület és nem használjuk fel semmire?
p308 Creative Commons License 2009.06.19 0 0 700

Elnézész az OFF -ért!

 

Sziasztok!

 

2009. június 18. -án este 8 óra körül elkóborolt Szigethalmon egy 4 éves kan Yorkshire terrier kisméretű fekete - barna színű kutya.

 

Kérem aki látta jelentkezzen a 30-757-6363 telefonszámon.

 

Köszönettel.

kentaura Creative Commons License 2009.05.03 0 0 699
jubelux Creative Commons License 2008.05.27 0 0 698
Van közöttük olyan is ami még meleg. Vannak olyan dolgok is amelyek megértéséhez idő kell.
Előzmény: S_L (697)
S_L Creative Commons License 2008.05.27 0 0 697
és miért nem hívsz fel?
Előzmény: jubelux (696)
jubelux Creative Commons License 2008.05.27 0 0 696
Hír 01.

 

" Jelentős többletbevételi lehetőség csupán a sikeres vállalkozástámogatási politikától várható. Sajnálatos módon itt nem a kis és középvállalkozások megerősítése, hanem multinacionális cégek megjelenése adja a bevételnövelés esélyét. "

 

Hír 02.

 

Fényképezgetik a HÉV sinek és a reptér kerítése közötti házikókat! " Ezek csak viskók" megjegyzések közepette.

 

Hír 03.

 

Nem kisgépes reptér a végcél. Legfeljebb az odavezető úton egy közbenső állomás. Pusztán azért, hogy megnyugtassanak téged.

 

Hír 04.

 

Van más is.

 

Előzmény: S_L (695)
S_L Creative Commons License 2008.05.27 0 0 695

XANTI ma mondott valamit, de csak akkor értjük meg a jelentőségét, ha megismerjük, hogy ki is mondta. Ő az: "A repülés nálam nem csak hobbi, hivatás is. Pénzkereset is természetesen.", és ez: "Ha repülnék is, nem fogom senkitől megkérdezni, tetszik-e neki..."

Szóval XANTI, egy másik topicban tegnap ezt mondta, 2008.05.26 20:53:23-kor a (760)-as hozzászólásban:

 

"Magam sem örülnék a nagygépes vircsaftnak.

De ennél már talán kicsit többet tudok a jövőről itt."

 

PIROS JELZÉSŰ RIASZTÁS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

ELDŐLT VOLNA? MEGSZÜLETETT A DÖNTÉS? FOLYTATÓDIK, SŐT FOKOZÓDIK A KISGÉPES LÉGITERROR? Hiszen mi másért lenne ilyen nyugodt a nagygépes repülés ellenzője, de olyan valaki, aki mégis a repülésből él?


HA EBBŐL BÁRMI IGAZ, AKKOR JAJ NEKÜNK! NE HAGYJUK!
MIT TUD ERRŐL TÖKÖL, HALÁSZTELEK, SZIGETHALOM, ÉRD, BATTA, SZIGETSZENTMIKLÓS HIVATALOSSÁGA? VAGY BÁRKI?

bjbalage Creative Commons License 2008.01.11 0 0 694

Zajgátló v. határozat 1

Az első oldal lemaradt.

bjbalage Creative Commons License 2008.01.11 0 0 693
Kedves kis karácsonyi ajándéknak indult, vajon mi lesz a vége?Zajgátló v. határozat 2Zajgátló v. határozat 3Zajgátló v. határozat 4
S_L Creative Commons License 2008.01.09 0 0 692

Felhívás és tájékoztatás a tököli nem nyilvános fel- és leszállóhely elleni tüntetéssel kapcsolatban

 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Igazgatósága határozatot hozott a Tököli repülőtér zajgátló védőövezetének tárgyában. Zajgátló védőövezetet a jelenlegi jogszabályok alapján, csak repülőtéren lehet kijelölni.

A privatizáció óta mind a tulajdonos, mind az üzemeltető, mind politika arról biztosított bennünket, hogy a területen nem hoznak létre repülőteret. Mindezen ígéretek ellenére a gyakorlatban elindult a reptérré minősítés és a reptérként való használat.

 

Ez az engedély lehetővé tenné a már most is elviselhetlen, évi 11000 (reggel 6-tól este 22-ig, napi 30) repülési műveletszámot (amiben nincs benne az egy felszállás után megtett gépenként 3-10 alkalommal megtett gyakorlókörök száma!) évi, akár 54 000-re műveletre (napi 150-re), azaz a meglévő ötszörösére való növelését, ezen belül a sportgépek mellett, évi 1600 műveletre (napi 4-5) 150 tonnás sugárhajtású gépek fel- és leszállását.

(Hogy a katonai gépekre még emlékezők össze tudják hasonlítani, a MIG 29-esek súlya ennek csak kb. egy tizede volt.) A fennálló rendelkezések szerint egy reptéren a műveletek száma külön engedély nélkül még további 50%-kal növelhető. Az így elért műveleti szám már elérné a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér jelenlegi forgalmának az 1/3-át.

 

Mivel ezek a folyamatok súlyosan sértik az itt lakó emberek érdekeit, tönkreteszik életüket, ingatlanjaik értékvesztését okozzák, Szigethalom Önkormányzata, Fáki László polgármester úr vezetésével, a Szigethalom Csendjéért Kezdeményzés, a Zöld Háló Közhasznú Egyesület (Szigethalom), az Élőlánc Magyaroszágért Mozgalom országos egyesület, a Százhalombattai Környezetvédelmi Egyesület demonstrációt szervez a reptér halásztelki bejáratához 2008. január 15-én 15 órára. Célunk, hogy végre tisztán lássuk, mit akar a tulajdonos, az üzemeltető és a kormány.

Ha egyetért azzal, hogy ne legyen Tökölön repülőtér, és ezt nyilvánítsa ki egyértelműen a tulajdonos, az üzemeltető és a kormány, tiszteljen meg részvételével a demonstráción.

A tüntetés után egy minden érintett településre kiterjedő aláírásgyűjtési akció indul el, immár az önkormányzatok kezdeményezésére és támogatásval.

 

Felhívás

 

Ha Önnek fontos saját és környezete nyugalma, városunk csendje, akkor

csatlakozzon demonstrációnkhoz!

 

Találkozzunk

2008. január 15-én (kedden) délután 15 órakor a Repülőtér halásztelki

bejáratánál.

Gyülekező fél órával a kezdés előtt a Hangár Zöldségesnél.

 

Szigethalom, 2008. január 7.

 

Fáki László és a Szervező Bizottság

jubelux Creative Commons License 2007.12.01 0 0 691

A tájékoztatót elolvasva Csepel polgárai boldogan hátra dölve, elmálaztak rajta, hogy

"Hát igen a sorsuk jó kezekben van, van aki törődik velük! "

 

Nézzük meg Minek örül Csepel polgára!


http://www.csepel.hu/static/e-dok/file/CSEPEL_UJSAG/2007-41.pdf


Módosításra is sor kerülhet…

Miként csökkenthető a repülőgépzaj Csepel felett?

(Folytatás az 1. oldalról)


„A szakemberek válaszaikban

elmondták: a környezetvédelmi

hatóságok hatásvizsgálataira

nem volt szükség, a törvény

nem írja elő. A zajmérések

a világon mindenütt átlagértékkel

történnek. Ugyanakkor

hangsúlyozták: csak a Ferihegyről

felszálló, illetve oda

érkező gépek zajmérésére van

lehetőségük. A panaszok alapján

feltételezhető, hogy a lakosok

a tököli reptérről induló, illetve

érkező gépek zajhatását is

Ferihegynek tulajdonítják.

Szóltak arról is, hogy készek

zajcsökkentő utólagos beruházások,

zajgátló védőövezetek

kialakítása, illetve korszerű,

zajcsökkentő ablakok felszerelésének

a költségeihez történő

hozzájárulásra. Mindehhez hatósági

eljárások, jogszabályi

döntések szükségesek. Kinyilvánították:

a légiközlekedés útvonalai

nem bebetonozottak,

az uralkodó széljárás mindenkori

figyelembevételével módosításra

is sor kerülhet. Az éjszakai

repülésre szigorú szabályok

vannak, attól csak rendkívüli

esetben, kényszerleszállás

esetén térhetnek el. Minden repülőgépnek

van zajbizonyítványa,

ha ettől eltér, akkor visszavonják

a repülési engedélyét.

Végül hangsúlyozták: kompromisszumokra,

együttműködésre

készek, a hozzájuk érkező

panaszokat, javaslatokat megvizsgálják.

Deák Attila”


A szakemberek fenti válaszaiból ki mit olvas ki? Én a következőket!


Ferihegy Csepel központjától 9000m-re van, Csepel felett a madárkák 2000-3000m magasan repkednek. Ennek ismeretében nézem a leírtakat!!!!!

  • „Ugyanakkor hangsúlyozták: csak a Ferihegyről felszálló, illetve oda érkező gépek zajmérésére van lehetőségük. A panaszok alapján feltételezhető, hogy a lakosok a tököli reptérről induló, illetve érkező gépek zajhatását is Ferihegynek tulajdonítják.”

- „Szóltak arról is, hogy készek zajcsökkentő utólagos beruházások, zajgátló védőövezetek kialakítása, illetve korszerű, zajcsökkentő ablakok felszerelésének a költségeihez történő hozzájárulásra. Mindehhez hatósági eljárások, jogszabályi döntések szükségesek.”

  • „Kinyilvánították:

    • a légiközlekedés útvonalai nem bebetonozottak, az uralkodó széljárás mindenkori figyelembevételével módosításra is sor kerülhet.

    • Az éjszakai repülésre szigorú szabályok vannak, attól csak rendkívüli esetben, kényszerleszállás esetén térhetnek el.

    • Minden repülőgépnek van zajbizonyítványa, ha ettől eltér, akkor visszavonják a repülési engedélyét.

Végül hangsúlyozták: kompromisszumokra, együttműködésre készek, a hozzájuk érkező panaszokat, javaslatokat megvizsgálják.


Nézzük meg a felajánlott kompromisszumokra, együttműködésre vonatkozó készség tartalmi elemeit!


  1. Tetszik érteni, időben fel kell készíteni a lakosságot a várható változásokra. („A panaszok alapján feltételezhető, hogy a lakosok a tököli reptérről induló, illetve érkező gépek zajhatását is Ferihegynek tulajdonítják.”)

  2. A zajcsökkentő ablakok felszerelésének van egy aprócska hatósági,  jogszabályi feltétele, tessék ízlelgetni a vonatkozó jogszabályi idézetben megfogalmazott humánumot!

    Mindehhez hatósági eljárások, jogszabályi döntések szükségesek.” Nézzük meg azok a hatósági eljárások, jogszabályi döntések milyen következményekkel fognak járni   http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700176.KOR

A zajgátló védőövezetre vonatkozó építési és területfelhasználási előírások

9. § (1) A zajgátló védőövezetben a külön jogszabály szerinti területfelhasználási egységek és építmények a (3) bekezdésben, valamint a 10-12. §-okban foglalt korlátozásokkal jelölhetők ki, illetve létesíthetők.

(2) Zajgátló védőövezetben épületek létesítése, a zajgátló védőövezetben annak kijelölésekor meglévő épületek engedélyköteles bővítése, átalakítása, továbbá az épületek használatbavétele akkor engedélyezhető, ha a benyújtott engedélyezési tervek tartalmazzák a belső téri zajhatárértékek teljesülését biztosító akusztikai védelmet, illetőleg annak tervek szerinti kivitelezése megtörtént.

(3) Települések zajgátló védőövezetbe tartozó területén a külön jogszabály szerinti területfelhasználási egységek közül új lakó-, vegyes- és üdülőterület nem jelölhető ki.

Intézményépületekre vonatkozó korlátozások

10. § (1) Az A és a B jelű övezetekben intézményépület - a repülőtér működtetésével kapcsolatos, valamint a kereskedelmi és az ipari jellegű, lakossági szolgáltatást végző intézmények kivételével - nem létesíthető.

(2) Egészségügyi, nevelési-oktatási intézmény, szociális otthon, pihenő, alkotó célú intézmény céljára szolgáló intézményépület a zajgátló védőövezetben nem létesíthető.

(3) Ha a településen belül az intézmények elhelyezése másként nem oldható meg, a D és az E jelű - kivételesen a C jelű - övezetben a (2) bekezdés előírásaitól el lehet térni.

Lakóépületekre vonatkozó korlátozások

11. § (1) Az A jelű övezetben lakóépület építése céljára telek nem alakítható ki, lakóépület, lakás nem építhető, illetőleg más rendeltetésű egység lakás céljára történő használati mód változtatása nem engedélyezhető.

(2) A B jelű övezetben lakóépület építése céljára új telek nem alakítható ki, telepszerű, csoportos beépítésű lakóépületek nem létesíthetők.

(3) A C jelű övezetben telepszerű, csoportos beépítésű lakóépületek nem létesíthetők.

(4) A D és az E jelű övezetekben lakóépület, lakás a repülési zaj területre jellemző speciális tulajdonságainak figyelembevételével létesíthető (pl. a szobák megfelelő tájolása).

(5) Az (1)-(3) bekezdés szerinti korlátozások nem vonatkoznak az e rendelet hatálybalépését megelőzően már működő repülőterek zajgátló védőövezetében korábban létesített lakóépületek bővítésére és a külön jogszabály szerint lakóterület besorolású területen e rendelet hatálybalépését megelőzően lakóépületek elhelyezésére kialakított építési telkek beépítésére.

Üdülőterületekre vonatkozó korlátozások

12. § (1) A zajgátló védőövezetekben üdülőépület nem létesíthető.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt korlátozás nem vonatkozik az e rendelet hatálybalépését megelőzően már kialakított, a D és az E jelű övezetben lévő területek, telkek üdülőépülettel történő beépítésére, a telepszerű, csoportos beépítésű üdülőépületek kivételével.

14. § A 10. § (2) bekezdésben említett, a zajgátló védőövezetben annak kijelölésekor már meglévő és működő intézmények közül

a) az A és B jelű övezetben lévőket kisebb zajterhelésű területre kell áthelyezni;

b) a C és D jelű övezetekben lévőket megfelelő akusztikai védelemmel kell ellátni.

c) az E jelű övezetben kórház és más, egészségügyi szakértői vélemény szerint különlegesen zajérzékeny egészségügyi intézmény épületének nyílászáró szerkezeteit az intézmény kérése alapján javítani kell a passzív akusztikai védelem céljából.

15. § A zajgátló védőövezetben annak kijelölésekor meglevő lakó- és üdülőépület tulajdonosa igényelheti a repülőtér üzemben tartójától

a) az A jelű övezetben az ingatlan megvásárlását vagy a b) pont szerinti intézkedések végrehajtását;

b) az A és a B jelű övezetben a teljes épület megfelelő passzív akusztikai védelmét, beleértve a belsőtéri határértékek teljesüléséhez szükséges, a fal- és födémszerkezetre vonatkozó módosításokat és védelmet is;

c) a C jelű övezetben a lakó- és hálóhelyiségek nyílászáró szerkezeteinek megfelelő passzív akusztikai védelmét.

16. § (1) A 14. és 15. §-ban felsorolt intézkedéseket a repülőtér üzemben tartója és az érintett intézmény, épület tulajdonosa közötti megállapodás alapján, annak aláírását követően, a 17. § (4), illetve (5) bekezdésében előírt határidő figyelembevételével a repülőtér üzemben tartója köteles végrehajtani az intézkedések teljes költségének megelőlegezésével.

(2) A zajvédelmi intézkedések költségeinek az intézkedések következtében előálló ingatlanérték- növekedéssel és használatiérték-növekedéssel csökkentett része a repülőtér üzemben tartóját terheli. A költségek megosztásánál az A jelű övezetben értéknövekedés egészét, a további övezetekben az értéknövekedésnek a kizárólag a belsőtéri zajszint változásából adódó részét figyelmen kívül kell hagyni. A költségmegosztást az (1) bekezdésben említett megállapodásban rögzíteni kell.

(3) A (2) bekezdés szerinti értéknövekedés B jelű övezetben a passzív akusztikai védelem költségének 15%- a, további övezetekben 30%-a, amelyet az intézmény, épület tulajdonosa (kezelője, használója) a repülőtér üzemben tartójának - eltérő költség/értéknövekedés arány bizonyításának hiányában - köteles a megállapodásban foglaltak szerint megtéríteni.

17. § (1) A 14-15. §-okban említett zajvédelmi intézkedésekre vonatkozó igényeket az ingatlanok tulajdonosainak a zajgátló védőövezet kijelölésének időpontjától számított öt éven belül kell bejelenteni a repülőtér üzemben tartójának. A bejelentés elmulasztása az igények elévülését vonja maga után.

(2) Az (1) bekezdés szerinti elévülési időn túl is bejelentheti igényét az, aki a zajövezetben lévő ingatlan tulajdonjogát megszerzi, és az előző tulajdonos nem tett igénybejelentést.

(3) Nem köteles a repülőtér üzemben tartója zajvédelmi intézkedéseket végrehajtani az zajgátló övezet kijelölése után, illetve az azt megelőzően, hatályos építési tilalom ellenére, építési engedély nélkül épített épületek esetében.

(4) A repülőtér üzemben tartója a zajgátló védőövezetnek az e rendelet szerinti első kijelölése után, az övezeten belül kijelölt legnagyobb zajterhelésű övezetben az igénybejelentéstől számított 3 éven belül köteles gondoskodnia megfelelő zajvédelmi intézkedések végrehajtásáról. Minden további kijelölt övezet (például B, C övezet) esetében övezetenként további három éven belül kell végrehajtani a zajvédelmi intézkedéseket. A zajérzékeny intézményekkel kapcsolatos (óvodák, iskolák, egészségügyi, kulturális és szociális létesítmények) zajvédelmi intézkedések végrehajtásának határideje övezetenként két év. A zajgátló védőövezet későbbi felülvizsgálatából, módosításából eredő új zajvédelmi igényeket a bejelentéstől számított 3 éven belül ki kell elégíteni.

(5) Jelentős számú lakó-, üdülőépületet, valamint intézményt magába foglaló zajgátló védőövezet kijelölése, illetve ha a zajvédelmi intézkedések (4) bekezdés szerinti teljesítése mellett fennáll a gazdasági ellehetetlenülés veszélye, a repülőtér üzemben tartója kérheti a légiközlekedési hatóságtól a zajvédelmi intézkedések hosszabb idő alatti végrehajtásának engedélyezését. Az engedély megadása esetén a repülőtér üzemben tartója a bejelentett igényeket az érintett önkormányzatok és a közegészségügyi hatóság véleményének figyelembevételével kialakított, évente a légiközlekedési hatóság által felülvizsgált és jóváhagyott program alapján folyamatosan elégíti ki. Az A jelű övezetben az igénybejelentéstől számított négy, intézmények esetében két éven belül ebben az esetben is végre kell hajtani a szükséges intézkedéseket.

(6) Ha a zajgátló védőövezet időszakos felülvizsgálata során egy ingatlan övezeti besorolása az előző övezeti besoroláshoz képest megváltozik, erről a repülőtér üzemben tartójának értesítenie kell az ingatlan tulajdonosát. A tulajdonos a változás időpontjától számított három éven belül új igénybejelentésre jogosult, a 14. és 15. §-okban meghatározott lehetőségek szerint. A repülőtér üzemben tartója akkor mentesül a zajvédelmi intézkedések végrehajtásának kötelezettségétől, ha az ingatlan a felülvizsgálat során kikerül az zajgátló védőövezetből.

18. § A légiközlekedési hatóság a zajgátló védőövezetben lévő ingatlanokra vonatkozóan az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezteti a zajgátló védőövezetet kijelölő határozatával megállapított tartós környezetkárosodás tényét, a károsodás övezeti besorolással meghatározott mértékét, feltüntetve, hogy a bejegyzés a repülőtér üzemben tartójának érdekében történt, és a bejegyeztetésről az érintett ingatlanok tulajdonosait értesíti. Az ingatlan-nyilvántartás módosításával és az értesítéssel kapcsolatos költségeket a repülőtér üzemben tartója a légiközlekedési hatóság részére megtéríti.

 

A jövőképről kis ízelítő!

http://www.kvvm.hu/cimg/documents/tervezet_zaj_rezges.pdf

TERVEZET A KORMÁNY ÁLLÁSPONTJÁT NEM TÜKRÖZI

B) Az átrepülési zajtól származó maximális A-hangnyomásszint (LAmax) megengedett értéke

1) Repülőterek zajgátló védőövezetén kívül eső területeken:

Határérték az LAmaxszintre (dB)

Sor- szám

Zajtól védendő terület

Nappal

5h-24 h

Éjjel

0-5 h

1

Üdülőterület, különleges területek közül az egészségügyi terület

65

55

2

Lakóterület (kisvárosias, kertvárosias, falusias, telepszerű beépítésű), különleges területek közül az oktatási központok területei és temetők

70

60

3

Lakóterület (nagyvárosias beépítésű), vegyes terület

70

60

4

Gazdasági terület

75

65


2) A külön jogszabály9 szerint a repülőterek körül kijelölt zajgátló védőövezeten belüli területeken:

Övezet10

Határérték az LAmaxszintre (dB)

Nappal

5h-24 h

Éjjel

0-5 h

A jelű övezet:

90

80

B jelű övezet:

90

80

C jelű övezet:

85

75

D jelű övezet:

80

70

E jelű övezet:

75

65


9 176/1997. (X. 11.) Korm. rendelet a repülőterek környezetében létesítendő zajgátló védőövezetek kijelölésének, hasznosításának és megszüntetésének szabályairól

10 Értelmezése a repülőterek környezetében létesítendő zajgátló védőövezetek kijelölésének, hasznosításának és megszüntetésének szabályairól szóló a 176/1997. (X. 11.) Korm. rendelet 3. §-a szerint

..................................................................

Végezetül üdvözlöm a Tököli Nemzetközi Kereskedelmi Repülőtér környezetében lévő települések lakosságát. Fantasztikus fejlődés előtt állnak!!!!!!!!!!!!!!!!

Tetszik tudni a köztudat szerint  várható reptéri fejlesztés csak Batta és Érd Óvárosát fogja érinteni, a távolabb lévőket nem!!!!!

 

 

Előzmény: vz55 (689)
vz55 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 690
Helyesen: Szollár Domokos. Bocs
vz55 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 689
Bocsánatkéréssel kezdte felszólalását Szllár Doomokos, Budapest Zrt. komunikációs vezetője a csepeli önkormányzat városfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának nov. 14.-én nagy lakossági érdeklődéssel kísért, rendkívüli, nyílvános ülésén.
Forrás: CSEPEL, a kerület közéleti lapja, nov.23.
S_L Creative Commons License 2007.09.05 0 0 688

Támogatom. A nyílt levél szuper!

Előzmény: bjbalage (686)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 687
ez megy direktben is?
Előzmény: bjbalage (686)
bjbalage Creative Commons License 2007.09.03 0 0 686
Nyílt levél !

T.Demján Sándor Úr!

 

A volt tököli  repülőtér környékén élő emberek egy jelentős része  nem érti, hogy Ön-, aki alapítványokat, díjakat hoz létre,

sőt környezetvédő egyesületeket támogat-, a Tököl Airport Kft. területén a nyilvános fel- és leszállóhelyből nemzetközi polgári

repülőteret akar fejleszteni, hogy a logisztikai parkjának  a 4. modalitása is legyen, s így a többi log. parkkal szemben előnyre

tegyen szert.

Én úgy gondolom, hogy valószínűleg az ÁPV RT. nem tájékoztatta megfelelően a volt katonai repülőtér privatizációjakor  arról,

hogy az 1991-től 2004-ig nem működő repülőtér három település lakóépületeivel teljesen körbe van épülve, megfelelő biztonsági védőtávolság nincs a repülőtér körül. A leszálló- és felszállósáv alatt Szigethalmon ezrek élnek, Tökölön a repülőtér kerítése mellett 1000 lakásos lakótelep található.  De érintett település Halásztelek, Érd és Százhalombatta is.

Így kb. min.100 ezer ember sújtana közvetlenül a repülési tevékenységből  származó zaj, rezgés és környezetszennyezés.

Az ingatlanok ezen a területen értéküket vesztenék. Nem beszélve a közvetlen balasetveszélyről.

Az emberek többsége ebbe nem fog beletörődni, az otthonáért, családjáért minden érintett harcolni, perelni fog.

Benedek Úr gondolom, tájékoztatta már a különböző civilszervezetek tiltakozásáról, valamint arról, hogy Érd, Százhalombatta, Szigethalom Önkormányzatai ellenzik a repülés fejlesztését.

Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Ráckevei Városi Intézete aggályosnak tartja a repülőtér-funkció

megtartását illetve fejlesztését!

A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatósága a NATURA2000 hálózat, s az Ökológiai Zöld sáv  épségét félti a repülési tevékenységtől.

Kérem tehát Önt, hogy az Önök által megvásárolt területen a repülési tevékenységet ne fejlessze, logisztikai parkját légi

szállítás nélkül valósítsa meg.

Ön, mint az ország egyik leggazdagabb embere megengedheti magának azt, hogy egy vállalkozása ne az elérhető legnagyobb nyereséget termelje ki. Honlapjáról idézem a következő mondatot: "Azt érzem sikernek, ami másoknak örömet jelent."

Ha eléri azt, hogy a volt katonai repülőtérből ne fejlődhessen kereskedelmi polgári repülőtér, ezzel nagyon sok embernek

szerezne örömet.

A térség országgyűlési képviselőitől már korábban kértem, hogy járjanak el az Önt terhelő kormányhatározatok

visszavonása érdekében.

Üdvözlettel: bjbalage

jubelux Creative Commons License 2007.06.18 0 0 685
Előzmény: jubelux (684)
jubelux Creative Commons License 2007.06.18 0 0 684
Itt tökölön!
Előzmény: zoolio (683)
zoolio Creative Commons License 2007.06.18 0 0 683

Tegnap, vasárnap éjjel fél 12 körül vagy 15 gép kb. másfél perces közökkel özönlött felettünk. Hol lesz ennek a vége???

 

jubelux Creative Commons License 2007.06.15 0 0 682
Előzmény: zoolio (681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!