Keresés

Részletes keresés

Pityus53 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 51750

Tanácsot kérnék tőletek. Nemrégiben örököltem orsós szalagokat,

(1db 14cm, -4db 12cm átmérővel), amin állítólag nagyapám tárogatós felvételei vannak.

Egy szalagon hány perc felvétel lehet, és ezt hol tudnámt tudnám gazdaságosan digitalizáltatni,

mert nekem nincs orsós magnóm. Ha lenne, akkor sem tudom, hogy ezt miként lehetne

a számítógéppel összepárosítani.

 

 

 

Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.10.26 -1 0 51749

Vaze, ha eleve azzal jössz, hogy X2000M magnóval akarod a dolgot megoldani, akkor itt mindenkitől csak bíztatást kaptál volna...

 

Egyébként keresheted Didyman olvtársat is, magnójavításban ő is expert (bocs, nem hagyhattam ki, kedves RSExpert kolléga :-) )

Előzmény: sínkopács (51748)
sínkopács Creative Commons License 2018.10.26 0 1 51748

Tisztelt RS úr !

 

Egyszer, ha legközelebb ide téved, ( remélem minél előbb), legyen kedves ha kérhetem, megadni privátban az elérhetőségét !  Mint látható nem létem itt tanyázni, vagy egyéb fórumokon, de nagyon szívesen venném az esetleges segítségét . Megérkezett mind a két gép, A-3440, DBX, távirányító, és tökéletesen működik, új az ékszíja, tisztított, meg egy X-2000 M is. Utóbbi karcmentes, fekete, és vagy 25 éve áll. Be van ragadva mint rendesen. De ehhez is küldték a két vadonat új szíjat. Várom, ha erre jár, hogy írjon egy címet, vagy telefonszámot.

 

Előre is köszönöm, üdvözlettel,: Sínkopács

Előzmény: ***RS*** (51746)
65dB Creative Commons License 2018.09.15 -2 2 51747

Nem tudom, kinek címezted ezt a hozzászólást, de én válaszolok rá.

 

Az egy dolog, hogy kinek, milyen magnói voltak. Nekem pl. Tascam/ Teac- ból jelenleg a második példányom van 42B -ből. Ezen kívül volt x1000, x 2000M,  T.32, és X7 (ez utóbbi csak javítás erejéig volt nálam.) A többi gépemet nem sorolom fel.

De nem ez a lényeg. Magából a technikából  - jelen esetben, a  negyed collon négy sáv- következik, hogy a magnó nem igazán szerencsés konstrukció.

Ez nem az adott magnó szégyene. Csodák nincsenek. Tök mindegy, a katalógus mit ír, ebből a technikából ez következik.

 

Menjünk tovább:  a korábbiakból következik, hogy 50 mikronos szalaggal nem használható ez a gép  jó eredménnyel. Tehát maradnak a 35 mikronos -jó drága- szalagok, főleg, ha 38- on akarja valaki futtatni, akkor 18 cm.-nál nagyobb orsón. Tessék nyugodtan körülnézni,  manapság  ezek milyen áron kaphatók.

 

És itt szóba jön még egy kritérium. A Drop out . A keskeny csíkok miatt az egyébként mondjuk fél sávon még  aránylag jónak mondható szalagok ebben az esetben simán kiesnek.

 

A "kolléga" kijelentette, hogy pénzszűke miatt nem jöhetett szóba komolyabb magnó. Tehát feltételezhető, hogy  a 10e.-20.e. Ft körül beszerezhető szalagok nem férnek bele a költségvetésébe. Ha mégis belemegy ebbe, akkor igen drága alapanyagokkal fog készíteni igen gyenge felvételeket.  Ez gondolom eddig világos.

 

Az én véleményem szerint bizonyos típusú, rendszerű, stb. orsós magnók ma már nem használhatók, illetve  inkább nem érdemes őket használni.

 

Nagyjából úgy áll a dolog, hogy manapság, komolyabb célokra (élő felvételek , ritka, hozzáférhetetlen analóg lemezek felvétele, studió masterek  másolata... stb.) a félsávos, HS magnók

használhatók, illetve ,ezek biztosítanak olyan hangminőséget, ami mondjuk indokol(hat)ja, azok használatát, az analóg hangfelvételek "fanjai" számára. (magamat is ezek közé sorolom)

Ezek közül is az 1000m.- es AEG magos stúdiószalagot fogadni tudó félprofinak mondott, (pl. Otari MX50) illetve teljes profi gépek. ( STM- től felfelé...) Leginkább a viszonylag kedvező árú szalagok használhatósága miatt.

 

Szépek, kedves gépek a negyedes orsósok, de  véleményem szerint ezek  inkább gyűjteménybe ,vagy nosztalgiázásra valók.

 

Munkára, vagyis többsávos felvételek készítésére én semmiképpen nem használnék ma  már orsós gépet.  Ehelyett ott vannak a portable digital recorderek. Nekem is van egy ilyenem, igaz csak két csatornás, (és éppen Tascam) . Elég tisztességes gép, a digitális világban teljesen  elfogadható , jó hangminőséggel. Ennek a négy, vagy többcsatornás verziója, vagy épp egy másik gyártmány, -tök mindegy- értelmesebb választás többcsatornás rögzítésre, és aztán könnyű az utófeldolgozás is.

 

Ha valaki mindenképp ragaszkodik az analóg hangrögzítéshez, akkor érdemesebb kétsávos (félsávos) gépet használni, ami a keverőkonzol után már a kész hangot rögzíti. Ha van mód az ilyen géppark felállítására, használatára. (pl. kis keverőpult, meg egy Nagra )  :)

 

 

A helyzet az, hogy a "kolléga" feldobott egy kérdést, amire néhányan lényegre törően válaszoltunk is. Ha az "úriember" sértődős, idegbajos pattogás, meg kioktatás  helyett megkérdezte volna, hogy kinek, miért ez a véleménye, akkor ezt is leírtuk volna neki. Aztán vagy figyelembe veszi mások véleményét, vagy nem.

De mint olvashatjuk, ő nem ezt tette. Ezek után, lehet vitatkozni, hogy az általad borítékolt veszekedés ki miatt jött létre.

Előzmény: ***RS*** (51746)
***RS*** Creative Commons License 2018.09.15 -1 4 51746

Már ritkán vagyok itt, de szinte borítékolható volt hogy veszekedés, meg "Huha anyázás" lesz a vége. Pedig a topic neve "szalagos magnó" és abba minden belefér, még egy 4000-es Aklai is.

 

Persze a kérdező meg is kapta a magáét. Csupa olyanoktól akiknek sosem volt ilyen magnójuk, sőt még csak nem is láttak ilyet élőben. "használhatatlan" stb jelzők után még utána kiáltották hogy meg zajos, meg nyávog. Meg nagy az áthallása. (kiolvasták a paraméterekből)

 

De azt senki sem mondta hogy mit lehetne használni helyette.

***RS*** Creative Commons License 2018.09.15 0 0 51745

Az Ampexek kevéssé ismertek itthon, inkább a videomagnói voltak elterjedtek mert az MTV is kezdetben ilyeneket használt.

 

Én is gyakran nézegetem az Ampex gépeit a neten és nekem úgy tűnik teljesen egyedi fejlesztésűek voltak, mimd a profi mind a kommersz gépei. (mert gyártott ilyeneket) A szaksajtóban elfogadott az a dolog hogy az ATR-700 gépük ,volt az ami teljes egészében TEAC gyártmány. (A-7300SX-2T) Kicsit módosítottak rajta, full XLR, nincs nincs negyesávos fej.

Előzmény: sínkopács (51734)
65dB Creative Commons License 2018.09.15 -2 1 51744

Szerintem vonattal ment.    A nickje alapján.. :)

Előzmény: Mono SE (51743)
Mono SE Creative Commons License 2018.09.15 -3 2 51743

"Jó innen elmenekülni "

 

 nem látom, hogy porozna az út utánad

Előzmény: sínkopács (51741)
btamas70 Creative Commons License 2018.09.15 -2 1 51742

"kultúrális szint"

 

Hogy valaki még a saját kulturális nívójával sincsen tisztában, annak egyik megbízható ismérve a fenti írásmód. Vagy a hibás érveléseinek sorozatára kapott tárgyszerű válaszok utáni tahózás. A fórumközösség sértegetése ... van még sok.

 

Azt pedig inkább nem minősíteném, miféle dolog odabaxni egy idegennyelvű weboldal kezdőlapját ("keresd ki az igazamat, paraszt!). Ha egy alapos, lelkiismeretes áttekintés után sem talál a tieddel azonos jelentésű mondatokat, akkor hol reklamálhat? /Részesül-e térítésben általad a hiábavalóan elvesztegetett idejéért?/

Előzmény: sínkopács (51741)
sínkopács Creative Commons License 2018.09.15 0 2 51741

Uram, a kultúrális szintje a küszöb alatt, megszokhattam volna, nem fogom. Tahókkal nem "beszélgetek". 

 

 

Az egyebeket meg a következő helyről írtam, : museumofmagneticsoundrecording.org / Manufacturers, tessenek ott reklamálni az általam leírtakkal kapcsolatban !

 

Jó innen elmenekülni .  Az önjelölt Jézus Krisztusokat ki nem állhatom, itt mindenki jár a vizen, szabadidejében agysebész, kiképzett űrhajós, vadászpilóta, és tengeralattjáró kapitány, jókedvében meg csodákat tesz. A magyarországi fórumok alap beállítása. Kivétel talán nincs is ?

Előzmény: 65dB (51739)
65dB Creative Commons License 2018.09.13 0 0 51740

Pont erről beszélgettünk nemrég néhány magnós bűntárssal.

Hogy mekkora "szívás" lehet amerikában magnózni  .   Az ampexek hazájában.  

Teli is van az internet mindenféle jobb-rosszabb megoldással, hogy a régi 3M/ampex szalagokon lévő értékes felvételeket hogy lehet megmenteni. Legalább egy lejátszás erejéig.

 

Megmenteni, de mire? Gyakran BASF468- ra. Vagy esetleg "bedigitalizálni"  --Bravó...

Előzmény: btamas70 (51736)
65dB Creative Commons License 2018.09.13 -2 0 51739

Most komolyan. Ennyi f@szságot leírni....

 

Szerinted mi a különbség a 4 csatornás, meg a kvadró magnó között?  A szinkron play?

 

 

  "A korábbi BASF szalagokkal tapasztalataim alapján fenntartásaim vannak, az újkori gyártmányok nem tudom milyenek, ez nem kitörölhető belőlem"

 

Ez jó. A BASF ra is megsértődtél. Örök ellenségeddé vált mi? Nem lennék most a BASF helyében.... :)

 

Mint írtam, TDK- GX 35-180, a világ teteje !

 

Az hát....

 

a BIAS az amerikai, japán gépeken a legkompatibilisabb

 

Mit jelent a kompatibilis bias?  Most komolyan, ezt igazán elárulhatnád nekünk!

 

 

nem tudom, de írják, akik használják. 50 mikron nem jöhet szóba.

 

Lassan kapisgálod, de még nem érted , pedig az igazság egy része ebben a mondatodban rejlik...

 

 

 

Előzmény: sínkopács (51734)
65dB Creative Commons License 2018.09.13 -2 0 51738

Azért nehogy szívinfarktust kapj itt nekünk.

 

Kit érdekel, ki milyen magnókkal készített felvételeket? Volt, aki kazettás magnóval vett fel koncerteket. És akkor mi van?

Gondolom, a lemezfelvételeket azért nem ilyen játékmagnókkal készített felvételekről készítették. Bár biztosan volt erre is példa.

 

Szerencsére a tascam gyártott rendes magnókat is:

 

 

 

 

Előzmény: sínkopács (51733)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.09.13 0 0 51737

A TDK GX35 szalag valóban jó szalag, de nagyobb mennyiségben beszerezhetetlen. Térj át a sokkal könnyebben beszerezhető (és nem drágább) MAXELL XLI szalagokra, amely szalagok még a TDK GX-nél is jobbak kicsit.

 

Az AMPEX-et pedig sürgősen felejtsd el. A BASF-ből a 911-et tudom ajánlani (bár az nem létezik 35 mikronos kivitelben, de nagyon jó szalag).

Előzmény: sínkopács (51734)
btamas70 Creative Commons License 2018.09.12 0 1 51736

"Az AMPEX gépek minimum félig, vagy inkább háromnegyedig, tEAC / TASCAM gépek voltak. Újat mondtam ?"

 

Nem újat, hanem képtelenséget... és nehogy véletlenül drága hitkérdés legyen az Ampex v. 3M szalag. Az államokbeli gyártók kötőanyagügyben akkor kaptak a fejükhöz, amikor kitört a stúdiókban kitört a szalagdögvész... kb. a digitális átállás kezdetén.

Előzmény: sínkopács (51734)
Mono SE Creative Commons License 2018.09.12 -3 1 51735

elég hülye szöveget rittyentettél ide a "kivétel erősíti a szabályt" törvényszerűsége kapcsán, de ne hergeld magad ;)

Előzmény: sínkopács (51733)
sínkopács Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51734

Kedves Uram  !

 

Ez a szerencsétlen gép, ami a polémia tárgya, nem kvadró, csak egy olyan négysávos magnó, amire úgy lehet rögzíteni felvételeket, hogy közben hallható a már korábban felvett sáv, Ez háromszor ismételhető, mivel az első, legfeljebb önmagában lehet szinkron ! Már, ha négyig számolunk.

 

A korábbi BASF szalagokkal tapasztalataim alapján fenntartásaim vannak, az újkori gyártmányok nem tudom milyenek, ez nem kitörölhető belőlem, és lehet, hogy nincs igazam. De a BASF Professional  LPR-35-nél szarabb szalagom, és hozzá ilyen drága, meg X-10 TEAC, hát nem volt !!!  Mint írtam, TDK- GX 35-180, a világ teteje ! Egyszerűen nem volt mit letisztítani a fejről !!!

 

Ami az újsütetű amerikai szalagokat illeti, igen, olvastam a tapasztalatokat, pont ez volt ott is, állítólag koszolt nem kissé a szalag. De nem hinném, hogy ne lett volna kijavítva, azon kívül, hogy a BIAS az amerikai, japán gépeken a legkompatibilisabb. Állítható, nem állítható jeligére, a kiadóba ! Az AMPEX gépek minimum félig, vagy inkább háromnegyedig, tEAC / TASCAM gépek voltak. Újat mondtam ?

 

Az ATR Spitz-ről elnevezett 36-os, talán mára tényleg a leg leg legebb, nem tudom, de írják, akik használják. 50 mikron nem jöhet szóba. 

 

Minden egyéb meg lényegtelen.

 

              Üdvözlettel,: Sínkopács

 

 

Előzmény: 65dB (51707)
sínkopács Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51733

Tisztel Uraim !

 

 

Élő felvételre kell. A megvett gép hibátlan, egészen újszerű, nem kopott fejekkel.

 

A'ztán ! Volt, aki kétségbe vonta, hogy "komoly zenekarok" is vettek fel ilyen gépekkel.

 

Tessék kedves a mindent tudók táborának meglátogatni, a TEAC / TASCAM történelmet, mikor milyen gépet adtak ki, mi volt először, közben, meg utoljára, és ott benne van, hogy " Don Felder , az EAGLES Hotel California alapjait, egy négysávos TEAC-al vette fel ", 1970.-ben! Biztos én vagyok a nagyon hülye, hogy kissé konfrontálódjunk. Egészen biztosan, az EAGLES, nem volt komoly zenekar !

 

Utána a " BOSTON és KANSAS, 1976-ban, TEAC magnókra rögzítette a lemezeik anyagát " . Tényleg én vagyok a hülye , de nagyon ! A BOSTON is csak egy kocsmai rock banda, nem igaz ? Ennyit a "mindent sokkal jobban tudókról". ( "..., komoly zenekar soha nem vett fel ilyen magnóval, ...)

 

Máshol, a " Genesis ilyen gépppel vette fel a ...", tényleg, komoly zenekarok soha ilyen szart nem használtak, mindenki Studert vitt magával a hátán, meg Mechlabort, hogy kedvezzünk a hazai technikának.

 

Uraim ! 

 

Az Elefántcsont Toronyból nem érezhető a torony alján lévő illatok egyike sem. Talán le kéne fáradni néha a magasból, ha másért nem, némi környezet tanulmányra. A kutyaszar büdös, és undorító, és nem azért mert én mondom, meg hát, ott van a torony alján, lett lévén sok kutya barát oda fenn.

 

Igaz, hogy ettől sem a TEAC / TASCAM nem lesz jobb, sem a STUDER rosszabb. Csak úgy, nem mellékesen, hol van ma a STUDER, és merre a TEAC / TASCAM ? 

 

 

                     Tisztelettel,: én, csak így kisbetűvel, mint nemecsek

Előzmény: 65dB (51707)
sínkopács Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51732

38 év távlatából, valamiért tévedtem. Csak, és kizárólag a házszámban. Elnézést, de ettől most bármi jobb lett, vagy más ? 

Előzmény: maczkohathy (51714)
65dB Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51731

Félreértettél. Nem a sávrendszer -kompatibilitásra, vagy kiosztásra gondoltam, hanem magának a fejrésnek a magasságára.

 

Hogy könnyebb legyen megérteni: A félsávos fejeknél sem egyformák a résmagasságok. Lásd normál sztereó fej, meg a pillangófejek közti különbséget.

Ettől még kompatibilis a lejátszhatóság szempontjából...

 

Egyébként pedig, csak feltételeztem, hogy nem azonosak a résmagasságok, de majd valaki  , aki látott ilyet közelről, megcáfolja, vagy megerősíti ...

 

Ez egy C274 feje. 4 csatornás. De én ebből még nem tudom megállapítani, hogy keskenyebb-e a sáv, mint egy normál negyedes fejen.

 

   

Előzmény: ***RS*** (51730)
***RS*** Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51730

Szerintem ez tévedés.

Volt pár olyan gép, ami felvenni csak két csatornára tudott, de a lejátszás esetén mind a négy párhuzamos sávot le tudott játszani.

Gondolod hogy van olyan cég, amelyik olyan készüléket készít, ahol nem kompatibilis a felvétel a saját lejátszó részével? Nehezen hihető!

 

(saját gépről készült kép)

Előzmény: 65dB (51726)
AudiJo Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51729

Én már nem is mertem így továbbgondolni, mert még én leszek az oldalról bekiabáló kibic!:)))

AJ 

Előzmény: 65dB (51728)
65dB Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51728

Azt viszont nem részletezte,  -bár többen is kíváncsiak lennénk rá-   hogy a stúdiós használatot egészében hogy is gondolta .

Mert mondjuk ha odáig el is jut, hogy  4  valamilyen eszközt (pick up, mikrofon, elektromos hangszer. stb.. )    illeszt a géphez, és azokról felvételt készít. Azt utána egy analóg keverőpulttal panorámázva,  szintezve, effektelve, stb.. két csatornára le kell majd keverni, illetve rögzíteni valamivel. De mivel? egy másik negyedes teac -kal? Vagy ott már félsávos gépet használna?

Ez akkor is igaz, ha  a szinkron play-rec- módon rögzítgeti fel a 4 csatornára a hangszereket. Utána hogyan tovább?

Előzmény: AudiJo (51727)
AudiJo Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51727

Sínkopács eredetileg stúdiós használatra vette!

AJ

Előzmény: ***RS*** (51725)
65dB Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51726

Elvileg a négycsatornás fejek rései keskenyebbek, mint a normál negyedsávos fejeké.

 

Előzmény: _percy_ (51724)
***RS*** Creative Commons License 2018.09.12 0 0 51725

"Ez a magnó nem stúdióba való ez tuti."

 

Senki nem mondott ilyet. 

arról volt szó, hogy kb olyan minőség mint egy B77, de négycsatornás és van rajta szinkron.

 

Előzmény: _percy_ (51724)
_percy_ Creative Commons License 2018.09.12 -4 0 51724

Bizony ilyet nem írtam. Hogy ezt hogyan és honnan olvastad ki fogalmam sincs :)
Csupán a Revox negyedsávos fejekkel hasonlítottam össze az Akaji GX fejeket: "pl. az Akaji GX fejei."
A legalacsonyabb áthallást Bogen fejekkel érzékeltem, alacsonyabbat mint a Reviknél. Ilyenek vannak az Uher SG-561 magnókban (többek között). Negyed és félsávosban is.
Persze négycsatornás magnóknál ez nem számít mivel ott nem "egymásba ágyazottak" a csatik hanem egyirányban van mindegyik. Csak a csatorna szeparáció mondhat valamit ami a Teac négycsatisnál katalógus szerint ölég gyenge (45dB 1kHz-en). Emellett a torzítás is magas (0.8%), a jel/zaj rém gyenge (55dB). A nyávogás teljesen átlagos. Ez a magnó nem stúdióba való ez tuti.

Előzmény: ***RS*** (51721)
***RS*** Creative Commons License 2018.09.11 0 0 51723

51712

Előzmény: Chesky (51722)
Chesky Creative Commons License 2018.09.11 0 0 51722

De ahogy nézem, ez el se hangzott 😀

Előzmény: ***RS*** (51721)
***RS*** Creative Commons License 2018.09.11 0 1 51721

A TEAC sosem használt GX fejet. Ferrit fejet használt de hamar felhagyott vele.

Előzmény: _percy_ (51712)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!