A Váci oldalban nem tudom, hogy mik állnak le ha állnak le kocsik egyáltalán de ott is ki van hullva sok autó, Rábákból csak a HDA-224 dolgozik, az Ik 435-ökből is csak a JGC-142 megy. Az FCL-754 Fóton javít plusz az FCK-314 et is Szentendre felől vitte a vontató estefelé tegnap. Húzzák vonják ezt az FCK-t állandóan, 10-es útról is többször láttam már vontatóval jönni mostanában.
Hétfőtől tanszünet van, kevesebb forda megy. Minden évben vannak ilyenkor leállók amik persze nem állnak le mert hajtja boldog és boldogtalan nyáron tartalékként.
Az EJG-660 délután már Kesztölcre ment és este pedig Esztergomban a Tescónál végzett. Még csak tegnap érkezett vissza Ceglédről. Nyilvánvaló, hogy kellett valami csuklós tartalék még a Pilisbe mert a HDA-230 egymagában nem bír el kettő területet bár most a nyárra le lesz a gond nagyjából mind a 10-es és mind a 11-es úton. A 11-esen a KPK-291, 298 nyárra tartalékok. A 10-es úton több NWX leáll nyár végével, viheti mindet boldog és boldogtalan.
A szóló kölcsön tartalékokra is le lesz a gond, Pilis tartalékban már EJG-660, FAB-193, HHY-828, HHY-833, JDY-843, IAW-467, HOG-516, HHR-660, JID-080, JID-081
A HOG-517 et már kihagyom mivel hónapok óta elvan tűnve, döntés alatt van és félre van lökve Fóton.
Tudod hol jön hátra a levegő a klímából? A belső burkolat és az ablak közötti résen. Tehát van légcsatorna hátra, de nincs a levegőnek normális kivezetése. Persze hogy nem ér semmit az egész.
Az utasfeljelentések miatt elvan rendelve mindegyiken, hogy a tetőszellőzőket kötelező minden esetben kinyitni. Valamelyikkel jöttem egyik nap, abban nem volt függöny viszont oda volt tekerve a digit klíma 20 fokra de elől se volt 30 fok alatt. A klíma berendezés elhelyezése tényleg egy hatalmas ökörség, elől van a doboz meg a befújó de hátra már nem fúj semmit ahol a motor nyomja be a meleget ezerrel, második ajtótól szauna. Igazi fapad kocsik ezek eddigi tapasztalataim szerint.
Nem a JGC-142 az mert az dolgozik végig a héten, de nem is Fóti Ik 435. A JGC valami Dunakeszi fordán van mostanában, de nem a KPK-293 helyén mert az ismét forgalomban van balesete után pár napja.
Még az Ikarus-korszak alkonyán a 14:00-kor Vácról Újpestre induló járaton az ELK-973 volt a fordagép. Legalább heti két alkalommal maradt ki a teljes forduló (ez a járat ugyanis a 12:50-kor Újpestről induló és 13:45-kor Vácra érkező járatból fordul - mind a mai napig) sokak bosszúságára.
Ez a hozzáállás sajnos 10 év alatt sem változott a cégnél...
A napi szinten 3-4 kompletten ki nem adott forda miatt sajnos szükségesek ezek a lépések.
Mint ahogy az egyik Vác-Püspökszilágy forda (most épp azt hiszem LGC-395) hetek óta este 8 helyett éjfél után végez, mert a hiányzó Vác-Kosd kocsit pótolja.
Ugyanez a helyzet a KMF-613-al is, aki úgy az 5 napból 3-at végzése után még visz Újpestről 17:40-kor egy Bp-Galgamácsát. Ha épp nem tud túlórázni, akkor kimarad a járat.
De amiket sehogy nem tudnak pótolni, azok gond nélkül kimaradnak. 2 napja pl. a 13:50-es Vác-Fót járat is kimaradt, pedig ahelyett nem sok alternatíva van Vácduka-Őrbottyán térségében.
Szomorú, hogy 2018-ban a nagy Volánbusz ezek felett szemet huny...
Lassan 4 hete, hogy a reggeli 453/204-es (Galgamácsa- Gödöllő) járat hiányzik. A procedúra úgy megy, hogy a 'mácsai utasok lemennek a 8 percel később induló 318-assal Veresegyház általános iskoláig, ami 7:40-kor érkezik. 6:25-kor (vagy néhány percel később) elindul Őrbottyánból a 452/6-os Gödöllő felé. Ha a 318-as időben leér Veresre, akkor az őrbottyáni járat bevárja a 'mácsai utasokat. A 452/6-os járat pedig Veresegyház, Általános Iskolától a 2 járatot csinálja egyben. Csak mivel Veresen meg kell várnia az átszállókat, és mert 2 járatot csinál egyben, ezért általában 15-20 perc késéssel érkezik Gödöllőre. Ezért sajnos sokan nem érik el a gödöllői csatlakozásukat, Aszód felé pl.
Igen, végülis ebből a szempontból mindegy, miért nem éred el a vonatot. Bár ma konkrétan kimaradt a 18 órás 783-as, műszaki ok miatt. Gyűlnek a sötét fellegek.
Technikailag tényleg nem. Cserébe az elmúlt 4 Coloros utazásomból 2 is 15+ perc késéssel közlekedett, mert másik kocsit pótolt. Ez főleg a bicskei átszállást becélozva volt vicces. A valahány óra 47-es érkezés helyett sikerült valahány+1 óra 10 körül a bicskei vasútállomásra érni, ami a 7 perces átszálláshoz nem épp optimális.
A Coloros kérdésre a megoldás néhány kocsi átvitele Zsámbékról, ott úgyse lesz, aki vezesse őket, szintén a kiiktatás menti meg a boltot egyenlőre, bár itt nem jellemzőek a kimaradt járatok, még. Igaz, ehhez kell pár M6-Log-os kisegítő is, akik furcsa mód kiválóan ismerik az útvonalakat, és gond nélkül tájékoztatják az utasokat.
PCT-108 a 316-osról elveszett egy időre, kitört az első ajtójának üvege.
PFB-763 meg 2 napja Vácon állt lepusztulva 334-esként, PRW-226 pótolta!
A Color táján a járatkimaradások, meg a ki nem adott fordák továbbra is mindennaposak. A kiiktatás talán valamelyest enyhülést hozhat, de ősz elejére nagyon nem ártana végre kezdeni valamit ezzel a járműparkkal.
Ambassador téma: Tényleg kellene valamit kezdeni a klíma helyzettel. Azért a Volánt is minősíti, hogy nyár elején képesek voltak őket úgy forgalomba állíttatni, hogy nagyjából a felén nem működik a klíma. Az utas meg dögöljön meg az utastérben a 2 tetőszellőzővel.
Hétfőn Vácon és környékén jártunk. Talán két autón kívül az összesen csak a két tetőszellőző volt kiemelve. A két klímás közül az egyik egész kellemes, a másik a kocsi hátuljában majdnem érezhetetlen volt. Nyitható ablakok kellettek volna ezekre a kocsikra honosításkor. Azt meg nem igazán értem, hogy miért az utastér elején van a klíma, és nincs hátravezetve oda, ahol a motor fűt.