Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 15 perce 0 0 329248

itt a szabadság nem a helyváltoztatásról szól, arra eddig is ott volt a tömegközlekedés, és bizonyos formái pl. a repülés nem érhető el mindenki számára

mármint hogy vezessük is a repülőt, ne csak utazzunk rajta

 

az autó azért nagyon más, mert egészen konkrétan a vezetési élmény adja el

ez a piaca, hogy vezetheted, a tiéd a hatalom, hogy gázt adsz és kb isteni vagy félisteni erő szabadul el a 150Le motor révén, ami az emberi erőnek vagy 500 szorosa

 

aki el akad adni önvezető autót, az ezt az élményt már nem kínálja, vagy csak korlátozva, és ezért nem lesz a piacon sikeres

aki kényszeríteni akar mindenkit az automata használatára, az meg egészen konkrétan szabadságot vesz el - tipikus elfuserált balos gondolkodás, az amiért megútálták sokan ezt az irányt

 

 

ettől még lehetnek niche piacok, pl kamionok, teherautók vezetése, a villanyszerelő amikor kiszáll helyszínre megveheti hogy legalább vezetés közben pihenjen etc

 

a lovaglás nagyon rossz példa, a ló, illetve lovaskocsi nem teljesíti az autópályán haladás minimum sebesség követelményeit, és főleg ezért nem mehet ki rá

tudtommal nincs olyan szabály hogy főútvonalon nem lehet vele haladni, de elég nagy hülyeség főleg a drága lóra leselkedő forgalmi veszélyek miatt, vagy azért mert aránytalanul lassítja a többi közlekedőt a lovaskocsi

 

jó példa az lenne, hogy rossz fékkel indul útnak valaki, az is növeli a baleset kockázatát, mások felé is meg maga felé is

de akár példa lehetne egy tipikus 2 tonnás SUV is, az is növeli a többi közlekedő kockázatát miközben csökkenti a sajátját

 

mindezek mellett az automata is hibázik, és hibázni is fog, pl kijön egy szoftverfrissítés egy buggal, másnak 8-10 ember meghal autóbalesetekben amit ez okozott... az embereket legalább nem lehet egyszerre szoftverfrissíteni (pedig próbálkoznak vele eleget)

 

és a másik oldalról a legtipikusabb emberi hibák kivédésére viszonylag egyszerűen lehet olyan automatát üzembe állítani ami figyelmeztet, esetleg be is avatkozik, de az autonómiát nem vonja el az embertől

Előzmény: szilvatövis (329245)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 órája -1 0 329247

A technológia fejlődése hatalmasra növelte az ember szabadságfokát. Egy-két ezer évvel ezelőtt tényleg elképzelhetetlen, isteni hatalommal rendelkezünk.... mert a szabadság nem más mint hatalom. Hatalom az események, a jövő történései fölött, hogy azok az akaratunk szerint zajlanak.  

 

Ez így fals, e szerint a technika csökkenti a szabadságfokot.

Túlértékeled a hely változtatás jelentőségét, semmivel nem jobb se rosszabb ma akik londoba jár melózni mint anno mikor pestre nyíregyről.

 

Ti másról beszéltek egy általános életszínvonalról, hogy mindég mindenkinek új autója van és maga dönt mikor mit tesz honnan hová megy. De ezt azzal a kompromisszummal is sokan elfogadnák majd 50 év múlva is, hogy az autót ugyan maguknak kell vezetni, ha nincs kedve akkor a fene ott egye meg a garázsban..... de spanyol tengerre kíváncsi, elfogadható kompromisszum ha neki kell végig fogni a kormányt.

50 év múlva még 3-4 évente cserélt új autója is is csak kevés embernek lesz szerencséje hozzá. (soknak itt a putrisoron ahogy advos barátotok mondja, még cipő se biztos)

Előzmény: szilvatövis (329245)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 órája 0 0 329246

Annak ott lenne a jól szervezett tömegközlekedés.

 

Ezek így gondolják. Az önvezető autó náluk valójában egy végletekig tökéletesített tömeg közlekedés. Hiszen a jelen kori is fejlettebb mint pl.:

 

 

 

 

Nem tudják elképzelni, hogy a társadalom nagyon másként is működhet. Ugyan úgy hisznek az örök változásban mint annak idején az örök változatlanságban akik nem hitték, hogy gőzlovak húzzák majd a szekeret.

 

Előzmény: orgonatündér (329244)
szilvatövis Creative Commons License 5 órája 0 0 329245

Egyetértek, mindenki kapott e + pontot, mert mind a probléma valós megközelítése egy szemszögből.

A technológia fejlődése hatalmasra növelte az ember szabadságfokát. Egy-két ezer évvel ezelőtt tényleg elképzelhetetlen, isteni hatalommal rendelkezünk.... mert a szabadság nem más mint hatalom. Hatalom az események, a jövő történései fölött, hogy azok az akaratunk szerint zajlanak. A magyarban ez nagyon kifejező, mert a hatalom nem azonos az erővel.

Az erő csak képesség a dolgok megváltoztatására, de nem feltétlen az akaratunk szerint.

 

Ha majd létezni fog egy biztonságos önvezető rendszer ami milliók helyváltoztatási szabadságvágyát elégíti ki, ezzel fog szemben állni egy nagyon kis számú igény arra, hogy ezt rettentő veszélyes és önveszélyes módon elégíse ki.

Ma ki vannak tiltva a lovaskocsik és a lovak is az autópályákról, főútvonalakról. Pedig lenne igény rá, ám ezt a szabadságot már egy sokkal általánosabb szabadság biztosítása érdekében kényszerűen korlátozták. Ez nem jelenti, hogy nem lovagolhatsz. Azt jelenti, hogy nem veszélyeztetheted mások biztonságos közlekedését a lovaglásoddal.

 

Amúgy általában teljesen egyetértek, nagyon meg kell gondolni, hogy mit és hogyan korlátozunk, de a lehetőségeink lasszan szinte határtalanná nőnek, amiben sajnos benne van a karoszékbe tespedés szabadsága is.

Előzmény: padisah (329241)
orgonatündér Creative Commons License 6 órája 0 0 329244

önvezető autóra annak lenne szüksége aki nem tud vezetni, vagy nincs is jogosítványa, és nem akar vesződni a megszerzésével

nekik viszont nem jó a jelenlegi önvezető képesség, mivel a sofőrnek be kell tudnia avatkozni

 

Annak ott lenne a jól szervezett tömegközlekedés.

 

 

Olyan, mint Budapest és környékén*

Olyan, mint tetszőleges német vagy svájci nagyvárosban (ami keveset láttam, az tetszett).

 

Tudom, drága. De az önvezetés is drága lesz (jelen állás szerint közúti telemetriát vélem az iránynak)

 

Az utas-sofőr arány ugyanolyan, mint az önvezető gépkocsinál, és ha be kell avatkozni (önvezetőknél az idő 0.1%-ában, hivatásosoknál a vezető utas aránnyal megszorzott utazóidő-hányadban) , akkor legalább van gyakorlata a beavatkozó vezetőnek.

 

Aki nem végzi el a házi feladatot (unalmas rutin, dugóban araszolás, vezetés 80-120-al az egyenes országúton), annak nem lesz gyakorlata a rendkívüli helyzetben sem - jobb hát, ha az önvezető oda sem adja a kormányzást az amatőr humánnak, inkább megoldja ahogy tudja, vagy fékez, lehúzódik és megáll.

 

 

 

 

*no nem most, amikor 2 (vagy 3?) elővárosi vasútvonal 30% kapacitással üzemel (és ennek hullámai elérnek Hatvanig, Egerig, Sátoraljaújhelyig, Dunaújvárosig-Pusztaszabolcsig, Dombóvárig, Pécsig, Bajáig), és még egyszerre áll pótlás alatt nagy szakaszon  a "kék" metró, meg a Nagykörút és a Hungária körút villamosa, a kisebb útjavításokat nem számolva.

Előzmény: padisah (329230)
_cipo_ Creative Commons License 6 órája -2 0 329243

Nomeg, ha nehany sör leguritasa utan minden gond es fenntartas nelkül visszajutsz B-böl A-ba.

A lovak maguktól hazataláltak már a múlt században is.

Előzmény: _Berci (329240)
Auralianus Creative Commons License 6 órája -2 1 329242

Azt mondod van aki a saját szabadságvágyának rabszolgája? 

Amíg nem tesz másokat is a saját szabadságvágyának rabszolgájává... addig a dolog rendben is van... onnantól kezdve 

meg elgondolkodtató, hogy nem bort iszik-e és vizet prédikál...

Előzmény: padisah (329236)
padisah Creative Commons License 7 órája 0 2 329241

ez mindkettőtöknek szól jee_c-vel:

 a politika előszeretettel akar minket megvédeni valamitől, és ajánlja fel, hogy mondjunk le a szabadságunk egy részéről a nagyobb biztonágért cserébe

 

ez odáig fajult, hogy most már masszívan az optimális biztonság/szabadság határ 'biztos' oldalán vagyunk, amiből korrekcióra van szükség a nagyobb szabadság irányába

 

ha ennek senki és semmi nem tart ellen, pl. ebben a kérdésben elveszik az ember szabadságát hogy maga vezesse az autóját mondván hogy az nem biztonságos, akkor ez a szabadság-elvonás sosem fog leállni, és a végén egy karosszékbe kötözve és benyugatatózva fogjuk az életünket leélni

 

ilyen értelemben a mátrix univerzuma nem is feltétlenül hülyeség, egy 'jószándékú' MI is juthat arra a következtetésre hogy mennyivel biztonságosabb az embereket inkább lombikban tartani életük végéig és csak virtuális életet kínálni nekik

 

a gyakorlatban inkább az egyre totalitáriusabb, és persze a soron következő szabadság-elvonást mindig nagyon jól megmagyarázó államok jelentik a fenyegetést

Előzmény: szilvatövis (329237)
_Berci Creative Commons License 7 órája -1 0 329240

 

... ha kényelmesen hátradőlve biztonságban eljutok A-ból B-be. 

 

Nomeg, ha nehany sör leguritasa utan minden gond es fenntartas nelkül visszajutsz B-böl A-ba.

 

Előzmény: jee_c (329239)
jee_c Creative Commons License 7 órája 0 1 329239

Az a szabadság, ha kényelmesen hátradőlve biztonságban eljutok A-ból B-be. 

Ha nem akarsz másoktól függeni, ill ezt a függést minimalizálnád, akkor pont jól jön, ha a hülye v csak felelőtlen per figyelmetlen sofőröktől való függéstől megszabadulsz. Sztem.

Előzmény: padisah (329236)
_Berci Creative Commons License 7 órája -1 0 329238

 

Ezek europai adatok. A delejgyartasban 2017-ben megelöztek a megujulok a szenerömüveket. 2030-ra valszeg kiszorulnak (remelem teljesen). Mellesleg pont 2017-ben Nemetorszagban is megelöztek a megujulok a szenerömüvek termeleset ...

 

Coal Is Increasingly Uneconomic In European Union Power Markets - And It Could Be Squeezed Out Entirely By 2030

 

https://www.energycentral.com/c/ec/coal-increasingly-uneconomic-european-union-power-markets-and-it-could-be

 

 

szilvatövis Creative Commons License 7 órája 0 0 329237

Mindenkinek mást jelent a szabadság.

Van akinek azt jelenti, hogy biztonságban eljuthasson A-ból B-be a családjával.

Van akinek azt jelenti, hogy bárkit letarolhasson a 2,5 tonnás terepjárójával kockázat nélkül aki szembe jön amikor előzi a sort a kanyarban.

Előzmény: padisah (329236)
padisah Creative Commons License 8 órája 0 3 329236

én úgy gondolom, hogy az emberi szabadságért áldozatokat kell hozni, akár emberéletet is

aki ezt nem vállalja, abból rabszolga lesz

 

valaminek vagy valakinek a rabszolgája

Előzmény: jee_c (329231)
shadowbull Creative Commons License 9 órája -1 0 329235

Nem, de Izrael sem liberális, sem európai. Nem is értem a kérdést.

Előzmény: szilvatövis (329229)
advocatusdiaboli Creative Commons License 10 órája -1 0 329234

Azért ez nagyon nem ilyen egyszerű szerintem, a felmérés nem igazán arról szólt, amit te tulajdonítasz neki - SZVSZ...

 

Eleve azért feltűnő, hogy a lényeges vezetés/parkolás-támogató rendszereket azért kb: mindenki kívánatosnak tartja. Az önvezetésnél meg ugyebár ma mindenki kizárólag olyan kocsiban tud gondolkodni (lévén más egyszerűen nem is létezik), ami korlátozottan képes erre.

Azért dugóban ücsörögve, vagy este hazafelé fáradtan csorogva sokszor igenis jól jönne, ha a kocsi elboldogulna magában - máskor viszont valóban jólesik kicsit tekergetni a kormányt. Ilyen felállásban kevesen fogják azt mondani, hogy feltétlenül elvárják az önvezetést a kocsitól - legfeljebb örülnek neki, ha van...

 

Majd, ha kifutotta magát a technológia, akkor lesz érdemes visszatérni a kérdésre.

Előzmény: padisah (329230)
jee_c Creative Commons License 10 órája 0 0 329233
Előzmény: jee_c (329231)
advocatusdiaboli Creative Commons License 10 órája 0 1 329232

Erősen kérdéses, de Izrael ugyebár eleve nem az EU tagja/része, és nem is valószínű, hogy az lesz belátható időn belül.

Előzmény: szilvatövis (329229)
jee_c Creative Commons License 10 órája -1 0 329231

Bakk, csak nézd meg, hány ember hal meg és balesetezik az utakon. Ez az oka annak, hogy önvezető autók kellenek, nem pedig a menősködés, meg a szokások.

 

Vegyük példaképpen csak az előző év magyar baleseti statisztikáját: http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_feb002.html

 

Számok:

2017-ben balesetek száma: 16 489

Halálos balesetek száma: 575

Súlyos sérüléssel járó balesetek száma: 4 896

 

Halálesetek száma: 625

Súlyos sérültek száma: 5627

 

és ez csak Magyarország.

Előzmény: padisah (329230)
padisah Creative Commons License 11 órája 0 1 329230

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/07/21/megsincs_akkora_szukseg_az_onvezeto_technologiara/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

én mindig is úgy gondoltam, hogy az önvezető autókra nagyon kicsi lesz a kereslet

ha nem így lenne, most is divat lenne a sofőr alkalmazott aki a tulajdonosa helyett vezeti az autót

 

de minnél több pénze van valakinek, annál inkább maga akarja vezetni a játékszert amit vett, esze ágában sincs ezt egy alkalmazottra, vagy egy robotra bízni

 

önvezető autóra annak lenne szüksége aki nem tud vezetni, vagy nincs is jogosítványa, és nem akar vesződni a megszerzésével

nekik viszont nem jó a jelenlegi önvezető képesség, mivel a sofőrnek be kell tudnia avatkozni

szilvatövis Creative Commons License 12 órája 0 0 329229

Na ez nagyon érdekes.

Bele fér-e az european liberális értékrendbe egy etnikai alapra épülő nemzetállam?

https://www.theatlantic.com/international/archive/2018/07/israel-nation-state-law/565712/

szilvatövis Creative Commons License 12 órája 0 0 329228

Való igaz. Repülni sem tud, víz alatt is gyenge a manőverező képessége és olyan kicsi a csomagtere, hogy még egy másik Model3 sem fér el benne.

Előzmény: mica-r (329227)
mica-r Creative Commons License 21 órája 0 0 329227

Maradjunk annyiban, hogy a Tesla 3 gyártásában szinte csak kompromisszum van :-)

Előzmény: mica-r (329226)
mica-r Creative Commons License 21 órája 0 0 329226

Nincs kompromisszum. Ezt mire értsük?

Van heti 3-4000 db kb. A Te rendelésed is sorra fog kerülni néhány éven belül kicsit drágábban.  De addigra lesz bőven kínálat mástól is.

Előzmény: garmin7 (329224)
shadowbull Creative Commons License 21 órája 0 0 329225

A masik topikban volt hogy a 450e elorendelsbol csak 100e valodi megrendeles lett, a maradek 350e tovabbra is a (nem letezo) 35e dollaros modellre var.

 

Majd szepen fogyni fog a turelem, es egyre tobben fogjak visszakerni a penzt. Ez elore lathato volt.

Előzmény: QuantumSingularitas (329216)
garmin7 Creative Commons License 21 órája 0 0 329224

Tesla modell 3, gyártás alatt

 itt nincs kompromisszum, ez 100% EV, a vevök sorbaálnak

 

 

zöldkomcsi. Creative Commons License 26 órája 0 0 329223

....és lassan többen rájönnek, hogy annak az 500km hatótávnak sincs, a 100Km/h nál nagyobb sebességnek sincs semmi értelme. (-:

Mondom, olyan generációnyi, 50 év ami kell még ennek, de akkor se fog úgy elterjedni 10 milliárd emberre mint a szénhidrogén 1 milliárdra.

Előzmény: advocatusdiaboli (329217)
QuantumSingularitas Creative Commons License 27 órája 0 0 329222

Porsche-nél nem hinném hogy problémát okozna a pénz, inkább arra kíváncsiak hányan lennének a komoly érdeklődők mielőtt nekiugranának egy elég kétséges sikerű modellnek.

Előzmény: szilvatövis (329219)
mica-r Creative Commons License 28 órája 0 0 329221

Előfordulhat majd egyszer....

Nincs örök biztonság.

Előzmény: szilvatövis (329219)
Tzp Creative Commons License 28 órája 0 0 329220
szilvatövis Creative Commons License 28 órája 0 0 329219

A Porsche is komoly pénzügyi gondokkal küzdhet, előrendeléseket vesz föl a még nem létező Taycan elektromos modelljére. Több mint 2000 $-t kell leszurkolni annak, aki majd meg akarja vásárolni a valamikor gyártásba kerülő autót.

Biztosan a csőd szélére kerültek Ők is, mert elektromos autó gyártásba kezdtek. :-)

Előzmény: mica-r (329218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!