Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi. Creative Commons License 10 órája 0 0 315578

Nem is kell akkora tapadás mert kisebb a gördülési ellenállás is. De az nem vitás, a lejtőt nem szereti.

Előzmény: Rangun (315577)
Rangun Creative Commons License 10 órája 0 0 315577

Homokszórással együtt is nulla a tapadása a közúti járművekhez képest.

Előzmény: padisah (315576)
padisah Creative Commons License 10 órája 0 0 315576

... és azért fogy el mert menet közben is használják. Nyilván csak ott ahol tényleg kell.

Előzmény: Rangun (315575)
Rangun Creative Commons License 11 órája 0 0 315575

Azért nem építenek nagy meredekségű vasútvonalat, csak pár ezrelékes emelkedők vagy lejtők vannak, a homokszórás csak az elindulás segíti, esetleg  a jegesedés ellen jó..

Előzmény: padisah (315574)
padisah Creative Commons License 11 órája 0 0 315574

ezért szórnak homokot a sínre

Előzmény: Rangun (315568)
szilvatövis Creative Commons License 11 órája 0 0 315573

Nahát, hogy ez a Musk mekkora slamasztikában lehet, ha már nem telik neki új űrhajóra sem, használt roncsokból fabrikálja össze a mindennapi fellőni valót. :-)

 

https://index.hu/tech/2017/12/15/rutinfeladat_sikeresen_elstartolt_az_ujabb_spacex_raketa/

zöldkomcsi. Creative Commons License 12 órája 0 0 315572

Amerikában természetesen a villanyáram is sokkal olcsóbb. Az adót mások, az egész Amerikán kívüli világ fizeti egyelőre. Az usa egy kőolaj exportáló ország mint olyan sokat megengedhet magának, Norwégiában is sok az EV, biztos van a közel-keleten is de ezeken a helyeken ez nem versenyképességi kérdés.

Előzmény: Rangun (315569)
Rangun Creative Commons License 12 órája 0 0 315571

Ami a Tátra aljában van, tudod onnan indulnak a hegyek.

Előzmény: QuantumSingularitas (315570)
QuantumSingularitas Creative Commons License 12 órája 0 0 315570

Ez mond a tótoknak. Tátrában elektromos keskeny nyomtávú vasút visz fel a Csorba tóhoz.

Előzmény: Rangun (315568)
Rangun Creative Commons License 13 órája 0 0 315569

Amerikában is versenyképes az EV, ahol nincs adó a benzinen, ebből induljál ki.

Előzmény: zöldkomcsi. (315565)
Rangun Creative Commons License 13 órája 0 0 315568

A vonat nem szokott nagy hegyeket mászni, mivel a fém a fémhez nem tapad.

Előzmény: QuantumSingularitas (315561)
zöldkomcsi. Creative Commons License 13 órája 0 0 315567

Azt a hő energiát veszíti el amit felfele menet kipufogott. Azt elveszíti az akkumulátoros is, mert ha nagyobb áramerősséggel terheli az akkumulátorát akkor kevesebb jön ki belőle mint amennyit bele töltött. Illetve többel kevesebb mint ha sík úton ment volna, a sebesség csökkentésével segíthet valamit a dolgon.

Előzmény: QuantumSingularitas (315564)
manta-z Creative Commons License 13 órája 0 0 315566

Átlagban személyautónál jó ha össz. 5%-ot hoz a regneratív fékezés. Két nagy előnye van, sokkal kevésbé kopnak az üzemi fékek és rohadt jól mutat a prospektusokban. 

Előzmény: QuantumSingularitas (315561)
zöldkomcsi. Creative Commons License 13 órája 0 0 315565

Az áram sokkal drágább energia, azonos adózással olyan lenne mint ha 600-800 ft os benzinnel menne egy belsőégésű. Ha erőteljes gyorsítások és nagy sebesség is van akkor 1000 is ....vagy még több is, az akkumulátor hatásfokát 10% alá is lehet csökkenteni. Egy benzines kannába mindegy, hogy a 10 liter benzint milyen gyorsan töltik be és veszik ki az akkor is 10 liter, de az akkumulátor az más.

 

Nem a német autóiparról van szó, hanem maga Európa illetve az egész ún fejlett világ esik nagyot lejjebb.

Az EV már más, az már anyag technológiáról szól jobban mint bonyolult alkatrészekről egyszerű anyagokból.

Persze az autógumi meg az üléshuzat az továbbra is ugyan az, de abban már nincs technológia fölénynek olyan terepe. De EV-ből darabra se fog annyi készülni, azok is sokkal hosszabb élettartamra mert a könnyített karosszéria korrózióra is immunisabb, majd 100 év múlva lehet már olyan is aki a nagyapjától örökölt autóval közlekedik..

Előzmény: Rangun (315559)
QuantumSingularitas Creative Commons License 13 órája 0 0 315564

Vazze a diesel motor meg zérót fogyaszt lejt menetben motorféknél.

Előzmény: zöldkomcsi. (315563)
zöldkomcsi. Creative Commons License 13 órája 0 0 315563

Az is visszatáplálás amennyivel kevesebbet fogyaszt lejtmenetben.

Előzmény: QuantumSingularitas (315561)
zöldkomcsi. Creative Commons License 13 órája 0 0 315562

Minden visszatermeli, ahoz nem kell bele akkumulátor, amennyivel felfele nehezebb lefele annyival könnyebb az út.

Előzmény: Rangun (315558)
QuantumSingularitas Creative Commons License 13 órája 0 0 315561

Jó lesz az 30% nak is. Villanymozdonyok sem tudnak többet visszatáplálni pedig ott aztán van mozgási energia bőven.

Előzmény: Rangun (315559)
mica-r Creative Commons License 13 órája 0 0 315560

Ha ez lett volna a kérdés...

De nem...

 

Előzmény: Rangun (315558)
Rangun Creative Commons License 13 órája 0 0 315559

Fele annyiba, ugye azt akartad mondani.Mondjuk a németek bajban lesznek az EV forradalommal, és a magas áramáraikkal, ha nem találnak ki valamit, le fognak maradni, és vele együtt a német autóipar, és mi is megyünk a levesbe.

Előzmény: zöldkomcsi. (315556)
Rangun Creative Commons License 13 órája 0 0 315558

Lefelé visszatermeli az energia 90%-át.

Előzmény: mica-r (315557)
mica-r Creative Commons License 14 órája 0 0 315557

Ne haragudj, ez messze áll a valóságtól. 

Pl szerinted mennyi tartós teljesítményre kell tervezni, hogy a 3000m-es hegygerincen át vezető országúton átjusson a 40 tonna árú?

Előzmény: _Berci (315551)
zöldkomcsi. Creative Commons License 14 órája 0 0 315556

Elfelejtitek, hogy a villanyáram 2 szer annyiba kerül mint a szénhidrogén a hatásfokkal korrigálva is, egyrészt. Másrészt az olajért kifizetett pénz visszaforog a nemzetközi pénzpiacra mivel a jelentős része olyan kicsike gazdaságokból származik mint pl a kuwaiti. Tehát az a villamos kamionos világ nagyon sok egyéb szempontból is más sőt, nagyon más.

manta-z Creative Commons License 15 órája 0 0 315555

A mostani dízel kamionok simán elmennek úgy 1 millió km-t, hogy a kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül semmit nem kell csinálni rajta és úgy 2 millió km körül szoktak végleg szétdőlni. 

Előzmény: _Berci (315545)
_Berci Creative Commons License 15 órája -5 0 315554

 

Varjuk azert meg, hogy mennyibe kerul es tenyleg kibirja-e a tervezett idotartamot.

 

Addig ne csinaljunk semmit se? :-)

 

Hat az különben nem holnap lesz, mert 2019-2020-tol szallitjak ki, 1,5 millio km-hez testverek között is kell 6-8 ev ... ugyhogy 2025 körül se lesz mas, mint esetleg a futo nehany ezer, vagy tizezer peldany statisztikai ertekei ...

 

Előzmény: bz248 (315552)
QuantumSingularitas Creative Commons License 15 órája 0 0 315553

"Pl. olyan csapagy kerül bele (ez a lelke az EV motornak)"

Juj vazze, ez már fájt. Fontos része de lelke. Egy PWM vezérlésű kefe nélküli motornak meg főleg nem.

Előzmény: _Berci (315551)
bz248 Creative Commons License 15 órája 0 1 315552

Nyilvan pontosan igy lesz... elvegre az autogyarak (de plane a Tesla) mindig hozni szokta az elozetes utemterveket es az arazast. ;)

 

Varjuk azert meg, hogy mennyibe kerul es tenyleg kibirja-e a tervezett idotartamot. Mondjuk egeszen addig, amig legalabb 1 darab eljut a prototipus valtozatig es nem egy PowerPoint prezentacio vontatasi kepesseget kell vizslatni.

Előzmény: _Berci (315551)
_Berci Creative Commons License 15 órája -5 0 315551

 

Nem! A Tesla Semi-be (allitolag) 4 db Tesla 3 elektromotorjat epitenek (nemi jarulekos mechanikaval tarkitva). A reszletes tervezesi parametereket pedig ugy szabjak meg, hogy ~30 000 üzemorat kibirjon. Pl. olyan csapagy kerül bele (ez a lelke az EV motornak), amely ennyi idöjn keresztül kepes elöallitani/atvinni az atlagos teljesitmenyt (ami motoronkent valszeg (mindössze) ~20-30 KW lehet ... hiszen igy lesz a fogyasztas ~100-110 kWh/100km). Plussz a nagyobb gyorsitasi teljesitmeny ideje, ami mondjuk a teherauto eletere szamolva összesen ~1000 üzemoranal nem hinnem, hogy több ... kb. ennyi idön keresztül kell motoronkent 80-100 KW-ot atvinnie.

 

Barmilyen komplex berendezest (automotort, repülöturbinat, ipari motort, hajomotort, generatort ...) valamilyen elöre meghatarozott parameterek szerint fejlesztenek ... es, ha nem qrjak el nagyon, akkor hozza is ezeket. Nem hinnem, hogy a Tesla Semi eseteben pont a csapagyak minösegen kellene sporolni ...

 

Előzmény: bz248 (315547)
padisah Creative Commons License 16 órája 0 0 315550

 tehat az implikacio nevu logikai muvelet tulajdonsagai miatt minden allitas igaz vele kapcsolatban

szerintem ez hülyeség

Előzmény: bz248 (315547)
QuantumSingularitas Creative Commons License 16 órája 0 0 315549

Nana, oroszoknak ott van a BN-800.

Előzmény: bz248 (315547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!