Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 30 perce 0 0 332232

Indulatok nem érvénytelenítik az üzemelési adatokat.

Sajnálom, ha képtelen vagy szembenézni a tényekkel.

Előzmény: Rangun (332231)
Rangun Creative Commons License 1,5 órája 0 0 332231

Marhaságot beszélsz, ha már a szén helyett, ostoba mód az atom ellen akarsz kampányolni, akkor kezdjél el riogatni, hogy mi lesz, ha felrobban.

Előzmény: szilvatövis (332230)
szilvatövis Creative Commons License 1,5 órája 0 0 332230

A probléma oka a VVER, a saját üzemelésűvel sem tudtak csak 60 % kapfaktort elérni.

Ez a Novovoronyezsi referencia erőmű egy éves kereskedelmi üzeme:

http://www.world-nuclear.org/reactor/default.aspx/NOVOVORONEZH%202-1

 

Tudomásul kell venni, hogy jobbra mi sem számíthatunk!

Előzmény: QuantumSingularitas (332223)
szilvatövis Creative Commons License 2 órája 0 0 332229

Biztosan. Bár a saját erőműveiket sokkal sikeresebben üzemelik az indiaiak, ráadásul a VVER-ek garanciális időszakban is ugyanilyen gyenge eredményt produkáltak, s másodikat meg még az oroszok üzemeltetik, de legalább van bűnbak akire rá lehet fogni.

 

A régi, GEN2-es VVER-1000 faék egyszerűségű a maiak mellett, ez itt a probléma, nem az indiánok.

 

Előzmény: QuantumSingularitas (332228)
QuantumSingularitas Creative Commons License 3 órája 0 0 332228

Tévedés, a probléma oka maguk az indiaiak. VVER-1000k pucsrajnában is tökéletesen működöttek amíg jenki fűtőanyagot nem próbáltak beleerőszakolni.

Előzmény: szilvatövis (332226)
Auralianus Creative Commons License 3 órája -1 0 332227

nemskára menthetetlenül és véglegesen összeomlik az USA elektromos rendszere is :(

https://cleantechnica.com/2018/09/19/solar-wind-10-of-us-electricity-generation-in-1st-half-of-2018/

szilvatövis Creative Commons License 4 órája 0 0 332226

Evolúciós reaktorokról van szó, mindegyik egy alaptípus változata.

Az AES-2006 ugyanarra az AES-92-re épül, amit már Kudankulamra is továbbfejlesztettek.

A körítésen, biztonsági elemeken változtattak , de a megnövelt teljesítmény a legnagyobb különbség a működésben, amit a nyomás másfélszeresére növelésével értek el. A felügyeleti szoftveren is finomítottak, megnövelték a folyamatérzékelők számát.

A vezérlése tehát ugyanannak a vasnak sokkal bonyolultabb lett, hiszen a működési paramétereket közelebb viték a határértékekhez, csökkent a redundancia, a hibatűrő képesség. Valószínűleg ez lehet a bonyolultabb felépítésen kívül az egyik oka Kudankulam bizonytalan működésének is, nehezebb a szűk határok között tartani a láncreakciót a reaktor teljes keresztmetszetében.

Előzmény: Rangun (332222)
QuantumSingularitas Creative Commons License 7 órája 0 0 332225

Novovoronyezs a védelmi szolgáltatásokban tér el Leningrád II-től. A kukta és körítés ugyanaz.

Előzmény: GabikA (332224)
GabikA Creative Commons License 8 órája 0 0 332224

az utobbi az nem, az masik valtozat

Előzmény: QuantumSingularitas (332223)
QuantumSingularitas Creative Commons License 8 órája 0 0 332223

Paks II mintaerőműve a Leningrád II, illetve Novovoronyezs. Kundakulam csak VVER-1000 ami gen3. Ismerve az indiai műszaki minőségbiztosítási morált, kifejezetten atombiztos a gen3 reaktor is.

Előzmény: szilvatövis (332219)
Rangun Creative Commons License 8 órája 0 0 332222

Az egy teljesen más erőmű.

Előzmény: szilvatövis (332219)
mica-r Creative Commons License 9 órája 0 0 332221

Megint kissé hurráoptimista vagy...

2030-ra semmilyen önvezető uralom nem várható. (ugye tudjuk mennyi az autók átlag életkora pl németo-ban)

Előzmény: _Berci (332216)
_Berci Creative Commons License 9 órája -1 0 332220

Nyilvan közben az olaj rendelkezesre allasa, ára, ... komoly szerepet jatszik. Az meggyorsithatja, de le is lassithatja az atallast ...

Előzmény: Auralianus (332218)
szilvatövis Creative Commons License 9 órája 0 0 332219

Kudankulam Paks2 minta erőműve, ez várható.

Előzmény: Rangun (332214)
Auralianus Creative Commons License 9 órája 0 0 332218

Remélem a próféta beszél belőled...

 



... ha mégsem, akkor ugye majd marad a B terv.

Előzmény: _Berci (332216)
Auralianus Creative Commons License 9 órája 0 0 332217

Úgyérted, hogy amit leírtál az valósnak tekintett érv lesz egy tényleges jogi vitában?

Mert ehhez képest épp ott tartanak Németországban, hogy miként szankcionálják a bírósági döntéseket végre NEM hajtó politikusokat...

... mindenesetre igen érdekes történések elég nézünk.

Előzmény: advocatusdiaboli (332213)
_Berci Creative Commons License 10 órája -1 0 332216

 

De ettől függetlenül én kíváncsi leszek rá, hogy igény/kényszer esetén milyen ütemben lesznek és KIK lesznek képesek felskálázni a termelésüket...

 

Ippeg beraktam. A VW ~16 EV-gyartosorban gondolkodik (most ... es ~10 eves perspektivaban). Mivel a vilagpiac ~10%-a az öve, ... ha a többiek is hasonloan merengenenek, ... akkor 150-200 gyartosorrol van/lehet szo (monnyuk 2030-ig). Abbol a Tesla majd birtokol, talan  5-10-et ...

 

Ha egy gyartosor evi ~100 000-et tud legyartani, akkor 15-20 millio EV/evröl beszelünk.

 

Ha a jövöbeli gyartosorok sokkal gyorsabbak lesznek (ami varhato is), akkor esetleg ennek a duplajarol van szo (30-40 millio).

 

Vagyis kumulativ EV mennyiseg 2030-ra lesz/lehet vagy 200-300 millio.

 

Ha hozzavesszük azt is, hogy az önvezetessel együtt 1 db auto ellathatja 3-4 nemautonom auto funkciojat, ... hat akkor mar kemenyen ott tartunk, hogy elkepzelhetö az, hogy ~2030 tajekara az utaskilometerek ~80-90%-a igy bonyolodjon le.

 

(Biztos vagyok abban, hogy a level 5 autonomia ~2023-tol elerhetö lesz ... majd latjuk, ki es hogyan, meg milyen gyorsan veszi at.)

 

Előzmény: Auralianus (332211)
Rangun Creative Commons License 10 órája 0 0 332215

A sok ellenlábas gondolja így, és igazuk is van, Musk nélkül hamar megbukna a Tesla.

Előzmény: shadowbull (332181)
Rangun Creative Commons License 10 órája 0 0 332214

Persze, hogy nem, Paks 2 többet tud majd.

Előzmény: szilvatövis (332197)
advocatusdiaboli Creative Commons License 10 órája 0 0 332213

Pont ezért nem fog megindulni semmiféle kitiltogatási hullám, fokozatos átmenet lesz.

Előzmény: Auralianus (332211)
_Berci Creative Commons License 10 órája -1 0 332212

 

A nyilvanossagot nyilvan csak kosza es semmitmondo hirek erik el ... hiszen a VW a többi autogyartoval is konkurral. Nyilvan nem kötik senki orrara, hogy ezt pontosan milyen tempoban kivanjak kiadni ... nomeg most nem is tudhatjak, hogy 2030-ig pontosan hogyan alakul majd a piac. Max. sejthetik.

 

Pl., egy eves info.

 

Volkswagen accelerates push into electric cars with $40 billion spending plan

 

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-investment-electric/volkswagen-accelerates-push-into-electric-cars-with-40-billion-spending-plan-idUSKBN1DH1M8

 

VW Group – 16 EV Production Sites, $24 Billion Battery Investment

 

https://insideevs.com/vw-group-16-ev-production-sites-by-2022/

 

(Az pl. nem derül ki, hogy a kettö között van-e atfedes?)

 

Előzmény: shadowbull (332210)
Auralianus Creative Commons License 10 órája -1 0 332211

Én készségesen elhiszek nektek bármit. De ettől függetlenül én kíváncsi leszek rá, hogy igény/kényszer esetén milyen
ütemben lesznek és KIK lesznek képesek felskálázni a termelésüket...

 

... ha megindul a be/kitiltogatási hullám, akkor a szó szoros értelmében mennek majd szászezerszámra kukába a járművek.

Előzmény: advocatusdiaboli (332209)
shadowbull Creative Commons License 10 órája 0 0 332210

"A VW pl. aszongya, hogy 2025 körül MINDEN  tipusbol lesz EV verzio is"

 

Ilyet a VW nem mondott. Aszonta hogy lesz minden modellbol "elektrifiziert" azaz PHEV. es nem 2025re hanem 2030ra.

Előzmény: _Berci (332207)
advocatusdiaboli Creative Commons License 10 órája 0 0 332209

Nem, az EV nem komplett technológia-váltás az autóiparban, erről SZÓ NINCS.

Ez az autógyárak szempontjából önmagában nem lenne/lesz nagyobb váltás, mint mondjuk hibrid autókra váltani, vagy benzinesről dízelesre, stb... 

A motor önmagában elég kis része ma is az autónak mind értékben, mind idő-energia-ráfordításban, és alapvető változás ebben van.

 

Az igazi drámai változást egyébként szerintem nem ez, hanem az önvezetés hozná/hozhatná el, persze úgy és akkor, amikor már csak ilyen üzemmódban közlekedhetnének az autók. No az valóban nagy felfordulást okozna. De nézz meg egy e-Golfot egy ICE-hez képest - nincs itt semmiféle komplett technológia-váltás, kb: annyi az eltérés, hogy párral kevesebb gépész, és ugyanannyival több villamosmérnök kellett hozzá...

Előzmény: Auralianus (332206)
shadowbull Creative Commons License 10 órája 0 0 332208

Mindig minden atpolitizalt, raadasul a gazdasagi kornyezet is folyamatosan valtozik. a gyartok ehhez hozza vannak szokva, akinek nem megy a gyors alkalmazkodas, az kipusztul.

 

emlekezz vissza 2008ban hogy telibeverte a piacot a valsag. Akkor nagyon sok hosszu tavu penzugyi terv felborult, komplett piacok fagytak be, stb.

 

Ahhoz kepest az EV atallas sétagalopp.

Előzmény: Auralianus (332206)
_Berci Creative Commons License 10 órája -1 0 332207

 

A Teslanak NINCS különösebb terhe a multbol. De pl. jelenleg vagy ~100 millio VW fut az utakon, szerteszet a nagyvilagban ... es azokat is el kell latni a következö evekben. Alkatreszek, szervizhalozat ... Ez komoly terhet jelent szamukra (es minden mas hagyomanyos autogyartora is).

 

Nyilvan ezert akartak csak nyögvenyelösen uj iranyulassal foglalkozni. Most viszont mar nincs visszalepes. A lavina megindult.

 

A "nagyok" strategiaja nyilvan az, hogy keszitenek EV spezialis autokat. Is. Ezek valoban EV-k (nagyobb belter, mas sulyeloszlas, minden erre konstrualva, ...). Amellett a hagyomanyos palettat kinaljak majd benzines, dieseles, hybrid, EV formatumban. A VW pl. aszongya, hogy 2025 körül MINDEN  tipusbol lesz EV verzio is. Vagyis, a teljesen feltöltött polcrol a kedves felhasznalo majd azt teszi a kosarkajaba, ami kell neki. Az autogyaraknal a "valtozas" mindössze az, hogy a tömegautok gyartasat hogyan passzintsak, valtoztassak az uj piac erdekeben.

Az IR 4.0 ezen a területen csodat kell(ene), hogy hozzon, hiszen a gyartas. összerakas költseget meg komolyan csökkenteni lehet. A többi tenyezöt nem nagyon, mert azok immanens funkciok ... minden autogyarnak szüksege van ra.

 

Előzmény: Auralianus (332202)
Auralianus Creative Commons License 10 órája 0 0 332206

Részben egyetértünk...

... csak szerintem nem lehet ennyire nagyvonalúan eltekinteni a ténytől, hogy ez nem CSAK modellváltás, hanem komplett

technológiaváltás IS. Ráadásul olyan szinten átpolitizált / polarizált (lásd az itteni dízelbanos értekezések) a téma, hogy nem

mindegy hová és mikor teszi le a voksát egy-egy gyártó.

 

Bőven elég, hogyha a modell(család) váltás előtt / közepén bejön egy kitiltási hullám....

Előzmény: shadowbull (332204)
,m,1710 Creative Commons License 10 órája 0 0 332205

Musk "csak" 25 valhány % tulaj. meghogy teher? inkáb motor

Előzmény: shadowbull (332181)
shadowbull Creative Commons License 10 órája 0 1 332204

" a saját termékeiknek fognak konkurenciát képezni."

 

Ez a premiumgyartoknal nem uj szituacio, hanem gyakorlatilag a mindennapok resze. Ezert van patikamerlegen kimeregetve az egyes tipusok kulonfele tulajdonsaga, hogy lehetoleg ne egymast kannibalizaljak hanem uj vevoket hozzanak.

 

Aztan ez van amikor jol mukodik, van amikor nem.

 

Az Audi celja nyilvan hogy uj vasarlokat hoditson el a villanyauto-fanokbol, ill. a sajat torzsvasarloi ne menjenek a konkurenciahoz csak azert mert villanyautot akarnak. Ezert csinalnak mindenfele kutatasokat, felmereseket es szamitasokat, hogy ehhez mi kell, es megprobaljak azt is megsaccolni hogy a konkurencia mit fog kinalni es mennyiert.

 

Ezekbol kikristalyosodik egy muszaki tartalom, es egy megcelzott eladasi darabszam, valamint egy varhato eladasi atlagar. Utana meghataroznak egy penzugyi celt is, es indulhat a fejlesztes. Vagy ha ezek a celk nem egyeztethetok ossze, akkor ujra indul a kor.

 

Namost ez a folyamat a most bemutatott e-Tron eseteben kabe 4-5 eve tortent.

 

 

Előzmény: Auralianus (332202)
,m,1710 Creative Commons License 11 órája 0 0 332203

Nyugi,  csak bele kell olvasni a huszfajta informácibol a "vissz vásárlásrol" $420

 

Musk nyugalmat akar, szerine sok ellen spekuláciok "támadások" mennek a TSL pairok ellem.

info van böven akit érdekel

 

 

 

 

 

Előzmény: GPS (332180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!