Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi. Creative Commons License 1 órája 0 0 337450

Az is tűnik ki a cikkből amit a zöldkomcsi hirdet nektek, hogy megy, de ez a váltás nagyon sokkal lassúbb mint gondoljátok.

Előzmény: GPS (337438)
mica-r Creative Commons License 1,5 órája 0 0 337449

Azt hiszem ez várható, nem mondom hogy vidám lesz.

Előzmény: Auralianus (337446)
Auralianus Creative Commons License 3 órája -1 0 337448

Nem, nem tartom jónak... egyrészt túl konzervatív... másrészt földgázvezetéket építenek... ami gyakorlatilag borítékolja, hogy vagy

az egész beruházás pénz lesz az ablakba (a'la pax2)... VAGY még legalább 20 évig tervezik, hogy nagyobb mennyiségű földgázt fognak
importálni...  ráadásul az oroszoktól... tehát ilyen időtávon nem tervezik a fosszilisek kivezetését + korlátozzák a saját külpolitikai
mozgásterüket...

 

 

Valami azt súgja, hogy világszerte épp egy rakás pénzt ölnek  - főként a lobbisták tevékenységének eredményeképpen + rövidlátásból -

egy elavult energetikai infrastruktúrába... ennek a pénznek a jó részét sosem fogják viszontlátni a befektetők. Ez alól Németország

sem  kivétel... ha a VW TÉNYLEG minimum 1 millió EV-t tol a piacra 2025-g, az 2030-ra már többmillió EV-t jelent... ami napi szinten

többmillió hordó olajas visszaesést fog eredményezni a keresletben. És ez egy gyártó... ha csak a legnagyobb 3-4 EU-s konszern elkezdi
komolyan venni az átmenetet, akkor 10-12 éven belül lefeleződhet a primér energiaigény... itt fog állni egy rakás épített infrastruktúra
fölöslegesen. 

Előzmény: newman2018 (337441)
GPS Creative Commons License 3 órája 0 0 337447

 

Apropó Saturn V

 

Musk átnevezte a Kurva Nagy Rakétát

 

.

Auralianus Creative Commons License 4 órája -1 0 337446

Szerintem a közeli jövőben majd mindannyiunk által megtapasztalandó valóságnál pár nagyságrenddel jobban néz ki ;)

 

 

A melegedés üteme nő... az elmúlt húsz év alapján... valamiféle változás nélkül a kibocsájtás mértékében... a folyamatok

tovább fognak gyorsulni... azaz 12 év év alatt tovább 0,3-0,5 fokos átlagos hőmérsékletnövekedés várható. Nem lesz túl

vidám dolog megélni, ahogy egyre gyakrabban fog évszakosan kiszáradni pár folyó... és ne feledjük el, hogy Európa vízben

gazdag...

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (337442)
shadowbull Creative Commons License 4 órája -1 0 337445

Mint ahogy mar korabban is mondtam: baromsag az egesz, maszatolas.

Előzmény: Auralianus (337439)
_Berci Creative Commons License 4 órája -1 0 337444

 

Arrol vann szo, hogy a XX. szazadban alakult ki az iparosodas ... es a fossziliseken alapulo energiarendszer. Nyilvan azert, mert az volt adott körülmenyek között az optimalis megoldas. A XXI. szazadban be kellene huzni a feket. Europa eleg jol muzsikal ezen a területen, bar azt azert meg lehet kerdezni, hogy pl. Lengyelorszag, Csehorszag, vagy Oroszorszag miert nem csökkentik kibocsatasukat?

 

A valosag meg kb. igy nez ki 2030-ig. Eleg jo lehet latni, hogy ki(k) a föludas(ok).

 

Nomeg azt is ki lehet venni a "kepböl", hogy a fejlett orszagok (amelyek azert az elmult 60-80 evben bocsatottak ki a CO2 jelentös reszet) elerkeztek abba a fazisba, hogy csökkentsek mindezt ... mig a fejlödö orszagok, amelyek minden eszközzel belehuznak a fejlödesbe ... a jövöben is növelik a fosszilisek egeteset ...

 

Ezt a problemat NEM LEHET joindulattal megoldani ... globalis kormany meg nincs ... ugyhogy az esemenyek sodrasa fogja a jövöt (is) meghatarozni.

 

(Szamszakilag pl. Nemetorszag a vilag fosszilis CO2 kibocsatasanak kb. 2%-t produkalja ... ugyhogy az Energiewende egymagaban nem tud lenyegesen hozzajarulni az összmegoldashoz ... max. egy modellt tud igazolni, amelyet masok vagy atvesznek, vagy nem.)

 

Előzmény: GPS (337443)
GPS Creative Commons License 4 órája 0 1 337443

 

Pl. a jelenlegi nemet atlag CO2 kibocsatas a delejgyartasban ~500 g/kWh.

 

A jelenlegi (akár német) villanygyártásban nem csak az üzemanyag fosszilis - hanem a technológia is. De minimum kőkorszaki.

 

40-50% -os hatásfokkal égetni az elfogyó, értékes szénhidrogént - és ehhez mérten karbont kifosni a légkörbe - az minden, csak nem 21.-ik század.

.

 

Előzmény: _Berci (337428)
mica-r Creative Commons License 4 órája 0 0 337442

Jól néz ki egy ilyen fórumon az elképzelésed. Illetve még itt sem olyan jól. 

Nem megvalósítható. Ha döntési helyzetben lennél, akkor sem menne.

Előzmény: Auralianus (337440)
newman2018 Creative Commons License 5 órája 0 0 337441

A németeknek jó az energiapolitikájuk szerinted?

Előzmény: Auralianus (337424)
Auralianus Creative Commons License 5 órája -1 0 337440

Semmi ilyet nem mondtam...  :) Én mindent tiltanék... szépen felmenő rendszerben...10-15 év alatt kivezetnék a forgalomból
mindent ami füstöl. Eleinte csak a városokból, majd a közutakrólvégül  az autópályákról is. Ezzel párhuzamosan a szántóföldekről,

vizekről, levegőből is...

 

 

...tervezetten, előre ütemezetten.

 

 

Mivel nem én vagyok a feladattal megbízva... sanszos, hogy mindez nem így fog megtörténni... nemígy, nem időben, nem rendezetten.

A károk is értelemszerűen nagysgrendekkel lesznek nagyobbak. Mind a gazdaságban, mind a bioszférában. Egyrészt, mert egy fecske 

nem csinál nyarat, másrészt mert ez még mindig demokrácia...

 

... ér benne tetszőlegesen hülye többségi vélemény mentén döntéseket hozni. Lásd Brexit, lásd Trump... szóval nem, nem fog úgy és
akkor megtörténni, ahogyoptimális lenne. Úgyhogy szépen közösen megnézzük miként fog kinézni a szuboptimális átállás közben meg

utána a világ.

Előzmény: mica-r (337437)
Auralianus Creative Commons License 5 órája -1 0 337439

Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet: Nem eléggé széleskörű a tiltás!

 

 

Előzmény: shadowbull (337427)
GPS Creative Commons License 5 órája 0 0 337438

 

Mercedes furgonokat alakíthat át magának a Tesla

 

Majd a pénzügyes csaj jól eladja ezeket is - járjanak csak busszal a szerelők, mert úgy olcsóbb.

.

mica-r Creative Commons License 6 órája 0 0 337437

Korlátozva a problémát szgk-ra? 

Ha a német (angol, stb) nem röpködhet havonta bárhová nyaralni, meg nem lehet kapni déligyümölcsöt, mert nem hozhatja a hűtőkamion, repülő, stb...

Előzmény: Auralianus (337424)
,m,1710 Creative Commons License 7 órája 0 0 337436

"j"

,m,1710 Creative Commons License 7 órája 0 0 337435

Ojmkakon -34°c Sziberi  most 18ora este

Előzmény: zöldkomcsi. (337433)
zöldkomcsi. Creative Commons License 7 órája 0 0 337434

Legerősebb szmog okozó a fűnyíró.

Így nem tűnik fel, de ha az autók kétszer ekkora tömegűek lesznek akkor biztos, hogy több por lesz a levegőben, mindegy mi hajtja. Jelentős az így is, amivel csökkent az autók kipufogó kibocsátása az elmúlt évtizedekben annyival nehezebbek is lettek.

Előzmény: szilvatövis (337420)
zöldkomcsi. Creative Commons License 7 órája 0 0 337433

Szóval oké, megy ez de közel se olyan gyorsan mint gondoljátok. 100 év, de közben nagyon sok egyéb dolog is változik a világban ami nem is feltétlenül csak az utcaképet érinti.

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/11/20/mercedes_furgonokat_alakithat_at_maganak_a_tesla/

_Berci Creative Commons License 7 órája -1 0 337432

Kedves minuszpontnyomkodo! Nagyon meg-e leptek a tenyadatok? Vagy csak ugy zsigerböl nyomkocc? :-)

Előzmény: _Berci (337430)
zöldkomcsi. Creative Commons License 7 órája 0 0 337431

atomerőműből mennyi

pukkanna el a "nem biztonságos" országokban az első helyi konfliktusban? 

 

A hanyatló társadalomra jellemző amilyen volt a szovjet és amilyen most a japán. 

Nem Nigériában, ott lenne nagyobb biztonságban.

Előzmény: Auralianus (337426)
_Berci Creative Commons License 7 órája -1 0 337430

 

Igy nez ki egy összeallitas (kicsi/közepes/luxus autok, benzin/diesel, varos/orszagut/autopalya). Ertekek kg-ban (es a hozza tartozo liter ertekek zarojelben).

 

Előzmény: _Berci (337428)
_Berci Creative Commons License 7 órája -1 0 337429

 

A jelenlegi, letezö ~400 rekator atlageletkora ~30-31 ev. Ez azt jelenti, hogy eddig összesen ~12 000 reaktorevet müködtek. Ehhez jön meg a leallitottak listaja ... Mondjuk, hogy az emberiseg eddig ~20 000 rekaktorevnyi üzemorat hozott össze. Ez alatt mennyi baleset is törtent?

Ha ~20 000 reaktor kerregne, akkor evente lenne kb. 1 db sulyos baleset varhato. Kinek hianyzik ez?

 

(És akkor a "nonproliferation"-röl meg (atomsorompo-egyezmeny, NPE) szot sem ejtettünk. Nyilvan, terrorizmusra hajlamos vilagunk elsödleges celpontjaiva valnanak a reaktork ... mar pedig nem tul nehez valami komoly gebacot okozni bennük ...)

 

Előzmény: Auralianus (337426)
_Berci Creative Commons License 8 órája -1 0 337428

 

Hát pont ez az: a foszillis villanytermelésnek éppenséggel LEHET alternatívája. Részben (!) már ma is van, de a lehetőség még tágra nyitott.

 

Mar a mostani szinten is (mersekelt) elörelepes letezik.

 

Pl. az uj, forgalomba hozott szemelyautok atlag CO2 kibocsatasa jelenleg ~130-150 g/km (az 13-15 kg/100km).

 

Pl. a jelenlegi nemet atlag CO2 kibocsatas a delejgyartasban ~500 g/kWh.

 

Ha egy EV ~20 kWh-t igenyel 100 km-en (egy e-Golf peldaul ennel sokkal kevesebbet), akkor "atlagarambol" vetelezve ~10 kg-ot bocsat ki. Ez KEVESEBB, mint a 13-15 kg. A ~100 g/km kibocsatas egyelöre csak a kicsi autokra jellemzö ...

 

Ha pedig a ~200 delejprovider közül mas "modell"-t valasztassz, akkor meghatarozhato az, hogy az adott EV mennyi CO2-t bocsat ki.

 

(Pl. a fele-fele megujulo/gaz modell az 1 kWh-ra törtenö kibocsatas esetere ~150-200 g/kWh, vagyis ~3-4 kg/100km lehetseges ... az pedig egy jelenlegi atlagos auto kibocsatasanak a harmada, esetleg negyede.)

 

Előzmény: GPS (337423)
shadowbull Creative Commons License 8 órája 0 0 337427
Előzmény: Auralianus (337424)
Auralianus Creative Commons License 8 órája -1 0 337426

A nuki fő problémája, hogy "kés villa olló, nem gyerek kezébe való"...  szerinted a szükséges 20k atomerőműből mennyi

pukkanna el a "nem biztonságos" országokban az első helyi konfliktusban? Nem is kell pukkanniuk... 20k atomerőmű

(tételezzük fel az egyszerűség kedvéért, hogy az erőművek, a kiszolgáló infrastruktóra gyorsan, olcsón megépülnek,
szakember meg lesz dögivel, mert sokat képeztek) azt jelentené, hogy kb mindenhol van atomenergia, tehát mindenhol

van dúsítás is...

 

 

...CSAK EZT a fórumot olvasgatva... mennyivel válna biztonságosabb hellyé a világ, ha az összes futóbolond 100 km-es
körzetében lenne valamiféle atomos létesítmény?

 

-----

 

A másodlagos probléma a kiszolgáló infrastruktóra... dúsítók, szállítás, szakembergárda...

 

-----

 

A harmadlagos probléma a szűk keresztmetszetek, gyakorlatilag ott tartasz, mint az olajnál... nem mindenhol nem
korlátlan mennyiségben...

 

-----

 

És ugye ott a hulladék kezelésének kérdése...

Előzmény: jee_c (337410)
GPS Creative Commons License 8 órája 0 1 337425

 

Bakker, ezek tőlünk tanulnak.

 

Sorosozás vajon mikor lesz a NASA-nál  (mármint hogy csakis miatta vannak a béka segge alatt, a 70-es évekhez képest, ....de még a mexikói bevándorlás is játszhat).

 

Vizsgálatot rendelt el a SpaceX-nél a NASA, mert Elon Musk betépett

 

.

Auralianus Creative Commons License 8 órája 0 0 337424

Igen, ugyanarról beszélünk...

 

 

... egy megoldás létezik: kitiltani ami füstöl :) Látod? nem is nehéz belátni ;) Gyakorlatilag bármiféle

normát megállapíthatsz, amíg mellette engeded a füstölést, addig lesz füst... ha meg betiltod, akkor

nem.

 

Nos... ez az analógia húzható rá minden másra is. Az ok-okozati összefüggés számodra is világos, más

a véleményed... ezért nem a politika, hanem a jog kezébe kelladni a döntést. A politika ugyanis nem ok-

okozati, hanem érdekeltségi alapon hoz döntést.

 

 

Pontosan ez történik Németországban (és fog majd máshol is nemsokára)... miért? Mert mint korábban

kifejtettem... HA nem kell párhuzamos energetikai infrastruktúrát fenntartani a közlekedés és a villamos
hálózat számára, az ÖNMAGÁBAN elég nyomós érv társadalmi szinten. Ezt egyelőre kevesen ismerték fel.

Szimplán annyit látnak, hogy jelenleg meglévő és pénzt hozó befektetések fognak elértéktelenedni, ezért

az ellenállás.

 

Előzmény: mica-r (337416)
GPS Creative Commons License 8 órája 0 0 337423

 

Ja. minél több elektromos autó, annál nagyobb szmog.

 

Szerintem az elektro-szmogra gondolhatott a költő.

 

Hát pont ez az: a foszillis villanytermelésnek éppenséggel LEHET alternatívája. Részben (!) már ma is van, de a lehetőség még tágra nyitott.

 

A foszilis-alapú mobilizációnak (ICE motorok felhasználásával) viszont még elméleti alternatívája sincs.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (337422)
QuantumSingularitas Creative Commons License 9 órája 0 0 337422

Ja. minél több elektromos autó, annál nagyobb szmog.

 

Márpedig ha fosszilis tüzelésű erőművekből töltik őket akkor nagyon is helytáll a megállapítás.

Erre szokták mondani, hogy a hülyék a túloldalon vannak.

 
Nem véletlenül hívják a sötétzöldeket dinnyének.

Előzmény: szilvatövis (337420)
,m,1710 Creative Commons License 17 órája 0 0 337421

Az, hogy a emberiség magaalatt vágja a faágát az nemigaz, azt  azok mondják akik szintén nyakig vannak bene, ha tényleg igaz amit soha nemfogunk meg tudni.

a zöld meg sötétzöld miljö(buzik) bocs. kizárolag a dekadens jolét országokbol származnak, általába soha nem dolgoztak hanem "politizáltak"

több energiát éltek fel egész életükbe  mind száz "esöerdö lakos", Ök mondják meg, hogy hogy kell "megmenteni a Földet" kis hangyák

a Föld létezni fog, nemkell megmenteni.

(csak egy gondolat)

Előzmény: ,m,1710 (337404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!