Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2 perce 0 0 329287

Ez tény, csupán annyit állítottam, hogy a "központi vezérlés" több szempotnból is szuboptimális :)

Előzmény: _Berci (329276)
Auralianus Creative Commons License 5 perce 0 0 329286

Tehát nem lesz V2X? :Đ

Előzmény: shadowbull (329273)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 perce 0 0 329285

Paks 1 se lenne ha kádárék akkor közvélemény kutatás eredményétől tették volna függővé, hogy az legyen vagy kapjon inkább mindenki 500 ft havi fizetés emelést.

Előzmény: _Berci (329284)
_Berci Creative Commons License 15 perce 0 0 329284

 

A többség ellenzi a Paksi Atomerőmű bővítését egy friss közvélemény-kutatás szerint. A Medián által készített felmérésben megkérdezettek különösen az építkezésre felvett orosz hitellel szemben vannak ellenérzésekkel. 82 százalék szerint az atomenergia helyett a megújuló energiaforrásokat kellene az államnak támogatnia.

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/paks-2-a-tobbseg-nem-ker-belole-ketharmad-az-orosz-hitel-ellen.292594.html

 

zöldkomcsi. Creative Commons License 30 perce 0 0 329283

Szerintetek a közlekedésnek hány százaléka is szolgálja magát a közlekedést? Mert ugyebár, igaz, a zöldkomcsi az ellentétét, de itt azt állítjátok, hogy az önvezető autók jobb műszaki állapotúak de nem tudom abból következik e, hogy több km-t is futnak? Mert akkor vagy tartósabbak kell készüljenek vagy többet kell gyártani de akkor többet is közlekedni. Vagy nem?

zöldkomcsi. Creative Commons License 45 perce 0 0 329282

Hogyne érdekelne, Magyarországon vagy 3 millióan élünk itt a putrisoron és gyorsabban növekedik a számunk mint akiknek probléma, hogy maga kell vezesse az autóját. A nagyvilágnak meg putrisoros a 90%-a. Szerintem pl itt Magyarországon még úgy 5 évig lehetséges a létezését figyelmen kívül hagyni.

Előzmény: advocatusdiaboli (329263)
_Berci Creative Commons License 45 perce 0 0 329281

 

Ha esetleg valakinek nincs ereje raklikkelni a köcsegszerkezetre alakulasanak az abrajara ... hat az igy nez ki:

 

Előzmény: _Berci (329274)
zöldkomcsi. Creative Commons License 1 órája 0 0 329280

Ebben tévedsz - ez egy részpiac. De még azon belül is csak nagyon egy részé... Eleve a fejlett országokban az autót használók fele nő, akik igen kis hányada szeret a szó szoros értelmében vezetni.

 

Megtett km -ben számolva szerintem 70-80% hivatásos és valóban semmi élményt nem jelent a számára, hogy eljuthat Antwerpenből Athénba, onnan indulhat Rómába stb.... Ha viszont havi 50 000 ért kell majd pár év múlva közmunkázzon az se fog tetszeni neki.

 

autót használók fele nő, akik igen kis hányada szeret a szó szoros értelmében vezetni. Inkább csak szükséges rossznak tekinti. De a férfiak nagy részéről is ez mondható el - az a sportautóért lelkesedő, a kanyarsebességektől meg gyorsulási élménytől izguló társaság, akiről te beszélsz - az legfeljebb az autósok 1-2%-a, nem több.

 

 

Nagyon tévedsz ebben, az igen, a gumicsikorgatók ma már 90% ban motorkerékpárosok, viszont a símogatók, autót mosók, ablaktörlő gumit olajos ruhával áttörölgetők nagyon sokan vannak.

 

Igen, az biztos, hogy az önvezetés, az autók gyakorlatilag önjáró szállítókapszulává degradálódásával fogunk veszíteni is dolgokat, másfelől nyerhetünk egy drasztikusan olcsóbb, biztonságosabb és főleg nagyvárosi szinten jóval gördülékenyebb közlekedést.

 

Írjam neked külön is? Ez nagyon naiv dolog a részetekről, hogy miközben eltűntek a bontó szökevények, új garanciás jármű áll mindenki rendelkezésére, a havi 50 000 es közmunkásnak is, az élet többi területe viszont nem változik. 

Előzmény: advocatusdiaboli (329264)
zöldkomcsi. Creative Commons License 1 órája 0 0 329279

Köteles-e eltűrni a társadalom az autopilot használatával járó kockázatokat annak érdekében, hogy aki nem tud, vagy nem akar vezetni az is részesülhessen az autózás szabadságának élményében.

 

Írtam de ignoráltad. Nincs ilyen, gyakorlatilag annyira ritka, hogy nem szokás ezzel számolni. Te nem önvezetésről beszélsz valójában olcsó energiáról és járműről, aki gátolva van, nem részesül ebben a szabadság érzésben azoknak 99% -a gazdasági okból nem teheti meg.

Van de az más, a hivatásos gépkocsivezető szívesebben tartana pl otthon vagy a telóján ügyeletet, arra a nagyon ritka esetre, ha át kell vegye távvezérléssel a járművet, elvezetni a szakszervizig, vagy ha az se lehetséges, távolból intézkedni se akkor más módon oda menni a helyszínre.

 

Az viszont tény, hogy utasként autózni és eljutni valahová valódi élmény akár ember, akár gép a sofőr.

 

 

Kérdezz meg egy kamion sofőrt, hülyének fog nézni. Te mondom, hogy másról beszélsz, te arról beszélsz, hogy a szórakozás az jó dolog, persze, hogy az, tudjuk.

 

Az ember maga vezette saját kizárólagos birtokát képező jármű a szabadság szimbóluma.

De amit telóról rendelhet oda ahol éppen tartózkodik és az elszállítja oda ahová kéri az már  nem az.

Szerencsére nem is kell mert amikor a technológia elég fejlett lesz ahoz, hogy mindenkinek új állapotú, garanciális jármű álljon bármikor a rendelkezésére. (értjük? az önvezető az nem lehet olyan, hogy fals hibajelzést küld vagy levegőt kell nyomogatni bele naponta az egyik kerekébe stb... ) akkor már a munkahelyek száma is sokkal kisebb kell legyen. Tehát az önvezetés elterjedésével párhuzamosan kell csökkenjen maga a közlekedés is. Ha a robot cipész a faluban méret után legyártja a cipőket akkor nem kell szállítani azt se 10 000km ről. De szerintem pár éven belül ebből még nagyon keveset fogunk érzékelni.

Azt nem, azt nem hiszem, hogy ezek a bontóba való vasak valaha is lesznek kormánykerék nélküliek, ti

nem az önvezetést hanem a bontószökevények eltűnését vizionáljátok a valóságban.

Előzmény: szilvatövis (329260)
zöldkomcsi. Creative Commons License 1,5 órája 0 0 329278

A bolyrobotikában nincs "központi agy", mivel a résztvevők a körülöttük lévők akcióira

reagálnak, éppen ezért a hekkelés vagy egyidejűleg az összes résztvevőt kell elérje, vagy lehetetlen ;)

 

A madár rajokban is csak egymásra reagálnak az egyedek, nagyon ritka a karambol a mozgás is folyamatos.

Előzmény: Auralianus (329272)
zöldkomcsi. Creative Commons License 1,5 órája 0 0 329277

Nem, ebben tévedsz, ezt elég jól elemezték. A dugók 99%-a ki sem alakulna, ha a sofőrök úgy reagálnának, ahogy kell.

 

Vagyis lassabban hajtanának, jobbnak jobb lenne mert dugó az nem lenne, de a menet idő ugyan annyi vagy csak kevéssel rövidülne.

Előzmény: advocatusdiaboli (329269)
_Berci Creative Commons License 2 órája 0 0 329276

Több fele megoldas letezhet egy utkeresztezödesben. Ami teny, az az, hogy mar ma is a fejlett vilag nagyvarosainak forgalmas csomopontjai kemenyen be vannak kamerazva (es a forgalomszabalyozok nezegetik az aktualis esemenyeket). Ennek a kiegeszitese (pl. "helyzetjelentes" az eccerü autonom autonak) mar nem tul nagy tovabbi lepes.

Előzmény: Auralianus (329272)
shadowbull Creative Commons License 2 órája 0 0 329275

"The estimated battery cost of materials per kWh is $80 for the long-range battery."

 

Ugyan.

Előzmény: _Berci (329274)
_Berci Creative Commons License 2 órája 0 0 329274

 

Executive summary:

• The estimated cost of materials per Model 3 is $16,493, or ~$16,500.

• The estimated battery cost of materials per kWh is $80 for the long-range battery.

• The estimated unit cost for each of Tesla’s Model 3 is currently at $23,300 (this includes material costs, labor costs, capital costs, and relevant operating expenses).

• The estimated unit cost per Model 3 could potentially approach the level of $20,000.

 

 

https://cleantechnica.com/2018/07/22/peeking-behind-teslas-cost-of-materials-curtain/

 

shadowbull Creative Commons License 2 órája 0 0 329273

Persze, elvileg "megoldhato" a gyakorlat meg olyan lesz amilyen.

 

Nagy osszegben mernek fogadni hogy meg 20 ev mulva sem lesz semmi ilyesmi.

Előzmény: Auralianus (329272)
Auralianus Creative Commons License 2 órája 0 0 329272

A poén az, hogy mindenféle központi vezérlés nélkül is megoldható ez a bolyrobotikára alapozva. A központi vezérlés kialakítása

mindig sebezhetőség beépítését jelenti. A bolyrobotikában nincs "központi agy", mivel a résztvevők a körülöttük lévők akcióira

reagálnak, éppen ezért a hekkelés vagy egyidejűleg az összes résztvevőt kell elérje, vagy lehetetlen ;) A többszörös redundancia

teszi a bolyrobotikai megoldásokat biztonságosabbá.

Előzmény: _Berci (329271)
_Berci Creative Commons License 2 órája 0 0 329271

Szimulaciok azt mutatjak, hgy önvezetö autok kb. 2-szeres ateresztökepesseget tudnanak elerni. Ha pedig ezen autonom autok meg egymassal kommunikalnak is (esetleg központi "igazgatas" is letezne ... mondjuk figyelö kamerak segitsegevel es a rendörök kicsit besegitenenek), akkor pedig kb. 3-szoros lenne az ateresztökepesseg növekedese.

Előzmény: Auralianus (329268)
shadowbull Creative Commons License 2 órája 0 0 329270

"Nagyon kevés a valós kapacitáshiány"

 

A kapacitasba az is beletartozik, hogy az emberek nem idealisan reagalnak.

Előzmény: advocatusdiaboli (329269)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2 órája 0 1 329269

Nem, ebben tévedsz, ezt elég jól elemezték. A dugók 99%-a ki sem alakulna, ha a sofőrök úgy reagálnának, ahogy kell. Nagyon kevés a valós kapacitáshiány - a pesti rakpart is azért áll, mert a végén, ahol egy sávra szűkül a kettő, képtelenek normálisan fésűbe beengedni egymást a vezetők. Holott egyszerűen nincs akkora átmenőforgalom az esetek 99%-ban, hogy ne tudna ettől még a forgalom gördülékenyen haladni. Az autópálya azért dugul be 30km hosszan - mert ügyetlen emberek baleseteznek, utána meg a hülyék ezt nézik lelassítva, stb...

 

Nem mellesleg a kapacitáshiányok szinte teljesen feloldhatók lennének jobb forgalomszervezéssel, amit a központi rendszerekre is csatlakozó önvezetők alapból tudnának.

Előzmény: shadowbull (329266)
Auralianus Creative Commons License 2 órája 0 0 329268

A közelkedésben résztvevők optimális, összehangolt reakciója esetén max lassulni a forgalom amíg adott helyzetben a továbbhaladás

bármilyen formában lehetséges. [igen, ez is betűbaszás, de ha lúd... akkor legyen már kövér] A közlekedésben résztvevő emberek meg

pont erre az optimális, összehangolt reakcióra képtelenek/nem hajlandóak azokban az esetekben ahol a dugók kialakulnak.

Előzmény: shadowbull (329266)
shadowbull Creative Commons License 3 órája 0 1 329267

Jesszus, de nagy faszsag ez a cikk.

Előzmény: szilvatövis (329265)
shadowbull Creative Commons License 3 órája 0 0 329266

"A közlekedési dugók is vegytisztán emberi hibából fakadnak"

 

Ez SZVSZ nem igaz.

 

A kozlekedesi dugok jelentos resze egyszeruen a kapacitashiany miatt alakul ki.

Előzmény: advocatusdiaboli (329264)
szilvatövis Creative Commons License 3 órája 0 0 329265

Az autózás romantikája nap mint nap fakul, még ott is, ahol teljesen legális lenne az ereszd-el-a-hajamat; ..... Aki messzire megy, még a gyorshajtás Mekkájában is, leginkább kényelemben és csendben akar messzire menni, nem gyorsan és izgalmasan.

 

https://www.vezess.hu/magazin/2016/03/20/nincs-mar-igazi-kraft-az-autobahnon/

 

Csak annyit tennék hozzá, hogy akinek pedig a vásosi araszolgatás, ketrecharcos lökdösődés, leszorítgatós tülekedés jelenti a vezetési élményt az jobb ha inkább kezelteti magát.

advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -1 1 329264

"az autó azért nagyon más, mert egészen konkrétan a vezetési élmény adja el"

Ebben tévedsz - ez egy részpiac. De még azon belül is csak nagyon egy részé... Eleve a fejlett országokban az autót használók fele nő, akik igen kis hányada szeret a szó szoros értelmében vezetni. Inkább csak szükséges rossznak tekinti. De a férfiak nagy részéről is ez mondható el - az a sportautóért lelkesedő, a kanyarsebességektől meg gyorsulási élménytől izguló társaság, akiről te beszélsz - az legfeljebb az autósok 1-2%-a, nem több.

Ellenben a közlekedési balesetek szinte 100%-át emberi hibák okozzák, még ahol műszaki okok vannak, azok többségénél is emberi hiba a háttér (elhanyagolt karbantartás, olyan állapotú autó, ami egy korrekt, jó öndiagnosztikai rendszer mellett el sem lenne hajlandó indulni). A közlekedési dugók is vegytisztán emberi hibából fakadnak, balesetet okozó ügyetlenek miatt, vagy azért, mert simán beleng a forgalom annak okán, hogy a vezetők nagy hányada arra sem képes, hogy egyenletes tempóban egyenesen haladjon.

Igen, az biztos, hogy az önvezetés, az autók gyakorlatilag önjáró szállítókapszulává degradálódásával fogunk veszíteni is dolgokat, másfelől nyerhetünk egy drasztikusan olcsóbb, biztonságosabb és főleg nagyvárosi szinten jóval gördülékenyebb közlekedést.

Előzmény: padisah (329248)
advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -1 0 329263

Senkit nem érdekelnek a putrisori anomáliáid.

Előzmény: zöldkomcsi. (329256)
_Berci Creative Commons License 4 órája 0 0 329262

 

Az autovezetes egy "buta" tevekenyseg (amely megiscsak tele van emberi hianyossagokkal ... ezek okozzak a baleseteket). Nem kellenek hozza különösebb kepessegek (ezt mutatja pl. a taxisoförök altalanos kepzesi szintje is ... jogositvanyuk ugyan van, ... de sokaknal ez a csucs).

 

Azt MA mindenki elfogadja, hogy a teherautot, vagy a taxit, a pekseg kiszallito autojat egy ember vezesse. Majd idövel azt is elfogadjak, hogy azok egy resze emberi soför nelkül is elmotoszkalhat. Hasonloan, mint amikos a nagyvarosokban a lo kiment a divatbol ...

 

Előzmény: szilvatövis (329260)
_Berci Creative Commons License 4 órája 0 0 329261

 

Az automatizalas elleni agalas kb. olyan szintü, mint amikor, mondjuk ~150 eve egy marhakereskedö az ipari forradalom ellen fejtene ki nezeteit.

 

Ugyanis:

 

"Nincs az az erö, amely feltartoztathatna egy technologiat, amelynek eljött az ideje"

 

Előzmény: Auralianus (329259)
szilvatövis Creative Commons License 4 órája 0 0 329260

Mindegy miért készítik.

Ha feltesszük a kérdés:

A szabadsághoz hozzátartozik-e, hogy én vezessem az autóm, ne automata akkor is, ha ez mérhető veszélyekkel és kockázatokkal jár?

Jogos föltenni a tükörkérdését:

A szabadsághoz hozzátartozik-e, hogy automata vezesse az autóm, ne én akkor is, ha ez mérhető veszélyekkel és kockázatokkal jár?

 

Köteles-e eltűrni a társadalom az autopilot használatával járó kockázatokat annak érdekében, hogy aki nem tud, vagy nem akar vezetni az is részesülhessen az autózás szabadságának élményében.

Más kérdés, amit Au fölvetett, hogy ha már csupán annyi kapcsolat van a vezetési eszközök, kormány, pedálok és az autó között, mint a számítógépes játékokban és valójában már most is a számítógép vezeti az autót, akkor valódi, vagy szimulált élmény-e a vezetés.

Az viszont tény, hogy utasként autózni és eljutni valahová valódi élmény akár ember, akár gép a sofőr.

Előzmény: mica-r (329258)
Auralianus Creative Commons License 5 órája -1 0 329259

Az automatizálás ellenzői olyan kontroll elveszítésétől tartanak, amivel már régóta nem rendelkeznek.

 

Egy mai autóban nem közvetlenül TE fékezel, vagy kormányzol, hanem a vezetéssegítő rendszerek közvetítik ÉS fordítják le a mozdulataid. Pont ettől

válik a vezetés élménnyé... megnézném, hgy kiélvezné a régi "kenyérszervós" kormányt meg az elektromos áttétel nélküli fékezés örömeit. Az ebben 

a vitában a vicces, hogy a "biztonságos oldalra" pont azért kerültünk át, mivel ezek a rendszerek korrigálják az ember hiányosságait (hirtelen nem tud

erőt kifejteni vagy túl sok erőt fejt ki kormányzásnál...nem bírja eléggé lenyomni a féket)

 

 

Az emberi tényező kivezetése a közlekedésből a tervezhetőségét fokozná. Jelentősen csökkenne az infrastruktúraigénye és a fenntartásának költségei.
Ezáltal olcsóbbá tenné az áruszállítást (és technikailag az ember is áruvá válna).

 

 

Hogy ez csökkentené-e az egyén szabadságát? Szerintem a legjobb analógia erre a fegyverviselés. Csökkenti-e az egyén szabadságát az, hogyha a

fegyverviseléshez való jogát korlátozzák? 

Előzmény: mica-r (329258)
mica-r Creative Commons License 12 órája 0 0 329258

Nem ezért készülne az az autopilot!

szerintem

Előzmény: szilvatövis (329257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!