Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 20 perce -1 0 298842

Egészségedre...

Előzmény: orgonatündér (298840)
advocatusdiaboli Creative Commons License 20 perce -1 0 298841

Nyüglönc - van egy halom kocsim. Momentán kézi tekerős ablak éppen most egyikben sincs (sőt, kézi váltó sem, no jó, a srácok alá adott céges kiskocsikban van) - egyikkel sincs semmi bajom. Nem is volt - és szerintem nem is lesz.

 

Szóval konkrétan nem értem, miről szól a panaszáradat. Az ide írottakat elolvasva az a kép áll össze, hogy kizárólag javíthatatlan fostalicskákat lehet kapni ma a piacon, amelyek agyonbonyolított, kézben tarthatatlan konstrukciók - és folyton bedöglenek.

Én - én nem ezt látom, sőt, nem ezt tapasztalom. Hanem az ellenkezőjét. Azt, hogy a 80-as évekbeli autók még bizony folyton elromlottak, a 90-es évekbeliek már jóval ritkábban, a mostaniak meg nem csak nem romlanak, de közben meg olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amelyek 20-30 éve még a leges-legfelsőbb kategóriában sem feltétlenül voltak elérhetők, vagy ha igen, önmagukban egy kiskocsi árába is belekerülhettek.

 

Azt én magam nem egyszer leírtam - hogy a mai kocsikból aligha lesz veterán. Pöcsköszörű downsizingelt turbós kismotorok, nagyon komplex elektronikák - amúgy szerintem jellemzően igen jól megcsinálva. Sokáig problémamentes és praktikus dolgok - aztán, amikor a vas elöregedik és elkezd problémázni - akkor vége lesz, akkor megy a bontóba. Igen - de ez az ára annak, hogy egy "potom" 8-10 milliós kocsiban a szó legszorosabb értelmében minden szempontból élvezheted egy akár csak 15-20 évvel ezelőtti Rolls kényelmét és szolgáltatásait - sőt, akár annál is többet. Vagy egy totál belépő, fapados Dákóban megkapod azt a komfortot, menetbiztonságot, dinamikát (és akár helykínálatot is) - amiért a 80-as évek elején egy Passatot vagy 5-ös BMW-t kellett volna venned (aki nem hiszi - próbálja ki!!).

 

Ez van. Lehet rajta siránkozni, de újra csak: az új autókat nem a segélyeseknek és azon munkanélkülieknek tervezik, akik majd 30 éves korukban egy nagyobb családi ebéd áráért akarnak "jó kocsit" venni, és felháborodnak, ha nem kapják meg...

 

Amúgy én meg kifejezetten szeretem a sok bigyót, mindig minden kocsim jó ideje fullos. Megveszem a ritkán használt izéket is, mert ha ritkán is, de használom azokat is. Megjegyzem, az 50 éves Rollson nem csak az ablakok - de az első ülések is motorosak - és működnek is. Mindegyik, minden irányban, mindig. És nekem tetszik..

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (298830)
orgonatündér Creative Commons License 30 perce 0 0 298840

A mínuszok adását kifelejtettem :)

Előzmény: advocatusdiaboli (298838)
orgonatündér Creative Commons License 30 perce 0 0 298839

Mi a te életcélod tulajdonképpen - a nyivákoláson kívül?

 

Rajtad csúfolódni.

Meg a sarkításaidat szóvátenni. A régi görög logisták néha sírnának rajtad.

Előzmény: advocatusdiaboli (298838)
advocatusdiaboli Creative Commons License 30 perce -1 0 298838

Nyifogsz, nyivákolsz folyamatosan. Nem létező problémákon lovagolsz. A CAN-buszos kocsikban bedöglő, vagyonért cserélhető és "betanítást igénylő" intelligens ablakemelőn siránkozol, miközben ilyenek csak a 10+ milliós árkategóriában fordulnak elő, ott is csak az újabb kocsikon - és kis túlzással példa nélküli a meghibásodásuk. Szerintem simán lehetséges, hogy az egész országban nem volt egyetlen egy ilyen meghibásodás sem - de te mégis úgy állítod be, mint "kortünetet és jellemzőt".

 

Igen, teljesen szabad és független akkor tudsz lenni, ha, mint Diogenész, egy hordóban élsz, nincs semmilyen technikai berendezésed, így azok persze el sem romolhatnak. Ha már van egy - akármilyen !!! - kocsid, akkor az már el is romolhat, költened, foglalkoznod kell vele - FÜGGESZ TŐLE. Így van. Cserébe megoldhatsz vele egy sereg olyan feladatot-problémát - amit nélküle nem. Nem rosszabbul - hanem sehogyan sem. A xar számítógéped és fostalicska monitorod előtt ülve az ótvar, mocskos kapitalista csalás internetedet használva diskurálhatsz itt most másokkal, vagy nézhetsz egy jó filmet, olvashatsz-tanulhatsz mindenfélét, játszhatsz - ehelyett ülhetnél tök egyedül az erdei odúdban is, és jókat elmélkedhetnél azon, mennyivel jobb neked, hogy itt unhatod magadat halálra tétlenül, de legalább nem romlik el semmid - mert nincs is semmid...

 

Mi a te életcélod tulajdonképpen - a nyivákoláson kívül?? Micsoda?? A technológiai-technikai fejlődés az szerinted xar, mert minden bonyolultabb lesz tőle. Jó, akkor másszunk vissza a fára - az nem romlik el... Úgy jobb lesz?

Előzmény: orgonatündér (298829)
Tükörország Creative Commons License 1 órája 0 0 298837

Már windows sem a régi. Lehet vizsgálni az olcsításokat benne.

https://hup.hu/cikkek/20170625/32_tb-nyi_belsos_windows_10_build_core_forraskod_szivargott_ki_online

GabikA Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298836

most ugy romlott el, hogy a lefele irany nem mukodott, a felfele az igen (es a szerelom is epp dolgozott)

de hogy forditva mi lett volna, hetvegen, ebben az esos nyarban?

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (298835)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298835

Majd ha beázik és állandóan lemegy, miközben otthagynád a kocsit a város közepén, nem fogod. Egy megfelelő időben kirántott biztosíték megoldotta, de nem mindenki tudja mi is az.

Előzmény: GabikA (298831)
GabikA Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298834

meg  auto klimaval sincs, es az is kell :)

Előzmény: GabikA (298833)
GabikA Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298833

dustert vennek (hasznaltan :)), mert tetszik kulsoleg, ha lett volna a nissan 2.0 dci-jevel szerelve, de csak az 1.5dci-vel van, azt meg nem veszek

Előzmény: orgonatündér (298832)
orgonatündér Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298832

OFF

A Dustert tudtam szeretni - nyilván korlátai tudomásul vételével.

HA kéne egy nagyon könnyű terepjáró (és kitermelné az árát  vagy csak lenne pénzem rá), vennék is újonnan. Kíváncsi vagyok meddig lenne ésszerű üzemben tartani.

 

 

(Azt, ismerve a körülményeket egyéni elbaszásnak, szerelői gányolásnak (olcsó munkát rendeltek meg), és baleseti előéletnek tartom, hogy fagyban nem indult, levegős lehetett a diesel-üzemanyag vezetéke.)

Előzmény: GabikA (298828)
GabikA Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298831

miondjuk en szeretem a vellanyablakot :)

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (298830)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298830

Valójában nincs választási lehetőséged.

Pl. kézi ablaktekerős, nagy teljesítmény Dieselt-t,  tempomattal, automata klímával, ABS, de többi sallang nélkül nem tudsz sehol sem venni.

 

Bele kell venned egy csomó kacatot csomagban, amire soha semmilyen szükséged nincs, csak pénzkidobás.

Előzmény: advocatusdiaboli (298822)
orgonatündér Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298829

Szerintem még nem is ültél amúgy olyan kocsiban életedben, amiben CAN-buszos, saját azonosítós "okos" kapcsoló volt, 

Egy kis elménckedő OFF

Ha a BKV modern buszait (CAN-busz, éérted!) nem számítjuk, akkor:

Havonta kb. 5 ilyenben ülök. (De ez nem érdem, csak mellékes.)

Emellett:

Salvor stílusában így nézne ki a válasz (mikor baszogatod "biztos kitoloncoltak az USA-ból" módon):

Szerintem meg én szebb és okosabb vagyok, te meg púpos vagy és sánta.

És a postás dugja a feleséged (a postásoknak elég rossz az ízlése).

 

(csak a zárójeles rész az én stílusom. Szóval ez most nem hangzott el, ahogy a te szónoklattani sarkításaid sem, mert még retorikai érvnek is gyengék) 

Előzmény: advocatusdiaboli (298818)
GabikA Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298828

igy van, a dako jo verda, foleg, hogy meg aruljak a ronyo 1.6-os benyas megbizhato motorjaval, nem csak turbos pocskoszoruvel

Előzmény: orgonatündér (298826)
orgonatündér Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298827

Motorkerékpáron nincs ilyen alkatrész.

 

És sokszor kézi ablaktekerőt használok. Vagy olyan autót, amiben ez javítható, csak ritkán kell.

 

A szabad emberségnek ez az ára. Nem birtokolja az ember a modern divatos technikát (és nem is bérli).

Hanem: vagy nélkülözi (brühühü...), vagy adják a segge alá.

 

Tudod, a hízott kutya, meg a sovány farkas meséje.

Előzmény: advocatusdiaboli (298818)
orgonatündér Creative Commons License 1,5 órája 0 0 298826

Az nyilván régi szar lehetett. :)

 

Egy Trabant menetkényelme és képességei, advo után szabadon

 

Megj: aki kinyitja az ablakot szellőztetni, az szíveskedjen SZERETNI az így bejövő legyeket.

 

A "kapható a mai komforttal (üléskényelem! E tényleg fontos) de nem mai központosítással autó (Dacia, pl.) dologra: átmeneti korban élünk.

Én vázoltam egy vélhető célt egy látható tendencia alapján.

De hát van néhány tendencia, trend, aztán meglátjuk, meddig mehet, mi lesz a korlát, vagy mi előz be. mint mindig.

 

 

Az átmeneti korra a másik jó példa a pénz.

Hisz van készpénz. MÉG.

("Aki nem akarja a teljesen készpénzmentes világot a bankrendszer kockázatai viselésével EGYÜTT, az nyilván kagylóhéjjal akar fizetni meg primitív cserekereskedelmet szeretne. Mondhatni, Észak-Koreát.")

Előzmény: GabikA (298824)
GabikA Creative Commons License 2 órája 0 0 298825

A jellemző az, hogy ezekhez a kocsikhoz 6-8 évig, 2-250 ezerig egyáltalán nem kell hozzányúlni, semmihez sem, semmiféle meghibásodást sem produkálnak (most már ott tartok, hogy a 6-8 évesen, 2-250 ezerrel leadott céges kocsikban gyakorlatilag kivétel nélkül még az eredeti, gyári akkuk vannak !!!) - és igenis vegyük tudomásul, hogy 20-25 évvel ezelőtt az iparág ezt nem volt képes produkálni - még a prémium kategóriában sem!

 

igy van, igy volt a foshulladek franszuammal is

most viszont egy 6-8 eves dizelt tervezek venni 2M korul, abban azert sok minden bedogolhet 200-500k koruli osszegu javitast maga utan vonva (befecsk rendszer, kettos tomegu, turbo)

Előzmény: advocatusdiaboli (298807)
GabikA Creative Commons License 2 órája 0 0 298824

na az enyemben meg ugy volt a csere, hogy kapcsolo kipattint csavarhuzvoal, uj berak, es megy

 

tenyleg nem kellene lecserelnem egy megane3-asra...

Előzmény: orgonatündér (298813)
GabikA Creative Commons License 2 órája 0 0 298823

Hány ablakemelő kapcsolót cserélték ki az autóidban eddig?

 

nekem ugy latom, hogy kezd eletciklusa vegere erni a megane (14 ev, 335k km), egyik ablakemelom megdoglott

atmenetileg egy bontott volt benne (sajna mas szinu), utana kaptam egy ujat, de az sem volt draga

 

szoval nekem egyet mar cserelni kellett :)

Előzmény: advocatusdiaboli (298818)
advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -3 0 298822

Jó, de a költség-oldalról viszont igen hatékony megoldás a tömeggyártók részéről az uniformizálás. Amikor a sokféle termékükben felhasználható részegységek minimális módosítással, adott esetben simán csak átprogramozással felhasználhatók mindenütt.

Tényleg azt kell nézni, hogy mit kapsz - és mennyiért. 

 

Egyébként meg tényleg nem értem a vinnyogást, de komolyan nem. Vehetsz egy egyszerű, alapmotoros, alap-felszereltségű Suzukit ma az átlagjövedelemhez képest annyi pénzért, amennyiért nem nagyon tudták volna 40 éve semmilyen kocsit sem megvenni - és utána, ha a előírt (nem sok és nem is drága, eleve 15-20 ezres szervizciklusok a még nem is olyan régen általános 5 ezresek helyett) karbantartást megkapja, akkor 15-20 évig, 150-200 ezerig szinte garantáltan semmi baja nem lesz, nem fog elromlani rajta semmi.

 

Hja, hogy aki aztán majd 25 évesen, ki tudja mennyi futásteljesítmény után 80 ezerért vesz egy autót, fel van háborodva, hogy nem új kocsit kapott? Hogy a lakótelepi kopasznepper a nagy nehezen összesimlizett 600 ezréből vesz egy atom szakadt, totálisan lelakott, "bele lógó", fél évtizede nem szervizelt, karban tartott 20 éves, de nagy, fekete és 7-es BMW-t, mert ő akkora arc, hogy másba mégsem ülhet - és utána totálisan ki van akadva, hogy az újonnan 30 milliós árkategóriájú kocsi egyfelől természetesen tele van problémával, és főleg, hogy ezeket a problémákat nem az ő üres zsebéhez méretezett összegekből lehet csak orvosolni? Hát kérem, az élet sanyarú - ezt a kocsit NEM NEKI TERVEZTÉK ÉS GYÁRTOTTÁK... Vett volna ennyi pénzből egy minél jobb állapotú, alapmotoros-alapfelszereltségű Swiftet - azzal egész jó eséllyel különösebb gondok nélkül futkorászhatna. De neki kényszere volt arra, hogy nem is egy, de legalább öt számmal nagyobbnak látszódjon - mint amekkora...

 

Most nem akarok megbántani senkit, de aki egyfolytában azon vinnyog, hogy őt hogy átverték, hogy mekkora csalás az ő autója, hogy milyen disznóság, hogy mi mennyibe kerül hozzá - az maga a hibás, és ott követte el a szarvashibát, hogy eleve egy olyan kocsiban ül, amibe bele sem lett volna szabad ugrania...

Előzmény: mica-r (298821)
mica-r Creative Commons License 3 órája 0 0 298821

Más összetevőket is látok a dologban.  Pl költség oldalról is nagyon szorongatva vannak az autó tervezői, ez sokszor tettenérhető a végtermék tartósságán, stb...

Ezt van aki úgy fordítja le magának, hogy élettartam tervezés. Inkább következménynek gondolnám, de megjegyzem "És nem lehet mást venni, olyat, amit egyszerű fenntartani."  (orgonatündértől) nyilván nem igaz. Van olcsó egyszerű autó, Dacia jellegű. Lehet venni, egyszerű olcsó, stb. 

Másik véglet pl egy Audi karosszéria, vagy kipufogórendszer. Autóélettartamban a végtelenhez közelítenek, nem is volna szükség rá.

Előzmény: advocatusdiaboli (298819)
advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -3 0 298820

Ja, értem, hogy ez a gonosz kapitalisták világ-összeesküvésének a része, így már más...

Előzmény: orgonatündér (298812)
advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -2 0 298819

De ezekhez nem is kell hozzányúlni, csak akkor, ha xarrá törik a kocsit, és a felét ki kell cserélni. Vagy amikor már harminc éves és rommá nyúzott, rég bontóérett lesz az egész.

 

Ma simán kapsz egy új kocsihoz akár 7-8 év garanciát is. És jellemzően nem is nagyon kell élni vele - azért is adnak ennyit.

 

Nem mondom, hogy az a törekvés, filozófia, amiről beszéltek - az egyáltalán ne létezne, de nagyon durván túl van dramatizálva az egész. Azt is figyelembe kell venni, hogy ezeket a termékeket zömükben olyan országokban és olyan országok számára tervezik - ahol a szervizelés a humán erőforrás-igénye miatt eleve annyira drága, hogy sok esetben tényleg az a gazdaságos megoldás, ha egy komplett blokk, részegység egyben és könnyen-gyorsan cserélhető, nem az, ha az hosszadalmas melóval szétszedhető, majd kicserélhető benne a jellemzően mindig filléres biszbasz, ami a gondot okozza.

Előzmény: mica-r (298816)
advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -2 0 298818

Hány ablakemelő kapcsolót cserélték ki az autóidban eddig? Konkrétan?

 

Szerintem még nem is ültél amúgy olyan kocsiban életedben, amiben CAN-buszos, saját azonosítós "okos" kapcsoló volt, azokban a huszonéves öreg vasakban, ahol már előfordul, hogy eldobják magukat ezek is - ott még nem voltak effélék, a legdrágábbakban sem.

Előzmény: orgonatündér (298813)
advocatusdiaboli Creative Commons License 3 órája -2 0 298817

De nincs is semmiféle kényszer arra, hogy felhőben tartsd az adataidat. Veszel egy 10T-ás diszket, és feltolsz mindent. De ha redundáns, hibatűrő adattárolást akarsz - akkor azért annak vannak már költségei ezen messze túlmutatóan, mi több, az üzemeltetése némi odafigyelést és szakértelmet is igényel - és ha ez nincs meg helyben, külsőst kell megbízni - akkor hirtelen kiderülhet az is, hogy a felhő is versenyképes megoldás - mégis. Persze, vannak árnyoldalai is (én sem szeretem).

 

Egy LED mátrix fényszórót meg szerintem nincs értelme hasonlítgatni egy H7-es sima izzóssal. Olyan drámaian más a két rendszer képessége, az általa biztosított megvilágítás - így adott esetben az éjszakai vezetésbiztonság - mint ha egy régi Trabantot akarnánk egy mai korszerű és jól felszerelt kocsival összevetni. 

Persze, akinek kizárólag és csakis az az elvárása, hogy az elképzelhető legolcsóbban jusson el A-ból B-be, az nem számít, hogy mennyire kényelmesen, gyorsan, biztonságosan - az a Trabantot fogja favorizálni. Egészen addig, ameddig véletlenül nem karambolozik egy normális kocsival, vagy egy kanyarban a kicsit vizes útról le nem csúszik bele az első fába egy olyan helyen, ahol egy normális autó "meg sem nyekken" - de utána már nem fog úgysem reklamálni...

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (298814)
mica-r Creative Commons License 3 órája 0 0 298816

Ennél izgalmasabb a helyzet, ajtónként van vezérlőelektronika, meg egy közös komfort modul. Ráadásul alvázszámos identitással. Csak gyári online módon lehet cserét elfogadtatni az autóval.

Előzmény: orgonatündér (298813)
_cipo_ Creative Commons License 4 órája -1 1 298815

Ezért kérdeztem rá erre a fontos alkotórészre. :D

Előzmény: orgonatündér (298813)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 4 órája 0 0 298814

Ez van a számítástechnikában is. Bérelt lassú tárhelyet drágán (felhő neű baromság), miközben az adathordozó filléres termék és nem is kémkednek bele illetéktelen illetékesek.

 

A LED lámpa azért drága, mert bonyolítják, miközben már van elég jó fényt adó H4/H7 csere LED.

Ehhez képest az egyik céges Kiánkban - miközben jó autó- havonta megy el valamelyik H7.

Előzmény: orgonatündér (298812)
orgonatündér Creative Commons License 4 órája 0 0 298813

Az ablakemelő kapcsoló NAGYON bonyolult.

Ha azt nem öntik be 5-szörösen műgyantába, és nem kell az ajtót (nem csak a kárpitot) leszerelni a cseréjéhez, ezenkívül külön software címmel ellátni (tehát gyári kód az új installálásakor), akkor összedől a világ, de legalábbis:

 

- megengedhetetlenül leromlik, szétjön a vezetékcsatlakozás, mert a rázkódás, "ércse mán meg nem lehet". Mert régen józsibá forrasztottta, de hát annak az élettartama olyan töredéke, hogy hát a kőkort senki nem kívánhatja vissza.

 

- Ha mindenféle bontott vackot be lehetne építeni, az a lopott autók kereskedelmét segítené.

És rontana a megbízhatóságon is, a gyár hírneve

 

- Ha még a villamossági boltban kapható közönséges mikrokapcsolót is be lehetne építeni, akkor...

(Tényleg, minek is az általános villamossági bolt?)

...Az nem lenne MINŐSÍTETT alkatrész. Nem úgy kattog, más az ügyfél-élmény (és hát élménytársadalom lennénk, vagy mi). Tán még software-instabilitást is okozna.

Ja, és lehet, hogy ólomtartalmú forraszanyaggal forrasztanák, és az borzalmas környezeti kár

Nagyobb, mint 1 tonna vegyes hulladékot (6-8 évvel azelőtti neve: gépkocsi) szemétre vágni.

 

 

Záró megjegyzés:

Azt szoktam gondolni, hogy a magyar (meg az európai, stb.) társadalomnak MA nagyon hiányzik a Karinthy, Mikszáth és Móra, kisebb részben Móricz.

DE most arra jutottam, hogy Jonathan Swift is hiányzik. Kéne pár "szerény javaslat".

Előzmény: _cipo_ (298811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!