Simán lehet életszerű, és, mint írtam, adott esetben nem megfizethetetlen. Én nem ismerem amúgy jól a bömösöket, de a hátulról látható nem túl jó kép alapján azért szerintem ez nem egy öreg autó - ez valami most is futó, vagy legfeljebb utolsó előtti modell lehetett.
Én azért nem lennék ilyen sarkos, biztos vagyok abban, hogy a bömösnél figyelik az ilyen eseteket, és próbálják is a tanulságokat beépíteni. Az ilyen problémák meg sajnos velejárói az egyre katasztrofálisabban elbonyolított kocsiknak...
A Casco-t sokszor azért 5-6-8 éves kocsira is megkötik, és van is értelme - az ára pedig messze nem annyi, mint gondolnád. Ha például meglévő kocsiról váltva jó magas bónuszokkal (pl: B10-es kötelezővel) lépsz át új autóra, és még fővárosi-nagyvárosi sem vagy (legalább papíron) - meglepően alacsony árakat lehet kapni. Nekem jelenleg egy kb: 12 milliós listaárú új kocsira írd és mond 98 ezer körül van az éves teljes körű Casco és GKFB együtt - ehhez képest a cégautó-adó havi 22 ezer...
De ránézésre látszott azon a BMW-n, hogy valamelyik viszonylag új modell, ettől persze még lehetett 3-6 éves, ki tudja, mennyit futott is.
Ja, még egy adalék az akku-vitához - most hétvégén fingott ki a Rollsban az akku végleg, ma cseréltem ki újra... A kipurcant akku 2005-ös volt... Eddig bírta gond nélkül - az is igaz, hogy ez alatt ment a kocsi kb: 40 ezret összesen, garázsban állt, és rendszeresen intelligens-regeneráló töltőre volt akasztva.
Azt hiszem, lesz a cég mérnökeinek mit átgondolniuk, módosítaniuk.
Hát a BMW tervező-mérnököknek biztos, hogy nem kell aggódniuk - mert Shadow-tól tudjuk, hogy tervezési hiba márpedig nincs. Max mi nem értünk hozzá.
Illetve ha létezik is tervezési hiba, az is csak femto-százalékban fordulhat elő - de az se soha a BMW-nél.
Tehát a BMW tervezőknek nincs miért izguljanak - mert a sorozatos tűzesetek vélhetően a szakszerűtlen vezetés, vagy más, a BMW-től teljesen független okok miatt fordulhatnak csak elő.
Persze hogy új volt a bőmös - hisz ki köt egy ilyen átfogó Casco-t egy régebbire? Ennek az éves Casco-ja annyiba kerülhet, amennyiért más működő autót vásárol - friss műszakival.
Érdekes, hogy varsóban csak most bontják. volt rá 20 évük, és ott nem olyan szepegő, merjünk kicsik lenni kormányok voltak, mint itt az Antallék vagy az MSZP-s
Az LNG hír érdekesebb, de ne feledd, van Lenyelországnak egy új LNG kikötője, bő 1 éves (legföljebb 2).
És az USA alighanem dömpingáron adja a földgázt (az oroszok meg a németek orra alá egyszerre borsot törve).
Az ilyenek ára ott is politikai kérdés, nem csak az oroszoknál.
Átszámítás durván 1 normálállapotú gáz m3 kb. 0.65-0.7 kg, tehát 1 milliárd m3 az 0.7 millió tonna. Tehát 3 milliárd m3 szerződött LNG szállításról beszélünk, lengyel kikötőbe (melynek a teljes fogadóképessége évi 5 milliárd m3)
Másfelől a magyar földgázfogyasztás 13 és 7 milliárd m3/év közötti (2003 a tetőpont, 2014 vagy 15 a mélypont), 2017-18 valahova 8-9 milliárd közé sikerül. Téli, igen hideg napokon napi 60-70 millió m3 egyébként
A lengyel népesség a magyar négyszerese, iparuk is van, ellenben szenük is - simán lehet kétszeres a gázszükséglet, legyen durván 20 milliárd m3/év. A baromi nagy becsült palagáz készletet (1920 mrd m3) tudtommal még nem bányásszák ott sem
Ilyen azért megesik, de az biztos, hogy tűzesetek szempontjából a bömös mostanság nem homorít túl szépen. Amit adatokat látok, az alapján sanszos, hogy az olasz szupersportkocsik (Ferrari-Lambo) után ez a legkigyulladósabb márka az új kocsik körében, nem véletlen a koreai lépés - ami példátlan, ilyen még soha egy autómárkával sem fordul elő sehol a világon (hogy gyúlékonyságra hivatkozva kitiltották helyekről).
Azt hiszem, lesz a cég mérnökeinek mit átgondolniuk, módosítaniuk.
Azért egy kis pozitívum, hogy lángolva is elindult...
Igen, azt írja a cikk, hogy biztos a tűztől összeérhettek vezetékek és emiatt lódult meg az égő autó - magától.
Még "szerencse" volt, hogy ott állt annak a csajnak a Suzukija - mert különben ki tudja hol áll meg?
Lehet elment volna egész a helyi BMW-képviselet kirakatáig, vagy ki tudja?
Na ezért nagyon helyes, hogy a BMW nem foglalkozik önvezetéssel, mert ha az lett volna benne, lehet az égő autó elmegy hazáig, beáll a garázsába - és jól felgyújtja a családi házat is.
Ehhez képest az, hogy egy BMW ártatlan, parkoló autókat gyújtogat az utcán - az nudli.
Nem lehet elkerülni azt hiszem ...azon szoktam csak meditálni itt, hogy folytatódnak a totális háborúk vagy ez már a lovag kor. Mindenesetre jó lenne belehúzni azokba az önvezető napelemmel töltős elektromos stb...k be mert itt a korszak vége.
SZOMBATHELYEN KIGYULLADT - ÉS GYÚJTOGATOTT IS - EGY (VÉLHETŐEN ÚJ) BMW SUV !
De annyira kigyulladt, hogy:
a) Elgurult vagy 20 métert, nekiverődött egy parkoló Suzikinak - és azt is leégette
b) A gazdája poroltóval azonnal oltani kezdte, de hiába (vélhetően az olthatatlan Li-Ion akkuk miatt...oh wait...)
c) Onnan gondolható, hogy újszerű BMW-ről van szó, hogy bemondták, hogy az autót is meg a leégetett Suzukit is a BMW Casco-ja kifizeti - márpedig bontószökevényekre nem kötnek cascót, pláne nem ilyet.
Most képzeljétek el, hogy mi lett volna, ha nem egy BMW művelte volna ezt, hanem egy Tesla:
- azonnal ott termett volna a CNN magyarországi stábja
- a hírt átvette volna kiemelt helyen a WSJ, az FT - és minden létező helyi szennylap
- a Tesla papírok reggelre 200 alá zuhantak volna
- Musk a Late Night Show-ban magyarázkodhatott volna a tűz okairól és az egyébként remek tűz-statisztikákról
De mivel csak egy BMW égett porig - magától - ebben nincs semmi rendkívüli.
Nemsok, ha egyáltalán van e itt a forumon aki tényleg értene a benzin vagy dizel motorokhoz, szerintem nincs
de valami féltanultak akik itt ott felkaptak valamit, és hirdetik. de magához a "modern" motorkeknologiához és a hatásokhoz nemsokat lehet itt "tanulni" söt néha a ellenkezöjét (hehe)
....Varsóban éppen bontják a szovjet felszabadulás emlékművét. Eddig ráért? Nagyon akarnak itt valakik valamit. A lengyelek szerződtek 2 millió tonna amerikai LNG re, 30% al olcsóbb mint a vezetékes oroszországból.
A filmben elmondják, az akkuk és az utastér fűtését elsődlegesen az elektromos eszközökben keletkező hulladékhővel oldják meg. Föl van fűzve az egész egyetlen hűtőkörre.
panaszkodnak hogy sok az üres üzlethelység Manhattan-ben, persze Detroit-t nem fogják utolérni
Szerintem nincs ebben semmi rendkívüli. Nézd meg nálunk a Rákoczy utat, vagy akár a Körútakat.
Valamikor ezeken üzletet birtokolni egyenlő volt az előkelőséggel és a gazdagsággal.
Ma meg már a lepukkant, csődös üzletek szinonimái.
A tehetőseknél már nem sikk délután kikorzózni a nejükkel, vagy a barátnőjükkel az említett üzletsorokra - csakúgy, mint ahogy már a 5th Avenue-ra sem divat már.
Az üzletek elé parkolni nem lehet, bizonyos szint felett a paparazzók sem kímélnek, a boltok eszméletlenül túlárazottak (köszönhetően elsősorban az üzletek cunilingusokat nyaldosó bérleti díjainak) - hát kinek kell ez?
És már meg sem említem az internetet - ahol még a leg-elitebb márkáknak is van webshopja, ahol még azt is kitalálták, hogy bizonyos helyeire csak VIP-kóddal, de minimum arany hitelkártyával lehessen csak belépni.
Már hogy az úri közönség ne vegyüljön a plebs-el és még a neten is megőrizze meg az exkluzivitását.
Nekem legalabb van fogalmam arrol amirol beszelek (leven ez a munkam) neked meg lovesed sincs, meg a legalapvetobb dolgokat sem ismered. Csak elkepzeled a dolgot, mint a gyerekek a hetfeju sarkanyt meg a rézfaszú baglyot.