SZOMBATHELYEN KIGYULLADT - ÉS GYÚJTOGATOTT IS - EGY (VÉLHETŐEN ÚJ) BMW SUV !
De annyira kigyulladt, hogy:
a) Elgurult vagy 20 métert, nekiverődött egy parkoló Suzikinak - és azt is leégette
b) A gazdája poroltóval azonnal oltani kezdte, de hiába (vélhetően az olthatatlan Li-Ion akkuk miatt...oh wait...)
c) Onnan gondolható, hogy újszerű BMW-ről van szó, hogy bemondták, hogy az autót is meg a leégetett Suzukit is a BMW Casco-ja kifizeti - márpedig bontószökevényekre nem kötnek cascót, pláne nem ilyet.
Most képzeljétek el, hogy mi lett volna, ha nem egy BMW művelte volna ezt, hanem egy Tesla:
- azonnal ott termett volna a CNN magyarországi stábja
- a hírt átvette volna kiemelt helyen a WSJ, az FT - és minden létező helyi szennylap
- a Tesla papírok reggelre 200 alá zuhantak volna
- Musk a Late Night Show-ban magyarázkodhatott volna a tűz okairól és az egyébként remek tűz-statisztikákról
De mivel csak egy BMW égett porig - magától - ebben nincs semmi rendkívüli.
Nemsok, ha egyáltalán van e itt a forumon aki tényleg értene a benzin vagy dizel motorokhoz, szerintem nincs
de valami féltanultak akik itt ott felkaptak valamit, és hirdetik. de magához a "modern" motorkeknologiához és a hatásokhoz nemsokat lehet itt "tanulni" söt néha a ellenkezöjét (hehe)
....Varsóban éppen bontják a szovjet felszabadulás emlékművét. Eddig ráért? Nagyon akarnak itt valakik valamit. A lengyelek szerződtek 2 millió tonna amerikai LNG re, 30% al olcsóbb mint a vezetékes oroszországból.
A filmben elmondják, az akkuk és az utastér fűtését elsődlegesen az elektromos eszközökben keletkező hulladékhővel oldják meg. Föl van fűzve az egész egyetlen hűtőkörre.
panaszkodnak hogy sok az üres üzlethelység Manhattan-ben, persze Detroit-t nem fogják utolérni
Szerintem nincs ebben semmi rendkívüli. Nézd meg nálunk a Rákoczy utat, vagy akár a Körútakat.
Valamikor ezeken üzletet birtokolni egyenlő volt az előkelőséggel és a gazdagsággal.
Ma meg már a lepukkant, csődös üzletek szinonimái.
A tehetőseknél már nem sikk délután kikorzózni a nejükkel, vagy a barátnőjükkel az említett üzletsorokra - csakúgy, mint ahogy már a 5th Avenue-ra sem divat már.
Az üzletek elé parkolni nem lehet, bizonyos szint felett a paparazzók sem kímélnek, a boltok eszméletlenül túlárazottak (köszönhetően elsősorban az üzletek cunilingusokat nyaldosó bérleti díjainak) - hát kinek kell ez?
És már meg sem említem az internetet - ahol még a leg-elitebb márkáknak is van webshopja, ahol még azt is kitalálták, hogy bizonyos helyeire csak VIP-kóddal, de minimum arany hitelkártyával lehessen csak belépni.
Már hogy az úri közönség ne vegyüljön a plebs-el és még a neten is megőrizze meg az exkluzivitását.
Nekem legalabb van fogalmam arrol amirol beszelek (leven ez a munkam) neked meg lovesed sincs, meg a legalapvetobb dolgokat sem ismered. Csak elkepzeled a dolgot, mint a gyerekek a hetfeju sarkanyt meg a rézfaszú baglyot.
"Az ICE motor különbözö csücskeit különbözö osztalyok keszitik (meg egy rakas beszallitoja is van, pl. Bosch). Mindegyik osztalynak minden projektre vannak "goal"-jai."
Rosszul erted a problemat. Az ICE motor különbözö csücskeit különbözö osztalyok keszitik (meg egy rakas beszallitoja is van, pl. Bosch). Mindegyik osztalynak minden projektre vannak "goal"-jai. Aztan, ha pl. egy csapagy tul draga, vagy idöközben dragabb lesz a gyartasa (pl. beszallitotol erkezik), akkor majd olyat valasztanak, amely beleillik az arstrukturaba.
Ugyhogy a "hiba" nem közvetlenül all elö, nem feltetlenül egy emberre kenhetö, hanem az együttmüködes hibai hozzak azt letre. Rendszerhiba ... Aztan, ha egy motort nagyon elqrnak, akkor kell nagyobb darabszamban es garancialisan cserelgetni öket.
En nem koveteltem a Teslan semmit. Musk tett fel egy ketsorost a twitterre, amit en a valosagnak megfeleloen marketing bullshitnek nyilvanitottam. Ennyi.
Annak pedig igazán nincs sok jelentősége, hogy ki mit szeretne feladni a mostani életmódjából. Amikor az ember egy "dévényitibibácsis" világból
egy egész másfajátba történő átmenet közepén csücsül... akkor ez sokadrangú tényező. Függetlenül attól, hogy (f)elfog(ad)ja-e a többség mi is
történik éppen... az érdemi döntések meghozatalához rendelkezésre álló idő vészesen fogy.
Ha egyszer kényszerpályára kerültünk, akkor a tanulógörbe sokkal meredekebbé válik.
Ott ahol a kizárólag zéró összegű játszmákban gondolkodni képes emberek (demográfia, geopolitika + hasonló hülyeségek) majd egymást tapossák halálra a "maradékért"... ott az értelmesebbje rendszerszintű megoldásokkal áll elő és a végén mindenki jobban jár.
Gyanítom nem az értelmesebbje fog rosszabbul járni, ha a "maradékért" zajló küzdelemben az ő fejébe repítenek először golyót ;)
Nyilvánvalóan nem jött be a dolog, hisz garanciás motorcserék lettek belőle, az is nyilvánvaló hogy nem eleve így tervezték, amit te állítasz, hisz nem új koruktól ették az olajat. Tehát nyilvánvalóan vmi el lett baxva :)
Amúgy sztem kismillió oka nem lehet ennek, a TFSI motornál is a dugó-gyűrűnél volt a gond. Olajfogyasztás ez miatt lehet főleg, meg ugye a turbo tömítése, szelepszárszimmering, de az már egyértelműen elhasználódás.