Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328152

vagy így akarják learatni a lazább környezetvédelmi, munkavédelmi és egyéb előírásbeli különbségek extra-hasznát...

...gyanítom az ilyesmiken többet spórolnak, mint a munkabéren...

Előzmény: Rangun (328151)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328151

Így nyúlják le a kínaiak a jövő autóipari munkahelyeit.

Előzmény: Törölt nick (328150)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328150

Mondjuk az a nyilvanvalo megfejtes nem jutott eszebe a cikkironak, hogy ezen cegek nagy resze Kinabol akarja majd ellatni az europai piacot is...

Előzmény: _Berci (328146)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328149

Ennyit erről...

 

...egyrészt VAN rá pénz... másrészt ha a jog nem enged mást.. .akkor a cégek igazodnak ;)

Előzmény: _Berci (328146)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328148

Nem ott, egyrészt, az lehet atom is, nap is. ...persze tudjuk, az atom vagy a nap éppen csinálhatna metanolt vagy valamit ami folyékony és tisztán ég el.....hidrogént is. Ezt nem tudom, nem vennék rá mérget, de rengeteg, rengeteg, azt látom, minden személyautóba autóbuszba akkumulátor? Nagyon sok, tömegben szerintem egy alkohol gyár sokkal kisebb ami atommal vagy akármivel működik. Az elektromosság az akkumulátor olyan jópofaság szerintem, de van jövője, de csak úgy ahogy szoktam mondani, 70-80km/h sebesség és 50km es körzetben használható teljes biztonsággal. A társadalom fog változni, ennyi elég is lesz.

Előzmény: QuantumSingularitas (328141)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328147

A kényszer nagy úr (kínai EV kvóta), Európában meg csaló szoftverekbe invesztálnak.

Előzmény: _Berci (328146)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -6 0 328146

 

A zeuropaiak kemenyen invesztalnak EV-ba ... csak eppen nem Europaban!

 

Az európai autógyártók 21,7 milliárd eurót ruháztak be Kínában annak érdekében tavaly, hogy elektromos autókat gyárthassanak - derült ki a Transport & Environment friss összeállításából. Ez az összeg hétszerese annak, mint amit Európában hasonló célra fordítottak. A két autópiac nagyság között nincs ekkora különbség, három nyomos oka mégis van annak, hogy ilyen drasztikus az eltérés Kína javára.

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/az-europai-autogyartok-maguk-alatt-vagjak-a-fat-3-nyomos-oka-is-van-ennek.289754.html

 

_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -7 0 328145

 

Akkor kezdjük a dieselbetiltas szamolgatasat ...

 

1. Kivonunk 15 millio dieselautot a forgalombol (saccolt ar ~30 milliard €).

 

2. Mivel helyettesitjük ... es az mennyibe kerül?

 

...

 

Előzmény: Auralianus (328144)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328144

Szerintem meg a kapitalizmus takarója addig ér, amíg a jogállamiság megengedi... 

 

... a bíróságokon majd szépen addig perelik a nyugat-európai városokat amíg azok be nemtiltják a dízeleket...
és ezt majd szépen elfogadja a kapitalizmus is. Ez a szép a jogállamiságban. Nem csak a nagyvállalatok izégethetik

a népet a törvény betúje mögé bújva... hanem fordítva is múködik a dolog ;)

Előzmény: _Berci (328143)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -7 0 328143

 

Szerintem inkabb fogadd el, hogy (mondjuk Europaban) kápítálizmus van. Ott pedig a tevekenysegek kifejezhetöek dellaban.

Vagyis, ha követelsz valamit, akkor nem kell mast tenni, mint ELÖSZÖR a következö kerdesekre valaszolni:

 

- Mennyibe kerül az, amit javasolok (kiesö gazdasagi kepesseg kötsege, PLUSSZ a javallat megvalositasanak a költsege)?

- Honnan szerezzük be a dellat? Ki fizeti be, milyen különadorol van szo ...?

- Mennyiert milyen elönyöket kapok?

 

Minden kerdesre a valaszt pl. €-ban keretik +adni.

 

Lehet pl. a dieselbetiltassal kezdeni ...

 

1. nemetorszagban leallitunk ~15 millio dieselautot ...

 

Előzmény: Auralianus (328136)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 3 328142

Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

A troli azért nem népszerű, mert a legtöbb tömegközlekedési vállalatnál, különösen Budapesten, a buszos ágazatnak van a legnagyobb lobbiereje, akik nem fogják az imádott dízelbuszaikat másra cserélni, vagy leépülni.

 

Egyébként pedig pont hogy egyesíti a két rendszer előnyeit, vagy inkább egy olyan átmenetet képez, aminek meglenne a maga fontos szerepe.

Maga a jármű a teljesítményelektronika, és a szigetelések miatt + a csápos áramszedő miatt drága.

Ehhez még hozzájárul a felsővezeték kiépítése és fenntartása.

 

Cserébe az üzemeltetése olcsóbb, mert az áram olcsóbb energiaforrás mint a dízel.

És akkor jönnek a (buszos) lobizás eredményei:

 

- a tömegközlekedési cég nem fizeti ki a dízel teljes adóját, kedvezményes áron kapják

- olyan vonalak kerülnek kialakításra, ahol a troli egy másodrendű, feltáró-ráhordó szerepben van - ebben kéne lennie a dízel busznak

- miközben különösen a Rákóczi-Thököly tengelyen dízel buszkaravánok tülekednek az általuk okozott dugóban, és füstölik tele a várost

 

annak kellene érvényesülnie hogy a forgalom függvényében haladunk a kötöttebb pálya felé:

busz -> troli -> villamos -> metró/hév

 

ehelyett a busz felzabálja alulról a trolit, mert ez a buszos lobbi szívnek a kedves, és a villamos is felzabálja a teret a troli elől a másik oldalról, mert a kötött pálya szerelmesei meg azt erőltetik oda is ahova nem kéne

 

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328141

Azt megteszi helyette az erőmű.

Előzmény: zöldkomcsi. (328139)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328140

Az volt a baj! Ha harmad annyi pénzt adtak volna az nem érdekelte volna csak azokat akik meg tudják csinálni. Pl az ország imázs pályázatra okosan csak 1.5 millió díjat dobtak fel, ha 15 lenne akkor valaki lenyúlja és lesz valami gagyiság a vége.

Ahol bőven van pénz, mindegy honnan államtól vagy banktól ott kialakul egy belső kör akik csak maguknál gyengébbet fogadnak be és egy idő, nem rövid idő alatt lecsökken a színvonal. a sportban a footballban a mexikói 0:6 volt olyasmi mint a buszgyártásban ez az akkumulátoros. Ha nem 3 hanem 30 csuklós árát adják 1 ért akkor se működne.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328133)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 1 328139

De egy előnye csak van, nem bocsát ki semmit.

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328138

Akkumulátor - felső vezeték, ez így áll szembe, az összes többi ugyan az.

Ahová kicsi a forgalom, oda meg azért nem érdemes akkumulátoros mert a dízel szennyezés is annak megfelelően kevés, gazdaságilag se éri meg.

Ettől függetlenül szerintem is a busz előbb kellene legyen akkumulátoros mint a szemlyautó, műszakiklag, de más szempont érvényesül. A trolit nem részesítjük előnybe azért mert elektromos, de olyan autót vennék én is természetesen. Nekem pl meg is felelne amik elérhetők (30 millióét...)-: ) 

Előzmény: advocatusdiaboli (328132)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328137

amiket felsoroltál, az mind a felsővezeték része

azt a többlet eszközt/kiadást kell idesorolni, ami nem lenne felsővezeték nélkül

Előzmény: advocatusdiaboli (328135)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328136

Valószínűleg másként képzeljük el a felmenő rendszerű kitiltást...

... én pl úgy, hogy az autó hasznos élettartamát 8 évnek tekintve... az eladását 8 évvel a  forgalomba engedési tilalom előtt rendelném el.
Te pedig ezek szerint varázspálcával overnight... remélem nem rád fogják bízni akkor a bevezetést.


****
  
Természetesen létezik egy "hatékonysági minimum" ami alatt a tárolás-visszanyerés értelmetlen az adott technológia mellett... de a gazdaságosság
és a technikailag lehetséges az nem ugyanaz...  az energiewende kezdetekor a megújulókat SEM lehetett gazdaságosan termelni (azért volt a garantált
átvételi ár)...  a tárolás "gazdaságosságának" fokmérője pedig az az áramár amivel az eltárolt, majd visszanyert energiának versenyeznie kell. Szóval
nem (csak és kizárólag) a technológiától függ, hanem a piaci áraktól. 


Pontosan ezért van szükség VALÓS politikai akaratra és forrásokra IS...


>> vicces módon pl a CERN működtetésénél fel sem merül, hogy "mennyibe kerül"...miért? Mert van valós politikai akarat az üzemeltetésére. Sőt... a
fegyverkezéskapcsán sem szempont mindez... mivel ugye "valakik" szerint a katonai (elrettentő) erő az ugye "nemzetbiztonsági érdek"... ezzel szemben

a megújuló energia meg az energiafüggetlenség... na az nem... 

Ér röhögni? Egy VALÓDI nemzetközi olajkitermelést érintő konfliktus esetén az energiaellátás jó része + a polgári közlekedés megy először a levesbe....

 

Előzmény: _Berci (328124)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328135

Én arról beszélek, hogy egy vonal villamosítása - AZ NEM A FELSŐVEZETÉKBŐL ÁLL. És mellesleg még a felsővezeték esetében is az ott futó drót az a költségek nagyon szűk egyszámjegyű százaléka, konkrétan legtöbbször még az 1%-ot sem éri el, százszor többe kerülnek a tartók, kereszthuzalok, betápok, egyebek.

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328134

Maga a felsővezeték létesítése aprópénz a vasúti pályához képest, a MVM-nek fizetendő rendelkezésre állási díj ami nagyon megdrágítja és kis forgalmú vonalakon gazdaságtalanná teszi. Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

Előzmény: advocatusdiaboli (328127)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328133

Fenét, kaptak rá egy csomó állami pénzt. Plusz túlárazott beszerzést 20db-ra. Ebből csodát lehetett volna tennie másnak.  A fejlesztési kezdeményezések soha nem sajtóhírek. Sajtóban mindig az ugrál, aki állami pénzre ácsingózik, de nincs semmije.

Előzmény: padisah (328120)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328132

Csak tudod ez olyan dolog, hogy ez villanymotor sem csak "drótból" áll, sőt, adott esetben a drót még a kisebb költségek közé tartozik..

Előzmény: zöldkomcsi. (328129)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328131

....több áram kell, mert be az akkuba ki az akkuból is elvisz vagy 20% ott.

Előzmény: zöldkomcsi. (328129)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328130

Szerintem meg halvány fogalmad sincs az egészről, de nem baj. Szívesen elmondom.

Előzmény: padisah (328120)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328129

Te világosítottál fel, hogy a vezeték a legkevesebb benne. Az akkumulátorba is áram kell.

Előzmény: advocatusdiaboli (328127)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328128

Az elektromos repülésnek is rossz vége lett. De ez nem azért van mert állami pénz, ahol akárhonnan de sok a pénz ott a személyek kiválogatódása mindég kontra szelektív folyamat eredménye.

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328127

Az a baj, hogy halovány gőzöd sincs róla, a valóságban mi mennyibe kerül...

A trolihoz szükséges villamos felsővezeték létesítése és üzemeltetése EGY VAGYON, nem véletlenül van olyan kevés trolivonal. Egy villamosított vasútvonal létesítési költségei mindennel együtt közel megduplázzák a nem villamosítottét - pont ezért is nem villamosított még ma sem a hazai vasútvonalak igen jelentős hányada...

Előzmény: zöldkomcsi. (328125)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328126

Ez nem lesz jó, ez a rendszer így nagyon nem jó. Egy feudális leosztás jobb lenne, oda kell adni a pénzt a kiválasztottnak, dorbézolja el nyugodtan akkor elképzelhető, hogy végül oda kerül ahol tudnak is kezdeni vele valamit.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328103)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328125

De értelme se semmi, az akkumulátort fel kell tölteni, akkor meg már tök mindegy ha létesít felső vezetéket, tizedébe se kerül mint minden buszba akkumulátor. A háttér kiszolgálás meg ugyan az, az kis drót a levegőben az már semmi, akkumulátoros villanymozdonyt se láttam még.

Előzmény: padisah (328120)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328124

 

semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.

 

En meg latok! Ugyanis, ha kitiltanad a dieseleket ... akkor hirtelen eklöallna (EU meretben) többszaz milliard €-nyi hulladekmassza. Jo allapotban levö, müködökepes autok tizmillioi, amelyek csak a törvenyhozasi hatalom miatt kerülnek a hulladektelepekre ...

Nemetorszagban mar problema, hogy 3-4 eves dieselautokat lecserelnek (amelyeket utana alig, vagy nem lehet ismet eladni), mert a tulajok nem szeretnek, ha elöbb-utöobb kitiltanak öket olyan utvonalakrol/varosokbol, amelyeket minden nap "hasznalnak".

 

... ami egészen biztosan változni fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki ...

 

Ez nem igy van. Szinte minden szobajöhetö tarolasi, bontasi, szintetizalasi(mümetan, müalkohol, methanol, buzhanol, hidrogen -> gazhalozat ... elkepzelesre leteznek legalabb pilotprojektek (olyan 1-5 MW tartomanyban). Addig, amig ezen atalakitok elvileg sem lehetnek (valamennyire) gazdasagosak, ... addig nem keszülnek ipari meretben ... Ugyanis nincs ertelme egy ipari minösegü (es ezaltal draga) atalakitot evente 100-200 oraban hasznalni (jelenleg meg annyi se lenne, mert meg NINCS megujulobol tultermeles).

 

Előzmény: Auralianus (328118)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328123

(-: Nyugi már! Na! Olyat tényleg még én se tudok csinálni, egyszerű okai vannak, nem lehet. Alacsony hőmérséklet az a baj, magas hőmérséklet az a baj. Ez valami politikai nem tudom mi lehetett.

Előzmény: advocatusdiaboli (328107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!