Az elektromos repülésnek is rossz vége lett. De ez nem azért van mert állami pénz, ahol akárhonnan de sok a pénz ott a személyek kiválogatódása mindég kontra szelektív folyamat eredménye.
Az a baj, hogy halovány gőzöd sincs róla, a valóságban mi mennyibe kerül...
A trolihoz szükséges villamos felsővezeték létesítése és üzemeltetése EGY VAGYON, nem véletlenül van olyan kevés trolivonal. Egy villamosított vasútvonal létesítési költségei mindennel együtt közel megduplázzák a nem villamosítottét - pont ezért is nem villamosított még ma sem a hazai vasútvonalak igen jelentős hányada...
Ez nem lesz jó, ez a rendszer így nagyon nem jó. Egy feudális leosztás jobb lenne, oda kell adni a pénzt a kiválasztottnak, dorbézolja el nyugodtan akkor elképzelhető, hogy végül oda kerül ahol tudnak is kezdeni vele valamit.
De értelme se semmi, az akkumulátort fel kell tölteni, akkor meg már tök mindegy ha létesít felső vezetéket, tizedébe se kerül mint minden buszba akkumulátor. A háttér kiszolgálás meg ugyan az, az kis drót a levegőben az már semmi, akkumulátoros villanymozdonyt se láttam még.
semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.
En meg latok! Ugyanis, ha kitiltanad a dieseleket ... akkor hirtelen eklöallna (EU meretben) többszaz milliard €-nyi hulladekmassza. Jo allapotban levö, müködökepes autok tizmillioi, amelyek csak a törvenyhozasi hatalom miatt kerülnek a hulladektelepekre ...
Nemetorszagban mar problema, hogy 3-4 eves dieselautokat lecserelnek (amelyeket utana alig, vagy nem lehet ismet eladni), mert a tulajok nem szeretnek, ha elöbb-utöobb kitiltanak öket olyan utvonalakrol/varosokbol, amelyeket minden nap "hasznalnak".
... ami egészen biztosan változni fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki ...
Ez nem igy van. Szinte minden szobajöhetö tarolasi, bontasi, szintetizalasi(mümetan, müalkohol, methanol, buzhanol, hidrogen -> gazhalozat ... elkepzelesre leteznek legalabb pilotprojektek (olyan 1-5 MW tartomanyban). Addig, amig ezen atalakitok elvileg sem lehetnek (valamennyire) gazdasagosak, ... addig nem keszülnek ipari meretben ... Ugyanis nincs ertelme egy ipari minösegü (es ezaltal draga) atalakitot evente 100-200 oraban hasznalni (jelenleg meg annyi se lenne, mert meg NINCS megujulobol tultermeles).
(-: Nyugi már! Na! Olyat tényleg még én se tudok csinálni, egyszerű okai vannak, nem lehet. Alacsony hőmérséklet az a baj, magas hőmérséklet az a baj. Ez valami politikai nem tudom mi lehetett.
Mar volt rola szo, hogy a kinai varosban (Schenzen) mind a ~16000 busz elektronyos ... es ezzel az ottani tömegközlekedesben az EV-buszok aranya 100% (ök az elsö nagyvaros, ahol 100% az EV-buszok aranya ...). Igy is lehet csinalni ...
Tudsz (szabad?) mondani valamit erről az iparági kezdeményezésről?
Ez nem jutott el a publikus médiába, nekem kicsit érthetetlen is ez a negatív hozzáállás többek között a te részedről.
Én amúgy maximálisan szurkolnék a projektnek, mert olyan területeken innovál, ami minden szempontból fontos lenne.
Ezt a kormányzati kapcsolat dolgot is (a publikus méda infók alapján természetesen) olyannak látom, hogy előbb volt a termék, aztán kezdtek hozzá patrónust keresni, és nem a patrónussal a háta mögött kezdett bele a projektbe kb a közpénz lenyúlásának a szándékával.
Persze, nem konkrétan az elektromos busz a zűrös (vagy bármiféle busz, hiszen az Egyedi "termékei" között minden más is problémás) - hanem az ezen konkrét, OVIMészáros által a költségvetés lehúzására gründolt bűnszövetkezet által kiizzadt ipari hulladékokkal.
Egyrészt - veled ellentétben - semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.
Leginkább úgy vélem, hogy "exhas" kijelentések tengerével találkozunk. egy múszaki probléma megoldásával a megjelenése UTÁN
szokás foglalkozni... előtte ritkán. Pontosan emiatt a megújulóknak először igenismeg KELL jelennie az elektromos rendszerben ahhoz, hogy a zökkenőmentes integrálásuk problematikájával foglalkozni kezdjenek. Pontosan ez igaz az energiatárolás kérdéskörére IS.
Tök szépen hangzik "elméletileg" hogy évszakos tárolás nélkül nem lehet... de ez egy pillanatnyi helyzet, ami egészen biztosan változni
fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki (és most is csak kevesek és leginkább félgőzzel, mivel nincs a probléma megoldásához pl pénzjutalom rendelve).. ezért nem is csoda, hogy a dolgok nem haladnak...
ui: ha úgy érzed (vagy a kormányzat úgy érzi vagy az energiaszektor szereplői úgy érzik), hogy problémás ez a "dilettáns" aktivizmus, akkor hajrá nosza... meg lehet mutatni miként foglalkozik a kérdéssel egy profi. A demokrácia mostani válságának egyik fő oka pont a passzív, megoldásokat vagy elfogadható (ütem)terveket szállítani nem hajlandó elitizmusban keresendő....nem látok érdemi különbséget
aközött, hgoy kirekesztesz valakit a társadalomból és megfosztod az érdekképviselet jogától... és aközött, hogy "alkalmatlannak nyivánítod" és leszarod a véleményét/megfosztod az érdekképviselet jogától.
Amit tudni lehet az elektromos buszokról, alkalamatlanságuk nem az akkumulátoros hajtásból fakad, hanem egyéb gyártási problémák tömkelegéből. Repedezik a kompozit alváz, málik le a szigetelés, beázik, stb.
Tehát kell egy kis elfogultság ahhoz, hogy ezekenek a kudarcos példányoknak a kapcsán az elektromos busz kategóriát minősítsük sommásan.
A dolog azért aggasztó - mert emblematikus, jól mutatja, hogy a NER gazdasági hátországában valójában semmi sem működik, minden az állami erőforrások szükség szerinti korlátlan elérésére van alapozva. Simicska legalább egy dörzsölt alak volt, aki ellenzékben/ellenszélben is talpon tudott maradni, működőképessé tudta tenni az üzleti érdekeltségeit. A mostani NER-es garnitúra által összekapart céghálókból mi és meddig maradna életben - ellenzékben, ötszörösen túlárazható garantált kormányzati megbízatások, számolatlanul kérhető TAO pénzek nélkül??
Nem gondolom, azt viszont gondolom, hogy a közvélemény messze nem ilyen tudatos és tájékozott, és a közvéleményt egyértelműen sikerült eltéríteni holtvágányokra.
És a politikusok a közvéleményt akarják kiszolgálni - a többi kikombinálható.
Nem ez történt. Volt egy értelmes ipari szereplők által kezdeményezett elektromos busz projekt jóval a konkurencia előtt, aminek az ötletét a Mészárosék lenyúlták és ezt a szart hozták ki belőle.
Ha megnézed soha nem azt kommunikálta Mészáros, hogy az ő ötlete lett volna, miközben próbálta azt megoldani, hogy a nap csak rá süssön. Meg is oldotta, el is baszta ahogy kell.
A helyesen kijelölt prioritások fontosságára próbálnám felhívni a figyelmet.
Mert tényleg úgy látom, hogy a zöldmozgalmárság reménytelenül beleragadt a szem előtt lévő, mindenkinek látható, így könnyen megérthető - viszont valójában nem is biztos, hogy olyan fontos és meghatározó dolgokon való lovagolásba, miközben a tényleg meghatározó fontosságú területek szép csöndben elsikkadnak.
Nem az elvekkel van baj - a konkrét eset az, ami "torka véres". Haveri alapon, kormányzati presztízsprojektet gyártva ráerőltettek a BKV/BKK-ra egy olyan társaságot, amelyről előre lehetett tudni, hogy nem lesz képes teljesíteni a vállalt feladatot - de akkor is muszáj volt velük szerződni. Ez lett a vége.
Amúgy meg azért nem ennyire egyszerű a dolog, a városi buszok elektromossá tétele egyfelől nyilván kézenfekvő volna - másfelől viszont a mai akkukkal nagyon nehéz megfelelni a hatótávolság-elvárásnak még, egy személygépkocsi jellemzően sokszorosan többet áll, mint amit fut - egy busztól pont a fordítottja az elvárás.
Érdekes, pedig ez az aminél a méret korlát se olyan erős mint a személyautónál és a tömege se olyan nagy mint egy teherautónak, ezt lenne legkézenfekvőbb villanyosítani.