Keresés

Részletes keresés

AeNau Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322244

"A "leggyengéb" Tesla böven 300kmt tesz meg a drágábak 500km körül

pont ez a lényege, hogy 100% zöld (ahogy mondják ma)"

 

Igen, ez olyan gyári adat mint VW-k károsanyag kibocsátása tesztelési ciklus alatt vs. valóság... 

Előzmény: ,m,1710 (322179)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322243

Az elektromos langszoron mar dolgoznak, arrol lathattal videot is.

Előzmény: AeNau (322242)
AeNau Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322242

"Gondoltam is magamban, hogy: 

 

- akkor Tolsztoi is egy jó nagy kókler volt - hisz az is csupa ismert betűből írta meg a könyveit, egy betűje sem volt eredeti találmány

- Beethovenről már nem is beszélve, mert az aztán tényleg nem talált fel egy kurva új hangjegyet sem - amit mások ne ismertek volna előtte.

 

Kb. így van ez a Teslával is, meg a hazatérő rakettákkal is: bárki megcsinál(hatta) volna.

Csak bizonyára nem volt kedvük hozzá."

 

 

Egyet értek. És ezek a vadi új művek jól nyomon követhetők Musk mestertervén:

- elektromos busz!

- elektromos kamion!

- elektromos kisautó!

 

Gondolom hamarosan kijön az elektromos hajóval, vagy az elektromos, emelővillás rakodógéppel!!

Lehet, hogy már dolgozik az akkumulátoros kéziszerszámok megvalósításán!  No az lenne csak a nagy dobás.

 

Előzmény: GPS (322228)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322241

... azt is csak a BMW állítja, hogy valaki hibázott...

Előzmény: Törölt nick (322240)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322240

"a mókás a dologban az, hogy a "szakszervíz" nem tud hibázni...  mivel a szoftverfrissítések a gyártótól jönnek... "zárt csomagban"..."

 

Nem is allitotta senki hogy a szerviz hibazott.

Előzmény: Auralianus (322239)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322239

a mókás a dologban az, hogy a "szakszervíz" nem tud hibázni...  mivel a szoftverfrissítések a gyártótól jönnek... "zárt csomagban"...



... tehát nincs olyan, hogy a "technikus rossz szoftvert installál".... az meg igen érdekes lenne, hogy a BMW bejelentése alapján az

ügyészség "bűncselekmény gyanújával" nyomoz...  ezért valószínűbb, hogy a BMW még a dolog kipattanása előtt (a hivatalos nyomozás

megkezdése előtt de az eredeti bejelentés ügyészségre beérkezése UTÁN) gyorsan jelentette maga is az esetet...

... de mint mondtam... meglátjuk...

 

 

Előzmény: szilvatövis (322237)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322238

Szerintem eszrevette, es tarolta is szorgalmasan a hibakodokat...

Előzmény: szilvatövis (322237)
szilvatövis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322237

Ha valóban így volt és csak pár ezer motor érintett, akkor tényleg csak vihar egy pohár vízben, nincs jelentősége a körülményeknek sem.

 

Ettől függetlenül érdekes, hogy a szoftver nem vette észre a különbséget az 5-ös és az X5 között, hiszen mint az eredményen látszik még sem annyira azonosak hardveresen a motorok.

Előzmény: Törölt nick (322229)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 3 322236

De én nem erről beszéltem... Én nem a "németeket", hanem a nagy ipari-technológiai cégeket úgy általában vettem górcső alá - bizonyos szempontokból.

Előzmény: Törölt nick (322234)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 3 322235

Az a helyzet, hogy a visszatérő koncepció tényleg nem új - az oroszok is kísérleteztek vele, és ugyebár valahol pont erről szólt a Shuttle is...

 

Musk nagy dobása az lenne, hogy ő ezt gazdaságossá tenné (majd elválik egyébként, hogy tényleg az lesz-e) - amihez viszont az irányítástechnika és informatika olyan fejlettségi szintje szükséges, ami csak most vált elérhetővé. Bármilyen meglepő, de azt az adott pontra precízen és "állva" leszálló hordozórakétát, amit úgy tűnik, tényleg össze tudtak hozni - azt nem is olyan régen, akár csak 25-30 évvel ezelőtt egyszerűen nem tudtuk volna megcsinálni, SEMENNYI PÉNZBŐL SEM. Nem állt rendelkezésre az a technológia, az az informatikai háttér, ami ehhez szükséges volt - és szerves fejlődés eredményeképpen ez mára jutott el erre a pontra.

 

Ettől egyébként én még ezt ténylegesen innovációnak tartom, már csak azért is, mert nincs benne az a nagy piaci cégek minden tevékenységét feltűnően átható "biztonsági játék", ami miatt ez utóbbiak teljesen járatlan utakra, komoly kockázatvállalásokra gyakorlatilag sosem vetemednek.

 

Amiért egyébként, újra hangsúlyozom: nem ítélem el őket (valószínűleg a helyükben pont ezt tenném én is) - csak ennek az eredménye az, hogy a korszakváltó újdonságokat ezektől hiába várjuk. A megújulós forradalmat sem ezek a nagy konszernek indították el, csak amikor láttak már benne lehetőséget, felszálltak ők is a vonatra.

Előzmény: GPS (322228)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322234

Szamtalan innovacio kotodik a nemetekhez. ezen kar is vitatkozni.

Előzmény: advocatusdiaboli (322226)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 3 322233

Nézd, fogadjuk el, hogy egy profi pénzügyérek-közgazdészek által irányított iparvállalat nyereséget akar termelni, és SEMMILYEN más célja SINCS

Nincs ebben semmi, de semmi kivetnivaló, nap, mint nap a munkába igyekvő emberek 9x%-a kizárólag és csakis azért igyekszik a munkába, hogy pénzt keressen vele, amiből megélhet - ez nem jelenti azt, hogy utálná, amit csinál, de azt igen, hogy ha nem lenne muszáj, hát nem csinálná...

 

Ne várjuk idealizmust ezektől a cégektől, mert ez tényleg demagógia. Tudomásul kell venni, hogy az ő céljuk és feladatuk nyereségesen eladható használati tárgyakat/termékeket gyártani és slussz. A világot egyik sem akarja megváltani, nem akarja felfedezni Atlantiszt, nem akarja kifejleszteni a hidegfúziót - ettől még persze akar költeni innovációra (mert muszáj is), de csak olyan célokra, amelyek belátható időhorizonton belül gazdaságosan gyártható termékekbe manifesztálhatók - vagy olyan játszadozásokba, amelyek az ő saját lehetőségeikhez mérten nem jelentenek érzékelhető kiadásokat. Ha van némi reklám értéke, akkor megszponzorálják a beteg gyerekeket is, meg a kivert kutyák alapítványát is, de azért ez természetesen nem mehet a jövedelmezőség meg az osztalék rovására - óvatosan egyensúlyoznak azon a határon, ami vélhetően a cégről alkotott kép javításán keresztül még megtérülő kiadásnak minősül...

 

Valójában a komoly alapkutatások zömét ma is kormányzatok finanszírozzák, és ahogy ebben a topicban is megtárgyaltuk már sokszor - több, mint valószínűnek mondható, hogy atomerőmű, polgári célra használható atomenergia a mai napig nem lenne - ha kizárólag piaci cégeknek és piaci alapon kellett volna azokat megfinanszírozni. Sőt, nagyon sanszos, hogy az űrkutatás is gyerekcipőben járna még - ha a hadseregek nem tolják szó szerint számolatlanul a pénzt a rakétakutatásba, de még az első tranzisztort a Bell Laborban is egy kormány-finanszírozott kutatási projekt keretében állították talpra.

 

És ma is nagyon sok purparlé van a kutatás-fejlesztés témakör körül, mert bár a piaci cégek, pláne az olyan gigászok, mint az időközben kinőtt Apple, Google, Facebook és hasonlók ugyan felfoghatatlan összegeket költenek fejlesztésre, és elég sokat kutatásra is - de azért ezek valójában mind egy szálig célkötelemmel bíró, kis távolságtartással nézve valójában termékfejlesztésnek tekinthető projektek, amelyek még elvileg sem nagyon kecsegtetnek valódi újdonságok megjelenésével - sokkal inkább a már kitalált technológiák tökéletesre csiszolásával és széles körű elterjesztésével... Az első Apple Iphone-ban sem volt semmi, de a világon semmi olyan újdonság, ami ne lett volna jó ideje ismert, és ne fordult volna már elő más termékekben. Viszont ezek egy olyan magas használhatósági fokú integrációját produkálta, amit tényleg nem tudott senki más akkor felmutatni.

 

Ezt értettem én amúgy az alatt, amikor reggel a BMW-nek (sb-nek ;-)) ) odaszúrtam, hogy nem látom a forradalmi újdonságokat - mert tényleg nem látom, semmi olyan nincs bennük, ami ilyennek lenne nevezhető.

 

Az EV vonalon az akku-fejlesztéseken is ez látszik: a cégek (és itt mondhatjuk a Teslát is a Gigafactoryval) nem alapkutatnak, meg nem forradalmi újdonságokat mutatnak fel, hanem a jellemzően állami pénzből dolgozó egyetemi-akadémiai kutatóintézetekben felköhögött ötletekből merítgetve próbálják a más ismert, valamennyire kiforrottnak is mondható technológiákat lényegesen tovább finomítani, gyártásukat gazdaságossá tenni - ez nagyon fontos és nagyon sokszor fantasztikus tudást, szellemi teljesítményt igényel - de a potenciális termék elméleti fizikai korlátai előre tudhatók. Az egész iparágat esetleg tényleg forradalmasító, teljesen más elveken/alapokon álló ötletek - azok nem a gyárak fejlesztési osztályairól fognak jönni (legalábbis eddig még egy sem jött onnan - egyetlen egy iparágban sem), hanem valami kutatóintézetből, vagy valami outsider fantaszta zseni keze alól fog kikerülni.

Muskot ezért is tartom rendhagyó, különleges figurának ezen a területen - ő azért talán nem mondható valódi kutatónak, ám a fantaszta jelző már ül rá - viszont egyértelműen nem az a konvenciók és szigorú nyereség/eredmény-elvárások által kötött iparági "helóta", ami a többiekről elmondható, kilóg a sorból, nyíltan felvállalja azt, hogy a távlati céljai fontosabbak, mint a prompt nyereség - és azért igazi kutatókat-tudósokat is képes volt maga mellé állítani, a SpaceX eredményei is ennek köszönhetők.

Előzmény: GPS (322184)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322232

Valmi szerencsés okbol mindeg születtek és születnek zseniális  huzoemberek a világon, kultura teknika, tudomány, a utolso százévbe meg a inovácio, ami mamár olyan fokon jár, hogy ez csoda (nem a babonával öszekeverni.)

 persze nem csoda, de valakiknek mégis  megkellet valosittani ez a inovácio szerintem.

kigondolta volna akkoriba, hogy valah létezhet jobb mobiltelefon mind a Nokia vagy más , de megtörtént, a GPS navigátor stb stb

Előzmény: GPS (322228)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322231

https://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/bmw-spielte-falsche-software-auf-manipulation-auch-bei-bmw-das-steckt-hinter-dem-diesel-rueckruf_id_8518613.html


Én azért mondtam, hogy várjuk meg az ítéletet...  mert Shadow a BMW hivatalos verzióját ismétli... a müncheni államügyészség pedig konkrétan nyomoz...
...erről adtak is ki nyilatkozatot (lásd cikk) ... szerintük ugyanis  - ezek szerint - VAN esélye, hogy mégsem pont így történt...  

aztán majd meglátjuk hogy lesz-e vádemelés...

Előzmény: szilvatövis (322225)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322230

Ne túlozz, a plágium az tényleg illik Ellon Musk összes dolgaira. De szerintem sincs semmi elítélni való rajta, megcsinálja amit meg lehet csinálni a már rendelkezésre álló modulokból technikákból. A tőkét kapitalista szabályok szerint gyűjti hozzá, ha szocializmus lenne akkor is megtenné csak más játék szabályokkal. És?

Előzmény: GPS (322228)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322229

"Kérdés ki és milyen célból fejlesztette ki azt a szoftverváltozatot, ami úgy nézett ki mint ha szériaautóba való lenne, ám nem az volt."

 

Elmondom meg 1x mi tortent:

 

Van az 50d nevu 3 literes, 3 turbos dizelmotor (N57D30S1). Ez egy retegmotor, kis darabszamban keszul. 4 kulonfele autotipusba raktak:

 

X5 M50d

X6 M50d

M550d

750d

 

Ezeknek az autoknak nem egyforma a szoftvere, sem a hardvere teljesen. A gyarbol mindegyik a sajat tipusara irt szoftverrel jott ki, amik teljesen rendben voltak.

 

A rendszeres szoftveres hibajavitas soran viszont emberi hiba miatt a rendszerben az X5/X6-ra irt update kerult az 5os/7es-nek irt szoftver helyere, igy az autok frissiteskor rossz szoftvervaltozatot kaptak.

 

Nem mindegyik 550d/750d erintett, csak azok amelyek a kritikus idoszakban megkaptak a szoftverfrissitest. A "javitas" annyi hogy felirjak ra a sajat szoftveruket es kesz.

Előzmény: szilvatövis (322225)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 1 322228

 

Musk bumeráng-rakettáiról is azt mondták, hogy "Nincs abban kérem semmi rendkívüli - hisz egyetlen olyan elemet sem tartalmaz, amit az űr-technológia ne ismerne, vagy használna is".

 

Gondoltam is magamban, hogy: 

 

- akkor Tolsztoi is egy jó nagy kókler volt - hisz az is csupa ismert betűből írta meg a könyveit, egy betűje sem volt eredeti találmány

- Beethovenről már nem is beszélve, mert az aztán tényleg nem talált fel egy kurva új hangjegyet sem - amit mások ne ismertek volna előtte.

 

Kb. így van ez a Teslával is, meg a hazatérő rakettákkal is: bárki megcsinál(hatta) volna.

Csak bizonyára nem volt kedvük hozzá.

.

Előzmény: advocatusdiaboli (322226)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 2 322227

Neked is csak azt tudom mondani, hogy járj egy kicsit utána, és hamar rá fogsz jönni, hogy semmi olyat nem láttál azon a bemutatón, ami tényleg ott lett "nulláról" kitalálva, ellenben olyasmiket, ami már meglévő-működő dolgok gazdaságosan gyárthatóvá és/vagy napi szinten használhatóvá faragásáról szólt - annál inkább.

Egyébként nem vitatom, hogy ez is nagy dolog, ahogy azt sem, hogy rendkívüli tudást, szakértelmet igényel sokszor ez is. De fogalmazzunk úgy, hogy ezek nem "alapkutatások", sokkal inkább alkalmazott tudományos-technológiai fejlesztések. Például a bömbi nyűglődte ki a szériában legalábbis elviselhető költséggel gyártható szénszálas vázak-kasztnik gyártástechnológiáját, de szénszálas vázak-kasztnik ettől még kb: 30 éve használatban vannak/voltak... Azt úgy csöndben hozzátenném, hogy amit eddig láttunk, az alapján erős a gyanúm, hogy lassan-lassan ki fognak araszolni ebből, nem tűnik beváltnak. Minden összevetve többe van a leves, mint a hús.

Előzmény: Törölt nick (322191)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 2 322226

Itt most valószínűleg azért nem fogunk sosem egyetérteni, mert valódi innováció alatt nem ugyanazt értjük.. ;-)))

Nekem valódi innováció mondjuk a tranzisztor vagy az integrált áramkor kifejlesztése, de valódi innováció az is, ha valaki elektronikusan szabályozott befecskendező-rendszerrel áll elő a karburátor helyett, valódi innováció a blokkolásgátló, de valódi innováció volt a katalizátor vagy a szervófék-szervókormány is, és még sorolhatnánk. Valódi innováció volt - bár a gyakorlat próbáján bizony elvérzett - a Wankel motor is.

 

Nomármost ezek egyike sem kötődik a nevezettekhez... Sőt, igazándiból ezek egyike sem kötődik egyetlen egy nagy autógyárhoz sem, maximum mindig rá lehet mutatni, melyik volt az első, amelyik alkalmazta a máshol kitalált és már többé-kevésbé használhatóvá csiszolt ötleteket...

 

De most elkezdhetnék finoman élcelődni azon, hogy a francia autógyártás elsőkerék-hajtású és elektronikus befecskendező-rendszerrel szériában gyártottak autót akkor, amikor a német autógyártásban a hátsókerék és karburátor volt az egyeduralkodó. Itt szúrnám közbe, hogy még az sem igaz, hogy a világ első dízel személykocsiját a Mercedes gyártotta, nem a 260D volt az első - a Citroen 7U (ráadásul elsőkerék-hajtással !!) akkor már négy éve piacon volt...

Előzmény: Törölt nick (322170)
szilvatövis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322225

Kérdés ki és milyen célból fejlesztette ki azt a szoftverváltozatot, ami úgy nézett ki mint ha szériaautóba való lenne, ám nem az volt.

 

Ha ismert az eredete és a legális felhasználási területe akkor valóban hihető a tévesztés, nem feltételezhető a szándékosság akkor sem, az a típus javarészt a azért a legális szoftverrel fut.

 

SZVSZ mindenképp mulasztás történt, hogy nem "jelölték" meg egyértelműen.

Nem tudom szokás-e például hardverelemeknél a szériagyártmányba és a kizárólag belső használatra szánt darabokat megkülönböztethetetlenül ugyanolyanra gyártani.

Előzmény: Törölt nick (322196)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -2 0 322224

Igen,  elkezdtem írni a hozzászólást... majd lett egy kis dolgom... és mire befejeztem és elküldtem... már ott volt a tiéd is...

...az indexen viszont sem törölni, sem javítani nem lehet... ezért maradt így :) ;)

Előzmény: GPS (322222)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322223

 

A Jaguár is pont olyan véleményformáló presztízs-márka, mint a BMW, a Volvo, vagy a Tesla.

.

Előzmény: ,m,1710 (322221)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322222

 

azaz villamos motorral szereli fel VAGY villamos motorral IS felszereli...

 

De ugye ezalatt nem a csomagtér-ajtó nyitására, vagy a pohártartó elektromos mozgatására utaltak?

 

Én úgy emlékszem, hogy azt mondták, hogy "elektromos, vagy hibrid lesz". Ebben minden benne van, nem?

.

Előzmény: Auralianus (322216)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322221

Volvo mégis világmárka, itt csak a Volvo Car, vagyis a személyauto a téma, 270.000 példányal 300.000 a kapacitás tetö, ami ugye nem piskota.

A Jaguar sem tömeggyárto, de mégis.. hm

 

Előzmény: Törölt nick (322214)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 1 322220

... ha születik az ügyben bírói ítélet, akkor azt gondolom újabb szög kerül a fosszilis energiahordozókra alapozott "olcsó" energiatermelés + közlekedés koporsójába

 

Értem hol vagytok eltévedve, nem ott gondolkodtok a világ azon részén ahol a gazdasági események történnek, hanem ebben az arányaiban jelentőségében egyre zsugorodó "nyugatban". Az elképzelhető, hogy 30-40 év múlva itt kormánykerék volán nélkül halkan zümmögő járművekkel viszik rozzant nyuggerek a fodrászhoz ledekkel kivilágított pincsikutyájukat, de az nem nagyon fog már senkit érdekelni.

Előzmény: Auralianus (322208)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322219

Ezeknek a konflisoknak nem zab kell majd hanem amper, csak a lényege ami ugyan az, a sebesség és olyan 50-100km amin belül lehet vele mozogni.

Előzmény: ,m,1710 (322209)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322218

Az opell is, ott is volt ilyen bejelentés, hogy közeli jövőben csak elektromos autót fognak gyártani. okés, jó ez, de kellenek majd hozzá más események is.

Előzmény: GPS (322210)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322217

Bocs, de EZ SEM igaz...

 

... a Volvo egy NAGY GYÁRTÓ (BYD) egyik márkája...

;) 

Előzmény: Törölt nick (322214)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322216

Bocs, de tényleg nem...  azt állította "electrify" >> azaz villamos motorral szereli fel VAGY villamos motorral IS felszereli...

Előzmény: GPS (322210)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322215

 

Kicsi, de annál jobb nevű. Mondhatni véleményformáló a szakmában.

De hát pont te mondod ezt - miközben a BMW sem olyan rohadt nagy - mégis a világ egyik legjobban csengő autómárkája.

 

.

Előzmény: Törölt nick (322214)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!