Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309592

 

...a töréspont kb ott van, amikor éves szinten MINDEN HÉTEN a saját igényed 60+%-t meg tudod termelni...

 

Eszre kell(ene) venni, hogy a "haz/lakas" önellatasa gyakorlatilag harom kategoriat takar (közel önellato "nanoGRID").

 

1. Tetön termett delej önfelhasznalasa. Ez altalaban ~25% körül mozog, ... ha a zasszony otthon van, felmehet esetleg 40-45%-ra, mert mosogep, vasalas, fünyiras, ... esetleg melegviz ... akkor törtenhet, amikor napközben süt a nap. :-)

 

2. A lokalis akku (5-10 kWh) tarolo kepessege felnyomhatja az önfelhasznalas aranyat ~70-75%-ra.

 

3. A maradekot be lehet nyomatni a halozatba.

 

Az EON egy "termeke" pl. azt ajanlja (mar raktam be linket rola), hogy a halozatba nyomatott reszt egy konto formajaban barhol lehivhatod (pl. utközben beletöltöd egy EV-ba es a jovairassal "fizetsz").

 

Előzmény: Auralianus (309588)
GPS Creative Commons License 2017.10.13 0 1 309591

 

Aki olcso használt autora adja a fejét az  legyen realista, és ne a látszo hibán akadjon fel, hanem ami nem látszik

 

Részemről - ha tőlem kérnek tanácsot ilyen ügyben, én mindig azt tanácsolom, hogy:

VÁSÁRLÁS ELŐTT VIGYÉK EL AZ AUTÓT EGY CO MÉRÉSRE.

 

Ugyanolyanra, mint amit a műszaki vizsgán kérnek. Ha ott csont nélkül átmegy - akkor az a motor (és sallangjai) általában rendben vannak.

 

Nekem az a tapasztalatom, hogy bármi gebasz van a motorban, vagy a körül - az már garantáltan nem hozza azt a CO-t, amivel átmenne egy műszakin.

(egy normális műszakin, nem a lezsírozottan). 

.

Előzmény: ,m,1710 (309587)
mica-r Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309590

A nagyobb részét a hsz-odnak átugrottad. 

(30-40 évvel ezelőtti kibocsájtás, stb...)

Előzmény: _Berci (309584)
_Berci Creative Commons License 2017.10.13 -1 0 309589

 

Ezen megint lehetne vitatkozni/ragodni/anyazni ... viszont nincs ertelme. Aki hiszi az hiszi, aki nem, az meg nem.

 

Study links these excess NOx emissions to ~38,000 premature deaths worldwide in 2015—mostly in the European Union, China, and India

 

http://www.theicct.org/news/nature-impacts-diesel-nox-may2017

 

Előzmény: _Berci (309584)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309588

...a gond nem a termelés+tárolás ÁRÁVAL van, hanem a megtermelhető+eltárolható energia részarányával...

...a töréspont kb ott van, amikor éves szinten MINDEN HÉTEN a saját igényed 60+%-t meg tudod termelni...

 

...ha ez elméletileg lehetségessé válik, akkor vagy villámgyorsan lépnek a hálózat fenntartói, vagy rövid úton

eltűnik a fogyasztóik kétharmada...

 

 

Előzmény: _Berci (309582)
,m,1710 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309587

Aki olcso használt autora adja a fejét az  legyen realista, és ne a látszo hibán akadjon fel, hanem ami nem látszik és azt probálja megkeresni ha van (jo hallás nem árt)

Előzmény: advocatusdiaboli (309575)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.13 -1 2 309586

Aztán meg este a gyerek elpancsol 100 liter vizet...

Ha az emberek korrekt számvetéseket készítenének, mi mibe kerül, mire is költöttek - sok meglepetés lenne... Kiderülne sok esetben, hogy amin spórolni akartak, azon nem is igen lehet érdemben sokat megfogni, ellenben olyan dolgokért megy ki a pénz az ablakon, amire nem is gondoltak...

Előzmény: GPS (309583)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309585

ez az IoT és a megújulók hatékonyságának növekedésével elkerülhetetlenné válik...  amíg nincs ipari mennyiségű, időszakosan keletkező junk áram,

addig nem érdeke a termelőknek/szolgáltatóknak az áttérés...  utána meg majd az lesz... több értelme van ugyanis rászoktatni a fogyasztókat az

ütemezett fogyasztásra, mint visszaterhelni, fizetni az átvételért + fosszilis erőműveket behörrenteni "csúcsfogyasztáskor"....

 

 

... a mostani kiinduló állapotnál ezek persze eléggé meredek elképzelések (utaltam is rá az eszmefuttatás elején) de azt gondolom, hogy nem teljesen

alaptalanok.

Előzmény: _Berci (309577)
_Berci Creative Commons License 2017.10.13 0 1 309584

 

Egy kis olvasgatni valo. Egy-ket mondat kicsit keves a reszletezeshez ...

 

Q. Why are NOx gases harmful?

 

A. Internal combustion engines can produce all three nitrogen oxides.

Nitrous oxide (N2O), also known as 'laughing gas'.

  • It is a serious greenhouse gas, and is defined as being 298 times as bad as CO2 because of its radiative effect, and the time taken to break it down.
  • Used as an anaesthetic and generally considered to be non-toxic. It does react with vitamin B12, which may be a problem for those who are deficient.
  • It is broken down in the stratosphere, and catalyses the breakdown of ozone. Ozone in the upper atmosphere is vital for absorbing UV rays; at the earth’s surface, it is harmful.

Nitric oxide (NO).

  • Readily oxidised in the atmosphere to nitrogen dioxide.
  • Non-toxic in small quantities, infact it serves a vital role as a regulator within the human body.

Nitrogen dioxide (NO2).

  • A major pollutant and component of smog. Its brown fumes may be familiar from school chemistry experiments.
  • It reacts with water to produce nitric acid, which is why it is so irritating to the eyes and respiratory tract.

 

http://clean-carbonenergy.com/nox-emissions.html

 

Előzmény: mica-r (309581)
GPS Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309583

 

Nekem speciel extra takarekos mosogatogepem van, es nagyon jol mosogat, csak sokaig tart. Mosogep detto. Alapesetben pl. egy mosas ket es fel oras

 

És arra nem gondoltál, barátom, hogy miért nagyobb kár? 

 

Azért a + 1-2 liter vízért nagyobb kár... avagy a 2,5 órás nyüglődés közben elfogyasztott áramért?

 

(a sokkal hosszabb ideig tartó gépkopást már nem is számolva)

.

Előzmény: Törölt nick (309580)
_Berci Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309582

 

Plane... amugy igy 2017-ben a szel azert lenyegesen fontosabb energiaforras mint a PV, es hosszutavon a PV koltsege nagyon lecsokkenhet. Am a PV+tarolas mar nem biztos, hogy utni fogja a szel arat.

 

A megujulok mix-e nagyon fontos. 25-30% solar es 30-35% szel pl. elegge optimalis lenne (az 50-55% napszel ... ehhez jön meg a viz, biomassza, ...). Csak egy forrasra tenni HIBA.

 

Különben a PV+tarolas olcsobb variacio lesz (legalabbis az esetek 80-90%-ban), mint a központi termeles + teljes eloszto-halozat igenybevetele (nagyfesz-, közepfesz-, alacsonyfesz-halozat).

 

Pl. Nemetorszagban mar itt van/lenne a disruption. A (solartermeles+tarolas ... ami talan ~20 cent) < (központi ellatas az ~50% adoaranyaval, ami inkabb 28-29 cent).

 

Előzmény: Törölt nick (309573)
mica-r Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309581

Szerintem ez a komplett hsz. hülyeség (bocs)

Előzmény: _Berci (309564)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309580

Nekem speciel extra takarekos mosogatogepem van, es nagyon jol mosogat, csak sokaig tart. Mosogep detto. Alapesetben pl. egy mosas ket es fel oras, es nem plusz viz gomb van, hanem gyorsito, akkor egy ora alatt is kesz, csak tobb energiat/vizet hasznal. De altalaban jo lassan is, raerunk.


A takarekosabb/dragabb gepek altalaban nem csak abban jobbak hogy egy literrel kevesebb vizet hasznalnak, hanem csendesebbek, egyeb plusz szolgaltatasaik vannak.

Előzmény: GPS (309576)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309579

Valoban, nem tudok olvasni. :)

 

Amugy ez a vizfogyasztas meg az NEDC ciklusnal is ertelmezhetetenebb valami. Mert az M5 BMW legalabb elvileg alkalmas a kozlekedesre a NEDC ciklus szerint (nyilvan senki nem azert vesz M5-os BMW-t, mert A pontbol B pontba szeretne kozlekedni vele NEDC ciklushoz hasonlo dinamika szerint), de ezek a moso- es mosogatogepek konkretan nem oblitik ki a dolgokat rendesen viztakarekos modon.

Előzmény: GPS (309576)
,m,1710 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309578

Tesla

kénytelen visszahivni 11.000 Model X, mert hibát találtak a hátsoülés szerkezetbe, ami ugy mutatkozik meg, hogy egy karambolnál ngy a riziko, hogy "elöre esik"

 nem elössz fordul elö, hogy  a Tesla visszahiv, 2015 be 90.000 S kellet a biztonági öv meghibásodása végett 2014be is volt probléma ahol 29000 let visszahivva aku töltö probléma miatt ami tüzet okozhatott "néha"

 

Blomberg news

_Berci Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309577

Addig be kellene mindenütt vezetni a teljesen automata delejarazast ... es egy EV pl. akkor tölt, egy melegvizes boiler akkor melegit, ha a hozza valo delej ara eppen megfelel a tulajdonosa elkepzeleseinek (monnyuk egy adott helyen szelvihar van, -> a delej meg ócsó).

Előzmény: Auralianus (309571)
GPS Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309576

 

Es utana meg minden mosasnal megnyomtak az "extra viz" feliratu gombot, mert nem vitte ki rendesen a mosoport. ;)

 

Az már biztos - csak nem az "extra-víz" gombot nyomja, hanem az "+ öblítés" gombot - ami megint egy teljes öblítést, azaz még egyszer egy komplett víz-mennyiséget jelent.

 

Ez speciel mosogatógép volt - ami szerintem még finnyásabb dolog, mint a ruha - hisz a szarul leöblített eszközökből esszük a kajánkat.

 

De azért a szarul kiöblített, kurvaerős, enzimes mosóporokkal átitatott ruha sem piskóta - amikor az izzadtsággal ráoldódik a bőrre az a "finom" vegyszer.

.

Előzmény: Törölt nick (309569)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.13 -1 0 309575

Igen, az átgondolatlan fogyasztás-fétis egy katasztrófa sok esetben...

 

A konkrét esetet illetően pedig igazándiból Csontiéknak (és bárki másnak) a tudottan motorhibás Toyotát be sem lett volna szabad venniük. Egyáltalán nem - közölni kellett volna a tisztelt vásárlóval, hogy a 12 éves, common-rail hibás autójuk értéke ZÉRUS, adják el hulladékvasnak, vagy javíttassák ki, és úgy adják tovább, mert ennek javíttatása a kocsi értékével nagyjából azonos összeg. Ez lenne a realitás.

A valóság az, hogy a tisztelt eladó/tulajdonos ilyenkor addig megy, ameddig nem talál egy olyan kereskedőt, aki azért értékelhető összegért így is beveszi - vagy nekiáll, és ő maga próbálja meg a hibákat letagadva, a kocsit kikozmetikázva továbbadni. Szegény - és sajnos általában eléggé tisztességtelen ország vagyunk, ezért is írtam, hogy az idősebb (mondjuk 8 évesnél öregebb) használt kocsikat kevés kivételtől eltekintve pont azért adják el, mert valami gond már van vele, vagy legalábbis már igen erősen lóg a levegőben a kiteljesedése... Viszont ezt NEM FOGJÁK MEGMONDANI...

Előzmény: GPS (309566)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 1 309574

Onnan hogy a NOx speciel nem mergezo, a benzolszarmazekok viszont igen.

Előzmény: _Berci (309572)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309573

"szélhez még nem is nyúlt hozzá senki érdemben mikroszinten... holott... lehet több értelme lenne, mint tárolgatni..."

 

Plane... amugy igy 2017-ben a szel azert lenyegesen fontosabb energiaforras mint a PV, es hosszutavon a PV koltsege nagyon lecsokkenhet. Am a PV+tarolas mar nem biztos, hogy utni fogja a szel arat.

 

331/960 TWh vilag

112/301 TWh EU szinten

 

es konkret TWh-ban mert novekedes meg mindig a szelnel gyorsabb.

Előzmény: Auralianus (309567)
_Berci Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309572

Mi az ordas hazugsag benne? Induljunk ki abbol, hogy ~30 eve mar olommentes üzemanyag volt ...

Előzmény: Törölt nick (309568)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309571

Én ezt inkább úgy látom, hogy a 45-50%-os részarány meglesz 5-10 év alatt mifelénk...
 

 

... onnantól pedig simán el lehet kezdeni a szó szoros értelmében junk áramot termelni a megújulókkal... ha ipari mennyiségű

junk áram jelenik meg a piacon, akkor "biznisz lesz" egyrészt a tárolással foglalkozni, másrészt a fogyasztást ütemezni. Tehát

ahelyett, hogy "várnánk az áttörésre" aktívan elébe mehetünk... katalizálhatjuk a piacot...

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (309565)
_Berci Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309570

 

A szelturbinak azert lesznek meg (sokkal) olcsobbak, mert az alapinveszticiojuk megterülese utan (ugye az ~10 evre van belöve, a tovabbi 10-15 evben megterül az ara megegyszer) a felujitasa egy babazsur (az alapinfrastrukturat nem kell kicserelni, torony, bekötes, halozat, odavezetö utak maradnak, ... a lapatok, generator, elavult elektronika cserelödik nehany nap, vagy het alatt). Ezaltal a következö generacio szelkelep LCOE erteke sokkal alacsonyabb lehet, mert a "felujitas" KWp-kent a mostani telepitesi ertek talan fele lesz. Esetleg harmada.

 

Különben MINDEN erömüben fel kell ujitani az aprosagokat, elektronikat 20-25 evenkent, mert egyszerüen elavulnak. A "zaszlohordozok" azt lengetik, hogy a zatomreaktor ~60 even keresztül termelhet ... jo, de ugy, hogy a kotlan es a betonkockan kivül minden többször lesz cserelve benne).

 

Előzmény: advocatusdiaboli (309562)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 1 309569

"Tippelj, melyikre esett a választás? Persze, hogy az 1 literrel kevesebbet fogyasztóra. Vagyis arra, amelyik mosogatásonként 50 fillér megtakarítást jelentett."

 

Es utana meg minden mosasnal megnyomtak az "extra viz" feliratu gombot, mert nem vitte ki rendesen a mosoport. ;)

Előzmény: GPS (309566)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 1 309568

"de kevesebbb MÉRGET"

 

Ez konkretan egy ordas nagy hazugsag.

Előzmény: _Berci (309564)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309567

pontosan erre alapozva gondolom, hogyha a háztartások energiaigénye leharmadolódik... akkor nem lesz szükség évszakos tárolásra...

(szerintem a PV-kben van még minden további nélkül 5-10% hatékonyságnövekedés és a szélhez még nem is nyúlt hozzá senki 
érdemben mikroszinten... holott... lehet több értelme lenne, mint tárolgatni...)

Előzmény: Törölt nick (309563)
GPS Creative Commons License 2017.10.13 0 1 309566

 

- a nyakamat tenném rá, hogy átlagos, aránylag kicsi, évi 8-10-15 ezres és nem nagyobb futásteljesítményre (de biztosan 20-25 ezer alattira) vették - akkor meg miért nem kerestek szívó benzinest...

Az emberek HÜLYÉK, annyit látnak, hogy az egyik kocsi egy literrel kevesebbet fogyaszt, akkor azt KELL MEGVENNI. 

 

 

- Abban igazad van, hogy egy, a gyereket iskolába/óvodába hurcolászó hölgynek BAROMSÁG dízelt vennie.

- Abban nincs igazad, hogy ebben a sztoriban a kereskedő egy mocsadék, lelkiismeretlen PATKÁNY volt

 

Ami meg a fogyasztás-fétist illeti:

 

Tanúja voltam a mosogatógép-szalonban, ahogy egy pár tanakodott a gépválasztáson.

Két gép között kellett dönteni, az árkülönbség jó 15 rugó volt a két gép között, de most figyelj:

- az olcsóbbik gépre 13 liter/mosogatás vízhasználatot írtak a címkére 

- a jóval drágábbikra 12 litert

 

Tippelj, melyikre esett a választás? Persze, hogy az 1 literrel kevesebbet fogyasztóra. Vagyis arra, amelyik mosogatásonként 50 fillér megtakarítást jelentett.

 

- Még akkor is, ha a most kifizetett felárat 25 év alatt téríti meg a kisebb vízfogyasztás

- És még akkor is, ha kevesebb vízzel szarabb a mosogatás - és főleg szarabb az öblítése az edényeknek.

 

Háát, ilyen ez a spórolás.

.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (309544)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.13 -1 1 309565

Ez valószínűleg teljesen korrekt, csak fordítva ülünk a lovon. :-)))

Mert te ebből azt olvasod ki (egyébként helyesen), hogy 45-50%-ig el lehet menni a megújulókkal komolyabb tárolás nélkül - én meg azt, hogy komolyabb tárolás nélkül nem lehet a rendszerből a fosszilist/nukit kiemelni (és nekem is igazam van  ugyebár..).

 

A szemléletünkben az az alapvető különbség, hogy nektek láthatóan az a 45-50%-os részeredmény elérése a végcél, most csak ez lebeg a szemetek előtt, a többi nem érdekes. Mint ha a Himaláját akarnánk megmászni, de nektek igazándiból a középső tábor lenne a célotok... Én viszont azt mondom, hogy a végcél a csúcs elérése, persze, ennek része az alap, a középső, a felső tábor elérése - de a cél akkor is a csúcs. És ha úgy rendezkedünk be, minden erőfeszítésünket úgy koncentráljuk, hogy abból csak a középső tábor eléréséig fussa - akkor igazándiból hiába jöttünk...

Előzmény: Törölt nick (309563)
_Berci Creative Commons License 2017.10.13 -1 0 309564

 

Talán soha nem gyártott a világ jobb kényelmesseb biztonságossab megbizhatob tisztáb autokat mind Ma, minden bukszára haszállati célra találhato.

 

Ez nem igy van!

30-40 eve egy akkori US auto (V8 motor, 5-6000 cm3) ugyan több szemetet kibocsatott (CO2, korom, ...) de kevesebbb MÉRGET. A mikrokorom, vagy a NOx MÉREG ... es a modern "tulhevitett" motorok egyik alaptulajdonsaga! A mereg pedig altalaban kis mennyisegben NEM artalmas (gyakorlatilag majdnem minden gyogyszer nagyobb mennyisegben egyuttal mereg is). A NOx-szel az a gond, hogy a forgalmas utak menten felhalmozodik es kezd az ott utazgatokra meregkent 6ni.

 

(Pl. 30 evvel ezelött egy elterjedt Mercedes taxi, a 200D az 55 LE-t 2 liter ürtartalombol es negy hengerböl hozta ki. Az hengerenkent ~14 LE. Manapsag egy ~180 LE-s 2 literes dieselmotor hengerenkent 45 LE-t tud elöallitani. Az gyakorlatilag egy harmas faktorrol van szo. Amig az elözöben alig keletkezik mergezö anyag, addig az utobbiban viszont IGEN. Akkor is, ha mindenfele segedberendezesekkel ezt el kivanjak nyomni, ... esetleg esetenkent elsumakolni.)

 

Előzmény: ,m,1710 (309554)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.13 0 0 309563

Amugy erdemes megnezni a nemet adatokat, legyen csak az abszolut utemzhetetlen napszel. Jelenleg ~24% a rendszerben, es egyetlen olyan perc sem volt, amikor tultermeles lett volna (tehat fogyasztas<napszel termeles). 26.5% napszel perces tarolas/eldobas nelkul is belefer. A teljes megujulomaximum az 64% volt aprilis 30-an, vagyis napi szintu tarolassal (ez ugye a SZET reven megoldott) 38% napszelarany erheto el (ha total tufan csinaljuk, nincs export, nincs vezerles mindent megtartunk). A legmagasabb heti arany meg 56% volt. Vagyis 45%-ig lehet elmenni heti szintu tarolassal es tok buta rendszerrel es rettenetesen rosszul kihasznalt tarolokkal.

 

De valojaban ugye lenne benne halozatdinamizalas meg egyebek, tehat a heti szintu tarolas igenye is csak a jelenleginel 2x nagyobb napszelkapacitasnal kezd el jatszani (es amugy nagyreszt kihasznalatlan lesz).

Előzmény: Auralianus (309558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!