"Szóval borítékolható, hogy megújulókkal is el lehet érni még a német mostoha természeti körülmények között is a zsinóráramtermeléshez haszonló 50 % körüli részarányt számottevő tárolás, vagy kapacitás eldobás nélkül."
Nagy kapacitás <-> kis tárolás. Ez világosa mindenkinek, vagy nem? Végtelen nagy területet lefedő napelem esetén a szükséges tároló kapacitás 0.
Ne aggódj! Volt már melegebb időszak is, akkor sem szabadult föl több mint amennyi csapdázódott. A permafrost szervesanyag tartalma a meleg időszakokban nyelődött el, az olvadások idején.
Ha a világ összes villanyáramát atomerőműben termelnék, 5 év alatt az összes urán el is fogyna. Aztán a tengervízből bányászott, meg reprocesszált meg stb... az meg már akkor költségben vagyis ráfordítandó izzadtságban mindegy ha szélmalom vagy akármi is.
"Tényleg szükséges a minden időpillanatban rendelkezésünkre álló teljesítményt garantálni?
Működhet a társadalom ennek hiányában is?"
Ezt mantrázom itt én is. Annak a társadalomnak amelyik majd képes lesz termonukleáris erőművet építeni annak viszont nem lesz rá szüksége, mert a tudással együtt a fejekben megnő az értelem is. Most le van maradva, de majd behozza az.
Ha minden tehervagonnak lenne motorja és áramszedője? Az tényleg lehetne önvezető is sofőr nélkül, az szerintem még gyorsabb rugalmasabb is lenne mint a közúti szállítás. Gumikerék aszfalton ember vezette járművel csak az utolsó 10-20km.
De nem, még ez se, másról ez a világ mint sokan gondolják. amit írtam nektek pár napja, hogy klímatizálás céljára a bádoghordó szigetelve és benne a jég ugyan az lenne mint egy 0.5KWh kapacitású akkumulátor, de nem, még ilyen sincs. Azt lázasan fejlesztik, kutatják dollár milliárdos költséggel, de egy bádoghordót senki nem tesz ki télen, had fagyjon meg benne a víz, jó lesz majd ha jön az újabb hőhullám rekord a nyáron.
Nyilván lehet csinálni valahogyan, na de valahogyan lehetne csinálni vízből és a levegő szén-dioxidjából is napenergiával. Szerintem még ez is egyszerűbb lenne mint akkumulátort tenni minden gépjárműbe.
Léptek azért a németek mert szép csendben vegyes vállalatot alapítottak a bolíviai állammal a lítium bányászatra.
Az más, a tüdőrákot a benzo(a)pirén okozza, katalizátoros kipufogó gázban olyan szerintem nincs.
(egyébként örökletes, alkati kérdés, 3 enzim kell lebontani és akinek hiányzik valamelyik az tüdőrák esélyes, akinek megvan az akkor se kapja meg ha 100 évig pillanatra se hagyja abba a dohányzást.
Az elektromos autók is szennyeznek, van aki szerint jobban mint más autók ui ezek nehezebbek, jobban kopik az út és a gumi, több port okoznak.
Persze nem csak Merkel, mi is támogatjuk a német autógyárakat... azért rendes dolog a leszakadó, periférián tengődő magyaroktól, két rugdosás között egy kis dicséretet megérdemelnénk érte Bercitől.
Ez alapján a legnagyobb adókedvezményt, 40 milliárd forintot az Audi kapta az említett időszakban, ezt követi a Hankook több mint 17 milliárd forinttal, a Hamburger Hungária erőmű 9 milliárd forinttal és a Bridgestone 6,6 milliárd forinttal.
A szóvivő emellett szólt arról is, hogy a kormány további 140 milliárd forint értékben adott különböző beruházási támogatásokat, az Audinak például négy alkalommal 23 milliárd forint értékben.
Merkel figyelmeztető ujja a magasban, de azért az autógyáraknak nem kell félniük.
A kancellár szerint támogatásra van szükségük az elektromos autók vagy az önvezető járművek generálta kihívásokkal szemben, s azt ígérte, hogy a kormány segíteni fog az innovációk ügyében.
Szükségük is van támogatásra, hiszen az EV lelke az akkugyártás terén évtizedes lemaradásban van az EU, pedig a csizma az asztalon, a légszennyezés problematikája viharos gyorsasággal ég az autógyárak körmére.
Megduplázódott Nagy-Britannia szennyezett levegőjű városaiban a tüdőrákosok száma a nemdohányzók körében – írja a The Independentre hivatkozva a Magyar Nemzet Online.
Bazom sok energia kell a kiolvasztáshoz, ezen buktak meg az eddigi próbálkozások.
A fedőtakaró leválasztása mindenképp veszélyes, mert kiermelni biztosan csak kis részét tudják a metánklatrátnak, ami ott marad azt viszont közvetlenül elérik a tengeráramlások, nem tudja az elpárolgó metán visszahűteni a maradékot.
Passz. nem vagyok mérnök. feltételezem, hogy a legtisztább mezőket akarják kiszedni, mert az a leginkább gazdaságos.
Azt sem, hogy ez mekkora környezetkárosítással jár, azon mélytengeri zónában - ami amúgy sem egy nyüzsis környék, kevés, jobbára nagy tűrésú faj él arra - azon a helyen éppen mi a helyzet.
Azért én aggódom az ilyenektől kicsit - az óceáni talpazatok metánhidrátját a tengerfenék teljes feltúrása nélkül nem lehet kitermelni, miközben az az aljzat komplett ökoszisztémák élőhelye - rettenetes környezetpusztítás is lehet még ebből...
A délkínai-tengeri helyezkedésnek ez csak egy eleme, szerintem.
A kereskedelmet és a gyarmatosítást ellenőrizni kell, és ehhez mindaddig hajózás kell, amíg nincs meg a teleport technika erős gravitációs mezőben is (jauntolás :) ).
Röviden: "Hajózni kell, élni nem szükséges."
Egyébként erről nem olvastam (itt a topicon 8-10 éve volt téma).
És még az örökké fagyott talaj metánhidrát-tartalmával kéne valamit kezdeni (permafrost, pl. Szibéria), azt nem tudom, hogy kezelni képes-e ez a technológia.
Igen. Kb. egy hónapja lett bejelentve a technológia, amivel ezt ki tudják gazdaságosan szedni. A metán tökéletesen égethető, satöbbi. Tképp a legtisztább C alapú technológia lehet.
Rémlésem szerint a dél-kínai tengeren történő helyfoglalás is ezzel van kapcsolatban.
Ha igen, az nagyon nem lenne rossz. Ha az a felmelegedéskor kiszabadul, növeli az üvegházhatást, jobban, mint a CO2. Jobban megéri elégetni.
(Feltéve, hogy van még mit visszaveri az adott spektrum-ablakban, hullámhosszon. Ha majdnem tökéletes tükör visszaver kb. mindent, akkor a kétszeres visszaverő réteg nem jelent érdemi javulást. Ha jól vettem le pár éve, ez a Miskolczi-féle elmélet lényege)