Keresés

Részletes keresés

lakol3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302885

Annyit tudok, hogy bejelentették, hogy megvan a technológia. A többi passz. Ismerni kéne, mit akarnak és hogyan.

Előzmény: szilvatövis (302881)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302884

És még az örökké fagyott talaj metánhidrát-tartalmával kéne valamit kezdeni (permafrost, pl. Szibéria),

 

Azt már csinálja a természet, robbangatnak fel a metán-hidrát "darabok", helyes kis tölcséreket hagyva maguk után.

Előzmény: rev251 (302876)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.13 0 1 302883

Persze nem csak Merkel, mi is támogatjuk a német autógyárakat... azért rendes dolog a leszakadó, periférián tengődő magyaroktól, két rugdosás között egy kis dicséretet megérdemelnénk érte Bercitől.

 

Ez alapján a legnagyobb adókedvezményt, 40 milliárd forintot az Audi kapta az említett időszakban, ezt követi a Hankook több mint 17 milliárd forinttal, a Hamburger Hungária erőmű 9 milliárd forinttal és a Bridgestone 6,6 milliárd forinttal.

A szóvivő emellett szólt arról is, hogy a kormány további 140 milliárd forint értékben adott különböző beruházási támogatásokat, az Audinak például négy alkalommal 23 milliárd forint értékben.

 

http://index.hu/gazdasag/2017/08/13/80_milliardnyi_adokedvezmenyt_adott_a_kormany_a_multiknak_ket_ev_alatt/

szilvatövis Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302882

Merkel figyelmeztető ujja a magasban, de azért az autógyáraknak nem kell félniük.

 

A kancellár szerint támogatásra van szükségük az elektromos autók vagy az önvezető járművek generálta kihívásokkal szemben, s azt ígérte, hogy a kormány segíteni fog az innovációk ügyében.

http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/nekiment_a_nemet_autoiparnak_merkel.645393.html

 

Szükségük is van támogatásra, hiszen az EV lelke az akkugyártás terén évtizedes lemaradásban van az EU, pedig a csizma az asztalon, a légszennyezés problematikája viharos gyorsasággal ég az autógyárak körmére.

 

Megduplázódott Nagy-Britannia szennyezett levegőjű városaiban a tüdőrákosok száma a nemdohányzók körében – írja a The Independentre hivatkozva a Magyar Nemzet Online.

http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/a_legszennyezes_miatt_megugrott_a_brit_tudorakosok_szama.645380.html

 

szilvatövis Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302881

Bazom  sok energia kell a kiolvasztáshoz, ezen buktak meg az eddigi próbálkozások.

A fedőtakaró leválasztása mindenképp veszélyes, mert kiermelni biztosan csak kis részét tudják a metánklatrátnak, ami ott marad azt viszont közvetlenül elérik a tengeráramlások, nem tudja az elpárolgó metán visszahűteni a maradékot.

Előzmény: lakol3 (302878)
Tzp Creative Commons License 2017.08.13 -1 0 302880
lakol3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302879

A permafrost metánja tudtommal nem annyira tiszta, mint a tengerfenék metánjege. Vagyis arra nincs hatékony technológia.

 

Előzmény: rev251 (302876)
lakol3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302878

Passz. nem vagyok mérnök. feltételezem, hogy a legtisztább mezőket akarják kiszedni, mert az a leginkább gazdaságos.

Azt sem, hogy ez mekkora környezetkárosítással jár, azon mélytengeri zónában - ami amúgy sem egy nyüzsis környék, kevés, jobbára nagy tűrésú faj él arra - azon a helyen éppen mi a helyzet.

Előzmény: advocatusdiaboli (302877)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.08.13 -1 0 302877

Azért én aggódom az ilyenektől kicsit - az óceáni talpazatok metánhidrátját a tengerfenék teljes feltúrása nélkül nem lehet kitermelni, miközben az az aljzat komplett ökoszisztémák élőhelye - rettenetes környezetpusztítás is lehet még ebből...

Előzmény: lakol3 (302875)
rev251 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302876

A délkínai-tengeri helyezkedésnek ez csak egy eleme, szerintem.

A kereskedelmet és a gyarmatosítást ellenőrizni kell, és ehhez mindaddig hajózás kell, amíg nincs meg a teleport technika erős gravitációs mezőben is (jauntolás :) ). 

Röviden: "Hajózni kell, élni nem szükséges."

 

Egyébként erről nem olvastam (itt a topicon 8-10 éve volt téma).

És még az örökké fagyott talaj metánhidrát-tartalmával kéne valamit kezdeni (permafrost, pl. Szibéria), azt nem tudom, hogy kezelni képes-e ez a technológia.

Előzmény: lakol3 (302875)
lakol3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302875

Igen. Kb. egy hónapja lett bejelentve a technológia, amivel ezt ki tudják gazdaságosan szedni. A metán tökéletesen égethető, satöbbi. Tképp a legtisztább C alapú technológia lehet.

Rémlésem szerint a dél-kínai tengeren történő helyfoglalás is ezzel van kapcsolatban.

Előzmény: rev251 (302874)
rev251 Creative Commons License 2017.08.13 0 1 302874

A kismélységű metánhidrátra gondolsz?

 

Ha igen, az nagyon nem lenne rossz. Ha az a felmelegedéskor kiszabadul, növeli az üvegházhatást, jobban, mint a CO2. Jobban megéri elégetni.

 

 

(Feltéve, hogy van még mit visszaveri az adott spektrum-ablakban, hullámhosszon. Ha majdnem tökéletes tükör visszaver kb. mindent, akkor a kétszeres visszaverő réteg nem jelent érdemi javulást. Ha jól vettem le pár éve, ez a Miskolczi-féle elmélet lényege)

Előzmény: lakol3 (302873)
lakol3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302873

Ellenben úgy tűnik, ki fogják tudni bányászni a tengeri metánt...

Előzmény: szilvatövis (302871)
_Berci Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302872

 

Kína évi négy-öt atomerőművet tud építeni, ...

 

Ehhez mar igen nagy gyartokapacitas kell. Nemetorszag kb. atlagban 2 reaktor/ev-re volt (annak idejen) kepes.

 

Előzmény: szilvatövis (302871)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302871

Nuclear in China – why the slowdown?

http://www.neimagazine.com/opinion/opinionnuclear-in-china-why-the-slowdown-5896525/

 

Kínában is lassulnak az atomerőmű építések. Másfél éve nem adtak engedély új építésre, ennek ellenére a világ legambíciózusabb programját tudhatja magának ma is.

Mire elég? Kína évi négy-öt atomerőművet tud építeni, nem is szándékozik érdemben növelni a kapacitásokat, inkább nyesegetné a túl nagyra nőtt vállalatok szárnyait.

 

Jó esetben átlag megismételheti a tavalyi ~40 TWh termelésnövekedést, nincs reális esély további felskálázásra, legalább is belátható időn belül. Ezt a növekedést a szél/nap ma is kétszeresen múlja fölül és főleg a napenergia termelés dinamikusan növekszik.

Ez a helyzet rámutat az alapvető különbségre az emberiség számára is a két energiateremelési lehetősség potenciáljában.

 

szilvatövis Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302870

mennyi lenne a napelemek termelési költsége, ha kivennék mögüle az állami garanciákat és a támogatásokat...

Éppen ezt ajánlom, ne támogassuk a napelemeket sem, bár ezt most sem az unokáink kontójára tesszük, A napelemek nem államkölcsönből állami beruházásban épülnek.

 

Nem értem miért utasítod el zsigerből ezt a két pénzügyileg teljesen korrekt megoldást, amivel finanszírozni lehetne az atomerőmű építését.

Előzmény: Törölt nick (302839)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.13 0 0 302869

1970-ben is, mondvan, hogy Paks1 megepitese nem lesz jo. Nehany hulye talan hallgatott is volna rad, de azota sokszorosan kiderult, hogy milyen bolcs dontes volt megepiteni.

 

Az akkori rendszer legjobb húzása volt.... bedöntötte vele a szocializmust.

Előzmény: Salvor2 (302856)
mica-r Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302868

Egy ismerős pár évvel ezelőtt elment trolizni oda. Valószínűleg még létezik. Kb 80 km

Előzmény: _Berci (302866)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302867

az vagy füstös, vagy néger....

 

... aki sárgán csatlakozik rá, az meg ázsiai?

(nemisértemakérdést?)

Előzmény: orgonatündér (302864)
_Berci Creative Commons License 2017.08.12 -1 0 302866

 

Ezt már az élenjáró szovjet tudomány megvalósította 40-50 éve. Valahol a Krím félsziget környékén volt országúti trolibuszjárat.

 

Hát, sajnos a buta nemetek, svedek, californiaiak csak most jutottak el idaig ... pedig akar le is kopirozhattak volna az 50 eves SZU teknyikát (gondolom Oroszorszagban mind a mai napig intenziven hasznaljak). :-)

 

Előzmény: orgonatündér (302864)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.12 -2 1 302865

Nem regen epekedtünk a felsövezetekes teherautokazasrol.

Én bizony nem epekedtem egy pillanatot sem.

 

Jobbat tudok.

Beszélgessünk a falra akasztott akkumulátorról, mint korunk innovációs csúcsteljesítményéről, ami majd megváltoztatja az életünk fonalát!

Biztosan van rá valami döbbenetes tanulmány is, amit a csodálkozástól kikerekedett szemekkel olvashatnánk.

Előzmény: _Berci (302863)
orgonatündér Creative Commons License 2017.08.12 0 1 302864

Ezt már az élenjáró szovjet tudomány megvalósította 40-50 éve. Valahol a Krím félsziget környékén volt országúti trolibuszjárat.

 

És a még élenjáróbb Kandó Kálmán is tett ilyen javaslatot 100 éve, de ő még tovább is fejlesztette, még jobban csökkentette a veszteségeket: gumikerék helyett vaskereket javasolt, vaspályával.

 

(Tudom, de ez önvezető is lesz. Itt megéri, a vasútnál meg nem, mi?)

 

Tényleg, mi van azzal, aki feketén csatlakozik rá?

Előzmény: _Berci (302863)
_Berci Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302863

 

Nem regen epekedtünk a felsövezetekes teherautokazasrol. Itt egy összefoglalo cikk rola.

 

First overhead contact line to charge moving electric trucks is being built on Autobahn in Germany

https://electrek.co/2017/08/11/electric-truck-charging-overhead-contact-charging-autobahn-germany/

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.12 -3 1 302862

Monnyuk, ha holnap azt elvennek, ... akkor maskeppen nezne ki sok minden. Pl. a mobilizaciot mozgato üzemanyag ara ugrasszerüen megemelkedne.

A zsömle sokkal kisebb lenne, még könnyeben beférne az arcodba.

Előzmény: _Berci (302853)
_Berci Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302861

Mindez akkor törtent (2009-2012), amikor EBBEN a topikban az armageddonozast, meg a mobilizacio töpörödeset 1esek csucsrajarattak. :-))

Előzmény: _Berci (302860)
_Berci Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302860

 

Ez pedig mindössze harom evvel kesöbb, 2012-ben.

 

Előzmény: _Berci (302859)
_Berci Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302859

 

Igy nezett ki a kontenerkikötök forgalmanak alakulasa. A TEU egy hatmeteres kontainert jelent ... A szamok millio TEU-ban ertendöek.

 

Előzmény: GPS (302855)
_Berci Creative Commons License 2017.08.12 -1 0 302858

Ááaahhhh, ugyanmá´, nem a zsömlye kicsi, hanem 1esek pofaja tul nagy! :-)

Előzmény: szilvatövis (302857)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.12 -2 1 302857

Az energia termelését nem lehet a piacra bízni.

Az élelmiszer termelését sem.

 

Jó. Akkor viszont államosítsuk az összes mezőgazdasági, élelmiszerfeldolgozó üzemet, pékséget, és természetesen a kereskedelmét is. Termelje állambácsi a búzát, süsse állambácsi a zsömlyét és árulja is állabácsi az állami áruházban.

Csak azután ne panaszkodjon senki, hogy kicsi a zsömlye...

Előzmény: Törölt nick (302847)
Salvor2 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 302856

Nyugodj le _Berci, toled azert okosabb emberek intezik az orszag penzugyeit.

 

Ugyanezt a marhasagot elmondhattad volna 1970-ben is, mondvan, hogy Paks1 megepitese nem lesz jo. Nehany hulye talan hallgatott is volna rad, de azota sokszorosan kiderult, hogy milyen bolcs dontes volt megepiteni.

Előzmény: _Berci (302837)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!