Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275315

Igen, az adatok ugyan nem összevethetők, de attól még az üzemi marzsa a Teslának pozitív, nem nő minden eladott darabszámmal a veszteség, ahogy Platon állította.

 

Egy veszteséges vállalat egy termékre számított vesztesége nem azonos az egy darabra jutó üzemi eredményével, akárhogy számoljuk.

Előzmény: Törölt nick (275304)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275314

De. Ott masszív veszteség szerepel. Csak tudod ott nem lehet kamázni mert sok év börtönt osztanak érte. 

Előzmény: szilvatövis (275297)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275313

Bezony... ez az egyik sarokpont ahol az ellendrukkerek jégre futnak, mert azt hirdetik, hogy az EV-nek gyorstöltés kell, holott nem. Központilag menedzselt, igen finoman hangolt éjszakai töltés lesz az EV-k kulcsa, ezzel jelentősen kiegyenlítve a nappali csúcsokat és éjszakai völgyeket.

Pomber maci elgondolkoztál már azon hogy hány ember parkol az utcán vagy nyilvános parkolóban? Ott hogy oldod meg az éjszakai töltést, kiépített töltőhálózat nélkül?

Előzmény: Pomber Béla (275294)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275312

Egy kicsit naiv vagy, ha azt képzeled, hogy a demokráciában mindent lehet, vannak elfogadott normák, amit be kell tartani, különben előbb utóbb felüti a fejét egy Hitlerre hajazó ember.

Előzmény: lakol3 (275306)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275311

És a lobbibeágyazottsága sem.

Nem is örülnek neki.

Előzmény: Rangun (275309)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275310

Mostanában sokat találgatok ezügyben megint.

 

Az alapító atyák elvei, az alkotmány arisztotelészi háttérrel nagyon komoly kísérlet. De valami a rendszert mégsem tartja egybe úgy, ahogy ők ezt eltervezték. Szerintem ez a valami a társadalmi szolidaritás, ami egy közös múltból származik. Olyan ez, mint a jog: nem lehet kodifikálni bizonyos dolgokat, mert mindig lesz kibúvó. Vagy van egy elfogadás, vagy nem.

Azokat a szép elveket lassan felülírták a gyakorlatban. A részvénytársaságok végtelenítve lettek ( Korten ezt szépen leírja ), egy 'boldogulj, ahogy tudsz' - persze, az erősebb kutya bszik úgyis - elven privatizálják az EÜt teljesen, satöbbi...

Előzmény: advocatusdiaboli (275305)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275309

Trump mentalitása pl. eddig nem volt az elfogadott norma része.

Előzmény: advocatusdiaboli (275305)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275308

HAHAHAHAHA. Egész véletlenül már hiány van lítiumból. A fostaliga 18500 cellákat amiből a Tesla is építkezik nem lehet max kapacitáson használni, mert nem lehet kontrollálni 7000 db cellát. Így eleve lényegesen kevesebb a kg ra eső energiasűrűség mint amit cellák tudnának. 

Előzmény: Rangun (275292)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275307

USA-ban a piacról élnek, nem az államból, a helyi gazdagok, egészen más a helyzet, mint egy magyar viszonylatban, ahol érdemi piaci tevékenységet csak a külföldi multik folytatnak.Pl. ott van Soros, gyakorlatilag az állam ha akarna sem tudna segíteni neki.

Előzmény: GPS (275302)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275306

Te csak írsz, vagy olvasol is? Egy V rangú olvtárstól azért mégis elvárná az ember.

 

http://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746

További linkkel.

 

Nézz még utána egy-két sztorinak, pl. Martin Armstrong ügyének, vagy a Jeffrey Sterling ügynek - ami még vicces is: egy feketét képeztek ki iráni hírszerzőnek (sic!).

Mindegyikre volt már több utalás és link is a fórumon.

 

Az USA nem demokrácia, a rendszer oligarchikus, és néhány gumitörvény lehetővé teszi, hogy a valóban veszélyes fórumok ellen fel tudjon a hatalom lépni. 

Előzmény: Rangun (275295)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275305

Én nem írtam le azt a szót, hogy a kör zárt lenne - ahogy a magyar politikai elit (maffia) sem zárt kör, csak szűk - viszont bekerülni csak egy adott mentalitás-viselkedés mentén tudsz, és mire te oda bekerülsz, addigra elkerülhetetlenül részévé válsz magad is... 

 

Az USA nagyon különleges helyzetű ország, egyfelől sokkal kevesebb történelmi ballasztot-görcsöt cipel magával, mint mások, másfelől meg elképesztő területek és erőforrások felett diszponál, így náluk olyan modell is jól működőképes lehet - amit máshol meg sem lehetne kockáztatni. 

Előzmény: Rangun (275301)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275304

Ezt már megbeszéltük párszor, ezt a számot a Teslan kívül nem adja meg senki, és a konkurenciánál ez jelentősen magasabb, bőven 30 százalék fölött van.

 

A Tesla masszívan veszteséges, ezért negatív az egy autora eső nyeresége.

Előzmény: szilvatövis (275282)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275303

Valamikor az akkori (szoc.blokk beli) elődeitek kijelentették, hogy a "kibernetika imperialista áltudomány".

 

10-es kör.:-)))

Előzmény: advocatusdiaboli (275296)
GPS Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275302

 

Az USA mára rettentően oligarchikus állammá vált, hiába a látszólag nagyon demokratikus működés és törvényhozás

 

Mégis mire lehetne számítani egy olyan rendszerben, ahol teljesen legálisan repkednek a 10, megy 100 millió dollárok a magánszférából - pl. egy elnökválasztási kampányra?

 

Értem én, hogy "szimpátia-alapon"... na de ennyit? És utána (a ciklus ideje alatt) ezekért a pénzekért soha nem lesz benyújtva a lobbi-számla?

 

Ugyan már.

.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (275300)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275301

Rosszul látod, a kör egyáltalán nem zárt, az ,hogy szűk, az rendjén van, az elit mindig szűk.

Előzmény: advocatusdiaboli (275300)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275300

Azért kicsit szkeptikus vagyok. Az USA mára rettentően oligarchikus állammá vált, hiába a látszólag nagyon demokratikus működés és törvényhozás, a valóságban egy igen behatárolt szűk kör teljesen meg tudja határozni, hogy egyáltalán milyen témák, kérdések kerülhetnek úgymond a terítékre... És azt is elég jól képes egyelőre gátolni, hogy leváltsák-lebontsák ezt a kört, miközben eléggé nyilvánvaló, hogy nagyon komoly igény van erre alulról...

Szerintem néhány cikluson belül komolyan formabontó változások fognak jönni, a mostani modell ki fogja minden tartalékát meríteni, és a társadalmi elégedetlenség kritikus szintre fog nőni. Nem, nem lesz forradalom, meg nem fog szétesni az USA - de nagyon komoly szemléletbeli reformokra számítok majd.

Előzmény: Rangun (275295)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275299

Pontosan. Néhány százalék lesz a gyorstöltés, pláne, ha fizetős lesz.

Előzmény: Pomber Béla (275294)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275298

Ezt jól látod, az átlagos napi fogyasztás kell egy éjszaka pótolni, az meg 100km alatti út alatt elfogyasztott energia lesz, kb. 10-20KWh, ami semmiféle fejlesztést nem igényel.

Előzmény: Pomber Béla (275294)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275297

Abban sem szerepelhetnek más adatok...

Előzmény: Platon (275286)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275296

Pont úgy, ahogy a maga idejének Grálja volt az olcsó belsőégésű motor/autó, az olcsó rádió, az olcsó számítógép/mikroprocesszor, az olcsó telekommunikáció etc...

 

Egy adott időpillanatban a világ mindig az éppen rendelkezésre álló technológiai lehetőségekből a gazdaságilag legmegfelelőbbet használja. Nyilván alapvető váltáshoz mind a gazdasági, mind a technológiai lehetőségeknek változniuk kell.

Valamikor pont úgy gúnyolódtak az akkori Quantumok és Platonok az óceáni gőzhajózáson (mint megvalósíthatatlan fantazmagórián), mint ti most az EV-n. Valamikor az akkori (szoc.blokk beli) elődeitek kijelentették, hogy a "kibernetika imperialista áltudomány". Szóval várjuk csak ki a végét...

Előzmény: QuantumSingularitas (275291)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275295

Az USA sorsa nem az elnökön múlik, ott hatalom megosztás van, fékek meg ellensúlyok, meg civil kezdeményezés, és polgári engedetlenség, ha szükséges.

Előzmény: advocatusdiaboli (275290)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275294

A legtöbb családi házban például éjszaka a most meglévő hálózati infrastruktúra is képes lenne feltölteni egy átlagos EV-t - a gyors töltések áram-igénye az, ami látványosan több a megszokottnál.

 

Bezony... ez az egyik sarokpont ahol az ellendrukkerek jégre futnak, mert azt hirdetik, hogy az EV-nek gyorstöltés kell, holott nem. Központilag menedzselt, igen finoman hangolt éjszakai töltés lesz az EV-k kulcsa, ezzel jelentősen kiegyenlítve a nappali csúcsokat és éjszakai völgyeket.

 

Ehhez már minden adott, mind az elektromos hálózat, mind a vezérlés (folyamatos szélessávú internet).

 

Gyorstöltők is lesznek, mert ha valaki hosszabb útra megy, oda kevés lesz a 3-400 km hatótáv, de nem ez lesz az elsődleges töltési mód.

Előzmény: advocatusdiaboli (275290)
GPS Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275293

 

A tőke elmegy oda ahol a hagyományos autók vannak mert kisebbek a termelési költségei.

A tőke nem tódult a fekete/fehér TV-k irányába sem - holott azoknak a termelési költsége lényegesen alacsonyabb volt, mint a színes-TV-k gyártás.

Attúl még, hogy olcsóbb lesz az ICE, nem biztos, hogy a jövőben továbbra is az fogja vonzani a tőkét az olcsósága miatt.

.

Előzmény: zöldkomcsi. (275280)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275292

Az aksik ára úgy csökken, mint a napelemeké, nem egyik napról a másikra lesz olcsó, hanem fokozatosan, 2020-ra az EV már veri a dízel motoros járműveket.

Előzmény: QuantumSingularitas (275291)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275291

Az Olcsó akksi a sötétzöldek egyik szent grálja, a szélkelep, napelem és szmargríd mellet. A különbség az hogy a szent kehely létezett.

Előzmény: Rangun (275289)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275290

Nehéz megítélni a költségeket - ugyanis a dolog valójában nem igényel olyan nagy többlet-energia mennyiséget, mint azt sokan gondolnák. A legtöbb családi házban például éjszaka a most meglévő hálózati infrastruktúra is képes lenne feltölteni egy átlagos EV-t - a gyors töltések áram-igénye az, ami látványosan több a megszokottnál. Mindent összevetve itt nem lesz szükség "forradalomra".

 

Ami meg a többit illeti - igen, természetesen ez valamilyen szinten hitvita, a környezetvédelmi kérdések eleve úgy kezdődnek, hogy először is hinni kell abban, hogy ennek van fontossága, jelentősége, ami megéri az áldozatokat is. Hogy nem jó a mérgeket rögtön a folyóba önteni, a kénes szutykokat a kéményből kieregetni - még akkor sem, ha jó nagy többlet-költséggel jár az előzetes tisztítás, miközben ez látszólag sosem fog megtérülni. Igen, innentől ez hitvita...

Vagy inkább a hit abban, hogy nem minden csakis és kizárólag pénzkérdés. Majd ha véletlenül Trump lesz az új USA elnök, aki szerintem eszenciálisan testesíti meg azt, amit ti is gondoltok - megnézhetjük, mennyire muzsikál ez jól a gyakorlatban (bár őszintén szólva a Clinton-banya sem lenne jobb, az USA válságát egyértelműen mutatja, hogy két ilyen rettenetes jelöltet tudott csak kiizzadni).

Előzmény: Platon (275288)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275289

Szalmabábozás ez az infrastruktúra fejlesztés, egyrészt nem egyik napról a másikra lesz az EV-re történő átállás, hanem évtizedek alatt, másrészt megnövekszik a fogyasztás helyén termelt energia részaránya az olcsó aksiknak, és napelemeknek köszönhetően.

Előzmény: Platon (275288)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275288

Bocs hogy beleugatok

 

kell infrastruktúra fejlesztés

 

Mennyi is lesz ennek a költsége egy EV-re vetítve?

 

A helyzet az, hogy te egyszerűen nem akarsz hinni

 

Ez ugye azt jelenti hogy te meg igen. Nag horderejű környezetvédelmi döntéseket khm. nem okos dolog hiedelmekre építeni. Célszerű a tények talaján maradni.

 

Szerintem.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (275287)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275287

1 - miért ne tudnánk megoldani? Ezek amolyan ex-has demagóg kijelentések, pont olyanon, mint théta kirohanásai, miszerint ezt nem lehet, meg azt nem lehet... Szerintem meg lehet oldani, nem is egy ötlet-megoldás van rá, sőt, pusztán technikai értelemben ma sem lenne gond - csak gazdaságossá is kell tenni.

2 - kell infrastruktúra fejlesztés, de egyébként nem is olyan nagy, mint gondolnád. Pláne, ha sikerül a smart-gridek terjesztése. De ez technikailag egyfelől ma is megoldható, másfelől ez még gazdaságilag sem lenne áthidalhatatlan akadály ma sem - ha úgy tetszik, ez a legkevésbé problémás keresztmetszet.

3 - igen, az adókiesést biztos bevasalják - ott, ahol ez eleve nagy tétel. Mert például az USA-ban most sem az. Az EU-ban igen, de legfeljebb majd modellváltás lesz. Itt nem az a lényeg, hogy az autózás összességében olcsóbb legyen - hanem az, hogy megszűnjön a környezetszennyezés, mellesleg az örökös politikai huzavonákhoz vezető külső függőség is. A harmadik világ nyersanyag- és energiahordozó-exportőrei számára a mostani helyzet igazándiból nagyobb átok, mint amekkora áldás - a fékezhetetlen túlnépesedésükben és a permanens instabilitásukban meghatározó szerepe van az így oda csatornázott forrásoknak.

4 - ez egy hülyeség, te már megint következetesen abból indulsz ki, hogy csak az a technológia létezik, amit te ma ismert és megvehetsz a boltban, más nincs, és soha nem is lesz (ebből a szempontból megint teljesen thétába mész át) - az akkuk nem csak, hogy fejlődnek, de jó eséllyel még csak nem is a lítium lesz a megoldás kulcsa. És most indulj ki abból, hogy az első lítium-akkuk alig negyed évszázada kerültek piacra - előtte mit mondtál volna? 

 

A helyzet az, hogy te egyszerűen nem akarsz hinni ebben, mert úgy általában nem akarod az egészet, atomerőműves, benzinmotoros, füstölő-háborúzó jövőről álmodozol..

Előzmény: QuantumSingularitas (275284)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275286

Ha nem haragszol akkor talán mi maradunk a SEC-nek benyújtott auditált adatoknál.

Előzmény: szilvatövis (275282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!