Két év sem kell hozzá, és hiánycikké válik a kőolajTartós kínálati szűk keresztmetszet fenyegeti a globális olajpiacot–- mondta a CNBC-nek Vicki Hollub, az Occidental Petroleum, azaz az Egyesült Államok egyik legnagyobb olajcégének a vezérigazgatója.
Igen, de nem védték se 50, se 100 évvel ez előtt se.
Ez új jelenség most, később meg a szenátor választáson 97% feldolgozottság után fordult meg az eredmény. az is lehetséges de nem valószínű, ami valószínű, hogy közölni akarták a nyilvánossággal, hogy a politikai rendszer megváltozott, nem a szavazók hanem a számlálók akik döntenek. Egy demokrácia ez is, hiszen 1 ember nem is tudná kiválasztani a számlálókat, de nem polgáridemokrácia hanem valami más, még nem tudjuk mi lesz belőle.
A LÉNYEG az, hogy a ZÖLDIDEOLÓGIÁS dilettánsokat SOHA a büdös életben nem szabad a döntések közelébe engedni:
Amin a német bíró is csak nevetet
A történet ott kezdődött, hogy a Cicero nevű német internetes politikai magazin beperelte a Robert Habeck vezette gazdasági és klímavédelmi minisztériumot, tegye közzé a német atomerőművek bezárásával kapcsolatos dokumentumokat. Korábban a minisztérium ugyanis megtagadta az erre vonatkozó kérést azzal az indokkal, hogy a „tartalma titkos”. A berlini közigazgatási bíróság nemrég hirdette ki az ítéletét, amely egyelőre nem jogerős. Megállapította, hogy az iratokba való betekintés megtagadása törvénytelen. A bírósági tárgyaláson a minisztérium képviselője azt mondta, hogy
nem zárható ki, hogy Németország ismét energiaválságba kerül a leállított atomerőművek kiesése miatt. Ezért a belső dokumentumokból egy szót sem szabad kiszivárogtatni annak érdekében, hogy egy újabb vészhelyzet esetén ne gyengüljön a többi európai állam bizalma… Nos, ezt a faramuci érvelést már a bíró sem tudta megállni nevetés nélkül.
A német minisztérium nyilván azért ragaszkodik továbbra is foggal-körömmel a belső dokumentumok titkosságához, mert azokból kiderülhetne, hogy az atomerőművek bezárásával kapcsolatos kormánydöntés figyelmen kívül hagyta a műszaki, gazdasági, ellátásbiztonsági, vagy éppen klímavédelmi érveket. Tavaly év végén már beszámoltam arról, hogy egy kiszivárgott német minisztériumi e-mail-váltásban arról volt szó, hogy az atomerőművek további üzemeltetése olcsóbb villamos energiát és stabil ellátásbiztonságot eredményezett volna. Úgy tűnik, hogy a német gazdasági minisztérium ehhez hasonló érveket kíván most eltitkolni a nyilvánosság elől.
Mindez a zöldideológia által vezérelt német energia- és klímapolitika egyenes következménye. Jól látható, hogy az atomellenes kormánypárti politikusok a német emberek és/vagy az ipar alapvető érdekei ellen cselekednek. E politikai álszentséget mi sem mutatja jobban, hogy miközben Németországban nem üzemelhetnek atomerőművek, villamosenergia-hiány esetén a szomszédos országokból, például a Franciaországból vagy Csehországból veszik az áramot, ahol jelentős részben az atomerőművek biztosítják a termelést.
A 2022-es Hyundai Ioniq 5 közepes méretű elektromos crossover opcionális napelempanellel rendelkezik, amely a tető nagy részét lefedi, és ingyenes töltési forrásként szolgál, hogy megnövelje az autó 300 mérföldes hatótávját a 77,4 kWh-s nagy hatótávolságú akkumulátorral.
A Hyundai szerint napos helyeken akár 1240 mérföldet is megtehet évente.Ahogy a technológia fejlődik és egyre hatékonyabbá válik, a napenergia is tényezővé válik – mondja Karim Habib, a Kia Global Design Center vezetője.
A Kia a Hyundai testvérmárkája, közös szülője.Habib elmondta, hogy szerinte a jövőben sok cég alaptermékévé válhat.A Tesla és a Toyota napelemes autókat fejleszt, csakúgy, mint néhány startup, például az Aptera Motors, a Lightyear One és a Sono Motors.A 2023-as Toyota bZ4X elektromos kompakt SUV, amely 2022-ben érkezik, körülbelül 250 mérföldes hatótávolsággal, opcionális napelemes tetőt kínál majd Japánban, de nem világos, hogy ez az opció mikor lesz elérhető Észak-Amerikában.A Toyota szerint a japán vásárlók számára a panelek elegendő villamos energiát termelnek ahhoz, hogy évente további 1120 mérföldet tegyenek meg szabadon.A Tesla 2019-ben napelemeket mutatott be a Tesla Cybertruck prototípus felcsavarható, garázsszerű tonneau burkolatán, és Musk akkor azt mondta, hogy az opciót kihajtható napelem szárnyak kísérik.A Cybertruck gyártását 2022 végére halasztották, és a teherautó teszteléséről készült drónfelvételek azt mutatják, hogy néhány tervezési változáson ment keresztül.Nem világos, hogy a napelemek továbbra is a tervezés részét képezik-e.