Keresés

Részletes keresés

zöldbora Creative Commons License 2015.08.26 0 0 116

Köszi .....megfontolandó amit irtál!  :)  

Előzmény: djuice (115)
djuice Creative Commons License 2015.08.25 0 0 115

A GW8 olyan alapjában mint a G70 hangra, sőt 192 helyett 256 mega hangmintával, ami főleg dobkészletekben jelent pluszt.

A Tyros2 ezzel szemben igaz csak 5 oktáv, de lényegesen komolyabb hangszínekkel! + a sampler lehetősége bőven megéri a G70 helyett, de amúgy is.

A Rolandosok persze esküsznek a G70 kezelhetőségére, praktikusságára, de ez olyan mint hogy BMW vagy Mercedes. Mindkettő megállja a helyét az utakon.

 

Én megtartanám a GW8-at és a T2-t mellétenném, így a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad. :)

Előzmény: zöldbora (114)
zöldbora Creative Commons License 2015.08.23 0 0 114

Sziasztok!  Tapasztalt zenészek véleményét szeretném kérdezni.  Roland g70(e80)  vagy tyros 2 -melyik hangszer a jobb,élőbb mulatós,vendéglátós zenéhez....jelenleg gw8 am van.   Köszi a véleményeket!

ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.21 0 0 113
Köszönöm, hogy megnézted, akkor alighanem jól sejtettem, hogy itt egy hibáról van szó. A Bass Inversiont mindíg ki szoktam kapcsolni, ha egyáltalán használom a kísérőautomatikát ami elég ritkán fordul elő. Bármennyire is jó és toppon van, mégiscsak gépzene.
Előzmény: MidiTom (112)
MidiTom Creative Commons License 2007.11.21 0 0 112
Ceruza Elemér,
hamarjában egy KORG PA 800-on néztem meg, amit mondtál.
Nos, a D-re az is Dm6-ot gondol, de az talán ok.
F -re és A-ra egyértelműen Hm7-5-öt ír.
Abban teljesen igazad van, hogy a felismeréshez(jó esetben) a Bass Inversion funkció nem játszik be, csak a képzett basszus hangot határozza meg. Tehát a korábban mondottakat úgy korrigálom, hogy némely autómata hangszeren a basszusmenet tűnik furának, amikor a bass inversion aktív. (Persze az is lehet, hogy hibásan lejegyzett akkordokat tapogatok egy kottáról :)
Mint mondottam, én ezekben nem vagyok annyira otthon.
Hogy hol vannak a zeneértő kollegáim? Hát ők napi 10-12 óra intenzív monitor bámulás után már nem éreznek nagy kedvet a fórumozáshoz :)

Egyébként szoktak itt lenni igen képzett muzsikusok, jazz zenészek, tanárok, stb, akik ilyen témákban profik. Én leragadtam a műszaki részeknél :)
Előzmény: ceruza_elemér (111)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.20 0 0 111

Visszatérve az ígért konkrét példára:

 

Úgy látom az alapfunkciókat tekintve a dúrskála hetedik funkciója esetén találkoztam a problémával (semidim - moll 7-5) konkrétan a G70 esetében.

 

Hm7-5 esetében a három fordítás így került értelmezésre:

 

D-ről    Dm6    -  itt lehet, hogy ez az ésszerűbb értelmezés (?)

F-ről    F5b,6   -  ez viszont nehezen indokolható

A-ról   Hsemi tehát rendben.

 

Megjegyzem, hogy a bass inverzió ki-be kapcsolása, magát a felismerést, vagyis az akkord megjelenítést nem befolyásolja.  Múködéséről a szűkszavú leírás elolasása után is csak sejtéseim vannak.

 

 

 

 

 

 

ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.20 0 0 110

És Ők hol vannak? :-)

 

Tudsz olyan fórumot ahol ilyen emberekkel is lehet találkozni? 

 

Köszönöm a válaszod, akkor konkrét leszek, este nézek egy példát, és még térjünk vissza rá!

Előzmény: MidiTom (109)
MidiTom Creative Commons License 2007.11.20 0 0 109
Nem lehet általánosságban beszélni ezekről a dolgokról sem. Pláne azért, mert rengeteg hangszer megfordul a kezem alatt, és bár meg szoktam jegyezni magamban, hogy "jé, ez meg így értelmezi!" most nem tudnék anélkül összehasonlítást tenni, hogy meg ne nézném egy-két hangszeren a dolgot. Van mindenképpen egy alaphang szerinti értelmezés, azzal nagyjából nincs gond, inkább az a kérdés, hogy amikor az ember a "bass inversion" vagy ezzel egyenértékű funkciót benyomja, akkor miképp reagál a négyeshangzatokra az adott cucc? Magam nem vagyok zenész, de nekem a fejlett Roland és Korg cuccok ilyen képességei jónak és korrektnek tűnnek, némely hangszeren viszont eléggé fura bontásokat lehet produkálni, és nem is mindig azt a hangzatot ismeri fel, mint amit az ember logikusnak gondolna. De ezekhez a részekhez inkább a zenész és az összhangzattanban profi kollegáim tudnának hozzászólni.
Előzmény: ceruza_elemér (108)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.20 0 0 108

MidiTom, én azt kérdezném tőled, (persze mások tapasztalata is érdekel), hogy a komolyabb kísérőautomatikás hangszerek, milyen fordításokban ismerik fel a funkcion

ális négyeshangzatokat, ill. ezzel kapcsolatban mi lehet a jogos elvárás?

jazz3 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 107
Köszönöm a válaszokat!
Előzmény: MidiTom (106)
MidiTom Creative Commons License 2007.11.19 0 0 106
VA-3 már régen volt a kezem ügyében, de megpróbálok lehatolni emlékezetem mély rétegeibe :)

A nehéz kezelhetőség relatív dolog. Mert mihez képest?
Magán a hangszeren viszonylag kevés kezelőszerv van, de azért a fellépés közbeni beavatkozások szerintem könnyedén megoldhatók. A menürendszer persze elég sok rétegű, de a mélyebb menükbe az ember csak otthoni szerkesztgetés közben szokott belemenni.
A DiskLink azt jelenti, hogy a floppyn levő 64 stílus gyakorlatilag azonnal elérhető. Már persze ha az ember kihasználja ezt a funkciót.
De viszonylag gyorsan be lehet tölteni egy stílust akkor is, ha nincs benne ebben azt aszignációban.
128 User Program memória van a hangszerben, ezeket is lehet floppyra tárolgatni, behívni.
Egyébként az a szerencsés helyzet van, hogy a Roland összes User Manualja letölthető a www.rolandus.com - ról, tehát ha valami kérdés fölmerül, a válasz a legegszerűbben ott lelhető meg.

Előzmény: jazz3 (105)
jazz3 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 105
Tényleg költői volt a kérdés, de azért kösz a választ! :)
Viszont volna egy nem költői kérdésem is Hozzád, VA3-mal kapcsolatban, ami kicsit OFF. Máshol is érdeklődtem róla, de bővebben senki nem méltatott válaszra. Tudom, sokan leszólják a Va3-mat, hogy rosszak a dobhangjai, meg nehéz kezelni élőben. Ez a nehéz kezelhetőség részletesebben mit takar?

A leírásában ezt találtam:
64 in ROM + 64 Disk Link Disk User Style (Load-able in RAM)
Ez azt jelenti, hogy floppyról +64 stílust tudok élőben betölteni, vagy a floppyról korábban betöltött +64 stílust menthetem a hangszerbe, amit floppy nélkül elő tudok hívni, mintha a saját stílusa lenne?
Mekkora a belső memóriája? A User prg-kra gondolok.

Bocs, hogy ezeket a kérdéseket teszem fel, de a környékünkön nem szaladgálnak sokan Va3-mal. :)
Előzmény: MidiTom (103)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.18 0 0 104

Látom, azért nem vetted te sem komolyan :-)

 

Igen, ezt az árnyalt véleményalkotást el lehet fogadni, a summás "egy lapon sem lehet említeni"-vel szemben. 

 

Előzmény: MidiTom (103)
MidiTom Creative Commons License 2007.11.18 0 0 103
Jazz3,
Azt mondja C. Elemér, hogy "Ö nem az válaszolós típus" :)
Hát, azért azt az 1775 (most már 1776) hozzászólást a nevemben nem más irogatta ide :)
Egyszerűen arról van szó, hogy eléggé intenzíven dolgozom, gyakran csak 2-3 naponta nézek a fórumokra, és ennyi idő alatt bizony elpörög egyik - másik topic. A mailem nyilvános, tehát akinek lényeges kérdése van, úgyis megtalál.

Ami az egyes gyárak fejlesztéseit illeti, persze nekem is megvan a magam véleménye. A dolog több részből áll, mert vannak pl. roppant korszerű hangszerek, de tök zeneietlen megoldásokkal, meg vannak nagyon muzikális darabok, kissé avíttas technológiával. Külön kérdés a kezelőfelületek milyensége meg a tárolás, a PC-s kapcsolat.
Ha a különféle gyárakat hasonlítgatjuk, akkor inkább azt tartom fontosnak, hogy mennyire veszik figyelembe a vásárlóik valódi igényeit? Amikor pl. egyes Roland fejlesztéseknek nem értjük a mottóját, akkor valószínűleg az van, hogy az USA és ázsiai piacokra szánják elsősorban a cuccot, ami az ő forgalmuk 95%-át jelenti. Időnként persze vannak kifejezetten az európai piacra szánt dolgaik is, ezek fejlesztésében az olasz irodájuk munkája mutatkozik meg. Nehéz lenne megsaccolni, hogy a következő automata keyboardjuk milyen irányba megy el, de a fejlesztések folyamatosan zajlanak.
Előzmény: jazz3 (101)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.18 0 0 102
Én nem vettem észre, viszont megdícsérlek, hogy fontos számodra, a helyesírás!
Előzmény: jazz3 (101)
jazz3 Creative Commons License 2007.11.18 0 0 101
:) nem baj, úgyis költői volt a kérdés, amit a roland fejlesztéséről írtam. Egyébként úgy vettem észre, hogy amikor az index fórumaiba írok, a megjelenéskor olyan helyesírási hibák /betűkihagyás/ jelennek meg a hsz.-ban, ami küldés előtt nem volt benne!
Más is tapasztalta ezt, vagy én vagyok figyelmetlen?
Előzmény: ceruza_elemér (100)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.18 0 0 100
Ö nem az válaszolós típus.
Előzmény: jazz3 (91)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.13 0 0 99

Ebben az esetben nem gondolom.  Általában a pendrive sokkal elterjedtebb, ezért jó választásnak tartom ha két lehetőség közül ezt részesítették előnyben. 

Előzmény: psr640 (98)
psr640 Creative Commons License 2007.11.13 0 0 98
Azért két, egymástól független háttértár mégiscsak jobb, mint egy, nem gondolod?
Előzmény: ceruza_elemér (96)
jazz3 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 97
Valóban SM kártya az az SD... :} Mondjuk, az SM-et elég nehézkes beszerezni manapság, úgyhogy nem is baj, hogy az S700/900- ban a sokkal olcsóbb pendrájv a háttértár.
Szerintem nem előnyösebb, a pendrájvon asszem akár 2 giga adatot is kezelhetsz., és könnyebb áttenni számítógépre a ráírt dalt usb-porton, mintha kártyaolvasóval bajlódnál.
Az meg hogy kiáll a hátuljából, max a vendéglátósoknak lehet gond, a nép kitörheti, stb ...bár találékonysággal mindent meg lehet oldani.
Előzmény: ceruza_elemér (96)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.12 0 0 96
Mennyivel előnyösebb a kártya mint a pendrive?  Kevésbé áll ki a készülékből ?
Előzmény: psr640 (94)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.12 0 0 95

Mi nem tudhatjuk !

Minden a te igényeidtől függ. Bele kell fektetni egy kis munkát, elmenni kipróbálni keybordokat és szintetizátorokat pl. Yamaha, vagy Roland szaküzletekbe, és megtapasztalni, hogy milyen óriási különbségek vannak akárcsak két billentyűzet között is.

Előzmény: foripepe (93)
psr640 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 94
A floppyt tényleg száműzték a yamik, ez igaz, de sajnos nem SD, hanem smartmédia kártyával, és pendrive-al szerelték fel az 1500-3000-es gépeket. Az újabb s700 s900 tipusok ehhez képest kevesebbet érnek, mert csak pendrive-t lehet csatlakoztatni.
Előzmény: jazz3 (82)
foripepe Creative Commons License 2007.11.12 0 0 93
Mindenkinek köszönöm a segítséget. Még meditálok azon, hogy végül mit szerezzek be.

Egyébként nagyon jó kis szintetizátor, ill. zenei szerkesztő programokat találtam a neten Linux alá. Végeredményben lehet, hogy egy szimpla midi keyboard is megtenné? A többit elvégezné a PC? :)
foripepe Creative Commons License 2007.11.12 0 0 92
Tudok, hogy volt az a Yamaha-s akció. Aznap délután mentem, de már nem volt... :(
Előzmény: johnplayer (84)
jazz3 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 91
Üdv MidiTom! :)
Pont arra gondolok, hogy a keleteurópai országok igényeit felmérhették volna a sima exr piacra dobása után, és az "s" széria helyett az e négyzetet piacra dobva tarolhattak volna a kocsmazenészek között.
Mivel te "benne vagy a témában" :) te jobban látod a különbségeket/azonosságokat a két márka kísérősei között. Én, mint laikus, azt látom, hogy nem csak arculatbeli, hanem korszerűségi különbségek is vannak a két gyártó autómatikás hangszerei között. Azért kíváncsi vagyok, hogy a Roland mivel rukkol elő legközelebb!
Előzmény: MidiTom (89)
ceruza_elemér Creative Commons License 2007.11.11 0 0 90
Az amit itt leírsz teljesen alátámasztja a 83. számú hozzászólásomat.
Előzmény: Stevensix (86)
MidiTom Creative Commons License 2007.11.11 0 0 89
Azért némely dologban pontosítanék.
A G-70-esek a kezdeti szoftver verzióval voltak valóban "fagyizósak", mostanában nincsenek velük problémák.
Hallottam egyébként fagyós Tyrosokról is, hálózati zavaroktól tudnak megállni.

Az EXR 5 meg az 5S a Roland saját fejlesztési vonala, az E2-t a kelet-európaiak kérték típusváltozatként, és mag is kapták.

Az E-50 pedig hangkeltésében a G-70-hez hasonló engine-re támaszkodik, semmi köze az EXR szériához.
Előzmény: jazz3 (87)
Stevensix Creative Commons License 2007.11.11 0 0 88
Egyetértek!!
Ezt próbálom megértetni én is, remélem most már kezd világossá válni mindenki számára, miről is beszélünk!
Előzmény: jazz3 (87)
jazz3 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 87
Háááát... Én azért nem tartanám üzletpolitikai stratégiának, hogy a Roland G-70-ek úton-útfélen lefagynak. Pedig ez a roland csúcsgépe, nem alsó, közép kategória! Hozzáértők mondják, hogy az E-50 hangzása(270E Ft.) "erőssen" hajaz az exr-5s-ére (160E Ft.)
A Yami szoftverét nagyon stabilnak mondják, én sem hallottam panaszkodni senkit, hogy a Tyros I/II-je buli közben lefagyott.
Ahogy én látom, a szubjektív dolgokat félretéve is a Roland lemaradt fejlesztés terén a Yamahától.
Ha már említetted az üzletpol.t:
Például az exr-5 után minek adták ki az exr-5s-t, ha 2 évre rá kiadták azt a hangszert, ( exr-e négyzet ) amit az exr-5s HELYETT kellett volna piacra dobniuk 2005-ben? Helyette kiadták az e-négyzetet idén 190E-ért, majd fél évre rá 175-ért árulják kamatmentes hitelre! Az exr5s-sel együtt (162E. Ft.) Röhejes, de nem baj, mert így vettem egy másfél éves exr-5s-t 85E-ért. Hol kapok én ma ennyi idős psr-1500-at 150E-ért, vagy dgx-520-at feléért?
A Rolanddal szemben a Yami sztem a psr 2000-óta mindíg betalált. (psr2100, psr 1500/3000)
Előzmény: ceruza_elemér (83)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!