Szia! Nekem sem működött addig amíg ki nem derült,hogy rövidre zártam a tolató kamera beszerelésnél a tolató lámpát és kiverte a biztit. 15 A biztos csere megoldotta a problémát.
Segítséget szeretnék, kérni! Opel Meriva B 2010-es 1.4-es benzines autóm van. Szeretném lecserélni a gyári CD-300 autórádiómat egy Sony 1Din-es rádióra. Vettem hozzá egy beépítőkeretet is ami látszólag nagyon úgy néz ki, hogy jó is lehet akár. DE! Amikor kiszereltem a gyári rádiót akkor észleltem, hogy a csatlakozója nagyon nem úgy néz ki mint amire csak egyszerűen rádugom az új rádió csatlakozóját. Mondhatnánk azt is, hogy semmi köze nincs hozzá? A kérdés az, hogy mit lehet ilyenkor tenni? Van esetleg valakinek rádiócserével tapasztalata ilyen autónál? Gondolom valamilyen csatlakozó átalakítót kellene szereznem.
Köszönöm.Közben sikerült a kötés. Közvetlenül lehoztam a tolatolámpa negatív és pozitív szálat lehoztam a kamerához. A videó kábelon is volt egy piros azt is rá kellett kötni a tolato lámpa negatívjára amit lehoztam. És itt jön a csavar... Nem működött elsőre ez a kötés. Utána teszt alapon megcseréltem a két pólust kamera kötésnél, és voila működik. Előtte azért hozzáteszem hátramenetben hagytam a sebvaltot, és véletlen összeért a két saru, ki is lőttem a biztit😁💪😁 de működik, köszi a válaszokat.
Megvizsgáltam. Úgy tűnik, hogy az én kamerámtól megy egy + kábel is, amit bekötöttem a fejegység egyik lábára. Ha lennre rajz, még meg is mondanám, melyik.
Nekem leginkább így néz ki a hátulja: https://www.aliexpress.com/item/1005005424925679.html A bal oldali nagy csatlakozó, az egység külső oldalánál fekete, piros, majd barna kábellel van szerelve. Na, erre a barnára van rákötve az a plusz piros kábel. Ez nálad is megvan?
Most így hirtelen nem tudom, milyen video, én az eszközökhöz adott leírás alapján dolgoztam. Az nem volt jó. Megpróbálom majd megnézni, mit is csináltam pontosan, úgyis ki kell húzni az egységet. De garázs nincs, így a fagyos időben nem állok neki.
Szia! Sajnos nem adtak hozzá. YouTube -on a Tibcsi felhasználó nevű emberkének a videója szerint rendeltem mindent és az intrukcioja szerint szerettem volna eljárni,nem gondoltam volna,hogy a kábelezés Meriva A és Meriva A között eltérő. :(
2-3 éve én is építettem be ilyet, nem ment elsőre, aztán volt valami gebasz a leírásban, hogy mit és hova kell kötni. Azt hiszem, kellett neki 12V stabilan, és a tolató 12V-ja pluszban. Sajnos nem találtam most meg a rajzokat, abból eszembe jutna talán. Neked nincs? Akár címemre is küldheted.
Sziasztok! Van egy Opel Meriva A 2003-as 8v benzines gépem. 2 hónapja vettem bele egy 2 din fejegységet, szuperül működik. Hogy kimaxoljam a dolgot, vettem egy tolató kamerát is hozzá. Nagymenő leszek és a youtube alapján beszerelés, de az Istenert nem akar összejönni. Tibcsi youtube videojában teljesen más a kábelezés,mint nekem. ( Azon nincs gyári tolatóRADAR). Kisilabizáltam,hogy a barna és a fehér alapon fekete csíkos kábel a tolatolámpa kábele. Berakom hátramenetbe de nem akarja kapcsolni a kamerát.Rámértem adja a 12 V-ot kapcsolásnál a Saru. A kamerára tesztnek adtam egy 9V-os elemmel kraftot, megy az is. Nem tudom hol a hiba, kérlek segítsetek. Sok helyen olvasom hogy az autó föld kabelre kellene tegyem a kamera egyik kábelét, de az véleményem szerint a tolato lámpa barna kábele. Valaki tudja a megoldást? ( Ha a fékre teszem rá szintén beindul a kamera ledje :) ) köszönöm előre is.
Utána jártam. Csak 1,6 és abból is a 8 szelepest szabad. Ilyet keresek majd. Csak előtte el kellene adnom a fostalicska Meganeom, de még érdeklődő sincs :(
Tipushibák mint bármelyik Merivánál. 20 éves autó, teljesen eseti, mi lehet szar. Amúgy szvsz. a legjobb kombó az a motor+bodé. Működjön minden, rozsda ne legyen, a többi dolog csavarozható.
Kell valaki, aki tudja, mit csinál, de nem ördöngösség. Mondjuk azt nem tudom, diagból ezek az értékek látszódnak-e, de direktben is lehet mérni nyomást, olajgomba helyén szokás rácsatlakozni.
Köszi! Annyi infót kaptam h nézzünk egy olajnyomást is, lehet a szivattyú. És ha nem kap olajat akkor tud hangos lenni a hidrotőke is pl.. Megnézzük ezeket remélem megoldható.
Szelephangnak tűnik, talán hidrotőke, vagy kopott vezérműtengely okozhatja. Nyilván addig ne kukázd ki a másik motort, amíg ki nem derül, hátha át tudsz szerelni belőle alkatrészt.
Véleményeznétek ezt a motorhangot? Friss olaj van benne, 170e km-es Z14XEP, de szerintem nem teljesen normális ez a magas, kerepelő hang. Valami ötlet esetleg, hogy mi lehet?
A másik, hogy van egy szintén ilyen Z14XEP motorom, amin egy vízcső eldurrant nyáron és teljesen besült. Azzal mit tudok kezdeni? Lehet valakinek érdekes még alkatrész szempontból, vagy MÉH-ben le lehet adni? Vagy csak bontónál?
Feleségem nemrég lett egy 2012-es Meriva B boldog tulajdonosa. Az autó szuper, viszont a gyári zenegép ( CD400-as ) nem tud kapcsolatot teremteni a telefonnal Bluetooth hiányában.
Tudnátok segíteni abban, hogy mi a legjobban bevált út ebben az esetben? Cserélni a gyárit, egy méretazonos másik gyárira, amin már van Bluetooth, vagy inkább valami nem gyári szerkezetet berakni egy adapterrel? Esetleg meg lehet okosítani az eredetit valamilyen módon?
Nagyon hálás lennék, ha tudnátok tanáccsal szolgálni, hogy merre induljunk :-)
A videón látható, a motor jobb oldalán látható vízcsővem eldurrant, Meriva 1.4 Z14XEP motorról van szó. Valaki tudja esetleg ennek a csőnek a gyári cikkszámát, vagy valami pontos nevét?Szlovéniában rekedtem Ljubljanaban, pályán történt, egyből félreálltunk, Holnap próbálnék keriteni valahonnan, hátha beindul vele a kocsi.
A segítségeteket szeretném kérni, mert az egyik barátom vett egy Opel Meriva személygépkocsit. Nagyon szereti, de volt vele egy kis gond. Sajnos soha nem volt neki Opel, és még csak a baráti társasában sem. Nincs tapasztalat ezekkel a járművekkel kapcsolatban. Elvitte egy magát specialistának beállított személyhez szervízre. Csak rosszabb lett, a részletekbe nem mennék bele. Szeretnék neki egy tényleg megbízható szerelőt, aki nem csak hogy szervízelni tudja, de ért a hibakód kiolvasáshoz és annak értelmezéséhez is. Budapest és vonzáskörzete lenne az igazi. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv, Street
Közeli családtag vett egy 2006-os 1.6-os Merivát és eladja az 1.4 Twinpont G Astra kombit, ami 2007-es. Azért cserélt, mert automata váltós autóra van szüksége, és a Meriva automata.
A kérdés az, hogy ha Astrara van téli és nyári gumi is felnire szerelve. Jó lesz-e a Merivára az Astra G felni? Az Astra G felni mérete 15col (4x100 6.5Jx15 ET35), a Meriváé 15col (4x100 6Jx15 ET43). Vagyis csak az ET számban van eltérés. Ez azt jelenti, hogy az eredeti helyzetnél kicsit kijjebb vagy beljebb lesz. Lehet-e ebből gond? Volt valakinél már ilyen felni az autón? Vagy az a jó megoldás, hogy tegyük fel, és akkor látjuk, hogy mi a helyzet?