Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rodgo78 Creative Commons License 9 órája 0 0 17345

sziasztok szakik. segítséget kérnék minden új az önindítóban, slussz kapcsoló is vadi új indít szépen vagy 10 szer utána meg sem nyikkan még kattani sem kattan ha összezárom rövidre alig szikrázik a kábeleket ellenőriztem akksi saruk jók új akksi stb sajnos nem boldogulok  Köszi előre is 

KKrisz75_1 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 17344

Ha már karbi javítás akkor Mackos nak szokott lenni alkatrésze, vagy Papp Gábor(Paparomone) jobb választás, mert rendszeresen újít fel karbikat.
A fedél egyengetésnél azért egy hőlégfúvó is kell, egy párat már kiegyenesítettem már.
Akkor törik ha idegen van feszítve.

Amúgy még a fals levegős a talpnál vagy a tengelyeknél is okozhat ilyen jelenséget.

Előzmény: vague.bale (17343)
vague.bale Creative Commons License 2018.01.01 0 0 17343

Nem tudom mennyire releváns még, de ha már erre jártam, gondoltam beleugatok.

 

A hidegindítás után felpörgés, majd leállásnak két oka lehet:

1. eltűnik a benzin az úszóházból, mert

 - túl sokat állt az autó (saját tapasztalat alapján kb. 1 hét alatt ürül ki. Ha a szellőztető szelep nem zár, akkor akár 1 nap alatt is)

 - nem zár a szellőztető szelep

 - az AC pumpában a golyós szelep elengedi a benzint (ilyenkor indításnál az első pár másodpercben levegőt pumpál benzin helyett)

2. görbe a karburátorfedél

 

Az elsőt könnyen kizárhatod: indtás előtt kézzel felpumpálod az AC-t. Ha így nem áll le első indítás után, akkor az első eset van, eltűnik a benzin.

Ha ezután is leáll, akkor a második eset van. Ilyenkor le kell venni a légszűrőházat, a benzincsövet lehúzni a fedélről, és a fedelet levenni a karburátorról. A fedél felfekvő felületének tökéletesen síknak kell lennie, ezt egy tolómérő szárával, vagy fém derékszögelő ráfektetésével lehet ellnőrizni. Általában (mindig) a fedél a közepénél felpúposodik, ennek okáról megoszlanak a vélemények, mindenesetre javítható.. annak, aki csinált már ilyet. Egy megfelelően nagy satu kell hozzá, amibe be lehet fogni a fedelet és fokozatosan rá-ráhúzva ki lehet egyenesíteni. Megint saját tapasztalat: 3 fedélből 2 ilyenkor elreped, de 1 kiegyenesedik. Persze ha találsz új fedelet valahol, az is megoldás, bár erre igen csekély az esély.

 

Írtad, hogy Pécs környéki vagy. Keresd meg Mackos-t vagy Lakatosékat, hátha tudnak neked segíteni ebben. Bár ha amúgy is a végét járja az autó, akkor gondolom ez a legkisebb gond.. :)

Előzmény: Skodával Határos (17324)
rodgo78 Creative Commons License 2017.12.29 0 0 17342

Köszi a segítséget kefe baj volt :) Kitűnően működik

Előzmény: priluki (17340)
priluki Creative Commons License 2017.12.24 0 0 17340

Szia! Tekintsd meg az önindító bronzkeféinek állapotát!

Előzmény: rodgo78 (17339)
rodgo78 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 17339

sziasztok szakik segítséget kérnék újra cseréltem a behúzó tekercset az önindítón új kapcsoló betét a slusszkulcshoz csak kattan a behúzó nem indít néha el kapja mi lehet a gond kösziu a kocs 1983 120 l üdv 

flepp Creative Commons License 2017.12.03 0 0 17338

Sziasztok!

 

Eladó 1-2 cuccom:

 

  • új Beskyd Sport tükör 30.000 Ft/pár
  • új LR kipufogódob (rajz szerint készült) 18.000 Ft
  • új Sportkormány aggyal együtt 20.000 Ft

  

 

Érd: 06209191273

Skodával Határos Creative Commons License 2017.11.13 0 0 17337

Igen, próbálkoztam a befekvős dologgal, de nem jártam sikerrel :P

 

Előzmény: reszelozsir (17335)
Skodával Határos Creative Commons License 2017.11.13 0 0 17336

Update:

 

Köszönöm a segítséget!

 

Vasárnap sikerült egy aknára állva megtekinteni a dolgot, valóban az a toldó gumi cső volt ami eresztett - mellette az eredeti 1984-es szövetes cső sértetlen - így ma kísérlem meg a pótlás beszerzését.

 

Addig meg csepeg a lé sebesen. 5 liter víz simán eltűnt a rendszerben reggel, azóta gondolom legalább a fele eltűnt ismét, így most napi szinten tíz liter hűtővízzel közlekedem.

 

Köszönöm az átmérőre vonatkozó tippet!

 

A helyi Skoda boltban fogunk csövet és bilincset vadászni ma délután, így a segítség jól jön.

 

Előzmény: Bullcsepel (17334)
reszelozsir Creative Commons License 2017.11.11 0 0 17335

Nyáron én is így jártam, csak nekem nem a gumicső, hanem a bilincs adta meg magát. Aláfekve is megoldható a dolog, csak elég kényelmetlen.

Előzmény: Skodával Határos (17333)
Bullcsepel Creative Commons License 2017.11.11 0 0 17334

Miután a burkolatot leszedted, előtűnnek a két-két bilinccsel rögzített gumicsövek, ezek valamelyike ereszthet. A két-két vascsövet kötik össze, amik a kocsi alján futnak a hűtőradiátorig.

Nekem is hasonló gondom volt, rövid táv után kiürült a kiegyenlítőtartály, mivel egy 3mm-es hasadás volt a gumicsövek egyikén.

Átmérőre ugyanaz, mint amit a motortérben látsz nagy gumicsöveket, egyenes gumicső, körülbelül 15cm hosszú.

Cseréjéhez nem árt akna, az új gumicső elég rugalmatlan, emiatt nem egyszerű felrakni a két vascsőre.

Előzmény: Skodával Határos (17333)
Skodával Határos Creative Commons License 2017.11.10 0 0 17333

Ma ismét elforrt a hűtővíz és ezúttal a feltöltés után fél nappal el kezdtem észlelni a parkolóban, hogy hol csepeg a lé.

 

A kocsi alján, közép tájon a cső-alagút burkolatáról jön a hűtővíz, így alighanem a motor és az orr közötti összekötő cső ami lyukas.

 

A kérdés csak az, hogy a bánatba hívják azt a csövet hivatalosan?

Csak mert elég macerás úgy alkatrészt keresni, hogy nem tudom mi a neve.

 

Tud ebben valaki segíteni?

 

Egyáltalán, ez gumi, műanyag vagy fém cső? Hol van rögzítve? Hol tudom leszedni úgy hogy a helyettesítést a helyére?

Előzmény: Skodával Határos (17324)
Bullcsepel Creative Commons License 2017.10.31 0 0 17332

Nem gyári, hanem cseh utángyártott. Nagy különbség.

A mai napig gyártják. 

 

http://www.autodemont.cz/cz/index.php

Előzmény: zzoltan128 (17256)
Furak Creative Commons License 2017.10.26 0 0 17331

Semmi gond :)

Előzmény: oldhercules (17329)
Köny Creative Commons License 2017.10.22 0 0 17330

Babakék 120-as Angliából:

 

oldhercules Creative Commons License 2017.10.19 0 0 17329

Bocs a téves infóért... de az biztos, hogy ritka és  jól néz ki ;) anno nagybátyámtól kaptam, szerintem Csehszlovákiából hozta.

Előzmény: Furak (17328)
Furak Creative Commons License 2017.10.19 0 0 17328

Szerintem is inkább az!

Előzmény: Köny (17326)
NoTa3 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 17327

Kedves Benedek!

Bocs de nem voltam gépnél.

Budakeszin van a Skoda. Irányár (ahogy érdeklődtem) 60eft alkuképes.Telefonom 06 20 5006649

NoTa3

Előzmény: Benedek2010 (17322)
Köny Creative Commons License 2017.10.18 0 0 17326

Ez inkább 135-136-osra való dísztárcsa. 

Előzmény: Furak (17325)
Furak Creative Commons License 2017.10.18 0 0 17325

Szia!

Ilyen fajta dísztárcsát még nem is láttam. 

 

Tudtommal ilyen volt GLS-en.: http://img.index.hu/imgfrm/7/4/7/1/BIG_0008237471.jpg

Előzmény: oldhercules (17323)
Skodával Határos Creative Commons License 2017.10.18 0 0 17324

Hát, ismét itt vagyok megint egy ismeretlen problémával :P

 

A nagy helyzet az, hogy reggeli indításnál, rajta van a kézi gáz, általában szoktam hagyni hogy járjon egy percet a motor, hogy melegedjen, de ma reggel hirtelen leállt a motor.

 

Indításra pöccre indult, felvette a szívatós magas fordulatszámot, de kb 10-20 másordperc múlva ismét leállt.

 

Ezt olyan négy-öt alkalommal ismételte, utána elvettem a szívatót, helyette kicsit pumpáltam a gázt és utána minden ment a szokásos módon, de aggasztanak a furcsa jelenségek.

 

Főleg, hogy az utóbbi időben, hosszabb állások után - kb 8+ óra - mintha dadogna a járgány alapjáraton, de nem folyamatosan. Olyankor gáz adásra időnként mintha kihagyna egy ütemet aztán megindul.

 

További érdekesség, hogy nem minden nap, de általában reggeli első indításkor elő-elő fordul, hogy haladás közben, főleg alacsony fokozatban időnként mintha egy-egy ütemre elfogyna a nafta a járgányból.

 

Ez utóbbi arra emlékeztet mint mikor a benzin szűrőm volt eltömődve, de per pillanat pont most cseréltem szűrőket, meg légszűrőt és gyújtógyertyákat a téli felkészülés jegyében.

 

Aggaszt, hogy ha ilyen furcsaságokkal találkozom ősszel akkor mi lesz majd télen -14°C hidegben.

 

A vén vas az egyetlen közlekedési lehetőségem és szükséges a melóba járáshoz, úgyhogy minden ötletet, javaslatot szívesen fogadok.

 

Más

 

Ha minden terv szerint megy, akkor 2018 első félévben sajnos meg kell váljak hű paripámtól, és mivel szeretném, hogy ne a bontóban végezze, itt fogom elsőként meghirdetni.

A járgány 1984-es 120 L, Pécs környékén található, napi használatban van és hát... rengeteg apró problémája van amihez sajnos nem értek, de hozzáértő lelkes Skodásnak alighanem gyerekjáték a javítás.

 

Az árban alighanem meg tudunk egyezni, a pénz mennyisége kevésbé fontos nekem mint az, hogy jó helyre kerüljön a járgány, mert sokáig és jól szolgált.

 

A gondokról kívánságra listát írok és/vagy dokumentálom őket. (ilyenekre tessék gondolni, hogy napellenzők nincsenek, a fűtés/hűtés szabályzót a fékpadon szétrázták és az istennek nem tudom összerakni, az ülések kárpitozását megette az UV, így csak huzattal esztétikusak)

Nem zsákbamacskát akarok elsózni.

oldhercules Creative Commons License 2017.10.18 0 0 17323

Sziasztok!

 

Van egy eladó GLS dísztárcsa szettem, hátha valakit érdekel..

 

https://auto.jofogas.hu/budapest/Skoda_120_GLS_disztarcsa___4db_71885433.htm

 

Nem olcsó, mert ritkaság és elsősorban Škoda fannak szeretném eladni, ne egy telekrejárós autó rozsdás felnijét takarja..

 

Benedek2010 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 17322

Üdv! Helyileg merre van? Mennyit kérnél érte így hengerfejesen?

Előzmény: NoTa3 (17321)
NoTa3 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 17321

Erről van szó!

NoTa3 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 17320

Szép Napot!

 

Veteránkorú Skoda 120 GLS-re hozzáértő, rajongó vevőt keresek.

1985-ös 5 sebességes,novemberig műszaki. Víz megy az olajba májusi

hengerfejjavítás ellenére.

 

 

 

Furak Creative Commons License 2017.10.07 0 0 17319

Az alsó burkolatot le kell venni, de ha alánézel a kocsinak látni fogod. Én a nyáron tapasztaltam, hogy a hűtőhöz menő két vastag cső belsejében szövet van és szeret leválni akár a csövet is eltömíti. Cseréltem is újra, le egyből.

Előzmény: Skodával Határos (17318)
Skodával Határos Creative Commons License 2017.10.05 0 0 17318

Akkor alulról hozzá lehet férni, vagy bontani kell valami burkolatot?

 

Jelenleg minden alkalommal mikor megyek melóba vagy haza, a motor leállítása után buborékoló hangokat hallok a járgány elejétől, de víz nem folyik láthatóan sehol.

 

Előzmény: reszelozsir (17316)
_Pirx64_ Creative Commons License 2017.10.05 0 1 17317

Nekem nagyon rég volt skodám, de a csomagtaró peremén körbefutó zöld szövettel borított gumicsőnél vettem észre, hogy a gumi elporladt, és kiizadta magából a vizet. (Az üzemanyagszivattyú és a tank közötti csővel is így jártam). LÁtszólag ép a cső, de ereszt, majd mikor lehűl akkor levegőt szív be. 

Előzmény: Skodával Határos (17315)
reszelozsir Creative Commons License 2017.10.03 0 1 17316

Szia!

 

A hűtőhöz a padlólemez alatt, középen mennek a csövek, ez egy lemezzel van alulról védve. Az oda- és vissza ág is két-két csőből áll amik egy kb 8-10cm gumicsővel vannak összekötve. Nekem itt fáradt el az egyik bilincs a nyáron és csepegett el szép lassan a folyadék.

Előzmény: Skodával Határos (17315)
Skodával Határos Creative Commons License 2017.10.03 0 0 17315

Sziasztok ismét!

 

Tudna valaki linkelni egy ábrát arról, hogy a hűtés csövek merre vannak vezetve a 120 L típusban?

 

Csak mert tegnap előtt hirtelen 100°C lett a víz, megálltam, benéztem és a tartályom üres volt.

Pótoltam, de ma reggel ismét ez volt a helyzet.

 

Ahogy áll a járgány, nem csöpög, nem folyik sehol, vagy olyan lassan, hogy nem észlelhető, viszont a radiátor és a motortér közötti szakaszon, nem tudom merre megy a csövezés, és mennyire macerás lehet a csere?.

 

A radiátor felső csövét már cseréltem egy éve , a vaskos, formára hajlított, hőálló csöveket a motortérben már cseréltem, ott nem látok problémát, de valahol megy valahová a víz.

Így tél előtt kimondottan nem örülnék hasonló hibáknak mivel a járgány napi használatban van, az egyetlen közlekedési lehetőségem, így jó lenne még most megtalálnom a hibát.

 

A segítséget előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!