Ezeket a méreteket ellenőrizd, aztán ha minden a helyén és tiszta a porlasztó akkor nagyjából meg is vagy. A sík felületek legyen síkok, hogy meglegyen a tömítés, nem egy űrtechnika. A porlasztó tíusát a légszűrő levétele után láthatod a légtorok mellett.
120-as csonkra keresek bontott sportkipufogót. Dinamit vagy Janó érdekelne, vagy kb 35 éve volt még Koppány is. Szóval ezek jók lennének. Nem keresztdob kell!
Szia! 83-as 120-asra EDSR porlasztó való, nekem is az volt rajta(83 nyári autó), de inkább kicseréltem egy SEDR típusúra. Volt egy oldal, amit a fórum segítségével találtam meg, onnan néztem a gyári fúvókaméreteket, amikkel jó is lett végül némi állítgatás után a porlasztó. Első körben neked is ezt ajánlom, mert lehet csak ennyi a probléma. Az összes fúvókát érdemes kaliberrel ellenőrizni, hiába van pl az ráírva hogy 125, mert lehet az 135 is valójában. Ha nem előz meg valaki holnap belinkelem az oldalt, az nekem sokat segített.
Igen, 22-es volt rajta, és az új is olyan. A 19-es elvileg az S100 és a rásegítés nélküli 105 illetve 120-ra való ha nem tévedek, de a nyolcvanas évek elején lehettek ebben is átfedések.
Kb a pedálút fele és háromnegyede közt fog, és inkább a vége felé. Keménységre puhának érzem, ez a fékrásegítő miatt lehet. Egy éve van fent, eddig szivárgást nem tapasztaltam, igaz amióta műszakis a gép és fent van a burkolat a tartály alatt nem szoktam nézegetni.
A lecserélt fekete főfékhengertől volt egy eltérés ami most eszembe jutott, talán a hátsó fékkör csatalakozójánál eltért. A cső ugyanúgy ráment, csak a réginél volt ott talán egy szelep amit erről lehagytak.
Az utángyártott LPR és BREMBO főfékhengerről vélemény? Érdekes, hogy mindkettőnek egyforma az öntvényszáma, lényegében a két főfékhenger is teljesen egyezik.
Egy jó SEDR-er karbi el van 5-6l-ből gyári vagy akár favorit motoron is.
Favoritéban jóval több a hibalehetőség, drágább javítani, és az automata szívató miatt a fogyasztás gond nélkül lehet a duplája is a gyári karburátorhoz képpest.
Köszi a részletes leírást! Kezdetnek átnézem a testeléseket. A hűtő tartóra vannak kötve a testvezetékek, a hűtő ventillátoréval egyetemben ami pénteken biztosan működött. Még nézek egy töltést is, ki tudja. Teljesen gyári ez a része, tehát PAL elektromechanikus szabályzó van rajta, különösebben nem foglalkoztam még vele, csak azt tudom, hogy van töltés. Utána ránézek a relére ha ezekkel nem jutok előrébb.
Furak:
Ezt a Sikaflex-et ismerem, de még nem használtam autónál. Gondolom hegesztési varratnál is jó. A két vízátvezető csövet letömítettem igaz nem Sikaflex-el, hanem gumiám pasztával. Eddig jó még szerencsére. Így már értem ezt a légterelő dolgot. Tehát nem eltereli a levegőt, hanem betereli:) Én csak amolyan optikai tuningnak véltem az előre álló műanyag fedeleket, mint ahogy a kompresszoros autók motorháztetején is látni például:D
Úgy emlékszem, hogy nincs teljesen betekerve a CO csavar. Majd megnézem az index után.
Köszi a linket is! Szerintem még nem láttam a kínálatban ezt a légterelőt, pedig tavaly és tavalyelőtt nagyon sokat nézegettem.Néhány dolog elfogyott de mintha lennének újdonságok is.
Sikaflex karosszéria tömítőt kell használni az a legjobb cucc, nagyon tartós.
Azzal ha beragasztod az antenna kábel átvezetőt biztos jó lesz. Beázni még betud a vízátvezető csőnél, ami az utastéren megy át az A oszlop elé.
Előrefelé kell állni a légterelőnek, pont az a lényege hogy a levegőt beterelje, és kikapcsolt belső ventilátornál is tudja szellőztetni vagy fűteni az utasteret. Nem jellemző hogy szemét megy bele menet közben.
A karbibedelet ki lehet egyenesíteni préssel. Co csavarod koppra be van tekerve vagy tudna még befelé menni?
A gyári, bimetálos indexrelén van egy csavar, amivel állítható a villogás üteme. Gyárilag ez egy csepp festékkel van rögzítve. Ha már elporladt a festék, vagy már tekergették a csavart, akkor elképzelhető, hogy a rezgés miatt elállítódott, és így nem megfelelő a villogási ütem. Először próbáld meg a csavar tekerésével beállítani a megfelelő villogást, majd fordulaton járó motornál ellenőrizd, mivel fordulaton kb. 14-14.5 V a töltés, így a relé is gyorsabban villog. Elvileg a gyári indexrelé élettartama örökélet meg egy nap. Ha viszont végleg megadta magát, akkor célszerű egy elektronikus, három, vagy négylábú elektronikus indexrelét betenni. Ez annyiból előnyös, hogy nem szünettel kezdi a villogást, tehát amikor kapcsolod az indexkart, először kigyulladnak a lámpák, és utána jön a szünet. A bimetálosnál fordítva van. Sávváltásnál előnyösebb az első verzió. Elektronikus reléből jó a 12 V-os Trabant, Wartburg relé. Ezeknél a rögzítő fül a test. A háromlábúnál van egy + 12 V 49-es jelzéssel, egy 49a jelzésű fül, amire megy az indexkar vezetéke, és van egy 31-es jel, ami a test. A négylábú relénél van még egy C jelzés, ide megy a kiegészítő terhelés, ami Skodrinál a vészvillogó visszajelzője. A háromlábú is jó a Skodához, ilyenkor a régi, skodás relé kimenő két vezetékét a 49a-ra kell kötni, fekete vezeték, a + pedig a 49-re.
Az indexlámpák testelését is ellenőrizni kell, lehet, hogy rossz az érintkezés, és ezért nem működnek jól.
Köszi! A lehetőségekhez mérten minden alkatrészből próbáltuk kihozni a maximumot. Külsőre csak bontott illetve meglévő darabokkal dolgoztunk. Fék, futómű és motor esetében természetesen bolti új alkatrészek is kerültek a gépbe.
Ennél a Skodánál is a szélvédő jobb sarka előtt volt az antenna, viszont a vezetékét áthúzták az esőcsatornán ütött furaton keresztül, amin aztán szépen végigcsorgott az esővíz a beltérbe. Én itt nem ragaszkodom a gyári megoldáshoz. Le lehetett volna tömíteni, de én nem bízom a mai anyagoknak a hosszú távú tömítőképességében. Én pedig mindig hosszú távra tervezek.
Ez egy elég komoly légterelő, ez lehetett a Skoda patikában már nem kapható 80 centis. Én két kisebbet szereztem pár alkatrésszel együtt. Még az állásán gondolkodtam. Amiket látok autókon ott mind menetirány szerint nyílik, én viszont arra jutottam hogy épp ellenkezőleg kéne állnia, hátrafelé. Így nem viszi be a menetszél a légterelő elé lehullott anyagokat, és még a légellenállási együtthatója is jobb az autónak:)
Amúgy amióta használom a gépet az index relém ment tönkre. Már egy hete nagyon gyorsan villogtat. Először azt hittem, hogy egyik izzó kiment, de egyszerre működik a kettő ahogy kell.
Még a porlasztó fedél görbeségén agyalok, mert a meleg időjárás miatt hamar eléri az autó a 60 fokos hűtővíz hőmérsékletet, viszont mire elérek a legközelebbi körforgalomig 2 km-re mindig lefullad gázelvételkor az autó. Utána aztán megjavul. Emlékszem olvastam többször, hogy a fedél görbesége alapjárati problémát okoz, de milyen körülmények között? Hidegen vagy melegen, esetleg mindig? Igazán melegen, amikor úgy vélem a porlasztó is átmelegedhet már nagyon szép az alapjárata az autónak, csak hidegen nem viseli az alapjáratot.
Ma nem járattam meg a gépet, mert esős időt mondtak, de a pénteki napon azért az árnyék jól jött.
Kicsit rozsdás a króm, a bal sárvédőn is kell még dolgozni, de már legalább a műszaki megvan:) Még a csomagtér ajtó rácsaira tervezek tenni egy-egy műanyag légbeömlőt, hogy legalább a levelek ne hulljanak bele az amúgy is nehezen takarítható vályúba, és egy antennát tennék a hátsó sárvédőre, hogy legyen rádióm és véletlenül se az utastérbe szivárogjon be az esővíz.
Kb igen, így kell neki működni, ha dúsabb lenne a keverék akkor hidegebb motorral se kellene szívató, viszont akkor a Co nem lenne jó, és nagyobb lenne a fogyasztás is.
Jelentem végre sikerült a műszaki:D A dobcsere megoldotta a fékhatás késést, viszont a túloldalon ingadozás is volt, úgyhogy fel lett szabályozva a két dob és úgy ment vissza a vizsgára, amit így már sikerrel teljesített az autó. Ma már azzal mentem munkába is. Hidegen nem megyek vele, inkább álló helyzetben melegítem egy percig. Kb 60 fokos vízhőmérsékletnél már nem kell félnem attól, hogy leáll a motor, és visszaengedhetem a szívatót. Egyébként másnak is ilyen hidegen, vagy csak nekem nincs jól beállítva a porlasztó? Egyébként melegen szerintem jól működik. Szép komótosan gyorsul, de nem is gyorsulási versenyekre szántam, úgyhogy nekem ennyi is elég. A fogyasztásra mondjuk kíváncsi vagyok, de eddig még nem mertem teletankolni. Olyan öblös a betöltő cső, hogy attól félek kicsap belőle a benzin, ha telenyomom:)