Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zolidoktor2 Creative Commons License 2025.09.10 0 0 18712

Jikov SEDR karburátorról itt van egy nagyon részletes leírás cseh skodás barátunktól, sok fényképpel illusztrálva:

JMJM. CZ - Škoda hátsó motorral - Karburátor Jikov 32 SEDR. Leírás, címkézés, gyártási kód.

 

Előzmény: Leboo995 (18705)
Furak Creative Commons License 2025.09.03 0 0 18711

Szia!

Gyárilag ahogy írják EDSR, de azt már lehet cserélték másik típusra.

Előzmény: Leboo995 (18705)
Furak Creative Commons License 2025.09.03 0 1 18710

Szia!

A szervódobnak a tüskéjét hozzá kell állítani a főfékhengerhez, és akkor jó helyen fog fogni.

A pedálnak puhának kell lenni ha jó a rásegítő és annak a csöve.

Előzmény: flepp (18702)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.09.02 0 1 18709

Itt is van a táblázat: http://users.atw.hu/kkrisz75/skoda_karburator_karbi_s120_adatok.php

Ezeket a méreteket ellenőrizd, aztán ha minden a helyén és tiszta a porlasztó akkor nagyjából meg is vagy. A sík felületek legyen síkok, hogy meglegyen a tömítés, nem egy űrtechnika. A porlasztó tíusát a légszűrő levétele után láthatod a légtorok mellett.

Előzmény: Leboo995 (18705)
flepp Creative Commons License 2025.09.02 0 0 18708

120-as csonkra keresek bontott sportkipufogót. Dinamit vagy Janó érdekelne, vagy kb 35 éve volt még Koppány is. Szóval ezek jók lennének. Nem keresztdob kell!

06209191273

roncsfelújító Creative Commons License 2025.09.01 0 0 18707

Szia! 83-as 120-asra EDSR porlasztó való, nekem is az volt rajta(83 nyári autó), de inkább kicseréltem egy SEDR típusúra. Volt egy oldal, amit a fórum segítségével találtam meg, onnan néztem a gyári fúvókaméreteket, amikkel jó is lett végül némi állítgatás után a porlasztó. Első körben neked is ezt ajánlom, mert lehet csak ennyi a probléma. Az összes fúvókát érdemes kaliberrel ellenőrizni, hiába van pl az ráírva hogy 125, mert lehet az 135 is valójában. Ha nem előz meg valaki holnap belinkelem az oldalt, az nekem sokat segített.

Előzmény: Leboo995 (18705)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.09.01 0 0 18706

Igen, 22-es volt rajta, és az új is olyan. A 19-es elvileg az S100 és a rásegítés nélküli 105 illetve 120-ra való ha nem tévedek, de a nyolcvanas évek elején lehettek ebben is átfedések.

Előzmény: flepp (18704)
Leboo995 Creative Commons License 2025.09.01 0 0 18705

Sziasztok! 

 

Érdeklődni szeretnék, hogy karburátor felújítással kapcsolatban kit tudnék keresni?

 

Vasfejes 83-as skoda, de a pontos karbi típust jelenleg nem tudom. 

flepp Creative Commons License 2025.08.31 0 1 18704

Köszi a választ! Szelep hátsó körben csak a 22-es belső átmérőjű főfék hengerben van. Akkor a Tiéden olyan volt.

Előzmény: roncsfelújító (18703)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.08.31 0 0 18703

Kb a pedálút fele és háromnegyede közt fog, és inkább a vége felé. Keménységre puhának érzem, ez a fékrásegítő miatt lehet. Egy éve van fent, eddig szivárgást nem tapasztaltam, igaz amióta műszakis a gép és fent van a burkolat a tartály alatt nem szoktam nézegetni. 

A lecserélt fekete főfékhengertől volt egy eltérés ami most eszembe jutott, talán a hátsó fékkör csatalakozójánál eltért. A cső ugyanúgy ráment, csak a réginél volt ott talán egy szelep amit erről lehagytak.

Előzmény: flepp (18702)
flepp Creative Commons License 2025.08.31 0 0 18702

Milyen a fék vele, puha vagy kemény, hol fog a pedál? Nem folyik a bemenő csonknál? Állítólag előfordul.

Köszi a választ.

Előzmény: roncsfelújító (18701)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.08.30 0 0 18701

Nekem LPR van az autóban, eddig semmi probléma nem volt vele.

Előzmény: flepp (18700)
flepp Creative Commons License 2025.08.30 0 0 18700

Az utángyártott LPR és BREMBO főfékhengerről vélemény? Érdekes, hogy mindkettőnek egyforma az öntvényszáma, lényegében a két főfékhenger is teljesen egyezik.

flepp Creative Commons License 2025.08.20 0 0 18699

Szia, Miskolcon.

Előzmény: Furak (18698)
Furak Creative Commons License 2025.08.17 0 0 18698

Szia!

Helyileg merre lenne?

Előzmény: flepp (18697)
flepp Creative Commons License 2025.08.17 0 1 18697

Skoda 105-120-130-as új PAL gyújtáselosztó 20.000 Ft-ért vihető. 30 éve polcon áll ezért egy szetszedés átnézés szeribtem ráfér.

 

 

 

+36209191273

Furak Creative Commons License 2025.08.10 0 1 18696

Szia!

Egy jó SEDR-er karbi el van 5-6l-ből gyári vagy akár favorit motoron is.

Favoritéban jóval több a hibalehetőség, drágább javítani, és az automata szívató miatt a fogyasztás gond nélkül lehet a duplája is a gyári karburátorhoz képpest.

Előzmény: flepp (18694)
flepp Creative Commons License 2025.08.09 0 0 18695

A karbi felfogatás a közbetéttel már megvan oldva.

Előzmény: flepp (18694)
flepp Creative Commons License 2025.08.09 0 0 18694

Sziasztok!

Van valaki aki vasfejes motorra Favorit karbit tett?

Mi a tapasztalat?

Nyilván a szivatóhoz a vizet, a gázbowdent, a benzin visszafolyást is meg kell oldani stb.

Igazából használhatóság és fogyasztás érdekelne.

Tudom, hogy az injektorosítás lenne az igazi.

Furak Creative Commons License 2025.08.05 0 1 18693

Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek eladó 190-es fogaskoszorúja?

Furak Creative Commons License 2025.07.09 0 0 18692

Igen a varrattokat is azzal tömítem ki, alapozás után.

Ha nincs teljesen betekerve a Co csavar akkor nem lehet vészesen elhajolva a fedél.

Előzmény: roncsfelújító (18691)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.07.07 0 1 18691

zolidoktor2:

Köszi a részletes leírást! Kezdetnek átnézem a testeléseket. A hűtő tartóra vannak kötve a testvezetékek, a hűtő ventillátoréval egyetemben ami pénteken biztosan működött. Még nézek egy töltést is, ki tudja. Teljesen gyári ez a része, tehát PAL elektromechanikus szabályzó van rajta, különösebben nem foglalkoztam még vele, csak azt tudom, hogy van töltés. Utána ránézek a relére ha ezekkel nem jutok előrébb.

 

Furak:

Ezt a Sikaflex-et ismerem, de még nem használtam autónál. Gondolom hegesztési varratnál is jó. A két vízátvezető csövet letömítettem igaz nem Sikaflex-el, hanem gumiám pasztával. Eddig jó még szerencsére. Így már értem ezt a légterelő dolgot. Tehát nem eltereli a levegőt, hanem betereli:) Én csak amolyan optikai tuningnak véltem az előre álló műanyag fedeleket, mint ahogy a kompresszoros autók motorháztetején is látni például:D

Úgy emlékszem, hogy nincs teljesen betekerve a CO csavar. Majd megnézem az index után.

Köszi a linket is! Szerintem még nem láttam a kínálatban ezt a légterelőt, pedig tavaly és tavalyelőtt nagyon sokat nézegettem.Néhány dolog elfogyott de mintha lennének újdonságok is.

Furak Creative Commons License 2025.07.07 0 1 18690
Előzmény: roncsfelújító (18687)
Furak Creative Commons License 2025.07.07 0 1 18689

Sikaflex karosszéria tömítőt kell használni az a legjobb cucc, nagyon tartós.

Azzal ha beragasztod az antenna kábel átvezetőt biztos jó lesz. Beázni még betud a vízátvezető csőnél, ami az utastéren megy át az A oszlop elé. 

Előrefelé kell állni a légterelőnek, pont az a lényege hogy a levegőt beterelje, és kikapcsolt belső ventilátornál is tudja szellőztetni vagy fűteni az utasteret. Nem jellemző hogy szemét megy bele menet közben.

A karbibedelet ki lehet egyenesíteni préssel. Co csavarod koppra be van tekerve vagy tudna még befelé menni?

Előzmény: roncsfelújító (18687)
zolidoktor2 Creative Commons License 2025.07.05 0 1 18688

A gyári, bimetálos indexrelén van egy csavar, amivel állítható a villogás üteme. Gyárilag ez egy csepp festékkel van rögzítve. Ha már elporladt a festék, vagy már tekergették a csavart, akkor elképzelhető, hogy a rezgés miatt elállítódott, és így nem megfelelő a villogási ütem. Először próbáld meg a csavar tekerésével beállítani a megfelelő villogást, majd fordulaton járó motornál ellenőrizd, mivel fordulaton kb. 14-14.5 V a töltés, így a relé is gyorsabban villog. Elvileg a gyári indexrelé élettartama örökélet meg egy nap. Ha viszont végleg megadta magát, akkor célszerű egy elektronikus, három, vagy négylábú elektronikus indexrelét betenni. Ez annyiból előnyös, hogy nem szünettel kezdi a villogást, tehát amikor kapcsolod az indexkart, először kigyulladnak a lámpák, és utána jön a szünet. A bimetálosnál fordítva van. Sávváltásnál előnyösebb az első verzió. Elektronikus reléből jó a 12 V-os Trabant, Wartburg relé. Ezeknél a rögzítő fül a test. A háromlábúnál van egy + 12 V 49-es jelzéssel, egy 49a jelzésű fül, amire megy az indexkar vezetéke, és van egy 31-es jel, ami a test. A négylábú relénél van még egy C jelzés, ide megy a kiegészítő terhelés, ami Skodrinál a vészvillogó visszajelzője. A háromlábú is jó a Skodához, ilyenkor a régi, skodás relé kimenő két vezetékét a 49a-ra kell kötni, fekete vezeték, a + pedig a 49-re.

Az indexlámpák testelését is ellenőrizni kell, lehet, hogy rossz az érintkezés, és ezért nem működnek jól.

Előzmény: roncsfelújító (18687)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.07.04 0 0 18687

Köszi! A lehetőségekhez mérten minden alkatrészből próbáltuk kihozni a maximumot. Külsőre csak bontott illetve meglévő darabokkal dolgoztunk. Fék, futómű és motor esetében természetesen bolti új alkatrészek is kerültek a gépbe.

Ennél a Skodánál is a szélvédő jobb sarka előtt  volt az antenna, viszont a vezetékét áthúzták az esőcsatornán ütött furaton keresztül, amin aztán szépen végigcsorgott az esővíz a beltérbe. Én itt nem ragaszkodom a gyári megoldáshoz. Le lehetett volna tömíteni, de én nem bízom a mai anyagoknak a hosszú távú tömítőképességében. Én pedig mindig hosszú távra tervezek. 

Ez egy elég komoly légterelő, ez lehetett a Skoda patikában már nem kapható 80 centis. Én két kisebbet szereztem pár alkatrésszel együtt. Még az állásán gondolkodtam. Amiket látok autókon ott mind menetirány szerint nyílik, én viszont arra jutottam hogy épp ellenkezőleg kéne állnia, hátrafelé. Így nem viszi be a menetszél a légterelő elé lehullott anyagokat, és még a légellenállási együtthatója is jobb az autónak:)

Amúgy amióta használom a gépet az index relém ment tönkre. Már egy hete nagyon gyorsan villogtat. Először azt hittem, hogy egyik izzó kiment, de egyszerre működik a kettő ahogy kell.

Még a porlasztó fedél görbeségén agyalok, mert a meleg időjárás miatt hamar eléri az autó a 60 fokos hűtővíz hőmérsékletet, viszont mire elérek a legközelebbi körforgalomig 2 km-re mindig lefullad gázelvételkor az autó. Utána aztán megjavul. Emlékszem olvastam többször, hogy a fedél görbesége alapjárati problémát okoz, de milyen körülmények között? Hidegen vagy melegen, esetleg mindig? Igazán melegen, amikor úgy vélem a porlasztó is átmelegedhet már nagyon szép az alapjárata az autónak, csak hidegen nem viseli az alapjáratot.

Előzmény: Furak (18686)
Furak Creative Commons License 2025.07.03 0 2 18686

Szép lett! 

Antennát az első szélvédő elé szoktak rakni, és ha szivárogna is be víz az esőcsatornába szivárog.

Az a légterelő nagyon hasznos, nem égeti szét az ablakmosótartályt a nap, meg ahogy írod a szemét sem hullik bele.

Előzmény: roncsfelújító (18685)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.06.16 0 2 18685

Köszönöm szépen! Már nagyon érett dolog:)

Ma nem járattam meg a gépet, mert esős időt mondtak, de a pénteki napon azért az árnyék jól jött.

Kicsit rozsdás a króm, a bal sárvédőn is kell még dolgozni, de már legalább a műszaki megvan:) Még a csomagtér ajtó rácsaira tervezek tenni egy-egy műanyag légbeömlőt, hogy legalább a levelek ne hulljanak bele az amúgy is nehezen takarítható vályúba, és egy antennát tennék a hátsó sárvédőre, hogy legyen rádióm és véletlenül se az utastérbe szivárogjon be az esővíz.

Előzmény: Furak (18684)
Furak Creative Commons License 2025.06.14 0 0 18684

Szia!

Gratulálok :)

Kb igen, így kell neki működni, ha dúsabb lenne a keverék akkor hidegebb motorral se kellene szívató, viszont akkor a Co nem lenne jó, és nagyobb lenne a fogyasztás is.

Előzmény: roncsfelújító (18683)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.06.13 0 1 18683

Jelentem végre sikerült a műszaki:D A dobcsere megoldotta a fékhatás késést, viszont a túloldalon ingadozás is volt, úgyhogy fel lett szabályozva a két dob és úgy ment vissza a vizsgára, amit így már sikerrel teljesített az autó. Ma már azzal mentem munkába is. Hidegen nem megyek vele, inkább álló helyzetben melegítem egy percig. Kb 60 fokos vízhőmérsékletnél már nem kell félnem attól, hogy leáll a motor, és visszaengedhetem a szívatót. Egyébként másnak is ilyen hidegen, vagy csak nekem nincs jól beállítva a porlasztó? Egyébként melegen szerintem jól működik. Szép komótosan gyorsul, de nem is gyorsulási versenyekre szántam, úgyhogy nekem ennyi is elég. A fogyasztásra mondjuk kíváncsi vagyok, de eddig még nem mertem teletankolni. Olyan öblös a betöltő cső, hogy attól félek kicsap belőle a benzin, ha telenyomom:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!