Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 11 órája 0 1 18610

Szerencsém volt, mivel tegnap bontóban tudtam szerezni ott, ahol a féknyerget is vettem hozzá. Még válogatni is lehetett:) Elhoztam a legjobban kinézőt a pedáltartóval együtt. Valószínűleg egy újabb Skodáé volt, mivel a fékpedál rögzítése más, mint az enyémen. Maga a pedál tengely is szélesebb volt rajta. A rásegítő szerencsére tökéletesen passzolt a másik helyére, és a nyomócsapszeg is szilárdan állt a helyén. Először csak a vákuumcsövet kötöttem be, megnéztem, hogy járó motornál nyugalomban marad-e a kinyomócsap. Megkönnyebbülésemre igen:) Utána bekötöttem a fékpedált, majd a fékmunkahenger is a helyére került és kicsit fékezések mellett gurultam vele az udvarban. Úgy érzem, hogy végre ez a probléma is megoldódott:) Az izgalmak levezetéseképp még a féklámpa kapcsolót kellett hozzáigazítanom a pedál új állásához, mert most meg az állandóan világított a féklámpa, pedig a fék már nem fog állandóan, csak amikor és akarom;)

Előzmény: Furak (18609)
Furak Creative Commons License 12 órája 0 0 18609

Keresgélni kell hátha lesz, vagy beszélj Kugelmann Janival, neki sok minden van ami eladó is.

Előzmény: roncsfelújító (18608)
roncsfelújító Creative Commons License 1 napja 0 1 18608

Azt hiszem, hogy megvan a hiba oka. A pedál felől a nyomórúd kipattan a helyéről. Biztosan elkopott a fészke+gömbfeje. Összerakáskor ezzel nem foglalkoztam, mivel kiesni nem tud a helyéről, viszont az a kettő rugó így már nem látja el a feladatát, vagyis nem zárja le a két szelepet és levegőt szív a szervódob alja. Vettem boltban egy Favorit szervódobot, mert képek alapján passzolt. A felfogatása az megegyezik, viszont nem fér be a helyére, mivel az átmérője nagyobb. A munkahenger felfogatása is kicsit eltérő, mert 10-es tőcsavarokra csúszik rá, ezt mondjuk könnyű lett volna orvosolni. Most nekem is egy használt de jól működő dobot kell szerezni, mert újat venni itthon szerintem nem lehet.

roncsfelújító Creative Commons License 6 napja 0 0 18607

Valahol az alján, a szelepnél lehet vele a gond a jelen állás szerint. Megnéztem ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jKW8ON_YaSY

mivel eddig nem foglalkoztam soha a fékrásegítőkkel. A videó tanulsága szerint végig gondolva a motor beindulása után egyből elkezdett fékezni a dob, tehát a vákuum csak a felső részben alakult ki, alul viszont nem. Alul van egy szelep, ami nyitott állásban van szerintem. Nem tudom, hogy szerkezeti hiba miatt, vagy a pedálnál kellene állítani valamit, de holnap megjön az új dob, hétvégén felpattintom a helyére, és egyből kiderül az hogyan viselkedik.

Előzmény: Furak (18606)
Furak Creative Commons License 6 napja 0 0 18606

A kivezetés forgatható, de olyan ragaccsal nem a gyárban kenték be.

Előzmény: roncsfelújító (18605)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.11 0 1 18605

Ma szétszedtem a dobot kíváncsiságból. A gumi nem volt elszakadva, vagy elrepedve.

Talán az egyik szimmeringnél vagy a vákuumcső kivezetésnél szívhatott be levegőt. Ez utóbbit le is fotóztam, ez valami ragasztómaradvány?  Lehet, ezt már javították. Az a kivezetés egyébként körbeforgatható. Gyárilag is, vagy fixnek kellene lennie?

Előzmény: Furak (18604)
Furak Creative Commons License 2024.11.10 0 0 18604

Szia!

A kivezetés kiszedhető, de én nem láttam egymás mellett a két szervódobot sosem, nem tudom csereszabatosak-e. 

Előzmény: roncsfelújító (18598)
Bazsi 1980 Creative Commons License 2024.11.09 0 0 18603

Köszönöm szépen! Sajnos kiszedte az az elvetemült. Most pont oda gyártottam egy teljesen hasonlót . Legalább észrevettem, hogy a váltórúd perselyek elértek és kipotyogtak . Lehet esztergáltatok valamit műanyagból. Szegény kocsival jó rég foglalkoztam . Hozzáértő szerelők kihaltak . A maradék, csak a pénzt szedte be . Most 2 év vizsga van rajta , megcsinálom minden nyűgét . Köszönöm szépen a segítséget 👍!

Előzmény: tAB (18602)
tAB Creative Commons License 2024.11.09 0 3 18602

A váltokar mögötti szerelőnyílásban kell lennie a fülnek, amibe a bowdenkülsőt rakod:

Előzmény: Bazsi 1980 (18601)
Bazsi 1980 Creative Commons License 2024.11.09 0 0 18601

Sziasztok ! Éppen gázbowden külsőt cserélek , csakhogy a pedál felöl nem találtam a csatlakozási pontot . Előző szerelő szétbarmolta sajnos. Amúgy saját autó, csak Édesanyám használja jelenleg. Váltókar kiszedve , pont ott a Bowden vége, de nincsen más ott . Köszönöm szépen előre is!

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.06 0 0 18600

Köszi az infókat! Meg is keresem azokat a képeket. Nekem ezek szerint annyi a szerencsém, hogy pont 83-as az autó, tehát már az újabb fajta dob való hozzá.

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (18599)
Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2024.11.06 0 0 18599

Ismerős a hiba. Az enyém nem sziszegett, de csakúgy befogott. Kiszereléskor több rugó is kihullott belőle és az alja nagyon rozsdás is volt.

 

Vettem helyette bontottat, ami azóta is működik. Arra kell esetleg figyelni, hogy a '83 előttinek más, robosztusabb a kinyomó rúdja, amire csak a korai főfékhenger tehető fel.(egy korábbi hoszzászólásomban találsz képet is a két eltérő típusról)

Előzmény: roncsfelújító (18597)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.05 0 0 18598

A Favorit szervódob biztos nem csereszabatos a faroséval? https://skodapatika.hu/Skoda-Favorit-fek-szervodob-1992-03-ho-ig?srsltid=AfmBOoozNhhqdrZvvjoobulmsOcIyBnt_IXk6rQ2-b1m1J5YrOpsIMsu

Ránézésre egyezik. A vákuumcső kivezetést kell csak megoldani. De ha szerencsém van, akkor átcserélhető a jelenlegiből.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.05 0 0 18597

Ma tudtam foglalkozni kicsit az autóval. A elejét felemelve forgathatóak a kerekek. Amint beindítom a motort befog a fék. Levettem a főfékhenger kettő anyáját majd újból beindítva a motort a vákuumdob leemelte a helyéről az egészet. Mellesleg végig hallani lehetett, ahogy szívja befelé a levegőt. Ebből mindenképpen csere lesz.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.11.02 0 0 18596

Köszi az infókat! Akkor megpróbálkozok a szétszedésével de megnézem a lökőrudat is, mert én azt nem bántottam, de lehet amikor megvettem a kocsit sem volt jó. Igazából most mentem vele először utcán.

Előzmény: reszelozsir (18595)
reszelozsir Creative Commons License 2024.11.01 0 0 18595

Vagy egy bontott, de működő dob /105-120/, vagy új membránt szerzel bele. Nem feszegetős, hanem el kell tekerni a tetejét az aljához képest pár fokot és szétjön /mint egy befőttes üveg/. Sanszos, hogy 35+ éve nem volt piszkálva, így nem adja könnyen magát. Más típus nem jó hozzá. Visszaszereléskor ellenőrizni kell a fékpedál lökőrúdja és a vákuumdob közötti hézagot /a könyv szerint/.

Előzmény: roncsfelújító (18594)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.30 0 0 18594

A csövet kicseréltem még tavaly annak nem lehet baja. Viszont a dob az esélyes, hogy hibás. Szétszedni úgy néztem, hogy nem lehet. Vagy ha szét is feszegetném utána nem lehet már összerakni. Későbbi Skoda vákumdobja passzol hozzá, esetleg egy kis átalaktással, vagy kapni kifejezetten faros Skodához is ilyen alkatrészt?

Előzmény: Furak (18593)
Furak Creative Commons License 2024.10.30 0 0 18593

Valahol szökik a vákuum, egyszerű a szerkezet vagy a cső vagy a dob a hibás, lehet hozzá kapni mindent, nem kell cserélni szerintem egyben.

Előzmény: roncsfelújító (18592)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.29 0 0 18592

Ha már fogás, ma rájöttem, hogy nem a fék munkahengerrel lehetett a baj, hanem a vákumdobbal. Ma gurultam egy kicsit az udvarban a géppel, érezhetően fogott a fék. Viszont miután leállítottam a motort egyszer csak meggurult. Lehet azzal valamit kezdeni, vagy nem javítható és kompletten cserélendő?

Furak Creative Commons License 2024.10.29 0 0 18591

Nem néznek féltengelyt vizsgán, meg valószínűleg mikor ráhúztad a dobot "fogott" a féltengely a csapágyban.

roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.26 0 0 18590

Értem, akkor a könyvben megnézem a féltengelyes részt. A vizsgán nem szóltak érte, szóval csak a fékdobot leszedve érezhető. Ha meglesz a vizsga majd utána foglalkozok vele, addig van ott van még például a bal oldali lengőkar szilent. Talán holnap-holnapután a helyére kerül az is.

Előzmény: Furak (18589)
Furak Creative Commons License 2024.10.24 0 0 18589

Szia!

A lengéscsillapítók felújíthatók, ha jól amlékszem a szerelős Skoda könyvben benne is van, hogy hogy kell csinálni.

A féltengelynek nem lenne szabad csúszkálni, én is most akarok rendbe rakni egy szettet.  

Előzmény: roncsfelújító (18588)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.20 0 1 18588

Szerencsére igen. Már biztos, hogy lesz belőle valami:) Viszont a lengőkar szilent cseréje nem alakult úgy, ahogy vártam. Sokkal nyögvenyelősebb. Először ugye a lengécsillapító kiszerelése. Alsó két csavar tekeréstől elszakad, az még nem is volt baj, de fent alig lehet hozzáférni az anyához, szorító fogóból kis méretű az ajánlott. A rugóval is akadnak gondok, csak össze kell valahogy fogatni a meneteknél. Fékdobot lehúzni, kézifék kötelet kiakasztani, ehhez ki kell venni az egész szerkezetet. A hétvége egyik oldalra volt elég, de legalább ki lett kaparva a lengőkar helye és a teteje+belseje is, majd lefestve, az ürege kapott alvázvédőt is. Már akár OT-ra is mehetne az autó annyira meg lesz csinálva:)A lengéscsillapítói PAL gyártmányúak. Úgy néztem, hogy szétszedhetők. Ezeket ha bajuk van elég szimmeringezni? A szár tökéletes állapotú mindegyiken.

A féltengely mennyit csúszkálhat ki-be? A jobb oldali kb 2 centit mozdult befelé, de a tengely anya kihúzta a rátekeréskor.

Előzmény: Furak (18587)
Furak Creative Commons License 2024.10.20 0 0 18587

Szia!

Akkor alakul a gép :)

Előzmény: roncsfelújító (18586)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.10.16 0 0 18586

Ma végre eljutott a műszaki elővizsgáig a gép:) Az első fék dugattyúi nem akartak visszamenni a rázópados féktaposás után, csak lassan engedtek ki. Ott szerintem kicserélem a főfék munkahengert, mert a féknyergekket még tavaly szétszedtem és kitakarítottam. A négy dugattyúból kiválasztottam a legjobb kettőt, a másik nyereg pedig kapott újakat. A dobfékek szinte tökéletesek. 2 % az eltérés a fékhatásnál. A CO magas, porlasztót tekergették, de nem igazán javult. Adok neki nagyobb előgyújtást elsőre aztán meglátjuk. Talán kisebb fúvókák is kellenek. Most minden a gyári 120L porlasztóhoz való méret. Egyik kormányösszekötő gömbfej, motortartó gumibakok és a lengőkar szilentek vannak még felírva a hibalistára. Ha a CO-val könnyen sikerül dűlőre jutni akkor nem is lesz olyan vészes a felkészítés. Meg a gumi fékcsövekről kell lemosni a bitumenes alvázvédőt, majd az jó lesz a levezetésnek ha a többi kész van:)

flepp Creative Commons License 2024.08.16 0 0 18585

Van még pár db csináltatot hosszabb tőcsavarom. 50mm hosszú. Ezzel kb 10-12 mm-ert tudsz szolidan széleséteni oldalanként.

10 db-ig 900 Ft/db, 10 db felett 750 Ft/db, 

Ha viszed mind a 32 db-ot akkor 600 Ft/ db (19.200 Ft)

Tel; +36209191273

roncsfelújító Creative Commons License 2024.07.04 0 0 18584

Köszi a választ! Akkor ezt sem bonyolították túl. Hozzákötöm a vízcsőhöz.

Előzmény: Furak (18583)
Furak Creative Commons License 2024.07.04 0 0 18583

Szia

Körülbelül úgy valahogy megy el, neki volt műanyag kötözővel kötve a vízcsőnek gyárilag.

Előzmény: roncsfelújító (18582)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.07.01 0 0 18582

Sziasztok!

 

A csomagtér alatt dolgozgatok jelenleg. Rozsda kaparászás közben tűnt fel a vákuumcső. Kicsit furának tűnik a helyzete. Jól áll így?

Itt jön ki az alagútból, elvileg itt még ok.

Itt pedig ahogy felfelé megy, de hozzáér az összekötő rúdhoz. Volt ott valami rögzítés gyárilag, vagy csak kössem hozzá a vízcsőhöz és kész? Vagy hosszabbra kellett volna venni, hogy kikerülje?

flepp Creative Commons License 2024.06.17 0 1 18581

Sziasztok, vennék 2db GLS fejtámlát és 1db  sportdobot. Minél rosszabb annál jobb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!