Szerencsém volt, mivel tegnap bontóban tudtam szerezni ott, ahol a féknyerget is vettem hozzá. Még válogatni is lehetett:) Elhoztam a legjobban kinézőt a pedáltartóval együtt. Valószínűleg egy újabb Skodáé volt, mivel a fékpedál rögzítése más, mint az enyémen. Maga a pedál tengely is szélesebb volt rajta. A rásegítő szerencsére tökéletesen passzolt a másik helyére, és a nyomócsapszeg is szilárdan állt a helyén. Először csak a vákuumcsövet kötöttem be, megnéztem, hogy járó motornál nyugalomban marad-e a kinyomócsap. Megkönnyebbülésemre igen:) Utána bekötöttem a fékpedált, majd a fékmunkahenger is a helyére került és kicsit fékezések mellett gurultam vele az udvarban. Úgy érzem, hogy végre ez a probléma is megoldódott:) Az izgalmak levezetéseképp még a féklámpa kapcsolót kellett hozzáigazítanom a pedál új állásához, mert most meg az állandóan világított a féklámpa, pedig a fék már nem fog állandóan, csak amikor és akarom;)
Azt hiszem, hogy megvan a hiba oka. A pedál felől a nyomórúd kipattan a helyéről. Biztosan elkopott a fészke+gömbfeje. Összerakáskor ezzel nem foglalkoztam, mivel kiesni nem tud a helyéről, viszont az a kettő rugó így már nem látja el a feladatát, vagyis nem zárja le a két szelepet és levegőt szív a szervódob alja. Vettem boltban egy Favorit szervódobot, mert képek alapján passzolt. A felfogatása az megegyezik, viszont nem fér be a helyére, mivel az átmérője nagyobb. A munkahenger felfogatása is kicsit eltérő, mert 10-es tőcsavarokra csúszik rá, ezt mondjuk könnyű lett volna orvosolni. Most nekem is egy használt de jól működő dobot kell szerezni, mert újat venni itthon szerintem nem lehet.
mivel eddig nem foglalkoztam soha a fékrásegítőkkel. A videó tanulsága szerint végig gondolva a motor beindulása után egyből elkezdett fékezni a dob, tehát a vákuum csak a felső részben alakult ki, alul viszont nem. Alul van egy szelep, ami nyitott állásban van szerintem. Nem tudom, hogy szerkezeti hiba miatt, vagy a pedálnál kellene állítani valamit, de holnap megjön az új dob, hétvégén felpattintom a helyére, és egyből kiderül az hogyan viselkedik.
Ma szétszedtem a dobot kíváncsiságból. A gumi nem volt elszakadva, vagy elrepedve.
Talán az egyik szimmeringnél vagy a vákuumcső kivezetésnél szívhatott be levegőt. Ez utóbbit le is fotóztam, ez valami ragasztómaradvány? Lehet, ezt már javították. Az a kivezetés egyébként körbeforgatható. Gyárilag is, vagy fixnek kellene lennie?
Köszönöm szépen! Sajnos kiszedte az az elvetemült. Most pont oda gyártottam egy teljesen hasonlót . Legalább észrevettem, hogy a váltórúd perselyek elértek és kipotyogtak . Lehet esztergáltatok valamit műanyagból. Szegény kocsival jó rég foglalkoztam . Hozzáértő szerelők kihaltak . A maradék, csak a pénzt szedte be . Most 2 év vizsga van rajta , megcsinálom minden nyűgét . Köszönöm szépen a segítséget 👍!
Sziasztok ! Éppen gázbowden külsőt cserélek , csakhogy a pedál felöl nem találtam a csatlakozási pontot . Előző szerelő szétbarmolta sajnos. Amúgy saját autó, csak Édesanyám használja jelenleg. Váltókar kiszedve , pont ott a Bowden vége, de nincsen más ott . Köszönöm szépen előre is!
Köszi az infókat! Meg is keresem azokat a képeket. Nekem ezek szerint annyi a szerencsém, hogy pont 83-as az autó, tehát már az újabb fajta dob való hozzá.
Ismerős a hiba. Az enyém nem sziszegett, de csakúgy befogott. Kiszereléskor több rugó is kihullott belőle és az alja nagyon rozsdás is volt.
Vettem helyette bontottat, ami azóta is működik. Arra kell esetleg figyelni, hogy a '83 előttinek más, robosztusabb a kinyomó rúdja, amire csak a korai főfékhenger tehető fel.(egy korábbi hoszzászólásomban találsz képet is a két eltérő típusról)
Ma tudtam foglalkozni kicsit az autóval. A elejét felemelve forgathatóak a kerekek. Amint beindítom a motort befog a fék. Levettem a főfékhenger kettő anyáját majd újból beindítva a motort a vákuumdob leemelte a helyéről az egészet. Mellesleg végig hallani lehetett, ahogy szívja befelé a levegőt. Ebből mindenképpen csere lesz.
Köszi az infókat! Akkor megpróbálkozok a szétszedésével de megnézem a lökőrudat is, mert én azt nem bántottam, de lehet amikor megvettem a kocsit sem volt jó. Igazából most mentem vele először utcán.
Vagy egy bontott, de működő dob /105-120/, vagy új membránt szerzel bele. Nem feszegetős, hanem el kell tekerni a tetejét az aljához képest pár fokot és szétjön /mint egy befőttes üveg/. Sanszos, hogy 35+ éve nem volt piszkálva, így nem adja könnyen magát. Más típus nem jó hozzá. Visszaszereléskor ellenőrizni kell a fékpedál lökőrúdja és a vákuumdob közötti hézagot /a könyv szerint/.
A csövet kicseréltem még tavaly annak nem lehet baja. Viszont a dob az esélyes, hogy hibás. Szétszedni úgy néztem, hogy nem lehet. Vagy ha szét is feszegetném utána nem lehet már összerakni. Későbbi Skoda vákumdobja passzol hozzá, esetleg egy kis átalaktással, vagy kapni kifejezetten faros Skodához is ilyen alkatrészt?
Ha már fogás, ma rájöttem, hogy nem a fék munkahengerrel lehetett a baj, hanem a vákumdobbal. Ma gurultam egy kicsit az udvarban a géppel, érezhetően fogott a fék. Viszont miután leállítottam a motort egyszer csak meggurult. Lehet azzal valamit kezdeni, vagy nem javítható és kompletten cserélendő?
Értem, akkor a könyvben megnézem a féltengelyes részt. A vizsgán nem szóltak érte, szóval csak a fékdobot leszedve érezhető. Ha meglesz a vizsga majd utána foglalkozok vele, addig van ott van még például a bal oldali lengőkar szilent. Talán holnap-holnapután a helyére kerül az is.
Szerencsére igen. Már biztos, hogy lesz belőle valami:) Viszont a lengőkar szilent cseréje nem alakult úgy, ahogy vártam. Sokkal nyögvenyelősebb. Először ugye a lengécsillapító kiszerelése. Alsó két csavar tekeréstől elszakad, az még nem is volt baj, de fent alig lehet hozzáférni az anyához, szorító fogóból kis méretű az ajánlott. A rugóval is akadnak gondok, csak össze kell valahogy fogatni a meneteknél. Fékdobot lehúzni, kézifék kötelet kiakasztani, ehhez ki kell venni az egész szerkezetet. A hétvége egyik oldalra volt elég, de legalább ki lett kaparva a lengőkar helye és a teteje+belseje is, majd lefestve, az ürege kapott alvázvédőt is. Már akár OT-ra is mehetne az autó annyira meg lesz csinálva:)A lengéscsillapítói PAL gyártmányúak. Úgy néztem, hogy szétszedhetők. Ezeket ha bajuk van elég szimmeringezni? A szár tökéletes állapotú mindegyiken.
A féltengely mennyit csúszkálhat ki-be? A jobb oldali kb 2 centit mozdult befelé, de a tengely anya kihúzta a rátekeréskor.
Ma végre eljutott a műszaki elővizsgáig a gép:) Az első fék dugattyúi nem akartak visszamenni a rázópados féktaposás után, csak lassan engedtek ki. Ott szerintem kicserélem a főfék munkahengert, mert a féknyergekket még tavaly szétszedtem és kitakarítottam. A négy dugattyúból kiválasztottam a legjobb kettőt, a másik nyereg pedig kapott újakat. A dobfékek szinte tökéletesek. 2 % az eltérés a fékhatásnál. A CO magas, porlasztót tekergették, de nem igazán javult. Adok neki nagyobb előgyújtást elsőre aztán meglátjuk. Talán kisebb fúvókák is kellenek. Most minden a gyári 120L porlasztóhoz való méret. Egyik kormányösszekötő gömbfej, motortartó gumibakok és a lengőkar szilentek vannak még felírva a hibalistára. Ha a CO-val könnyen sikerül dűlőre jutni akkor nem is lesz olyan vészes a felkészítés. Meg a gumi fékcsövekről kell lemosni a bitumenes alvázvédőt, majd az jó lesz a levezetésnek ha a többi kész van:)
A csomagtér alatt dolgozgatok jelenleg. Rozsda kaparászás közben tűnt fel a vákuumcső. Kicsit furának tűnik a helyzete. Jól áll így?
Itt jön ki az alagútból, elvileg itt még ok.
Itt pedig ahogy felfelé megy, de hozzáér az összekötő rúdhoz. Volt ott valami rögzítés gyárilag, vagy csak kössem hozzá a vízcsőhöz és kész? Vagy hosszabbra kellett volna venni, hogy kikerülje?