Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Szaala 2011. márc. 20. Creative Commons License 9

Sziasztok!

Ismertek Budapesten olyan 8 osztályos gimit,ami kéttannyelvű,ahol a magyar mellett fő nyelv az angol és 2. idegennyelvként választható a spanyol vagy olasz?

F_a_s_z_á_n 2003. nov. 13. Creative Commons License 8
Konkrétan mire vagy kíváncsi?
Vagy konkrétan valamelyik iskolára vagy kíváncsi?
Előzmény: Kalahari (7)
Kalahari 2003. nov. 11. Creative Commons License 7
Gondoltam, ha olvassa akkor be is irja a véleményét mint szakember. Bocs. :-(
Előzmény: F_a_s_z_á_n (6)
F_a_s_z_á_n 2003. nov. 10. Creative Commons License 6
És te nem olvasod, csak írod?
A 3. hsz-ben utaltam rá, hogy olvassák.
Vagy olyanról nem hallottál, hogy az ember pedagógus is, meg van saját különbejáratú gyereke.
De azért még kérdezd meg, hogy pedagógusok olvassák-e, hátha valaki azt mondja, hogy nem.
(Szerinted erre kérdésre hogyan lehet válaszolni, ha nem olvassa az emeber?)
Előzmény: Kalahari (4)
GICA 2003. nov. 10. Creative Commons License 5
szvsz, ha a 8 osztályos gimikben csak egyszer kell megtanulni a gyerekeknek mindent (értem ezalatt azt, hogy nem kezdik előröl 14évesen, mint annakidején mi), már megérte...
Előzmény: Kalahari (4)
Kalahari 2003. nov. 9. Creative Commons License 4
Volna esetleg valakinek akár szubjektív véleménye adott 8. osztályos gimnáziumról?

Pedagógusok nem olvassák a Törszasztalt? Érdekelne szakember véleménye is.

F_a_s_z_á_n 2003. nov. 5. Creative Commons License 3
Hali!
Az enyémek szintén 8 osztályosba járnak, az egyik 11, a másik 13 éves.
Nem tudom, mit értesz az alatt, hogy nem elterjedtek, mi egy 30 ezres vidéki kisvárosban lakunk, itt kettő is van (egy önkormányzati, és egy egyházi fenntartású), (plusz egy 6 osztályos, meg egy szakközép). Természetesen a törvény értelmében a 8 (és 6) osztály mellett kelleaz intézménynek 4 osztályosat is indítania.
Mi volt a kérdés? Ja!
Váltás? Ha abba gondol bele az ember, hogy az alsó tagozatból ugyis felsőbe megy, tantárgyak, tanárok, más osztályterem, akkor nem nagyon látok különbséget.
Hátránya, mindenképpen, hogy általában nem az általános iskolák lesznek gimnnáziumok, henam fordítva, a gimnáziumok kezdenek el lefelé tanítani. Így viszont előferdülhet, hogy az ott tanító középiskolai tanarak nem igazán vannak felkészítve a 10-14 éves korosztályra, akik a tanítónéni szoknyája mellől kerülnek az igen nagy önállóságot elváró közegbe.
Valamint nem biztos, hogy nem kerülnek a gyerekek is olyan helyzetbe, hogy szembesülnek azzal a ténnyel, hogy a zivarérett iskolatársuk 17-18 éves fiúk-lányok, neadjisten a szemük láttára teszik meg első kísérleteiket a másik nem közelebbi fizikai megismerésének rögös útján. (Rövidebben, hogy az iskola öltözőjében pettingelnek.)
Előnyei, pl. hogy itt van az első szűrés. Ide tuti, a legtehetségesebbek jutnak be, és a bejutottak igen erős osztályokat képeznek. (Ennek van egy hátránya is, az addig jó tanulóból, esetleg egy nagyon erős közegben csak pl. "közepes" szintű tanuló lészen. Hiszen mindegyik eddig kitűnő volt az addigi iskolájában, most meg azért a kitűnők között is lesz különbség. A sztárok között is lesznek nagyobb sztárok. Ezt tudomásul kell venni.)
Továbbá, 18 éves koráig megoldódni látszanak az iskola választás nehézségei, jelentkezések,felvételik, stb. Nyugi van, lehet a tudás megszerzésére koncentrálni, nem csak a jegyekre.
A gyereknek csak egyszer kell beilleszkednie, elfogadtatnia a tanárokkal. Azért ez egy igen fontos szakasza az életüknek, s igen komoly érzelmi kötődések is kialakulhatnak nyolc év alatt az iskola és az odajárók között.
(Most nincs több időm, Pedagógusok is olvassák.)
Előzmény: Kalahari (1)
hoppaaa 2003. nov. 4. Creative Commons License 2
A gyerek saját szántából jelentkezett 8 osztályos gimnáziumba. A váltás nem viselte meg.
Amikor jelentkezett, az iskolának saját 8 évre beosztott, nagyon jó tanterve volt. Mindenre, sőt még többre is jutott idő, egy tantárgy mellé megtanulni társtudományokhoz tartozó dolgokat.
(Ezután jött a NAT, a kerettanterv és egyéb nyalánkságok, melyek érzésem szerint kicsit belekavartak a dolgokba. (pl. kötelező minimális óraszám stb).)
Nem tartom elitképzésnek, jól követhető, minden különösebb megeröltetés nélkül.
Előnyének tartom a 4 osztályos gimnáziumokkal szemben, hogy itt, ugyannak a tananyagnak az elsajátítására kétszer annyi idő van. Egyszer kell valamit megtanulni, és mód van arra, hogy azt jóval alaposabban tegyék.
Előzmény: Kalahari (1)
Kalahari 2003. nov. 4. Creative Commons License 1
Elöször is, hogy melyikbe jár a fiad. Aztán arra, hogy mi a véleményed a tanrendről, mennyire van leterhelve a gyerek, mennyire elitképző a nyolcosztályos, milyen órákon kívüli képzés (szakkör, önképző, sport) van.
Van e jelentős szintbeli különbség egyházi ill. állami iskolák között. Mi az előnye/hátránya a nyolcosztályosnak a 4 osztályossal szemben.
Mennyire viselte meg a 10 éves gyereket a váltás? Stb.

Gondolom mindre nem tudsz válaszolni, ezért akár csak egyre is ha válaszolsz már szuper. Előre is köszi.

Esetleg ha pedagógusok is olvassák, örülnék az ő véleményüknek is.

Előzmény: hoppaaa (0)
hoppaaa 2003. nov. 4. Creative Commons License 0
Hát nem 0 kérdés.
A fiam 8 osztályosba jár, most 11-ikes. Van bőséges tapasztalatom, erről is, 4 osztályosról is.
Mesélj, hogy mire vagy kíváncsi.
Előzmény: Kalahari (-)
Kalahari 2003. nov. 4. Creative Commons License topiknyitó
4. általános iskolás fiam számára szeretnék információt gyüjteni 8 osztályos gimnáziumokról. Meglepően tapasztaltam, hogy elég kevés van belőlük. Nem tudom mi lehet az oka.

A 90-es évek elején akkor még nem érintettként úgy gondoltam ez lesz a legelterjedtebb gimnázium tipus, de most azt látom, hogy a 4 osztályos a legelterjedtebb. 6 osztályos meg alig van, de annak nem tudom mi az előnye.

Szóval örömmel vennék, akár szubjektív véleményeket is 8 osztályos gimikről és arról is, hogy miért nem terjedt el jobban ez a gimnázium tipus.

Talán más hasonló cipőben járót is érdekel a téma.