Hali a miénk 2006 1.4, 6éve van nálunk, óra szerint 130ekm, maximálisan meg vagyok elégedve....
Eddig a kötelezők: vezérlés, gyertya, évente olaj szűrők ...
Azon felül: két első lengéscsillapító, egyszer dobált hibaüzenetet a pillangószelepház miatt fogkefe wd40 meg vagy fél óra...egyszer kontakthibás volt az önindító, a szaki megoldotta 10 perc alatt, csavar levesz saru megcsiszol visszarak zsír azóta jó, klíma kuplungot kellett szabályozni, most zörög a hátsó telón a porvédő...
Regebb ota keresek 1 millio alatt hasznaltautot, elso auto, fokent internetrol gyujtok infot. Fiestarol eddig az jott le, beleertve innen a topicbol is, hogy motorikusan es vezetesi elmenyben jo autonak szamit, de elektronikaval es egyeb kisebb dolgokkal sokfele gond lehet, ami sok bosszusagot okozhat, foleg egy kezdonek.
Ezert is gondoltam, hogy konkretan rakerdezek nalatok, hogy ajanlatok-e 10 evesen, 120.000 km felett a vasarlasat?
Konkretan most egy jo allapotunak feltuntetett, 1.3-as benzines, 2005-os Fiestat talaltam a varosban.
Termeszetesen szerelovel atnezetem.
De erdekelne ajanljatok-e a altalanossagban, mire szamitsak, milyen tipushibakat erdemes nezni?
Most kézikönyv kellene 2003-as Fiesta-hoz. Lehetőleg magyarul, legrosszabb esetben angolul. Német kézikönyvet kaptam a kocsihoz, de nem beszélem a németet. Tudtok esetleg ilyet letöltésre?
Ezen a címen találtam egy kézikönyvet ami nekem jó, de nyomtatni eléggé hülyén lehet A4-esre. Nem stretcheli A4-re, akkor sem, ha oldalanként 2 lapot állítok be.
Mivel az összes környékbeli bontós és szerelő szabadságon van, ezért ideiglenes megoldásként közvetlen negatívot adtam a fűtéscsapnak, és csodák-csodája működött. Mivel a pozitívot a gyújtáskapcsoló adja, rajta is hagytam a vezetéket egy 10 amperes biztosíték közbeiktatásával, amíg a panelt ki nem cserélem. Nyáron úgyis csak hideg kell.
Az alapjárati motor csatlakozóját széthúzva egyértelműen csökken a fordulatszám. Csak az az érdekes, hogy szereztem egy cseredarabot, de azzal is pontosan ugyanazt csinálja...
A km spirálon lévő jeladó csatlakozóját széthúzva viszont semmi sem történik.
2003-as Ford Fiesta 1.4 TDCi-hez keresek 1 db. felnit Budapesten.
Néztem hirdetéseket és az újak drágának tűnnek (meg hülyén is mutatna a patent új felni a másik három régi kopott mellett, 4 újat meg nem veszek), bontókban meg alig van használt, hamar elkapkodják.
Olyan 4000-6000 ft. körüli ár a reális használtaknál (neten ilyen árakban hirdették őket).
Tudtok olyan helyet ahol van raktáron azonnal elvihető használt felni?
4*108 körosztó, 63,3 mm tehermentesítő furat, 47,5 ET.
Söt jobbat mondok az 1996-2001 közötti fiestának ugyanennek az évjáratnak megfelelö mazda 121-nek is ugyanez a panelja(pontosabban a panel elektronikája ami neked is kell).
Persze ha klimás akkor olyan panelt kell szerezni.
Nem gond ha nem külsö szivargyujtosat veszel( a fiesta évjárat megadásbol erre tippelek ilyen van a pumádban) ugyanis a panel elektronikája ugyanolyan mindnek csak a klimás és nem klimásban dologban van különbség).
Az elektronikát 2 csavar tartja a panelhez ha nem külsö szivargyujtosat találsz csak ezt kel átcserélni.
Az uj panel horribilis áron van(75ezer a klimás panel).
Viszont nagyon ritka lesz ha 4-5 ezerért még találsz mert mivel ez egy idö után tönkremegy a pumásoknál és a fiestásoknál is keresett dolog ez igy eléggé felment az ára.
Van egy 1.4 Pumám, aminek a fűtéskapcsoló panele ugyanaz, mint a 1999-2001-ig gyártott klímás Fiestának. Na, nekem ezen a hideg-meleg szabályzó füstölt el (szó szerint), azóta csak forró levegőt fúj (a fűtéscsap jó). Ezt lehet külön cserélni, vagy horribilis áron komplett panelt kell vennem? Esetleg van más megoldás?
.pontosan azzal kezdődött ha rükibe raktam parkoloban rögtön inditozas után leallt ha hagytam pöfögni 10masodpercet akkor nem. Aztan jöttek a veszuzemmodok először ritkán aztán folyamatosan. Nekem is pillangó szelep cserét diagnosztizaltak. Fogtam a wd 40 et es egy fogkefét es az egesszet kipucoltam a tengelyt a szivocsovet...minden lerakodast azota semmi gond parezer km alatt. Egy próbát meger. De vicces volt meloba menet minden reggel 1m pontosan ugyan ott kapcsolt veszmodba...
Közlekedik a kocsi, és egy úthiba és vészüzemmódba kapcsol, visszaveszi a gázt, alig megy a kocsi. A Ford szervizben megtalálták a hibát, de ehhez a géphez egyszerűen nincs külön elektronika, így iszonyat ára lenne. Bontóból gondolkozunk még...most szétszedtük a házat, de ezt a kis forgótengelyes műanyag házat egyszerűen nem lehet sérülés nélkül szétszedni. :/
Egy 2003-as 1.4-es fiesta fojtószelepház elektronikájának cseréjében, javításában tudtok valakit? Szinte biztos, hogy az a hibás és maga az alkatrész egyben 140 ezer forint...
Menet közben üresbe téve a kocsit a motor fordulata nem esik le alapjáratra, hanem valahol 1800-2000 körül pöröghet. Ezek után mindegy, hogy 50 métert vagy 500 métert gurul az autó, csak akkor áll be az alapjárat, amikor már kb. 1 km/h-val, lépésben halad. Tehát nem idő, nem távolság, hanem sebességfüggő a dolog. Mintha egy sebesség-érzékelő szenzor lenne benne, ami elég meglepő lenne egy 1997-es fapados kis KA-tól.
Mi lehet a jelenség hátterében?
Az alapjárati motorban kb. 2000 km van.
A km óra spiráljának végén van egy kis fekete valami, állítólag km óra jeladó. Annak mi a feladata, okozhat-e ilyet?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/fiesta/ford_fiesta_1.3_comfort-10309487# sziasztok autovasarlas elott allok nem nagyon vagyok kocsiszakerto ezert segetseget kerek toletek. A fent latott autot neztem most ki infok kellenenek errol a tipusrol fogyasztas esetleges tipushibak javitasi koltsegek stb koszonom segetsegeteket elore is
Köszönöm a hozzáértő hozzászólást, ez mind nagy segítség. Nagyon zabálja az olajat 1000 km-en legalább egy litert megeszik. Üresben gázfröccsre nagyon füstöl, ami a motor bemelegedésével alábbhagy.
Legegyszerübb és legolcsobb ennek kideritése mi a gond egy veszteségmérés párezer ft-ba kerül érdemes megcsináltatni..
Elviszed megnézik és megmondják hogy szelepszárszimmeringnél vagy gyürüknél megy e el az olaj.
Megy amugy az auto rendesen? Beindul elsöre és van is ereje?
Beinditás után is füstöl vagy csak terhelésen azaz amikor nyomod a gázt és gyorsitasz?
Szelepszárszimmeringcsere nem vészed dolog töredékéböl meguszhatod mint egy másik motort beszerezni.
Ha gyürüzni kell akkor már az drágább lehet mint egy bontott motor(ami meg lutri hogy milyen állapotu ha csak nem müködö autobol kiprobálás után szerelik ki.
Gyürüzéshez kell 4 garnitua gyürükészlet:4X5000FT, hajtokarcsapágy csere kb. 8000 a teljes készlet,érdemes akkor már szelepszárszimmeringet is cserélni ne kelljen kétszer megbontani a motort,akkor hengerfejtömités is már,hengerfejsikoltatás munkadij stb és mindez csak akkor ha nem kopott nagyon el a motor(bár ford szerint ilyen nem nagyon szokott lenni gyürüzés végsö esetben segit).
Én is most cseréltem motort mert nekem is csunyán ette az olajat és füstölt is nagyon terhelésen.
Én vettem egy komplett autot (ugyanilyen motorkodut mint az enyém)külföldi papirost és abbol került át a motor az nem füstölt egyáltalán.
Még következtetést nem tudok sokat levonni mert csak párszáz km-t mentem de lekopogom eddig a párszáz km alatt semmit nem csökkent az olajszint.
Majdnem ugyanannyiért árultak bontott motor(amiröl semmit nem tudni) mint amennyiért vettem egy komplett autot és még maradt tartalék alkatrészem.
Én balga pár éve még veszteségmérés helyett kicseréltettem a szelepszár szimmeringeket és több lett az olajfogyasztás mert felül már zárt a rendszer és alul lett nagyobb a nyomás(igaz nekem elégett szelepem igy szelepcserekor érdemes volt szelepszárszimmeringet cseréltetnem).
Miközben már akkor is kellett volna gyürüztetnem a motort.
Ha bontott motort veszel olcsobb az sem lesz.Érdemes ilyenkor vezérlést cseréltetni.
Fötengelyszimmeringet,szelepfedéltömitést megelözendö ezeknél az olajszivárgást és egy motorbontást.
És még ehhez jön a bontott motor ára már ha találsz jot ugyanilyen motorkodut.
Én sem rá sem lebeszélni nem akarlak semmiröl csak vázoltam én min estem át és milyen tapasztalatokat gyüjtöttem ezalatt.
Nekem már csak a gyürüknél ehette az olajat mert ugye szelepszárszimmeingem meg 16szelepem is cserélve volt hengerfejben.
Ha nem kiprobálhato motort veszel az is riziko lesz és lehet költhetsz majd annak a felujitására is.
Szerintem csináltass egy veszteségmérést abbol kiderül mi a gond.
Akkor egy szerelövel csináltass kalkulácit mennyi lenne a javitás és kb. mennyi egy bontott motor és annak költségeis(tied kivétele és bontott beépitése stb.
Ha ugyanannyi vagy majdnem ugyannyibe kerül a 2 dolog akkor jobban jársz a saját felujitásával.
Mert azzal legalább akkor tudod minden rendben lesz és nem kell rá költeni.
Ha sokkal olcsobb a bontott motor beépitése akkor gondolom a pénztárcád dönti el mi legyen.
Nem vagyok egy nagy szaki, de a hozzáértők szerint ha megbontom a motort, akkor ott elég sok minden mást sem árt kicserélni és így elég magasa a végösszeg.
sógornak is így kezdődött, magas olajfogyasztás, de amire rávette volna magát, hogy szelepszár szimmeringet cseréltessen, eltört a hajtórúd, így komplett felújítás lett.
Neked is lehet hosszútávon olcsóbb lenne megjavíttatni a motorodat, mint bontottat venni, mert abba nem látsz bele, hogy milyen. Mi rá a garancia, hogy az jobb lesz mint a tiéd?