Az a csavar, a lengéscsillapító vége. Amikor eljön az idő, hogy lengéscsillapítót cserélj (persze toronycsapágyakkal együtt) A frissen beszerelt alkatrészt kezeld le pl szilikonzsírral. nekem pár éve volt cserélve, a víz megáll sajnos, de rozsda nincs.
Előre is elnézést, ha következő kérdésre itt a válasz már a fórumon, de annyira sok a bejegyzés, hogy lehetetlennek érzem mindet végigolvasni....:/ Szóval, nem vagyok egy műszaki zseni (sőt...:P), de megpróbálom érthetően leírni a problémát. Van egy 2006-os Fiestám, ami egy szuper kis autó, de van vele egy olyan probléma, hogy a bal oldalon a morotérben a lengéscsillapítót(?) tartó fém részbe (mint egy tányér olyan felülről) esőben rendszeresen befolyik a víz, és szépen meg is áll benne, amitől a közepén lévő csavar (ez tarthatja a lengéscsillapítót) szépen berozsdásodott. A szervízbe (Ford Petrányi) annyit mondtak rá, hogy ezt a csavart magában nem lehet cserélni (...?), és csak valami zsír szerű cuccal lekenték, hogy ne érje víz közvetlenül, de attól tartok, hogy ha ez a rozsdás csavar benne marad, akkor egy idő után a rozsda átterjed a kasztnira is, amit mindenképp szeretnék elkerülni.
A kérdésem az lenne, hogy vajon igazuk van-e, és tényleg csak egyben lehet cserélni az egészet, vagy lehet külön csavart is kapni hozzá valahol, illetve Pesten tudtok-e egy jó szerelőt ajánlani, aki ezt ki is cseréli? Illetve egyáltalán tipp arra, hogyan folyhat ott be a víz, mert sérülés az autón nem volt, szerintem semmi gyári alkatrész nem hiányzik róla. Ez valami konstrukciós hiba? Ki lehet valahogy küszöbölni?
Miskolc, József Attila u. 82
opel sajó
3000/db áron polirozza de ebben már benne van az uv álló lakkozás is. jól dolgozik...
uv réteg nélkül olcsóbb de uv lakk nélkül mi értelme?
én próbáltam polírozni, úgy látszik, a mikrorepedések az anyagban vannak, s azok nem karcok. Vakarom a fejem én is, s elgondolkodtam egy lámpafóliázáson....
lambdaszonda kimérhető. egy alapjárati motor tisztítás szerintem megoldja. Tegyél egy próbát! emelkedő alján vedd le a lábad a gázról, hagyd hogy felvigye magát. Ha ez simán megy, akkor elvileg az alapjárati motor működik.
2005. évi 1.3-as fiestám a következővel szórakoztat: megy az ember vele 8-10 km-t, majd egy lámpánál megállva alapjáraton elkezd dadogni-remegni (mintha egy henger leállna), induláskor pedig teljesen erőtlen, de 50-100 méteren belül ismét húz rendesen. Ha sokáig hagyom dadogni (pl. egy parkolóban), akkor felgyullad a hibalámpa, szervizben ilyenkor az első lambdaszondára panaszkodik. Két-három nap múlva (napi 2 út, 2 indítás, közte sok-sok várakozás) a hibalámpa ki is alszik.
A gyertyákat már cseréltem (amúgy is időszerű volt), a szervizben nem hajlandó produkálni a hibát, rövid próbaút után sem, az alapjárat áll úgy 800 körül, mint a ... cövek, meg sem rezzen.
Lambdaszonda csinálhat ilyet? Vagy merre kellene keresni a hibát?
Sziasztok. Kinéztem egy 2001-es (mk5) 1.3-as Fiestát. Városba szaladgálós, ill. havi 1-2 alkalom vidéki útra (60km) használnám. Ugyanilyen árba (330k) lenne egy 99-es 1.0 B corsa ami elég jól felszerelt limitált (szervo, abs,4 légzsák, alu felni). Egy tesztbe nem sok jót olvastam róla. Megkímélném a pénztárcámat, ha a fiestát választanám? Tapasztalatokat, véleményeket megköszönöm.
Apósom Fiestájáról legutóbb autópályán a huzat lekapta a jobb hátsó ajtó ablakkeret függőleges díszcsíkot.
Rendelt újat, de véletlen az első ajtóét, amit persze a "rendkívül korrekt" ford hovány nem vett vissza, mert hogy 20e Ft alatti alkatrészt nem vesznek vissza.
Megvette a hátsó ajtóét, most itt áll ez feleslegesen.
Origi
Ha valakinek pont ez kellene, akkor jobb első ajtó ablak keret függőleges fekete díszcsík lenne eladó, 5.000Ft (gyári ár 9990Ft volt)
Holnap hét hete, hogy én is boldog Fiesta tulaj lettem :) 2010-es,1.4 tdcit vásároltam, apróbb hibákkal, karcokkal, korának megfelelő kilóméterrel, azonban eladáskor jelezték, hogy az autó állt 4 hónapot. Ez engem nem zavart, mert a próbakör alatt pöccre ment mindene, illetve két szerelő is papírral igazolta, hogy kifogástalan műszaki állapotban van.
Ezen a hétvégén olyat tapasztaltunk, ami egy kicsit aggaszt, ezért kérném tapasztaltabbak segítségét. Az autòpályán , mikor először gyorsítunk, kb 100-110-nél az autó rúg egyet, mintha a motor kihagyna egy fèl másodpercre, vagy mintha valamilyen dugulás ürülne ki (figyeltük, nem kormol, tehát ezt mondjuk kilőném). Mivel nem először fogdul elő ez, kérlek segítsetek mi lehet a gond, remélem nem motorcsere lesz a vége.
A segítségeteket szeretném kérni. 2011-es 1.4 TDCI Fiestában szeretnék gázolajszűrőt cserélni. A kérdésem, hogy mire kell figyeljek azon túl, hogy lehúzogatom a vezetékeket, csatlakozókat, kicserélem a szűrőt és visszacsatlakoztatok mindent úgy, ahogy volt? Csere után kell-e légteleníteni ill. ha kell, akkor hogyan, mert kézi pumpát nem találok?
Az autó Ford KA, de mivel nagyon sok az átfedés, bátorkodom a Fiesta topicra is írni.
Autóvillamosság...
Jelenség: nincs tompított és fényszóró sem, utóbbi lámpája sem gyullad ki a műszerfalon.
Biztosítékok rendben.
A világításkar eltekerve kattan.
A kormány burkolata alatti elektromos csatlakozót levettem, visszatettem, változás semmi.
A csatlakozó kétsoros, felül 4, alul 6 vezeték van. Az alsó sorban az elsőn (fekete-narancs), a negyediken (fekete-kék) és az ötödiken (fekete-narancs) fázis van. Az összes többin test, viszont az alsó sor negyedik kábelén (kék-fehér) semmi.
Sziasztok!1996 Ford Fiesta légzsák visszajelző folyamatosan jelez..gyujtáson,járo motorral.Ha vakaki tud segitsen !Köszönöm szépen(nem villog,csak folyamatosan világit)
Üdv.! Fiesta 1.3 benzines 2004 évjárat.A kuplungszerkezet törése miatt meg lett a váltó kínozva és a 2. fokozat szinkron teljesen tropára ment.-(a húgom kocsija) A bontós a váltó azonosító számát kéri,de a kocsin a szerelők nem tudják leolvasni. Valaki tippet tud adni rá,hogyan azonosíthatom be valahogy a váltót?--Alvázszám vagy esetleg mégis leolvasható valahogy ? Például az 1.3 44kw megegyezik e az 1.3 50kw váltója? Egyáltalán az 1.3 benzines mk6 2002-2008 hány fajta váltóval szerelték?