Keresés

Részletes keresés

globglob Creative Commons License 2003.11.03 0 0 120
Egy kilométer autópálya sem épül a Postabank bevételből

(Portfolio.hu)

2003.11.03 08:30

Látványos finomhangoláson ment keresztül a Postabank eladásából származó 101 milliárd forint felhasználásának a terve. Míg korábban főleg az autópályaépítési cél került hangsúlyozásra, most az állam inkább az M5-öst vásárolná ki.

Medgyessy Opéter miniszterelnök bejelentése szerint rövidesen a kormány elé kerülne az M5-ös koncessziós autópálya esetleges állami kivásárlásának az ügye. Az M5-ös autópálya 50-70 milliárd forintba kerülne, ugyanakkor a vevőnek át kellene vállalni 50 milliárd forintnyi hitelt is.

A hír nem tekinthető negatívnak. Rövid távon az autópályaépítést a Postabank pénz sem gyorsította volna fel, miközben az M5-ös kivásárlását akár hónapokon belül is megérezheti a régió lakossága.

Egyet mindenesetre nem árt megjegyezni. A költségvetésben nem szokták a bevételeket és a kiadásokat egymás mellé rendelni (általános fedezet elve), ez ebben az esetben a privatizáció részleges indoklását szolgálta.

rich.mond Creative Commons License 2003.10.27 0 0 119
Na,még nem mondtak le róla...(?)

Útadó: összhangban az uniós szabályozással
2003-10-27

Összhangban van a jelenlegi európai uniós szabályozással az úthasználati díj bevezetésére vonatkozó törvénytervezet, amely a jelenlegi gépjárműadót váltaná fel januártól a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM) javaslata szerint. Petz Veronika, a tárca közgazdasági főosztályának vezetője elmondta: a jelenlegi brüsszeli előírások csak azt szabják meg, hogy az úthasználati díjnak a használat időtartamával arányosnak kell lennie, s ennek nem mond ellent az útadó bevezetésére vonatkozó javaslat.

Mint korábban lapunk hírül adta, az úthasználati díj összege megegyezne a jelenlegi gépjárműadó jövőre tervezett mértékével, amely az útadó bevezetésével megszűnne. Ugyanakkor az úthasználati díjat az országba belépő külföldi járművek után is fizetni kellene. Az ebből várható mintegy 50 milliárd forint a költségvetésbe folyna be, amelyből a KVM javaslata szerint díjmentessé tennék az autópályákat annak érdekében, hogy a közúti forgalom minél nagyobb része terelődjön át a sztrádákra.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) az uniós normákra hivatkozva ellenzi az útadó bevezetését, s az EU-ban az idén született is egy javaslat, amely szerint a megtett kilométerek alapján lehetne csak úthasználati díjat kiszabni, ám ezt az előterjesztést a tagálla-mok még nem tárgyalták meg. Ez utóbbi javaslat leghamarabb 2008-ban léphet életbe a tagállamokban, s ehhez nemcsak az útadóra vonatkozó javaslatot, hanem a jelenleg hatályos magyar súlyadó-, illetve autópályadíj-fizetési rendszert is módosítani kellene.
Németh I. Gergely

Úthasználati díj
(várható hatás)

>> 50 milliárd forint bevétel a központi költségvetésnek
>> érezhető bevételnövekedés az önkormányzatoknál
>> 3,4 milliárd forintos többletbevétel a kac-nak
Forrás: VG

alfredoo Creative Commons License 2003.10.22 0 0 118
geyza

kosz. es a latszat ellenere a te velemenyed is dolgozik bennem. nyilvan te sem mondasz hulyesegeket. nalam nincs a bolcsesseg kove. itt volt, aztan bebasztam es nem talalom...

Előzmény: Geyza (117)
Geyza Creative Commons License 2003.10.22 0 0 117
Van benne valami.
Előzmény: alfredoo (116)
alfredoo Creative Commons License 2003.10.22 0 0 116
geyza

nem sokaig autozhatok nemetorszagban ingyen. egyszer probaltam olasz autopalyan sporolni az egeesz ut egy remalom volt. korulbelul osszesen 10 oraval tartott tovabb.

este 8 helyett ejjel 1/2 haromra ertunk haza.

persze mas is kozbejott. de ott lett autpalyaparti!

szerintem ezeket a dolgokat majd visszamenoleg kell megitelni. hogy kinek volt helyes vagy helytelen a taktikaja.

elveim kozott van az is hogy csodak nincsenek. es nem mi (meg a lengyelek sem) diktalnak az eunak hanem forditva all fel a keplet. ezzel egyutt ha csak a sajat erdekeinket nezzuk akkor azon orszagok tamogatasat is elveszithetjuk, akik egyebkent termeszetes szovetsegeseink lennenek. a kicsire meg mindig rajar a rud.

mindenesetre az eu nagy elonye szamunkra a szabad munkavallalas lesz. es ha ezzel elni fogunk, akkor nagyon gyors fejlodes generalodik itthon is. az autopalya is azt hiszem ilyen penzekbol is fog finanszirozodni.

biztos maskeppen latjuk a vilagot. en 1989 ota egy folyamatos fejlodest es modernizaciot latok olyat amirol csak almodni tudtunk. amiert napokat alltunk sorban a becsi uton. a gyornel levo 95*os kilometerkonel. meg visszafele az osztrak falvakba masfel orankent engedtek be.

azota budapesten es az orszagban is epitekezeseket es nagyon szep epitkezeseket latok. mindennek ara van es sokkal tobb mint annakidejen volt de nem sirni kell a magas arak miatt hanem megkeresni a penzt. nem sirni hanem megkovetelni munkank ellenerteket. es a fizetesek nagyobbak.

befektetesi lehetosegek kerekedtek. lett tozsde, 5/600 szazalekos haszonnal, lehet befektetni ingatlanbe es foldbe. lehet gyujteni muveszeti targyakat, amiknek szinten erteke van.

egy normalis megelheto vilag kezd kialakulni. en innen indulok ki, elismerve hogy egy csomo minden jobb is lehetne. az elso autom trabant volt. most nem trabantom van. en tudom a kulonbseget. amikor a trabant nem volt hajlando visegradra felerni. dehogy fogok keseregni.

keseregjen mas, akinek az anyukaja drotos tot volt.

Előzmény: Geyza (114)
Geyza Creative Commons License 2003.10.22 0 0 115
ismetlem, bar lehet hogy okorseg es lehet hogy okor vagyok. azt szeretnem megszerezni amit meg tudok fizetni es ezek a dolgok szerepelnek vagyaim kozott is.

Szar lehet Neked Németoszágban autózni:-)))

Előzmény: alfredoo (113)
Geyza Creative Commons License 2003.10.22 0 0 114
Hahó!

Egyáltalán nem vagy ökör, de én ezen a témán felhúzom magam, mert teljesen jellemző nálunk kormányra, lakosságra ez a szervilis gondolkozás.

Egyszerűen nem igaz, hogy bármit is adnak ingyen és ne kellene harcolnunk érte!

Jó példa volt az EU csatlakozási szerződés marketingje. A lengyelek ugye most kapták meg a pénzt, mi meg majd annak idején.

Erre mondta Kovács László, hogy de jó, nekünk majd akkor lesz pénzünk és célzottan megkapjuk (megjegyzés: ha megfelelően pályázuk! Nem automatikusan!), a lengyelek meg addig elköltik, esetleg nem is a legcélszerűbben?

Érted ebben a hihetetlen parasztvakítást?!

Az a pénz nem biztos, de ha az is lenne, tudjuk jól, hogy ugyanaz az 1 millió euró ma többet ér, mint egy év múlva, még többet, mint 3 év múlva. (Jövőbeni pénz jelenértéke, stb.)

És a legjobb az: esetleg hülyeségre költjük el! Mert mi annyira hülyék vagyunk...

Előzmény: alfredoo (113)
alfredoo Creative Commons License 2003.10.22 0 0 113
geyza

ismetlem, bar lehet hogy okorseg es lehet hogy okor vagyok. azt szeretnem megszerezni amit meg tudok fizetni es ezek a dolgok szerepelnek vagyaim kozott is.

vannak elerendo celjaim amik ingyen megszerezhetok de ez meg erzelmi azonosulast igenyel. ezekkel sem szoktam gondban lenni.

egyaltalan nem biztos hogy az emberek tobbsege ingyen akar hozzajutni valamihez. inkabb szuksegletei kielegitesehez szeretne ertelmes munkat es normalis fizetest.

ez az ingyenszerzes ez inkabb szocialista talalmany. elhiszem hogy van/letezik nyugaton is. megy is a vita a floridaban viagran elo pszichikai esetrol akit a nemet allam 2000 marka/ho tamogat.

altalanossagokban beszelek. es lehet hogy szeretnek dolgokat ingyen de korulnezek. es figyelem kornyezetem velemenyet. itt mi a velemeny a ciganyokrol akikrol ez alakult ki hogy szeretnek dolgokat ingyen vagy 'meeg' ingyenebb. gondolom erted mire celzok.

tkp nem szivesen folytatom a vitat mert nem tartom a kerdest olyan lenyegesnek. vannak az erdekek es e mellett van a normalis emberi elet. nem mindig egy iranyba huznak. operaba is jarnak az emberek pedig felesleges.

Előzmény: Geyza (112)
Geyza Creative Commons License 2003.10.22 0 0 112
alfredoo, az EU-ban is megy a rinyálás, csak ha külföldiek csinálják, érdekérvényesítésnek hívják.

Senki se szeret fizetni, a németek is a fogukhoz verik a garast (elég sokat voltam náluk).
Amikor beléptek a spanyolok, görögök, stb, minden fillér előnyhöz ragaszkodtak. Akárcsak a lengyelek.

Amit írsz, bocs: ökörség.

Mindenki szeret mindent, amit lehet, ingyen megszerezni.

Előzmény: alfredoo (110)
alfredoo Creative Commons License 2003.10.22 0 0 111
little

tevedsz. (csucstatsz). egyik eb a masik a kutya!

Előzmény: little747 (108)
alfredoo Creative Commons License 2003.10.22 0 0 110
geyza

persze hogy ide tartozik azt csak ugy mondtam.

nem ertek egyet a kulfoldiekre tobb ado kivetesevel. szlovakiaban volt egyszer egy szallodaban hogy a szlovak 1/4-ed annyit fizetett volna mint en fizettem volna. ez egyreszt csalasra ad alkalmat/lehetoseget, masreszt elveszi a kulfoldi kedvet a megkulonboztetes az odalatogatastol. nagyobb a kaar mint a haszon. en peldaul azert nem vagyok hajlando az usaba menni mert vizumkenyszer van. egyebkent valoszinuleg elmennek egy/ket hetre. nem szeretem ha szembekopnek. ha mas orszagok megvannak ettol eltero szemlelettel, nem hiszem hogy nekunk kellene elen jarni.

mi indokolja a segitest meg az autopalya dij nem bevezeteset. jo lenne ha ingyen kapnank a kenyeret, internetet meg mindent. jo lenne ha masok gondoskodnanak rolunk. mi meg gondoskodnank masrol. nehogy mar normalisan eljunk es adozzunk. sirjunk minel tobbet. legyenek kulon siro es rinyalo helysegek. az internetet is erre hoztak letre. es termeszetesen dotaljak.

ha elmegyek ausztriaba es mindenert fizetni kell nem szokok csodalkozni. a porno lapokat is penzert adjak. itt az interneten meg nezegetik a csocsikeket. ingyen es bermentve. magyarok lopkodjak a programocskakat. es kozben sirnak es a 160 eves torok elnyomast emlegetik. meg a vedobastyat. biztos valakinek ez tetszik. nekem az ha ki tudom fizetni amit meg akarok szerezni. es azt akarom megszerezni amit ki tudok fizetni.

a javaslatom egy 6000 forintos eves altalanos autopalya dijra szerintem mukodokepes. ha megfelelo vasarlo van.

egyszer amikor hollandiaban arviz volt elkezdtem a partneremnek sajnalkozni. meg hulyeskedni segelyrol meg ilyesmirol. azt mondta hogy a hollandok olyanok hogy megoldjak a problemaikat. osszeszoritott fogakkal, nemzeti egyseggel de tuljutnak a problemakon. ha arviz van meg fogjak oldani. es nem sirt az illeto. nem jajongott. de az egesz csaladja a gaton volt!

Előzmény: Geyza (107)
Geyza Creative Commons License 2003.10.22 0 0 109
Egyetértek.
Előzmény: little747 (108)
little747 Creative Commons License 2003.10.22 0 0 108
A Környezetvédelmi Minisztérium nem SZDSZ-es, hanem MSZP-s.

Ezt nem is említettem. Az állítás arra vonatkozott, hogy választások előtt verték a nyálukat, hogy így-meg úgy a lenyúlás, meg korrupció meg megszüntetjük meg ja. Aztán most mi van? Mindegyik párt kussol, vagy többnyire teljesen lényegtelen dolgokkal foglalkozik, amik arra esetleg jók, hogy a figyelmet eltereljék.
Egyik kutya, másik eb.

Előzmény: acontrecourant (98)
Geyza Creative Commons License 2003.10.22 0 0 107
alfredoo,

idevaló, mert arról van szó, hogy ha van egy ötlet, ami lehetőséget adna arra, hogy az elviselhetetlen, egyes esetekben Európában is példa nélkül magas autópályadíjakat csökkenthessük, erre már jön a seggnyalás: nem igazságos a külföldiekkel szemben.

A csekély összegű úthasználati díj senkit se vágna földhöz, viszont segítene pl. azokon a szerencsétleneken, akik a fizetős autópályák mellet laknak és pokol az életük a forgalom miatt.

Egész Európában van autópályadíj: marhaság. Pl. Németországban sincs. Jó, nem fontos ország, de van ilyen hely.

Úgyhogy, most nagy marhaságokat írtál.

A lengyelek azonnal akarték a pénzt? Igazuk volt.
Jól jártak.

Előzmény: alfredoo (103)
Alejandro DeSilva Creative Commons License 2003.10.22 0 0 106
De akkor mi lenne a helyes megoldas, ahol tenyleg az uthasznalattal aranyos dijat kell fizetni? A fo problema, hogy az uthasznalat a fugg a megtett kilometerektol es a jarmu sulyatol. En anno arra gondoltam, hogy ha tenyleg ennyire a sulytol fugg az elhasznalodas (tobb ezerszerese a teherautok altal okozott kar az utban, mint a szemelyautoke - amiben lehet valami, lasd a nyomvalyukat) akkor a tobbieke elhanyagolhato, eleg lenne a teherautokra kivetni az uthasznalati dijat, es ott van menetlevel, tehat az evi kilometer es max suly/tengelyterheles/akarmi is tiszta. A teherautok ugyis tovabbharitjak a koltseget azokra, akiknek szallitanak, tehat vegso soron az fizeti meg az utelhasznalodast, aki miatt tortenik. Amit nem tudok, hogy hogyan lehetne ezt kivetni kulfoldi teherautokra? Ha maradnanak a hatarok, akkor lehetne oket kenyszeriteni, hogy hatartol-hatarig csakis vasuton, de ha szabad atjarast kell biztositani?
alfredoo Creative Commons License 2003.10.21 0 0 105
armagnac

kolto vagyok senkinek sem kellek akkor sem hogyha szotlan dunnyogok.

az 'enyhe csusztatas' koltoi munkassagom resze.

egyebkent lengyelek mondtak hogy nagy szarban vannak.

egyebkent lengyelek boritottak fel az asztalt hogy nekik AZONNAL kell a penz.

tevednek?

itt a forumon EDDIG nem volt lenyeges szempont hogy az ember igazat irjon. valami megvaltozott? valamit tudsz?

Előzmény: armagnac (104)
armagnac Creative Commons License 2003.10.21 0 0 104
"Enyhe" csúsztatás, hogy a lengyel gazdaság a magyarhoz képest romokban hever. Milyen szempont szerint?:-o
Előzmény: Geyza (102)
alfredoo Creative Commons License 2003.10.21 0 0 103
geyza

1., nem egeszen idevalo, nem egeszen ebbe a topikba valo. csak ugy mondok. persze lehet hogy neked vesszoparipad.

2., nekem az jon at hogy a lengyelek magasrol szarnak a magyar erdekre. eddig barataink voltak most a nagyok koze akarnak besorolni. persze annyira szarban voltak hogy azonnali penz kellett nekik a targyalasoknal. nehogy becsodoljon a nagylengyel nepgazdasag. a segguk lehet hogy ki van a nadragbol. a nemzeti buszkeseg meg rulez! nagyhatalom! nekunk szerintem a hozzank hasonlokkal kell osszetartani.

3., ha az eu egesze el tud viselni valamilyen autopalya fizetesi rendszert akkor ugocsa non coronat? tok jo. nem magyarorszagrol szol az eu. egyelore meeg nem magyarorszagrol. de olvasgathatjuk hogy mit akarnak a nagyok. hogy mihez illik alkalmazkodnunk.

4., en a wc-k tisztasagaval sem ertek egyet. hulye kenyes europaiak. minek legyen tiszta az a wc. jo volt az ugy mint regen. es sokba is kerul. nehogy mar hulyesegekre szorjuk a penzt. es velemenyemmel nem vagyok egyedul. miert kellene kornyezetvedelmi adot fizetni. jol el vagyunk ilyen baromsagok nelkul. ezt BIZTOS a franciak talaltak ki. es meeg annyi mas baromsag van. allatvedelem. minek es kinek. eddig is igy volt ezutan is el leszunk. miert nem lehet kutyaviadal. pedig olyan izgalmas. es mennyit szok fogadni a magyar!

Előzmény: Geyza (102)
Geyza Creative Commons License 2003.10.21 0 0 102
Nem mindegyik ország annyira beszari a külföld véleményét illetően, mint mi vagyunk...

Lengyelország már a csatlakozási tárgyalások alatt is a rosszfiú volt a kelet-európai blokkban. Varsó azóta csak rontott imidzsén: a lengyelek kezdik átvenni a spanyoloktól a legarrogánsabb, legönzőbb és a kompromisszumra legkevésbé képes uniós ország szerepét. Hogy brüsszeli és állami fővárosi körökben kezd egészen elterjedté, sőt axiómaszerűvé válni ez a nézet, nem kis teljesítmény, tekintve, hogy Lengyelország még nem is teljes jogú tagja az Uniónak.

A lengyelek azért merték mindig is vállalni a nagyképű, hangos és erőszakos ország szerepét, mert pontosan tudják, hogy az Európai Unió keleti bővítése jórészt róluk szól. Lengyelország 38 milliós lakosságával a hatodik legnagyobb európai ország, gazdasága - noha a csehekéhez vagy a magyarhoz képest iszonyú állapotban van - a legnagyobb a tagjelöltek között. Földrajzi helyzete és történelme szintén fontos szerepet garantál az országnak Európa egyesítésében. "Senki nem engedheti meg magának, hogy Lengyelországon keresztülnézzen" - mondja egy csatlakozó ország diplomatája, aki rendszeresen együtt tanácskozik többek közt a lengyelekkel is.

A csatlakozási tárgyalások alatt mindez oda vezetett, hogy a lengyelek nem feszültek túlságosan. A tárgyalási fejezetek tekintetében még tavaly is olyan rosszul álltak, hogy Brüsszelben egészen sokáig komolyan aggódtak, hogy Lengyelország nem áll majd készen 2002 végére, ami a tárgyalások lezárásának céldátuma és a 2004-es csatlakozás előfeltétele volt. A többi tagjelölt ország fővárosában amiatt idegeskedtek, hogy ha a lengyelek nem készülnek el időben, akkor az Unió esetleg miattuk képes lesz és várakoztatni fogja a többieket.

A lengyeleket persze felveszik a többiekkel együtt, de az egyre világosabb, hogy az ország korántsem készült fel teljesen a tagságra. Gazdasága szörnyű állapotban van, a belpolitikai helyzet a szokásosnál is instabilabb és a kormány a tárgyalások során tett vállalásainak jelentős részét nem teljesítette. Ez persze sok más csatlakozóra is igaz, de minden egyes brüsszeli jelzőtábla (és a novemberi országjelentésből kiszivárgottak) szerint Varsó áll a legrosszabbul.

Csak keményen

Annál többeket idegesít, hogy a lengyelek lenyűgöző határozottsággal (vagy elképesztő arroganciával, attól függ kiket kérdezünk) adják elő magukat Brüsszelben. A legfontosabb cirkusz jelenleg az alkotmányozó kormányközi konferencia, ami az EU alkotmánytervezetét próbálja végső formába önteni és az uniós intézményrendszert megreformálni. A lengyelek számára itt első ránézésre elég nagy a tét, a javasolt új szavazati rendszer ugyanis a négy legnagyobb államhoz képest szépen csökkentené szavazati súlyukat azáltal, hogy jobban figyelembe venné a népességarányokat. (A jelenlegi rendszer elképesztően torzít a kicsik javára: a németeknek alig van több szavazatuk, mint a lengyeleknek, noha több mint kétszer annyian vannak.)

Varsó a szintén vesztésre ítélt spanyolokkal együtt azzal kezdte meg a tárgyalásokat, hogy nagy hangon közölte, teljesen elképzelhetetlen, hogy akár csak egy centit is engedjen álláspontjából. Az eleve meglepő és itt némileg szokatlanul arrogáns nyitást követően a lengyel kormány még határozottabban folytatta. Amíg a szintén mérhetetlenül erőszakosnak és pimasznak tekintett spanyolok már tettek egy-két óvatos utalást arra, hogy végül esetleg hajlandóak lesznek "valamiféle megegyezésre" (tehát arról szó sincs, hogy feltették volna kezüket és belengették volna a fehér zászlót), addig a lengyelek kijelentései még határozottabbá és elzárkózóbbá váltak. Megfigyelők szerint kezdik magukat bemanőverezni egy sarokba, ahonnan aztán már nem fogják tudni kiverekedni magukat, anélkül, hogy nevetségessé válnának.

Büszkeség és belpolitika

A lengyel belviszonyok ismerői szerint ennek három fő oka van. Az egyik, hogy a lengyelek mindenképpen biztosítani akarják maguknak a nagy és erős tagállam szerepét az Unióban. A németekhez és a franciákhoz mérik magukat, ezért egy jottányit sem hajlandóak engedni olyan, látszólag brutálisan fontos kérdésekben, mint a szavazati rendszer reformja. (Ennek valójában nincs túl nagy jelentősége, mert a Tanácsban szinte mindig konszenzussal döntenek, konkrét szavazásig a legritkább esetben fajul a dolog.) Az ország vezetői egyszerűen meg vannak róla győződve, hogy méretük és történelmük okán mindez jár nekik.

A másik ok ehhez kapcsolódik: Leszek Miller kisebbségi kormánya rossz helyzetben van, és a jelenlegi belpolitikai viszonyok közt egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy gyengének tűnjön az uniós tárgyalásokon. Harmadrészt pedig a lengyelek, mint új tagok, nem igazán tanulták még meg a brüsszeli játék szabályait, és úgy gondolják, hogy a brute force, a nyers erő a legcélravezetőbb módszer. Ez bizonyos tekintetben igaz is, de népszerűek aligha lesznek tőle. "Szokatlan, hogy egy most csatlakozó ország akár blokkolni is hajlandó legyen, pláne belpolitikai okok miatt" - mondja egy brüsszeli diplomata. (Az alkotmányról szóló vitában már a csatlakozó országok is teljes jogúak, vagyis elvben vétózhatnának.)

Igazuk van!!!

rich.mond Creative Commons License 2003.10.21 0 0 101
A NAPI után a Figyelő....

"Ki az illetékes a sztrádadíj ügyében?
2003. október 20.
FigyelőNet

Nagy meglepetéssel olvasták a GKM illetékesei is azt a hétfői hírt, mely szerint a zöld tárca úthasználati díjjal váltaná fel januártól a gépjárműadót. A minisztérium nem tétovázott, sajtóközleményben hordta le az erre ugyancsak meglepettnek tűnő KvVM-et.

A Világgazdaság hétfői számában megjelent írás szerint a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM) egy hamarosan a kormány elé kerülő törvényjavaslattal átalakítaná a gépjárművek adóztatását és az autópályák használatát, amely úthasználati díjjal váltaná fel a januártól a gépjárműadót. Így ingyenessé válhatna az autópályák használata – írja a lap, ami persze kissé sántít, hiszen csupán arról van szó, hogy egy másik számlán fizetne minden autótulajdonos azért, hogy egy részük használhassa az Állami Autópálya Kezelő Rt. kezelésében lévő sztrádákat.

A lap szerint a díj mértéke megegyezne a 2004-re tervezett gépjárműadó összegével (ezt a tételt január elsejével 20 százalékkal emelik meg), és ezt a Magyarországra belépő külföldi gépjárművek után is fizetni kellene.

GKM: ezt nem támogatjuk

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), amely a zöld tárca illetékese szerint már korábban látta az előterjesztés első változatát, még a hétfői napon reagált az újságban megjelenő hírre.

A közleményben a gazdasági tárca azt írja, hogy a környezetvédelemmel, az adófizetés egyszerűsítésére vonatkozó jobbító szándékkal és hosszabb távon a gépjárműadónak az úthasználati díjjal való kiváltásával ugyan egyetért, majd jól lehordja a tervezett törvényjavaslatot, mondván: az „előkészítetlen, nincs összhangban sem a magyar, sem az Európai Unió díjpolitikájával", és ezért nem is támogatja azt.

Ki az illetékes?

A GKM azonban nemcsak hogy nem támogatja, de a közleményben szinte kikéri magának, hogy a KvVM foglalkozzon az autópályák használatáért fizetendő úthasználati díj mértékének, a fizetés módjának és feltételeinek meghatározásával, ez ugyanis nem tartozik a KvVM hatáskörébe – állítja a tárca.

A tervezet ráadásul nincsen összhangban sem az EU, sem pedig a hazai infrastruktúra-használat szabályozásával – írja a tárca illetékese. Az uniós irányelv többek között egyértelműen a használattal arányos díjfizetés mellett foglal állást, meghatározza, hogy a díjbevétel nem lehet adó, és azt lehetőleg a használattal arányosan, az igénybe vett szolgáltatás után kell fizetni.

A zöld tárca válaszára várva

A FigyelőNet megkereste a KvVM illetékesét is. Kérdésünkre elmondták: a sajtóból értesültek a GKM elutasító reakciójáról, melyre rövidesen reagálnak. "

Geyza Creative Commons License 2003.10.21 0 0 100
Ilyen hülye, szervilis, seggnyaló kormány, mint nálunk, nem sok helyen van még a világban.

Meg se várják, hogy az EU mit mondana egy javaslatra, meg se merik tenni, nemhogy megpróbálnának harcolni érte.

Az EU véleménye nem természeti törvény, sem kőtáblába vésett isteni parancs, hanem állandó változásnak kitett dolog, akárcsak pl. a magyar törvények.

Az EU nemrég Németországot és Franciaországot komoly pénzbüntetésre itélte, mert nem tartották be a GDP-hiányra vonatkozó előírásokat. Ném.o. és Fr.o. persze nem fizet.

Mit gondoltok, mi lesz a következmény?

Bombázni fogják Berlint és Párizst?

Előzmény: rich.mond (99)
rich.mond Creative Commons License 2003.10.21 0 0 99
Mi lesz az úthasználati díjjal?
03.10.21 08:53

A környezetvédelmi tárca (KVM) útdíjhasználatra vonatkozó törvényjavaslat-tervezete előkészítetlen, és nincs összhangban sem a magyar, sem az uniós díjpolitikájával - véli a gazdasági tárca. A KVM által kidolgozott - és jelenleg tárcaközi egyeztetésen lévő - javaslat szerint a súlyadót az úthasználati díj váltaná fel, amely 20 százalékkal magasabb lenne a jelenlegi összeghez képest, viszont korlátlan autópálya használatot biztosítana.

A Népszabadság szerint a javaslat nem tartalmaz az autósók számára jelentősebb többletterhet, sőt, a számítások szerint egy átlagos autó tulajdonosa jövőre a súlyadó felett egyhetes matrica áráért autózhatna egész évben az autópályákon.
Kovács Kázmér, az Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint az unió nem tiltja a pályák díjmentességét, ezzel szemben a Népszabadság állítása szerint az ingyenes autópálya használat nem EU-konform. Az Autóklub számára egyébként elfogadható lennae, ha a súlyadó úgy növekedne 20 százalékkal, hogy ezzel egyidejűleg díjmentessé válna az összes autópálya használata.


Molnár Csaba

acontrecourant Creative Commons License 2003.10.21 0 0 98
A Környezetvédelmi Minisztérium nem SZDSZ-es, hanem MSZP-s.

Ez tény. Ha másképpen tudjátok, akkor is tény.

Előzmény: little747 (76)
monnyon le Creative Commons License 2003.10.21 0 0 97
Ja, nem jutottam csak a címig, a GKM-es hozzászólásban, pedig ha tovább olvasom, magam is arra jutottam volna, hogy itt bizony a GKM finoman szólva is beszólt az előterjesztőnek. Amúgy már az esti hiradó is azt mondta, hogy a GKM nem ért egyet.
Bocs GKM.
Nem lesz ebből semmi.
Előzmény: rich.mond (86)
rich.mond Creative Commons License 2003.10.21 0 0 96
Hát nagyjából.Én sem értettem a címet,de ez már legyen a NAPI gondja...
Előzmény: krz (94)
rich.mond Creative Commons License 2003.10.20 0 0 95
Na,mivel nem értesz egyet?Fel fogom vállalni,az tuti.Amúgy ha bármilyen gazdasági témájú felvetésed van,azt tedd meg bátran!
Előzmény: Mitoszkiller (93)
krz Creative Commons License 2003.10.20 0 0 94
a GKM egyetért

jaja. egyetert, mayd kegyetlenul legyalazza a javaslatot:)))
ez a szoveg kb azt jelenti, hogy "annyira hulyek vagytok, kozotok sincs hozza, minek ugattok bele".

Előzmény: rich.mond (78)
Mitoszkiller Creative Commons License 2003.10.20 0 0 93
na ezt a nyitót elmentettem. Majd szembesítelek vele idővel!
Előzmény: rich.mond (-)
alfredoo Creative Commons License 2003.10.20 0 0 92
geszthi

1., nem ertek egyet a kulfoldiek leszedesevel. normalis, magyarokhoz hasonlo dijakat fizessenek. ez a normalis

2., mennnyi lenne az a mindenhova egyesz evben ervenyes matrica amit a magyar meg tudna es hajlando lenne megvenni? ezt az osszeget az autok 80%-val beszorozva mekkora bevetelt kapunk?

a varosokat es a tomegkozlekedest kivennem az eszmecserebol mert itt mintha az autopalyak hasznalatarol lenne szo.

azt valahol kulon kellene.

ezt mar leirtam reakcio semmi.

mondogatom a 6000 forintos eves matricat. szerintem ezt majdnem mindenki megvenne es meg tudna venni. egy balatoni uthoz is majdnem ennyit fizetek. meeg a negynapos matricaval is.

ez az irany miert nem kap teret?

Előzmény: geszthi (91)
geszthi Creative Commons License 2003.10.20 0 0 91
Az autopalyarol irtam, illetve arrol, hogy ne sajnaljuk mar oket a kiadas miatt (errol panszkodtak itt alabb), leven ok sem ugy allapitottak meg a dijat, hogy az nekunk jo legyen a fizetesekhez kepest.
Előzmény: Quador Mortis (87)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!