Keresés

Részletes keresés

kamant Creative Commons License 13 órája 0 0 22707

Tegnap "találtam". Kicsit meglepődtem. Találós kérdés, hol jártam? :) (Egy biztos, ezen a topikon már nqagyon-nagyon régen.)

 

Baron011 Creative Commons License 1 napja 0 0 22706

Jó pár éve lehetett az már ugyanis amikor rendezték a Corvin csomópontot akkor felszedték a "belső" második vágányt amibe a papírgyáré csatlakozott. Ha jól emlékszem ez 2010-2011 körül volt.

Előzmény: Jim87 (22691)
Baron011 Creative Commons License 1 napja 0 0 22705

Üdv!

Meg nem erősített információk szerint valaki sokat akart kaszálni a bontással ugyanis sokáig senkinek sem volt útban a vágányhálózat. Furcsának tartom hogy először a síneket vitték el utána fél évvel pedig az aljakat. Minden esetre én is szívesen vennék némi infót,leírást a működéséről. Hát még ha valaki esetleg képekkel is tudna szolgálni.

Előzmény: BTJ (22688)
Palotabarát Creative Commons License 2 napja 0 0 22704

Más is írta már, de a Nádastó sajnos eltűnt - legalábbis az állomásépület, de a domborzati viszonyokból még ez-az megmaradt azt hiszem. Egyébként utcanévként mire gondolsz?

 

A Nádastó állomásról készített talán utolsó képek

http://bpxv.blog.hu/2014/05/21/rakospalota-nadasto_hev_allomas_1912_1914_allomasepulet

Előzmény: kihúzóvágány (22680)
V43 1279 Creative Commons License 2 napja 0 0 22703

A bokodi megálló a sínhiány és az ív közötti egyenesben volt (a kiágazás fedezőjelzőnek néhai Dad felőli alak előjelzőjének közelében) , balról van egy kis bevezető földút is van oda.

Előzmény: A-dani (22702)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 22702

13-as vonal Környe-Kisbér között

 

Sínhiány is van és Dad előtt a pálya is alig látszik ki a gazból meg a sárból.

 

https://youtu.be/SUJhH7LoBoM

 

520,065 Creative Commons License 4 napja 0 0 22701

Fentrol.hu 1964-es légi felvételein is jól látszik, de az is, hogy már korábban teljesen elbontották.

Előzmény: A-dani (22700)
A-dani Creative Commons License 4 napja 0 0 22700

Január 6-án meg mikor bejártam a teljes burmát már nem. :)

 

Raktam ki ide videót is róla, képek is vannak az oldalamon. 

Előzmény: kihúzóvágány (22699)
kihúzóvágány Creative Commons License 4 napja 0 0 22699

Van nyoma (no jó, tíz éve még felismerhető volt).

Előzmény: A-dani (22698)
A-dani Creative Commons License 4 napja 0 0 22698

Volt, elveszett sínek Magyarországon oldal térképen be is van rajzolva. Nyoma már nincs a soroksári bejárati jelző környékén lehetett.

Előzmény: kihúzóvágány (22697)
kihúzóvágány Creative Commons License 4 napja 0 0 22697

A helyszínen járva ugyanerre a megállapításra juthatsz.

Felszedését katonai okokkal magyarázták.

Előzmény: korpi41 (22696)
korpi41 Creative Commons License 4 napja 0 0 22696

Soroksárnál valaha létezett deltavágány a dél felől a Nagy-Burma felé? A műholdkép alapján gyanús...

Mk48 2024 Creative Commons License 5 napja 0 0 22695

Értem. Köszi.

Előzmény: A-dani (22694)
A-dani Creative Commons License 5 napja 0 0 22694

10 méter kb. Erőmű kiagazas es Dad között 138as szelvénynel

Előzmény: Mk48 2024 (22693)
Mk48 2024 Creative Commons License 5 napja 0 0 22693

Az a sín hiány, mekkora szakaszon volt?

Előzmény: A-dani (22692)
A-dani Creative Commons License 5 napja 0 1 22692
Jim87 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 22691

az jó kérdés

pár évvel ezelőtt még használták a csepeli papírgyári iparvágányt...

A-dani Creative Commons License 2018.01.09 0 0 22690

Nagy-Burma 3 nappal ezelőtti bejárása:
https://www.youtube.com/watch?v=Uv56GimLC2k

 

A-dani Creative Commons License 2018.01.06 0 0 22689

Nagy Burma máról ,videó később lesz:
https://www.facebook.com/pg/albertdanifotok/photos/?tab=album&album_id=1511217952279328

A kavicsbánya felé vezető vágány Szemeretep felől körülkerítve, de a másik oldalt be lehet sétálni egészen az épületekig.

BTJ Creative Commons License 2018.01.06 0 0 22688

Üdvözletem!

 

A csepeli papírgyár iparvágánya milyen okból lett felszedve?

Esetleg valakinek van róla bővebb leírása? (mármint nem a bontásról. :D )

 

Üdv, 

Tamás

szega Creative Commons License 2018.01.05 0 0 22687

Nádastó megálló helyén rövidesen kész lesz az új parkoló.

Előzmény: toto92 (22685)
A-dani Creative Commons License 2018.01.04 0 1 22686

Vizafogóig tartó iparvágány bejárása:
https://youtu.be/CjCC817oyAk

toto92 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 22685

Nádastó már nincs.

Előzmény: kihúzóvágány (22680)
eMPet Creative Commons License 2017.12.23 0 0 22684

Neusäß Strasse, 2017.

 

 

 

Előzmény: Sinbiciklis1 (22668)
jwkllr Creative Commons License 2017.12.22 0 0 22683

Magyarcsanád-Nagycsanád gyalogtúrában benne lennék.

 

Előzmény: csabika1991 (22682)
csabika1991 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 22682

Üdv. Örömmel nézem, hogy még él ez a topic! Én is szeretnék videós anyagot készíteni Szeged környéki volt vasútvonalakról, viszonylag kivesézve a Szeged-Állomást, a néhai vasúti hidat, Újszeged-Állomást, Szőreg, majd Újszentiván irányában továbbhaladva az egykori temesvári vasút nyomvonalán. (Már ha jól olvastam, és arról a Szentmihályról beszélsz, ami Szeged részét képezi)
Néhány fényképet lőttem is a jelenlegi állapotokról, ha érdekesek, szívesen megosztom, és szívesen dolgoznék valakivel együtt ebben a témában.
A későbbiek során a Békéscsaba-Szabadka vasútvonalra is volna projekt, igaz az kisebb projekt, mert kevesebb látnivaló akad, de számomra érdekes, majd Magyarcsanád-Nagycsanád felé is gondoltam egy ilyen videóra. Én egyébként motorkerékpárral jártam már az általam temesvári vasútvonalnak vélt részen Újszentiván után, azonban csak a táj szépségét tudtam értékelni, semmilyen értékelhető képanyagot nem tudtam rögzíteni. (Újszentiván előtt a mai napig álló síneket természetesen lefotóztam)

Ha érdekel a dolog, írj rám privátban! kovacscs91@gmail.com

Előzmény: A-dani (22679)
A-dani Creative Commons License 2017.12.19 0 0 22681

Igen az baki volt, de valóban az bizony Rákosszentmihály, offline letöltve is megvan a nyomvonaltérkép csak lesétálni vagy tekerni kellene. De ott van még a már bejárt iparvágány folytatása valamint a Gödöllő-Veresegyház vonal is mint célpont.

Előzmény: kihúzóvágány (22680)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.12.19 0 0 22680

Rengeteg emléke látható még a rákosszentmihályi HÉV-szárnyvonalnak, megállóépületek (Sashalom, Piac-tér, Szentmihály, Csömöri út, Nádastó), lekerekített utcasarkok-kerítések, sőt utcanevek is; de amiért írtam: a Nagyicce-iparvágányok kapcsán több ízben Rákoskeresztúri Elágazást emlegettél, ez pedig csak az EXPO-Metro tervezetekben, nomeg az M2-GHÉV összekötés projektben emlegetett lehetőség.

Előzmény: A-dani (22679)
A-dani Creative Commons License 2017.12.18 0 0 22679

A Szentmihályi hév-ről lesz majd külön videó, amint lesz időm végigsétálni és dokumentálni. Ott még vannak jelei a néhai szárnyvonalnak, bár egyre kevesebb.

Előzmény: kihúzóvágány (22678)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.12.18 0 1 22678

Szerintem a Pósa Lajos utcában-Őrhalom utcában-Gordonka utcában-Gárda utcában sosem volt vasuzi vágány, már csak azért sem, mert nem tudott volna őlyan kis ívben, szinte derékszögben bekanyarodni.

A megoldás inkább az, hogy egy időben az ELMŰ is ugyanonnan szerezte be az oszlopokat, mint a BKV-FVV-HÉV: Fémbútor és Drótszövet Gyár Budapesti Gyáregysége (Fogarasi út), majd Nagyatádi Gyáregysége.

Egyébként apró különbségek vannak: szerelvény felerrősítő furatok, illetve felfelé szűkólő, vagy állandó keresztmetszet.

És még egy: a kiágazás Rákosszentmihály-Rákospalota irányában volt, és mem Rákoskeresztúrra.

 

Előzmény: A-dani (22666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!