tudom voltam ott. de miután leszerelték a fénysorompót andráskereszteket raktak ki. azokat miért szerelték le? ezen a videón látszanak 0:00-ál https://www.youtube.com/watch?v=v_2LeMtHM5I
Miként írta is, a régi bicskei vonal a Hunyadi utcánál (a rendelőintézet helyén) kanyarodott fel a Seregélyesi út alá! A kórházig az iparvágány a régi bicskei vonalból lett.
A második képen szerintem a lakótelep előtti időkben a mai Sarló utca körülbelüli helyén futó út látszik elágazásnak.
Fehérvári vagyok, de nekem egy újdonságot mutat ez a két kép. Lehetdséges volna???
Avagy rosszul látom./?
A vágány kiágazik a fehérvári tüzép előtt, áthalad a Mártírok útján (ahogy eddig) és halada a Hunyadi út felé. ahol ma az új SZTK áll, a kórház 90-es években átadott új komplexuma, majd a kórház régi épületei mögött a Budai út felé megy. De!
A képen úgy tűnik, mintha a hunyadi út tájékán kettéválna a vágány és egy éles jobbra kanyarral visszakunkorodna egy sínpár a kép jobb alső sarka fellé, a régi Seregélyesi út irányába,
2. A mai sarló utcai vágány mellett a második képen olyat látok, mintha a Budai úton áthaladva a vágány kétfelé menne. Ebből ma csak egy bekötő vágány van meg, azaz volt. Ezidáig.
Lehetséges volna, hogy két vágánnyal több volt anno? Vagy csak a szemem képrázik????
Gyűlölöm a feleslegesen kirakott, kint felejtett korlátozó táblákat. Ok nélkül lassítják a forgalmat, idegesítik az autósokat, be nem tartásuk viszont tízezreket vonhat el a család szájától. A Budaörs előtt felejtett vasúti átjárót azonban már gyűlölni sem tudom, lefotóztam a helyszínt, aztán percekre a kezembe temettem arcomat. Tovább »
A Burma vasútnál is úgy tudom azért maradtak meg és működnek, mert olcsóbb működtetni őket (a villogás nem sokat fogyaszt), mint leszereltetni. Na meg így elvileg bármikor felvehető a forgalom újra, jobb is ha marad. Még LED-es re is cserélték Szemeretelepnél.
Nyilván ha már nincs meg a vágány sem csak az átjáróban nem sok értelme van, de egy vasúton, ahol szünetel a forgalom ,de még megvan maradjon csak meg.
Talán mert megszűnt a vasúti közlekedés? A MÁV elég bürokratikus rendszer, a bontáshoz sok-sok papír kell, annak elkészítése idő, így sokáig ott maradhatnak dolgok. Az sem biztos, hogy bontás eredménye az egy fényjelző eltűnése...
tudom, hogy már régen nem aktuális, de esetleg valaki aki sokat járt arra nem tudja véletlen, hogy anno Budaörs után a Budakeszi-törökbálint kereszteződésnél Budakeszi irányába hogy hová tűnt el az egyik fénysorompó?
és az miért van, hogy a máv mindig megjavította őket ha tönkrementek,de mielőtt leszerelték volna akkor már 1 éve rosszak voltak, miért nem javították meg őket?
- Kőbánya Kispest 1977-ben, még a régi állomás, alig pár kitérővel. Mellette meg éppen épül az M3-as metró a kocsiszínnel együtt.
- Rákos, 1965. Sajnos csak a végponti végéről van fotó, de azon épp egy átépítés kezdete látszik, a még egyvágányú 120-as vonallal, beépítésre váró nagysugarú kitérővel.
- Székesfehérvárról 1965-ös képek vannak, az állomáson soha nem látott mennyiségű teherkocsi. Érdekes volt látni a II. tornyot, nem is tudtam, hogy nem szabályos téglalap a formája.
- Déli pu. 1965. Már az új kisebbik fogadócsarnok látszik a képeken, meg a régi körfűtőház.
Érdekes téma az az iparvágány. Most találtam róla képeket a fentrol.hu-n.
1960-ban még látszik, hogy az állomás felőli vége egészen a kórházig a bicskei vonal része volt.
A vége egészen a Széna térig (ex Május 1. tér) ért és a fűtőerőmű "helyén" egy hosszú pályaudvar volt, ahogy látom a város teljes szénkészlete oda érkezett.
Balra az állomás, jobbra a régi kórház.
Balra fent a Széna tér, jobbra a szélén a kórház. A vizivárosi lakótelep még messze sehol.
Gondolom megmásztad a hidat a Hársfa utca felett. Kicsit bánhatod, ha esetleg nem jutottál valami miatt végig. Én a helyedben bepofátlankodtam volna már akkor az erőműbe. Egy dolog tartott vissza. Igen, a képeden az látszik. A mozdony forgalma. Mivel nyilvánvaló volt, hogy bármikor tetten érhetnek. Utóbb kiderült, hogy akkoriban még ott volt őrség, de beengedték egy részre aki be akart menni és erre tévedt. Viszonylag kevés kép maradt meg és az állapotok akkor is siralmasak voltak, de megvolt minden nyílászáró még és a kazánház teteje sem volt beszakadva, mint most...
Tíz évvel ezelőtti állapot. A fehérhegyi víztoronytól mentem a 6os út felé, egyszer csak előttem volt. Ameddigre előkaptam a gépet, így elhúzott. Az utolsó kocsin egy tolatós könyökölt brékóval.
Köszi! Pontosan melyik szakaszt látjuk? Ha tippelnem kéne azt mondanám, hogy ez egész északon készült, mert ott volt ilyen íves a pálya és ott voltak közel kertek és családi házak, illetve a Dózsa György utca mellett "kicsit" keletebbre. Sajnos az északi szakasz teljesen járhatatlan most már. Kb. a Hársfa út magasságáig lehet menni, de ott sem végig, mert az előtte lévő szurdokban tárolják az égetésre szánt akácágakat. A régi északi végállomáson két hatalmas szemétkupac gyülekezik a vaskapu előtt, ami a betonsilót hivatott megvédeni. Délen a helyzet még inkább katasztrofális. A Tesco mögött a nyomvonal le van kerítve, bár ennek gyakorlatilag semmi értelme nem volt. A 64-es felett és az alsó pályaudvarra átívelő híd egyaránt megszűnt létezni. Egész biztosan tudom, hogy nem a pálya bontásakor. Az őrház még megvan, van is bent pár cucc, az ajtó nyitva volt. Kicsit nehézkes a járás, mert itt is a vadszeder és az akác az úr. A mérnökség előtt végig megvannak a betonaljak, nem szedték ki, viszont a töltés át lett távolabb még jobban robbantva, innen pedig úgy néz ki minden, mint ha a Mars felszínét fotóznád...
A belső vágányok viszont részben megvannak, bár már sehová sem vezetnek. Még mindig nem tudom ebben az épületben van-e mozgás, nem szeretnék pár lelkes biztonsági őrt magamra haragítani, bár a szomszédban szabad a rablás ahogy elnézem...