Keresés

Részletes keresés

Alien Angel Creative Commons License 2025.05.10 0 1 23836

Én még ennyit találtam, mindkettő az Esztergom című lapban jelent meg:

 

Iparvasút-harc. A Központi Faértékesítő Rt. budapesti cég Pilismaróton erdei iparvasutat óhajt létesíteni, melynek vágányait a községi utakon is le kívánta rakatni. A község képviselőtestülete ebbe nem egyezett bele, jóllehet a cég 5000 K ajándékot ajánlott fel a község javára. A cég erre a törvényhatósági bizottsághoz fellebbezett, részletesen kimutatván, hogy az iparvasút a község lakóit is mily előnyökhöz juttatja. A megyegyűlés azonban arra az álláspontra helyezkedett, hogy a községnek autonóm jogköre, hogy saját útjain engedélyezi-e az iparvasutat, vagy nem s így a képviselőtestületi elutasító határozatot jóváhagyta. (1920)

 

Az erdei iparvasút engedélyezése ügyében szept. 30.-án délelőtt 10 órakor helyszíni eljárás volt. A város közönségét az eljáráson Dr. Antóny Béla polgármester, Dr. Brenner Antal h. tanácsos és Tiefenthal Gyula városi főmérnök képviselték. A vasút műtárgyainak részletes terveit és szilárdsági vizsgálatát még a közigazgatási bejárást megelőzőleg elkészítik. A bejárási összejövetel a város tanácstermében volt. (1921)

 

Ezen kívül az Esztergom és vidéke ezt írta:

 

Tárgy: Az esztergom-budai, törv. közutnak iparvágány kereszteződéssel való igénybevétele.

 

Véghatározat: A Neuschlosz-Lichtig repülőgépgyár és faipar r.-t. budapesti cég kérelmére Esztergom vármegye törvényhatósági bizottságának közgyűlése ezennel megengedi, hogy nevezett R. T. kereskedelemügyi m. kir. miniszter ur 40339/1920. 13. sz. rendeletével a Duna partjától a Pilismaróti erdőségekbe engedélyezett iparvasutjával az esztergom-budai törvényhatósági közutat annak 129 km. pontjánál az általa bemutatott tervek szerint a következő kikötések megtartásával keresztezhesse:

 

1. a kereszteződés a közút pályaszintjében történjék és annak helyén a közút teljes szélességében vezető sínek alkalmazandók, a sínhöz és a sínekhez csatlakozó közutrész az út teljes szélességében a két síntől számított 1 (egy) méter minimális hosszban a közútra merőleges elhatárolással fél kocka kővel burkolandó.

 

2. az iparvágány alá a közút jobb oldali árkában 0.60 m. nyílású nyilvizáteresztendő készítendő.

 

3. Ha a közút vagy tartozékainak jövőbeni esetleges átalakítása folytán a kereszteződés átalakítása, vagy áthelyezése válnék szükségessé, engedélyes tartozik a szükséges átalakítást vagy áthelyezést saját költségén teljesíteni. Jelen véghatározat kiadatik a Neuschlosz-Lichtig cégnek, a vármegye alispánjának, az államépítészeti hivatalnak, az esztergomi járás főszolgabírójának, Pilismarót községnek végül mint közérdekű közöltetik a vm. hivatas lapjában azzal, hogy ellene bárki a megjelenést követő 8-ik naptól számított 15 napon belül a vármegye alispánjánál beadandó és a kereskedelemügyi m. kir. miniszter úrhoz intézendő felebbezéssel élhet.

 

Kelt Esztergomban a vármegye törvényhatósági bizottságának 1920. október hó 16. napján tartott rendes közgyűlésében. Kiadta: Oravecz s. k. kir. műszaki tanácsos.

Előzmény: névtelen (23832)
labcin12 Creative Commons License 2025.05.09 -1 0 23835

Még jobb és szebb lenne a felujitás ha sikerülne egy két szobor mozdonyt vagy legalább egy  mozdonyt kettö kicsival kiállitani az állomáson ugyan úgy mint Palotabozsokon.

Előzmény: kamant (23833)
jwkllr Creative Commons License 2025.05.09 0 2 23834

Dunabogdányi kőbánya és a Duna közt volt. A bánya nyomot hagyott a sziklában is.

Előzmény: névtelen (23832)
kamant Creative Commons License 2025.05.09 0 1 23833
névtelen Creative Commons License 2025.05.05 0 0 23832

Erről a pilismaróti kisvasútról lehet tudni többet? Google keresés nem adott szinte semmit, és ezek szerint a lenti képek is máshol készültek.

Előzmény: Alien Angel (23827)
labcin12 Creative Commons License 2025.05.05 0 0 23831

Akor bizony jó nagyot tévedtünk.

Előzmény: jakyg (23830)
jakyg Creative Commons License 2025.05.04 -1 1 23830

Valóban. 1890-es évek, Vaskapu, gátépítés a Sipi-szorosban.

Előzmény: kamant (23829)
kamant Creative Commons License 2025.05.04 0 1 23829
Előzmény: jakyg (23825)
kopterg Creative Commons License 2025.05.04 0 0 23828

Ez kisasút! Bele nagyítva látható hogy ül egy ember az egyik kocsin. A vonat második része mintha köszállító kocsikból állna.
Ami érdekesebb, hogy jobbra lent elég sokan dolgoznak a gödörbe.  Valami gát, vagy partfal építés lenne? A háttérben látható hegy méretéből ítélve, kizárt hogy a Balatonnál lenne...
Ha tipplenem kéne, én is a Dunakanyart mondanám.

Előzmény: jakyg (23825)
Alien Angel Creative Commons License 2025.05.04 0 0 23827

Lehet esetleg a pilismaróti Duna-parton egy fa átrakó a nagymarosi Hegyes-tető felé tekintve, száz éve üzemelt itt kisvasút.

Előzmény: labcin12 (23826)
labcin12 Creative Commons License 2025.05.04 0 0 23826

Ez lehet valamelyik Dunakanyari kisvasút.De hogy melyik?

Előzmény: jakyg (23825)
jakyg Creative Commons License 2025.05.03 -1 2 23825

Még egy kép onnan.

labcin12 Creative Commons License 2025.05.03 0 0 23824

Lehet hogy igazad van de én ezt keskeny nyomtávnak nézem.

Előzmény: trebront (23823)
trebront Creative Commons License 2025.05.02 0 0 23823

nekem tippre: Kenese-Fűzfő közti új vasúti pálya építése a Balatonba (29-es vonal, földfal leomlása után)

Előzmény: labcin12 (23822)
labcin12 Creative Commons License 2025.05.02 0 0 23822

Ez melyik kisvasút?

Előzmény: jakyg (23821)
jakyg Creative Commons License 2025.05.01 -1 2 23821

Scatty29 Creative Commons License 2025.04.10 0 2 23820

Hosszúpályi:

 

Készittem videót is ahogy átsétálok az állomáson majd késöbb feltöltöm

Zolcsi67 Creative Commons License 2025.03.05 0 3 23819

A régi nyomvonal maradványai Máriabesnyőnél.

 

    

kopterg Creative Commons License 2025.03.04 -1 0 23818

Teljesen igazad van! Sajnos ez csak egy álom.
Annyit fűznék még a dologhoz, hogy ahol anno keresztezte a 2-es utat, ott most vagy 3 méterrel magasabban van már az úttest, mivel volt egy kiigazítás a régi átjáró megszüntetése után. És a bringa út olyan 100m hosszan halad a régi nyomvonalon. Tegnap arra jöttem vissza bringázásból, azt szemügyre vettem a helyszínt alaposabban.

Előzmény: Abymot (23814)
Adani_ Creative Commons License 2025.03.03 -1 0 23817

Leírtották a gazt a Petőfi TSZ után? Gondolom az áramszolgáltató csinálta, hogy karbantartani tudja a villanyvezetéket.

Előzmény: Dudari (23816)
Dudari Creative Commons License 2025.03.03 0 1 23816

Dudari Creative Commons License 2025.03.03 0 0 23815

Gykürtös-Nógrádszakál illetve Somoskőújfalu Losonc között is lehetne személyforgalom.

Előzmény: Abymot (23814)
Abymot Creative Commons License 2025.03.02 0 3 23814

Sem a kerékpárút megléte, sem a vasúti átjárók szükségessége nem olyan probléma, amit ne lehetne megoldani, ha a vasút esetleges visszaépítésére vonatkozó döntés születne.

 

Bár véleményem szerint nem ez ma a magyar vasút legnagyobb hiányossága és legfontosabb problémája. Ha csak a határátmeneteket nézzük, ott van is ennél több és sokkal jelentősebb hiány pl. a Hatvan-Somoskőújfalu-Fülek-Losonc személyszállító vonatforgalom hiánya. De Balassagyarmatról is először Ipolytarnóc-Losonc felé lenne indokolt próbálkozni. Tehát először a meglévő adottságokat kellene megpróbálni hasznosítani, mielőtt arról kezdenénk álmodozni, aminek jelenleg nincsenek meg a feltételei sem (szerintem).

Előzmény: kopterg (23812)
Adani_ Creative Commons License 2025.03.02 -1 2 23813

Parassapuszta felé vezetve épült a nyomvonalra, Hont után már más nyomvonalon van. Pár éve bejártam a szakaszt.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YtmvRS6hfE8

kopterg Creative Commons License 2025.03.01 0 1 23812

Hát az a kerékpár út inkább csak keresztezi egy helyen a nyomvonalat, semmi köze hozzá. Hont végétől van megépítve a határig a 2-es úttal párhuzamosan azon a szakaszon. Ott inkább a 2-es úttal és rögtön arról a szobi úttal lenne a nagyobb gond. Mind a kettő vasúti útátjárót igényelne.

Előzmény: Abymot (23810)
Dudari Creative Commons License 2025.03.01 0 0 23811

Abymot Creative Commons License 2025.02.28 -1 3 23810

"Egy részén a töltésnek kerékpárút épült, eredeti nyomvonalon már nem is lehetne"

Miért, a kerékpárút nem helyezhető át?

(Esetleges valamikori visszaépítési döntés esetén mégis egyszerűbb lenne ez, mint új vasúti töltés építése.)

Előzmény: Adani_ (23809)
Adani_ Creative Commons License 2025.02.28 -1 1 23809

Választások előtt mindig bedobják, aztán nem lesz belőle semmi. Egy részén a töltésnek kerékpárút épült eredeti nyomvonalon már nem is lehetne. 

Előzmény: Dincsike78 (23807)
kopterg Creative Commons License 2025.02.28 0 0 23808

Ipolyság irányába a Szlovákoknál még annyi vonat sem jár mint itt Palánk felé. Legtöbbször szóló Bz jön, pár emberrel. Ha meg is csinálnák, lenne napi két pár vonat, esetleg alkalmanként teher Nagykürtös felől Zólyomba...

Előzmény: Dincsike78 (23807)
Dincsike78 Creative Commons License 2025.02.28 -1 1 23807

Vissza kellene állítani ezt a vasúti kapcsolatot!

Előzmény: JasonX2 (23806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!