Én még ennyit találtam, mindkettő az Esztergom című lapban jelent meg:
Iparvasút-harc. A Központi Faértékesítő Rt. budapesti cég Pilismaróton erdei iparvasutat óhajt létesíteni, melynek vágányait a községi utakon is le kívánta rakatni. A község képviselőtestülete ebbe nem egyezett bele, jóllehet a cég 5000 K ajándékot ajánlott fel a község javára. A cég erre a törvényhatósági bizottsághoz fellebbezett, részletesen kimutatván, hogy az iparvasút a község lakóit is mily előnyökhöz juttatja. A megyegyűlés azonban arra az álláspontra helyezkedett, hogy a községnek autonóm jogköre, hogy saját útjain engedélyezi-e az iparvasutat, vagy nem s így a képviselőtestületi elutasító határozatot jóváhagyta. (1920)
Az erdei iparvasút engedélyezése ügyében szept. 30.-án délelőtt 10 órakor helyszíni eljárás volt. A város közönségét az eljáráson Dr. Antóny Béla polgármester, Dr. Brenner Antal h. tanácsos és Tiefenthal Gyula városi főmérnök képviselték. A vasút műtárgyainak részletes terveit és szilárdsági vizsgálatát még a közigazgatási bejárást megelőzőleg elkészítik. A bejárási összejövetel a város tanácstermében volt. (1921)
Ezen kívül az Esztergom és vidéke ezt írta:
Tárgy: Az esztergom-budai, törv. közutnak iparvágány kereszteződéssel való igénybevétele.
Véghatározat: A Neuschlosz-Lichtig repülőgépgyár és faipar r.-t. budapesti cég kérelmére Esztergom vármegye törvényhatósági bizottságának közgyűlése ezennel megengedi, hogy nevezett R. T. kereskedelemügyi m. kir. miniszter ur 40339/1920. 13. sz. rendeletével a Duna partjától a Pilismaróti erdőségekbe engedélyezett iparvasutjával az esztergom-budai törvényhatósági közutat annak 129 km. pontjánál az általa bemutatott tervek szerint a következő kikötések megtartásával keresztezhesse:
1. a kereszteződés a közút pályaszintjében történjék és annak helyén a közút teljes szélességében vezető sínek alkalmazandók, a sínhöz és a sínekhez csatlakozó közutrész az út teljes szélességében a két síntől számított 1 (egy) méter minimális hosszban a közútra merőleges elhatárolással fél kocka kővel burkolandó.
2. az iparvágány alá a közút jobb oldali árkában 0.60 m. nyílású nyilvizáteresztendő készítendő.
3. Ha a közút vagy tartozékainak jövőbeni esetleges átalakítása folytán a kereszteződés átalakítása, vagy áthelyezése válnék szükségessé, engedélyes tartozik a szükséges átalakítást vagy áthelyezést saját költségén teljesíteni. Jelen véghatározat kiadatik a Neuschlosz-Lichtig cégnek, a vármegye alispánjának, az államépítészeti hivatalnak, az esztergomi járás főszolgabírójának, Pilismarót községnek végül mint közérdekű közöltetik a vm. hivatas lapjában azzal, hogy ellene bárki a megjelenést követő 8-ik naptól számított 15 napon belül a vármegye alispánjánál beadandó és a kereskedelemügyi m. kir. miniszter úrhoz intézendő felebbezéssel élhet.
Kelt Esztergomban a vármegye törvényhatósági bizottságának 1920. október hó 16. napján tartott rendes közgyűlésében. Kiadta: Oravecz s. k. kir. műszaki tanácsos.