Fűtő radiátor csere előtt állok és érdeklődni szeretnék, hogy van tapasztalat valakinek, hogy mennyi szokott lenni a munkadíja. Renault Clio 2es klímás, lufis kocsiban. Kösz a segítséget. Üdv...
Van egy Clio2 1.2 16v autom aminek egy ojyan problémája van ,hogy több napi állas vagy reggeli inditás után alapjárta ingadozás a motor probál leálni majd ujra életre kap , viszont mikor elindulok vele néhanem reagál a gázadásra ojankor váltok visszafele es akkor ujra reagál egy pár másodpercig aztán ujra nem, viszont megyek az autoval par száz métret és utánna semmi baja egész nap ! Gyertya csere meg volt fojtoszelep kitisztitva .
Sziasztok! 2017-es clio2 campus, az égve felejtett világitást /kiszállás után/ nem jelzi a sípoló hang.
Nem tudom helyileg hol van elhelyezve a hangjelző. Ha nem muszáj,nem szeretném szétszedni a műszerfalat. Ha valaki tudna információval segíteni, előre is köszönöm! Elektromos kapcsolás is jól jönne a későbbi hibajavításhoz. Üdv: László
Sziasztok! Van egy 2000-es évjáratú Clio II-őm. Ma este munkából jövet arra lettem figyelmes, hogy 2000-es fordulatszám felett gázadásra ,,sziszegő" hang jött a motortérből. Kicsit meghajtottam és utána már nem jött ez a hang belőle. Mi lehet ilyenkor a probléma vele?
Másfél éve van tulajdonomban egy 1999-es 1.4 8V E7J motorkódú Clio 2 autó. Nagyon jól felszerelt (4 légzsák, szervó, klíma, elektromos tükör, elektromos első ablak, fűthető visszapillantók stb) mivel első autóm már a megvételkor úgy voltam vele, hogy majd szépen kicsinosítom... Elég megbízható, tavaly Bosznia-Horvátország túrát minden gond nélkül bírta. De persze törődést igényel. :)
Eddig felprodukált hibák és javítások alapján (otthon szervizelt autó), az alábbiak a tapasztalatok:
Megvétel után alig pár nappal produkálta, hogy nem akart beindulni. Gyújtás van, önindító forog, de nem hajlandó beindulni csak sokadjára, teljesen változó, hogy hányadik indításra. A hiba nálam a főtengely jeladó volt (FHP). Lehúztam a csatlakozót egy kis kontakt spray mindkét csatlakozóba és egy éven keresztül gond nélkül elvoltam vele, majd idén amikor megjött a jó idő egy-egy alkalommal megint jelentkezett, ezért újra megfújtam, most megint működik. Persze vettem hozzá újat a biztonság kedvéért.
Szintén megvétel után voltam, amikor álltam a parkolóban és alapjárat mellett kopogott az autó bal hátulja. A kipufogó tartó konzoljában a gumi megöregedett, ezért a fém "fül" az alumínium öntvénnyel dobszólót játszott. Az is cserélve lett, a kopogó hang megszűnt.
Ritkán, de előfordult, hogy a légzsák visszajelző felvillant a műszerfalon. A szék alatt lévő csatlakozóknál volt a hiba, megigazítottam őket és elaludtak.
Vezérműszíj cserét követően (SKF szett lett belerakva - vízpumpa, szíj és feszítő görgő, ekkor lett cserélve még főtengely szimering, motortartó bak, hosszbordás szíj és szíjfeszítő görgő hozzá), az autó "nyikorgó" hangot adott. Mintha egy tücsök ciripelne az elejében. Kicsit bosszantó, hogy friss nagy szervizt követően nyikorog. Próbáltunk állítani a szíjon, de nem javult. Azt mondják ez Renault betegség, majd 25000 km után elhallgat. Valakinek esetleg van tapasztalata? Nincs mindennapi használatban az autó 1 év alatt kb 5000 km tettem bele.
Ez egy friss élmény, az autó egyik napról a másikra produkálta a hibát. Menet közben egyszer csak 3-4-5 fordulatig, mintha lepadlóztam volna a gázt, felnyomta a fordulatot magától. Gyújtást levettem, újra indítottam, majd az autó alapjárata ingadozott, valamikor csak 1500 körül volt hajlandó megállni, ha nyomtam neki egy kövér gázt, akkor már 1700 körül állt meg alapjáraton. Levettük a levegő szűrő házat, a pillangószelepnél ki lett takarítva, az alapjárati motor lett az első gyanús elem. Újat kapott, azzal első indítást követően 3000-nél állt be az alapjárat. A következő a szívósornyomás érzékelő (MAP) volt. Le lett takarítva, visszaraktuk és a hiba megszűnt. Persze a régi alapjárati motorral együtt van most összerakva. Nem az volt a hibás, hanem a MAP, amit így cserélni kell majd, bár most még működik. A későbbiek folyamán egy szívósor takarítás is kinézőben van így.
Az egyik legnagyobb rejtély mindmáig, hogy az autó 3000 fordulat körül (tehát kicsivel alatt 2900 és 3200 között, bármely tartományban) éles, fémes, reszelő hangot ad. Mivel autópályán pont ide esik a 100 km-es sebesség, ezért mi csak úgy hívjuk, hogy megint flexelnek a motortérben. A kipufogó leömlő volt egy tipp, mivel több helyen repedt volt (szinten típus hiba állítólag), illetve annak a fém borítása, mivel eléggé korrodált és több helyen lyukas. A leömlő cserélve lett, a hiba fenn áll, a burkolatot jobban rögzítettük, sajnos nem kapok hozzá külön... ezért nem lett még cserélve. De ez sem segített rajta. Újabb tipp, hogy mint a Suzukiknál, nyeles tengely csapágy a ludas. Mivel csak ebben a fordulatszám tartományban jelentkezik, és nem csak sebességbe téve, hanem üresben is, szerintem nem ott van a hiba, de ezt sajnos még nem sikerült felderíteni... Valakinek esetleg ezzel kapcsolatos tapasztalata?
Ezen felül még javítva volt az ablak emelő kapcsoló, és az elektromos visszapillantó "joystick"-ja. Mindkettőt bátran ajánlom, hogy otthon nézzük át, mert nagyon egyszerű szerkezetek. Az ablakemelő kapcsolóban nincs is elektronika, csak "fém lapok", így a hibát könnyen megtaláljuk, nálam csak kosz volt benne. A "joystick" pedig nálam vélhetően beázott, mert belül pici rozsda volt. Van benne 2-2 pici, csapágy golyó és egy nyáklap, amin "csúszik". Friss kenés a golyóknak és egy kis kontakt spray megjavította, az amúgy nehezen érzékelő "joystick"-ot
Remélem valaki hasznát veszi a hiba leírásoknak, ha pedig van ötletetek a többivel kapcsolatban, akkor azokat szívesen fogadom.
Találkozott már valaki esetleg hasonló hibával? 2002es 1.4 16V techrun....BENZIN-es,ezt most jelzem!!! ;) gondol egyet és indításkor az izzítás visszajelző égve marad...önindító dolgozik de nem indul.Dombon lakok, így gurítva be is indul, jár.Utána indul többszöri indításra. Menet közben izzítás visszajelző villan, fordulat 2000-3000 között ugrál! Leállít, indít, megy tovább.főtengely jeladót hoz hibának...csere megvolt hiba törölve...max. egy hónap és kezdődik elölről. De indításkor visszajelző égve marad néha. indul de a fordulat 2000-3000 között ugrál. Leállít, indít szépen indul.
Clio 2. (2001)-nél kellene jobb visszapillantó tükröt cserélnem. (motoros, hőmérséklet érzékelős) Szereztem bontottat, de más a csatlakozója. A csatlakozó vezetékek száma, színei ugyanolyanok. Nincs valakinek valami bekötési rajza?
Üdv! 2001-es cliomnál ugyanez, kiszámíthatatlanul. A komputer a következő hibákat találta: Kopogásérzékelő szenzor, elektromos gázpedálnál vmi potméter hiba.("1-es vagy 2-es kör") A szenzor csere után is előfordult, de már csak a pedálnál levő hibát jelzi néha. Általános tanács: a csatlakozókat át kell forrasztani. Még nem csináltam meg, mert a legutóbbi átvizsgálásnál kontakt spray-t kapott, meg kicsit megcsavarták a csatlakozó vezetékeket(a szenzornál is) már ritkán fordul elő. Ebben az átforrasztásos dologban lehet valami, mert mikor állandóan légzsák hibát jelzett a lámpa, azt mondták: renault, forrasszunk... :-) a hiba megszűnt. E.gyébként az általad is jelzett esetben lekapcsoltam a gyújtást és vissza, meg szokott szűnni. Volt úgy hogy menet közben magától elmúlt. Remélem segítettem
Egy olyan kérdésem lenne hogy most haza felé tapasztaltam hogy ez a lámpa ki gyulladt és éreztem hogy nem ment mármint úgy nem ment mint ahogy szokott normális gázzal 80km/h nál tovább nem tudtam menni vele 90 es kb tempónál éreztem hogy lassul vissza hiába váltottam fel vagy le akkor se volt jó mitől lehet ez ? 2003 as 1.2 16v Benzines.
Szia! Nekem is ugyan ez a hibám, egyforma autónk is van. LÉGYSZI írd meg ha van valami fejlemény mert én sem találok autóvillamossági szerelőt.
Esetleg nem említették mennyibe kerül a panelcsere? Nekem azt mondták 15 ezer forint csak hogy megnézzék. 10 az elektromos átvizsgálás, 5 a hibakód olvasás. köszi!
Sziasztok! Hétvégén feltörték a Cliom, betörték a sofőr oldali ablakot, kilopták az akkut a testkábellel együtt.... Azóta szereztem kábelt, akkut, viszont az autót nem tudom indítani, ahogy beteszem a kulcsot villog az indításgátló ezerrel. (próbáltam a másik kulccsal is). Ha ráadom a gyújtást még a lámpákat sem tudom kapcsolni. A kulcsok a központi zárat sem nyitják.... Van erre valami ötlet ?
Sziasztok.Segítségre lenne szükségem.Egy pár hónappal ezelőtt,utánfutót használtam.Menet közben az irányjelzők,elektromos ablakemelők ,ablaktörlők akadozva kezdtek működni.Furcsa kattogások jöttek a biztosíték tábla felől.Végül is a szervizben gyújtás kapcsolót cseréltek.Akkor azt mondták hogy a panel jó cserélni nem kell.A hibák megszültek .2hónap elteltével a hibák sorra visszajöttek,a központi zár nem zárt le vagy nem nyitott fel,menet közben lezárt a központi zár,az elektromos ablak emelők,irányjelzők,ablaktörlők akadozva működnek,a kattogás visszajött a panel vagy biztosíték tábla felől.Most már a környezetvédelmi lámpa és az elektromos zavart jelző lámpa is ég.A szakszervizben panel cseréről beszéltek .Valóban cserélni kéne vagy más kábelköteg lazulás, vagy kontakt hiba lehet?Egy kis szerelés után most a környezetvédelmi lámpa és a az elektromos zavart jelző lámpa ég,a kattogás megszünt.06307011659
Üdv! Hétfőn megyek megnézni egy 2002-es (már a nagy lámpás) Cliot, 1.4 16V. Annyira nem ismerem a típust, ezért kérdésem, hogy az általános dolgokon kívül van valami, amire ennél a típusnál kifejezetten figyelni kell?