Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

simplom Creative Commons License 2018.08.07 0 0 285

Sziasztok!

 

1,4 benzines II-es clio pirosan motor hibát jelez nem csak induláskor hanem menet közben is.

Alapjáraton kicsit dadog és gyengébben is megy. 

Valakivel történt már ilyen és ha igen mi volt a végső hiba?

 

 

nileve15 Creative Commons License 2018.07.22 0 1 284

Sziasztok!

 

Másfél éve van tulajdonomban egy 1999-es 1.4 8V E7J motorkódú Clio 2 autó. Nagyon jól felszerelt (4 légzsák, szervó, klíma, elektromos tükör, elektromos első ablak, fűthető visszapillantók stb) mivel első autóm már a megvételkor úgy voltam vele, hogy majd szépen kicsinosítom... Elég megbízható, tavaly Bosznia-Horvátország túrát minden gond nélkül bírta. De persze törődést igényel. :)

 

Eddig felprodukált hibák és javítások alapján (otthon szervizelt autó), az alábbiak a tapasztalatok:

 

Megvétel után alig pár nappal produkálta, hogy nem akart beindulni. Gyújtás van, önindító forog, de nem hajlandó beindulni csak sokadjára, teljesen változó, hogy hányadik indításra. A hiba nálam a főtengely jeladó volt (FHP). Lehúztam a csatlakozót egy kis kontakt spray mindkét csatlakozóba és egy éven keresztül gond nélkül elvoltam vele, majd idén amikor megjött a jó idő egy-egy alkalommal megint jelentkezett, ezért újra megfújtam, most megint működik. Persze vettem hozzá újat a biztonság kedvéért.

 

Szintén megvétel után voltam, amikor álltam a parkolóban és alapjárat mellett kopogott az autó bal hátulja. A kipufogó tartó konzoljában a gumi megöregedett, ezért a fém "fül" az alumínium öntvénnyel dobszólót játszott. Az is cserélve lett, a kopogó hang megszűnt.

 

Ritkán, de előfordult, hogy a légzsák visszajelző felvillant a műszerfalon. A szék alatt lévő csatlakozóknál volt a hiba, megigazítottam őket és elaludtak.

 

Vezérműszíj cserét követően (SKF szett lett belerakva - vízpumpa, szíj és feszítő görgő, ekkor lett cserélve még főtengely szimering, motortartó bak, hosszbordás szíj és szíjfeszítő görgő hozzá), az autó "nyikorgó" hangot adott. Mintha egy tücsök ciripelne az elejében. Kicsit bosszantó, hogy friss nagy szervizt követően nyikorog. Próbáltunk állítani a szíjon, de nem javult. Azt mondják ez Renault betegség, majd 25000 km után elhallgat. Valakinek esetleg van tapasztalata? Nincs mindennapi használatban az autó 1 év alatt kb 5000 km tettem bele.

 

Ez egy friss élmény, az autó egyik napról a másikra produkálta a hibát. Menet közben egyszer csak 3-4-5 fordulatig, mintha lepadlóztam volna a gázt, felnyomta a fordulatot magától. Gyújtást levettem, újra indítottam, majd az autó alapjárata ingadozott, valamikor csak 1500 körül volt hajlandó megállni, ha nyomtam neki egy kövér gázt, akkor már 1700 körül állt meg alapjáraton. Levettük a levegő szűrő házat, a pillangószelepnél ki lett takarítva, az alapjárati motor lett az első gyanús elem. Újat kapott, azzal első indítást követően 3000-nél állt be az alapjárat. A következő a szívósornyomás érzékelő (MAP) volt. Le lett takarítva, visszaraktuk és a hiba megszűnt. Persze a régi alapjárati motorral együtt van most összerakva. Nem az volt a hibás, hanem a MAP, amit így cserélni kell majd, bár most még működik. A későbbiek folyamán egy szívósor takarítás is kinézőben van így.

 

Az egyik legnagyobb rejtély mindmáig, hogy az autó 3000 fordulat körül (tehát kicsivel alatt 2900 és 3200 között, bármely tartományban) éles, fémes, reszelő hangot ad. Mivel autópályán pont ide esik a 100 km-es sebesség, ezért mi csak úgy hívjuk, hogy megint flexelnek a motortérben. A kipufogó leömlő volt egy tipp, mivel több helyen repedt volt (szinten típus hiba állítólag), illetve annak a fém borítása, mivel eléggé korrodált és több helyen lyukas. A leömlő cserélve lett, a hiba fenn áll, a burkolatot jobban rögzítettük, sajnos nem kapok hozzá külön... ezért nem lett még cserélve. De ez sem segített rajta. Újabb tipp, hogy mint a Suzukiknál, nyeles tengely csapágy a ludas. Mivel csak ebben a fordulatszám tartományban jelentkezik, és nem csak sebességbe téve, hanem üresben is, szerintem nem ott van a hiba, de ezt sajnos még nem sikerült felderíteni... Valakinek esetleg ezzel kapcsolatos tapasztalata?

 

Ezen felül még javítva volt az ablak emelő kapcsoló, és az elektromos visszapillantó "joystick"-ja. Mindkettőt bátran ajánlom, hogy otthon nézzük át, mert nagyon egyszerű szerkezetek. Az ablakemelő kapcsolóban nincs is elektronika, csak "fém lapok", így a hibát könnyen megtaláljuk, nálam csak kosz volt benne. A "joystick" pedig nálam vélhetően beázott, mert belül pici rozsda volt. Van benne 2-2 pici, csapágy golyó és egy nyáklap, amin "csúszik". Friss kenés a golyóknak és egy kis kontakt spray megjavította, az amúgy nehezen érzékelő "joystick"-ot

 

Remélem valaki hasznát veszi a hiba leírásoknak, ha pedig van ötletetek a többivel kapcsolatban, akkor azokat szívesen fogadom.

Üdv, nileve

Novák Muki Gábor Creative Commons License 2018.05.15 0 0 283

Sziasztok..

Találkozott már valaki esetleg hasonló hibával?
2002es 1.4 16V techrun....BENZIN-es,ezt most jelzem!!! ;) gondol egyet és indításkor az izzítás visszajelző égve marad...önindító dolgozik de nem indul.Dombon lakok, így gurítva be is indul, jár.Utána indul többszöri indításra. Menet közben izzítás visszajelző villan, fordulat 2000-3000 között ugrál! Leállít, indít, megy tovább.főtengely jeladót hoz hibának...csere megvolt hiba törölve...max. egy hónap és kezdődik elölről. De indításkor visszajelző égve marad néha. indul de a fordulat 2000-3000 között ugrál. Leállít, indít szépen indul.

Előre is köszönöm az esetleges segítséget!

 

Üdv.:

Gábor

Novák Muki Gábor Creative Commons License 2018.05.15 0 0 282

Szia

Gábor vagyok

Nekem is pont ugyan ez a probléma lépett fel a Cliomban.

Neked mit írtak mi lehet a baj?

 

Üdv.:

Gábor

Előzmény: kke1mc (213)
battafia Creative Commons License 2018.03.19 0 0 281

Üdv. Olyan kérdésem lenne,ha kulcs elforog a zárban akkor az kuka?Vagy lehet javítani?Köszi

nincsnevemmertfoglaltmind Creative Commons License 2018.03.15 0 0 280

Sziasztok!

 

Megválok szeretett autómtól, hátha érdekel valakit:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/clio/renault_clio_1.5_dci_azure-12690769

Marcell. Creative Commons License 2018.01.30 0 0 279

Szia,

 

Vezérlést hol, mennyiért cseréltetted?

Bátran ajánlanád őket?

 

Üdv,

Marcell

Előzmény: adamerer (261)
Marcell. Creative Commons License 2018.01.30 0 0 278

Sziasztok,

 

2001-es 1.5 dci (48kW)-os Cliom szeretném kicsit rendbe rakni.

Amit esedékes:

- vezérlés csere

- generátor csere

- termosztát csere

- ablakemelő megszerelése

- olajcsere

- hajtókarcsapágy csere

- gyűrű csere (szükség esetén)

 

Tudtok ajánlani budapesti szerelőt, aki tisztességesen, de megfizethetően dolgozik?

 

Üdv,

Marcell

Mongoose 111 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 277

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 2003-as Clion lévő harmadik féklámpa égős vagy komplett panelcserés lesz ha nem világít? Köszi a választ!

kopaszkari Creative Commons License 2018.01.06 0 0 276

Clio 2. (2001)-nél kellene jobb visszapillantó tükröt cserélnem. (motoros, hőmérséklet érzékelős) Szereztem bontottat, de más a csatlakozója. A csatlakozó vezetékek száma, színei ugyanolyanok. Nincs valakinek valami bekötési rajza?

Köszönöm!

kopaszkari Creative Commons License 2018.01.06 0 0 275

Üdv! 2001-es cliomnál ugyanez, kiszámíthatatlanul. A komputer a következő hibákat találta: Kopogásérzékelő szenzor, elektromos gázpedálnál vmi potméter hiba.("1-es vagy 2-es kör") A szenzor csere után is előfordult, de már csak a pedálnál levő hibát jelzi néha. Általános tanács: a csatlakozókat át kell forrasztani. Még nem csináltam meg, mert a legutóbbi átvizsgálásnál kontakt spray-t kapott, meg kicsit megcsavarták a csatlakozó vezetékeket(a szenzornál is) már ritkán fordul elő. Ebben az átforrasztásos dologban lehet valami, mert mikor állandóan légzsák hibát jelzett a lámpa, azt mondták: renault, forrasszunk... :-) a hiba megszűnt. E.gyébként az általad is jelzett esetben lekapcsoltam a gyújtást és vissza, meg szokott szűnni. Volt úgy hogy menet közben magától elmúlt. Remélem segítettem 

Előzmény: kisolasz21 (273)
detti777 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 274

Sziasztok,

1996-os Renault Cliom van. Nem tudjátok honnan lehetne hozzá javítási kézikönyvet szerválni?

Vettem valamikor jópár éve, és valahol remélhetőleg meg is van, de nem találom. Nem akarok másikat venni,

reménykedek benne hogy megkeríti a férjem a műhelyében.

Letölthetőt meg nem találok csak újabb Cliokhoz.

 

Előre is köszönöm!

kisolasz21 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 273

Sziasztok!!

Egy olyan kérdésem lenne hogy most haza felé tapasztaltam hogy ez a lámpa ki gyulladt és éreztem hogy nem ment mármint úgy nem ment mint ahogy szokott normális gázzal 80km/h nál tovább nem tudtam menni vele 90 es kb tempónál éreztem hogy lassul vissza hiába váltottam fel vagy le akkor se volt jó mitől lehet ez ? 2003 as 1.2 16v Benzines. 

czarpika80 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 272

Sziasztok

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy 2000-es benzines Clio II 1.4-be útolagosan lehet-e tempomatot szerelni. Köszi.

 

Nobri82 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 271

Sziasztok!

 

Esetleg ha valakit érdekel...

 

Köszi!

Norbi

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/clio/renault_clio_1.2_authentique-12234958

Vikumiku Creative Commons License 2017.11.24 0 0 270

Szia! Nekem is ugyan ez a hibám, egyforma autónk is van. LÉGYSZI írd meg ha van valami fejlemény mert én sem találok autóvillamossági szerelőt.

Esetleg nem említették mennyibe kerül a panelcsere?  Nekem azt mondták 15 ezer forint csak hogy megnézzék. 10 az elektromos átvizsgálás, 5 a hibakód olvasás. köszi!

Előzmény: kapocs 65 (267)
AttimusP Creative Commons License 2017.11.20 0 0 269

Sziasztok! Hétvégén feltörték a Cliom, betörték a sofőr oldali ablakot, kilopták az akkut a testkábellel együtt.... Azóta szereztem kábelt, akkut, viszont az autót nem tudom indítani, ahogy beteszem a kulcsot villog az indításgátló ezerrel. (próbáltam a másik kulccsal is). Ha ráadom a gyújtást még a lámpákat sem tudom kapcsolni. A kulcsok a központi zárat sem nyitják.... Van erre valami ötlet ?

Turp Creative Commons License 2017.11.19 0 0 268

Köszi a kioktatást:)

Segíteni is tudsz?

Előzmény: xxmadden (264)
kapocs 65 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 267

Sziasztok.Segítségre lenne szükségem.Egy pár hónappal ezelőtt,utánfutót használtam.Menet közben az irányjelzők,elektromos ablakemelők ,ablaktörlők akadozva kezdtek működni.Furcsa kattogások jöttek a biztosíték tábla felől.Végül is a szervizben gyújtás kapcsolót cseréltek.Akkor azt mondták hogy a panel jó cserélni nem kell.A hibák megszültek .2hónap elteltével a hibák sorra visszajöttek,a központi zár nem zárt le vagy nem nyitott fel,menet közben lezárt a központi zár,az elektromos ablak emelők,irányjelzők,ablaktörlők akadozva működnek,a kattogás visszajött a panel vagy biztosíték tábla felől.Most már a környezetvédelmi lámpa és az elektromos zavart jelző lámpa is ég.A szakszervizben panel cseréről beszéltek .Valóban cserélni kéne vagy más kábelköteg lazulás, vagy kontakt hiba lehet?Egy kis szerelés után most a környezetvédelmi lámpa és a az elektromos zavart jelző lámpa ég,a kattogás  megszünt.06307011659

 

marek666 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 266

Üdv!
Hétfőn megyek megnézni egy 2002-es (már a nagy lámpás) Cliot, 1.4 16V. Annyira nem ismerem a típust, ezért kérdésem, hogy az általános dolgokon kívül van valami, amire ennél a típusnál kifejezetten figyelni kell?

Köszi előre is a válaszokat!

xxmadden Creative Commons License 2017.11.01 0 0 265

Vidd rigóékhoz,ők teljesitik vágyaidat. 75-78 ig eltudnak vele menni. chip. De birni fogja.

Előzmény: adamerer (261)
xxmadden Creative Commons License 2017.11.01 0 0 264

: ))))   vw-be van tdi !! renaultba nincs .elöször fogalmakkal legyél tisztába.

Előzmény: Turp (263)
Turp Creative Commons License 2017.10.22 0 0 263

Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2006-2009 1.5 TDI-t az a kérdés a tempomat berakható utólag?

Előre is köszi

Airbag. Creative Commons License 2017.10.04 0 0 262

nem volt esetleg felcserélve a polaritás véletlenül egy pillanatra?

 

Előzmény: gergo1095 (260)
adamerer Creative Commons License 2017.10.04 0 0 261

Üdv mindenkinek!

 

Van kérdésem is de gondoltam leírom a storym, hogy kicsit ellentmondjak a dci rossz hírének. 2016.07-ben vettem egy Szlovéniából behozott II-es, 2004-es évjáratú, 1.5 dci Cliot 65 kemény lóerővel. Szükségből vettem gyorsan kellett olcsón autó. 270 ezer Forintért kaptam, a honosítási és névreírási eljárást pénzzel kicsit meggyorsítottam de a vége 420 ezer Ft. lett, ami nem is rossz. 189ezer km-t írt az óra. Hogy valójában mennyi volt benne, ugye kitudja... Bő 20ezer km-el később vagyok most és az autó még mindig patentul megy. Ami a legkeményebb és senki nem hiszi el: 3,9L/100km a fogyasztásom. Én sem hittem el mértem a rátankolt mennyiség alapján, km-t számolgattam de tényleg ennyi volt. Egy tankkal 1200km körül megyek vele. VÁROSBAN! Csodálatos Budapesti közlekedésben járok vele napi 4 alkalommal (2 munkahely) és nagyrészt a legnagyobb kib****tt dugóbanülök. Ugye a fogasztáson megspórolt pénzt az ember nem teszi el, szóval valamilyen kiadás úgyis fáj de ha utánaszámoltam az előző autóm fogyasztásához képest (MG ZR160), sok százezret spóroltam meg. Így nem volt olyan foghúzós múlthéten a magasnyomású pumpa tömítésének cseréje, vezérlés cserével együtt. Én bátram ajánlom az autót bár ha tehetném kicsit erősebbet választanék, 80 vagy 85 lóerővel. Félreértés ne essék a 65 lóerő is viccesen jól gyorsítja, viszi a 900kg-nál alig több autót. Előzéseket azért átkell gondolni.

Kérdésem a hozzáértőknek: Gyári 80 vagy 85 lóerős eepromot ha rátöltöm kibírná valahogy? Intercooler és más átalakítás nélkül. Vagy az eredeti 65 próbáljam picit húzni?
Innen a következő kérdés: Valaki tudna eeprom módosítással kapcsolatos anyagokat küldeni vagy ajánlani? Érdekel a "chiptuning" nem megélhetési szándékkal. Egyszerűen szeretem az autókat és a mechanikai javításokkal már van tapasztalat sok, érdekelne a programozása is.

Köszönöm a segítséget!

gergo1095 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 260

Sziasztok lemerult akku bikazasa kozben kisult ez a 30as kis relé, azota hiaba cserelem rogton kisul, mar akkut is probaltam cserelni nem valt be, 98-as clio 2 1.2-es 8v. Mi lehet a baj? 

gergo1095 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 259

gergo1095 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 258

Ő lenne az

gergo1095 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 257

Sziasztok, Clio 2 98-as 1.2 8v, lemerult az akku,  bikazas kozben kisult a 30as kis zold biztositek a motorhazterben,  azota hiaba cserelem a biztositekot (mar masik akkut is probaltam) egyből elszall a biztositek amint csatlakoztatom. Mi lehet a problema? 

Agnes1972 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 256

Kérdésem az lenne, hogy a renault cliom műszerfalán a jobb alsó sarokban világít egy lámpa, ami motorhoz hasonló jel, nem tudom mit jelent. Valaki tud segíteni? Mi lehet a gond?

 

Előzmény: Máté 2002 clio (247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!