Teljesen meghalt itt ez a fórum... gondoltam, írok valamit :)
Szóval, 225 ezer km megtétele után (kopogjuk le, még mindig eredeti motorral) ideje volt lecserélni a motorbakokat. Egy ideje már elég rendesen vibrált az autó üresjáratban, meg valahogyan kevésbé volt sima a motor járása alacsonyabb fordulaton, mint ahogy emlékeimben élt. A különbség egyszerűen lenyűgöző, sokkal korábban meg kellett volna tegyem ezt. Egészen más élmény friss motorbakokkal vezetni. Szóval aki még mindig az eredetieket nyűvi, mindenkinek csak javasolni tudom ezt, hiszen már elég öregek ezek az autók.
Ja, és ezenkívül úgy éreztem, a 18 éves önindítóm sem az igazi, különösen hosszabb állás után, hidegindításkor tűnt kissé tohonyának - pedig ez már nem az eredeti 1,3 KW-os N3H1, hanem az újabb, 2 KW-os N3Z1 amire annak idején a Mazda még garanciában lecserélte. Most úgy döntöttem, berakok egy gagyi eBay-es önindítót - eddig minden jónak tűnik, sokkal csendesebb, gyorsabban forog és könnyebben indít, mint a kissé megfáradt gyári. Remélhetőleg így is marad majd.
3 hete láttam egy abszolút újszerűt 1,5M-ért. 8 újszerű kerékkel. Hónapokig hirdették, nem vitte senki. Gyári, bontatlan motor, minden szükséges cserélve, karcmentes kívül-belül, Sohn-adapter beépítve, indult, szép hangja volt, nulla rozsda.
Veled nem könnyű versenyezni :-) Az elején megvetted és km-ben is jól elhúztál. Gratulálok a bontatlan rekordot futott blokkhoz. De ez lassan mindenképp nagygenerálra szorul. Ha jól tudom 200-250e km-nél akkor is szét kell szedni a motort, ha semmi baja, legalább az éltömítések cseréje miatt, mert azok kopnak. Amúgy bárki bármit is mond, a renesis egy megbízható motor ha ismeri a tulaj és megadja neki azt a plusz törődést. Elmegy az 17 évet is simán. Ahogy a példa mutatja.
Eddig én is beletettem a sajátomban évi 12e km-t, de most megjött az igásló mellé. Drágább, kevesebbet fogyaszt, modernebb. De a Mazda maradt a garázsban az új meg a parkolóban szöttyed a napon. Végre elértem azt az állapotot, hogy az RX annyira hobbi lett, hogy csak jó időben, akkor amikor egy élmény kört akarok menni, akkor gurulok csak ki vele. Nem kell esőben, fagyban kötelező útakra menni és annyira telepakolni cuccal a csomagtartót, hogy még a hátsó ülésen is ott figyelnek a dobozok... :-)
Nagyon kíváncsi vagyok mikor kezd el felfelé kúszni az autó ára. Itthon már alig találni 1-2 jobb eladó példányt.
Jelenleg 217 ezer km-nél tartok, eredeti, bontatlan motorral. Persze alig vezettem az elmúlt egy évben... néha azért elviszem egy nagyob körre megfuttatni, na meg hogy az akksi ne merüljön le :)
Eléggé el lett felejtve ez az oldal. Majdnem mindenki FB-on beszél a csoportban. Szabi tudna az RX-8-as tagok számáról pontosabb adatokat adni. Én 40-50-re tippelek. Nekem megvan a jószág, már 2017 óta. Idén értem el, hogy már nem kell rá költenem semmit, minden meg van rajta csinálva :-) Csak menni kell vele. De így meg unalmas. Ebben az azútóban a bütykölés, állítgatás a jó.
Eladó a régi autód? :-) Neked kell tudni, hogy visszavásárolod-e. Én el sem adnám az enyém, csak ha már nincs más választás. Jó szerelő? Sághi Márk. De hozzá ha jól tudom a blokkot tudod vinni. Autóból ki és beszereléssel nem foglalkozik.
Arra én is kíváncsi lennék, hogy hányan aktívak még ezen a fórumon :-)
Ne mond már meg, hogy egy 15 éves 12 hengeres autó ha taposod neki 30 eszik mert kiröhöglek, ne vezessünk félre senkit kérlek. Azt meg hogy én mit tudok, azt Te, biztosra tudom, hogy nem tudhatod.
Azért nem akkora dolog egy V12 hogy ahhoz csak a király fér hozzá , nem csak ferrárikba meg Lambokba teszik de gondolom ezt Te is tudod.
Bár azt sem értem miért hasonlítunk 2 teljesen más motort se árban, se fogyasztásban, se sulyban, semmiben nincs összehasonlítási alap
Kár össze-vissza beszélni csak azért, hogy igazad legyen. Kettőnk közül ÉN járok 12 hengeres autóval, te meg azt se tudod, mi az. Nyilván a wankelhez jobban értesz nálam és az valóban jó dolog, hogy a forgódugattyúsnak mindegy, milyen sebességgel mész, gyakorlatilag mindig ugyanannyit fogyaszt. Így aztán versenyautónak tényleg jó.
Elégedj meg ezzel és ne akard, hogy MINDENT tudjon.
Egyébként meg nem értem a nagy nekibuzdulást, hiszen nem azt mondtam, hogy rossz lenne az RX8, csak azt, hogy van más is, ami jó. Hihetetlen, ugye? :)
??? na jó persze egy sima 2.5L eszik verseny körülmények közöt min 25L-ert (városban megetetm vele ezt simán) az 5L V12 vel hidd el megetetem vele a 40et is simán, ok persze mást is ad. de akkor is Te se ess bele .... természetesen minden típusnál egy 15 éves konstrukciót nézzünk, mert ugye ez sem mindegy!
Nem rózsaszín felhő, de én még Rx8 cal 22-23L fölé nem tudtam menni csak mikor szar volt a motor de az meg meg megint más az ha valakinek 15L ert eszik az még Rx8 esetében is sok ha csak normál használat van.
Még az 5 literes v12 se fogyasztott ennyit a két tonnás autóban, automata váltóval - de nem ez volt a mondandóm fő csapásiránya, hanem az, hogy ne essünk túlzásokba és ne egy rózsaszín felhőcskén keresztül nézzük a témát.
Ez nem kocsikázgatok autó, vidd ki a pályára és észreveszed hogy hoppá nem is eszik többet mint egy 2.0 benzin, ez egy ilyen járgány. Alul szomjasabb de felül ..... és itt van a móka :-)
És nem pár liter extra, hanem konkrétan épp 2x annyit fogyaszt, mint mondjuk az MX5, ami ugyan nem elsőrangú szempont, de ha már megemlítetted... Az igazi árdöbbenet akkor jön, amikor alkatrészt kell venni hozzá.
Ha maradunk az utcai sportautóknál és feltételezzük, hogy az a pár kompromisszum belefér (premix, 98-as benzin, pár liter extra fogy.), írj egy olyan márkát / típust, ami nagyobb élményt tud adni a mostani használtpiaci árakon.
Na ja, valószínű többet fogok küzdeni a rozsdával, mint a motorhibákkal (kop kop :).
Ezt a felújítós cikket olvastam (vagyis mindet onnan és az itteni hozzászólásokat is).
Ha az embernek van rá ideje, érdeklik a sportautók és nem rest kötni pár kompromisszumot, akkor az rx8 verhetetlen ár/érték arányban! Ár/élmény szintén top :).
Rotary spce. mérővel, ami ugyan nem "bar" értéket mutat, hanem "psi"-t, de az konvertálható egyszerűen (rpm-t és a 3 értéket méri). Az önindító 230-250 rpm-et tud.
Motorolajat nem sikerült kideríteni sajnos, sanszos, hogy a gyári 5w30. Most Fuchs Titan Race Pro S 10w-50 és Idemius premix van használatban, full premix üzemmódban.
Évente kb. 2e km-t megyünk, úgy gondolom ráérek még a felújítással. Meg ki tudja meddig "javul", ahogy a lerakódások kopnak :).