Renault grand scenic em klima krompeszora nem akkar elindulni, krompeszor tesztelve jó' de a vezeték ében bekapcsoláskor csak 10v áramot mértem, vezetékek OK, relé cserélve, Szoval mi lehet a gond, hol keresem még a hibát,? Elöre is köszönöm a segitségeket.
Űdv van egy mitsubishi lancerem 2005 évjáratú az a gondom manuális klimám nem müködik a kompresszorom nem kap áramot még a nyomáskapcsoló sem biztositékok, relé jók volt az autó klimásnál azt mondták panel hiba ami a kapcsoló csoportban van de megnézettem müszerésszel jó a panel milyen hibája lehet még mi a véleményetek??? az autót nem rég vettem törött volt jobb elöl enyhén ott van a hütő elött egy csatlakozó ami lóg nem találom a helyét nem tudom van e köze a klimához???? köszi elöre is
Amikor nagy melegben, álló autóban elindítom a klímát egy durranás és sziszegő hang kíséretében kiereszti a gázt. Látható ahogy a motortérből száll a pára. A klímás azt mondja, hogy a kompresszorban megnő a nyomás és a rendszer nem állítja le a klímát, hanem a nyomásszabályozó szelep kinyit és elmegy a gáz. Azt azonban nem tudta megmondani hogyan lehetne segíteni a problémán. Szerinte a klíma maga tökéletesen működik valami elektromos hibára gyanakszik. Így kb. hetente lehetne töltögetni a rendszert vagy nincs klíma. Találkozott már valaki hasonló problémával? A klímás nem érti miért alakul ki a túlnyomás a rendszerben.
Nagy szükségem lenne egy fabia (2000 évjárat, AUB motor)klima felépítési rajzra,érzékelők,kapcsolók,stb,mert a klímám azt mondta hogy NEM fog működni akármit csinálok.
Vag-com nem talált hibát,
már nézte villamos szaki,klímás de sehol semmi hiba,egyszerüen nem megy és kész!
Azért nem indul el a klíma hidegben, mert a párologtatóban lévő hőkapcsoló nem engedi, bár 5 foknál szerintem még el kellene, hogy induljon, az enyém pl. 0.5-2 fok között kapcsol ki.
Hali!
Mondhatom télen "gyakrabban" használom a klímát mint nyáron, /kis túlzással/!
Ugyanis egy két perc alatt teljesen lepárátlanítja az ablakokat.
Az igaz, hogy télen-nyáron hetente be kell indítani!
A manuáls klímánál egy kapcsolóval indítod a kompresszort, és egy hőkapcsoló( ami a párologtatóban van) kapcsolgatja ki-be, de van olyan is szerintem, hogy ez a hőkapcsoló állítható( mint a hűtőgépben). Nekem azt mondta a klímás, hogy télen is havonta be kell kapcsolni rövid időre, hogy a gumigyűrűk ne száradjanak ki.
Úgy hallottam, hogy két külön radiátor van, egyik a fűtést a másik a hűtést szolgálja. A fűtés-radiátor télen nyáron megy csak a terelőkkel lehet lezárni. A hűtést teljesen ki lehet kikapcsolni.
Amit tudok és jó tanácsként mondhatok az annyi, hogy hetente 1 szer érdemes bekapcsolni minden évszakban, mivel a klíma keringtet egy pici kenőanyagot is, ami megkeni a tömítéseket meg ilyesm. Ellenkező esetben a tömítések kiszáradnak, megrepednek, ereszteni kezdenek(a kondenzvíz az más!), aztán lehet menni feltöltetni.
Nekem ilyen van, de a teljesítménye nem szabályozható (G Astra), csak a levegőkeverő, illetve a fújás erőssége. Szoktam hűtés nélkül kifúvatni, amikor nincs olyan meleg, az elején valóban kicsit dohos szaga van. Azt mondják, a legegyszerűbb, ha évente elviszem gombátlanítani. Azért szerintem télen rendesen ki fog az tisztulni, amikor majd fűtök.
Ha ismeri valaki a manuális klima működését, kérem magyarázza el nekem. Továbbá, szeretnék tanácsot kérni arra vonatkozóan, hogy miként célszerű üzmeltetni azt mert sok rémtörténetet meséltek róla (bepenészedik, begombásodik, allergiát okoz). Az üzemeltetést illetően pedig hallotam olyanokat, hogy maximumon célszerű járatni és a melegevegő hozzáadásával szabáyozni a hőmérsékletet. Hallottam olyanokat is, hogy leállás előtt pár percel ki kell kapcsolni a klímát és "kifúvatni" azt. Mi az igazság?