Igaz-e, hogy pár napja a vasútállomásnál az Önkormányzat által a fű locsolására használatos leágazást találtak a DMRV ellenőrei a tűzivízhálózatról, amely a Bp-Esztergom vasútvonal felújítása óta táplálta a szép zöld füvet? Ez még olyan Robin Hood -os cselekedet is lehetne a lakosság érdekében - ha a szép zöld füvet nem a bírságolásra használná a helyhatóság, mert ahogy a Solymáronline - 2019-12-13 -án írta: A frissen füvesített zöldfelületeken akkor sem hagyhatjuk ott az autót, ha nem találtunk máshol helyet. Pl: Lagzi Lajcsi mellett helyet?
bár közel 20 évig éltem Solymáron, kezdetben lekesebben, majd egyre kevesebb kedvvel, nem éreztem jól magam, valóban nem éreztem valamiért befogadó, barátságos légkört, a napi beutazgatás Pestre napi átlagban hol "csak" 1,5 máskor akár 2,5 óra naponta, rengeteg hasznos időt vesz el minden nap az embertől.
Bizony sajnos és főleg, hogy valószínű igaza is van.
Köztudottan ezen helység a kistérség korrupciótól legjobban sújtott területe. (Pl: közműberuházások, építési ügyek)
De a legnagyobb baj, hogy maga az önkormányzat utálja a népességét. Valóban rájátszik a rasszista ellentét szításra (pl: helyi adórendeletben, de emlékezhetünk még az ezen fórumon zajlott korábbi hétköznapi rasszizmus vitára, amely lényege az volt, hogy a Templom téri boltban másként kezelték a helybélit, meg a gyüttmentet), vagy alantas eszközökkel növeli az adó- és birságbevételeit - azokat amiket meg a Nagy Testvér amúgy meg elszív, (ingatlan adók, parkolási bírság az állomás környékén, bírság az építkezők anyagbeszállítási forgalmára). Mikor egy önkormányzat erre alapozza éves költségvetését...... Vagy amikor olyan mérvű a diszkrimináció a közutakban, hogy a helység egyik részén vannak új szőnyegezések, a Koppány utcából meg 25-30 év alatt 1/3 -nyi szakaszt, azt is a síkabb részen tudtak csak kijavítani, azt is csak központi támogatásból. A lakosok rendszer-szintű becsapása, stb.
Összességében elmondhatjuk: a solymári egy aljas önkormányzat!
Értem én, hogy a kutyásoknak egyszerűbb összeszedni azt amit a kutya közterületen hagy, de a lovasok is tisztában vannak vele, hogy a ló sem csak csatakot termel.
Olyan pikáns hagulata van a Barlang söröző parkolójának amióta két pacival arra jártak...
Erre nincs valami olyan rendelet, mint amivel a fűvön parkoló autókat vegzálták a vasútállomáson... ami nem is önkormányzati terület?
Szeretném jelezni a nagyközség lakosságnak is, hogy amikor azért vásárol mint az őrült, mert majd biztosan felmennek az árak, akkor a saját önbeteljesítő jóslatának a spriráljában forog, ugyanis ha nagy a kereslet, akkor az eladói oldal emeli az árat.
Tehát a kedves mohó, (sokszor romlandó áru felhalmozásával) tartalékot képező vevő növeli a keresletet, ami az árak emelkedését eredményezi -és így máris beteljesül a sejtés.
Nem tudom, mit fog kezdeni a megromlott, vagy szakszerűtlenül mélyfagyasztott hússal, az élelmiszermoly által tönkretett tartósnak vélt élelmiszerekkel, de valószínűleg leginkább pénzügyi és egészségügyi problémákat okoz magának, és a közvetlen környezetének.
Lehetne, hogy gondoljunk a környezetünkre? A többi emberre, és ne csupaszítsuk le a boltok polcait csak azért, mert megtehetjük?
Vannak, akik nem tudnak odaállni a bolt ajtajába nyitáskor, mert olyan munkájuk van.
Pl mentőautót vezet. Vagy csak egyedül van otthon egy kisgyerekkel.
És amikor ő le tud menni a boltba, addigra már csak prémium tömény szeszesital, meg pár darab akciós láncfűrész van a boltban.
Ez nem a walking dead, és ha az is lenne, akkor sem jutnál messzire a 10 kg csikemellfilével, amit nyitás után 4 perccel sikerült bezsákolnod.
A Rozália sorra gondolsz?..mert ott csak 2 db házban laknak..
Elcseszte a térség az autólerakás kijelölését pont Solymárra,hiszen a Solymári állomás messze van a 10-estől, nem mint Üröm állomás a főváros szélén.. Oda a villamos is kimehetne egy újabb fővárosi irányt becsatolva a vonat mellett. Parkolónak is több hektár van Óbudai és Solymári területen a téglagyári leágazó és az ürömi korforgó közt..
de mást is benéztek a vasútfejlesztéssel ha ma a 10-es útforgalmára nézünk..
A téglagyár elég régóta ott van, és feltételezem, hogy megvannak a környezetvédelmi engedélyei, valamint amennyire tudom nem szilárdtüzelésű fűtés van.
Kezd élhetetlen lenni Üröm déli része a solymári téglagyár miatt. A kéménye alacsony és a környező házakra, zúdítja 24/7-ben a bűzt, mivel azok magasabban fekszenek. Reggelente a füst beteríti az óbudai részt is a 10-es út mentén.
A solymári levegő munkacsoport küzdött egy darabig, de kb 10 éve semmi nem történik:
Tud valaki erről valamit? Az ürömiek között sok az idős, inaktív lakó, nem találtam semmit, de nem létezik, hogy ne legyen káros az egészségre az égéstermék, ami egy gyár magasnak szánt kéményén távozik, ám a házakon köt ki a földrajzi fekvés miatt.
Sajnos a 10-es, 11-es út gondjai nem oldódnak meg ezzel a messzre elkerülő úttal, még akkor sem, ha M10 nek fogják hívni az Ürömi elágazástól kifelé.
Jó lett volna időben gondolkodni, és a parcellácázokat úgy intézni, hogy legyenek közlekedő-folyosók, ne csak a pillanatnyi lkális elképzelés legyen a legfontosabb.
Vajon a régi téglagyári területen kiparcellázott telkek mennyi plusz autót jelentenek majd a 10es útra?
Ha meg vonatra akarsz szállni, akkor nem tudod hova tenni az autódat, mert a felmerülő parkolási igények kezelése helyett az autót lerakó és vonatra szálló emberek vegzálása az önkormányzat egyetlen akciója.
Mindemellett többen meg vannak lepődve, hogy Pesthidegkútról és Szentivánról is Solymárra jönnak autóval, és vonattal igyekeznek be a város felé, pedig ez nem egy váratlan dolog, hogy egy felújítás után használhatóvá vált vasútvonalat használni kezdenek az emberek.
Így magammal polemizálva még azt megjegyezném, hogy régen nevettünk bizonyos poénokon, amikre azért is szükség volt, mert a humorérzék sok krízisen átsegíti az embereket.
Úgynéz ki, hogy ismét egyre nagyobb szükség lesz a humorérzékünkre, mert választott vezetőink egyre lilább ködbe veszve, egyre gagyibb színvonalon hajlítják a kezüket maguk felé:
hétvégi séta során nem lehetett nem észrevenni, hogy a Hutweidén a burkolatlan, és vízmosásokkal tarkított földes-murvás utat sikerült valamelyest rendbehozni némi felmart aszfalt-törmelékkel- egészen pontosan az ott lakó önkormányzati képviselő telkének utcafrontjáig, meg még egy fél teleknyit.
(Biztosan ennél kevesebbet nem szoktak kihozni a teherautóval, így kicsit túlcsúszott a "felújítás".)